BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 05:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 7 stycznia 2011, 12:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7541
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
mlody429 napisał(a):
z prawdą jest tak jak z dziurą w dupie każdy ją ma :D
ja zrobiłem swap z 1.8i na 2.0w vanos wstawilem razem ze skrzynia a podzespoły tylko wał napedowy bo wiadomo silnik 6cyl.
i drugie piasty z tarczami bo mialem zwykłe bębny i to wszystko co do układu napędowego i chodzi mi już pól roku nie nazekam


akurat w e36 "1.8" i "2.0" ma taki sam układ napędowy :wstyd:


ale dyskusja rozgorzała :]
podoba mi się to co napisał Tomek
Tomek napisał(a):
Kwestia czy to ma być swap z 2.0 na 2.8 czy z 320i na 328i, ot i cała tajemnica.


dodałbym jeszcze tylko ,że trzeba zadać sobie pytanie czy ma być po prostu jak w serii czy ma lepiej przyspieszać, bo myślę ,że nie chodzi tutaj o ten 1000zł więcej ( mniej więcej tyle kosztuje kompletny napęd z 2.8, czyli skrzynia , sprzęgło ,wał i dyfer z półosiami ) ale o uzyskanie lepszych osiągów samochodu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 7 stycznia 2011, 15:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Ja myślę jak robić to solidnie i zmienić wszystko co potrzeba :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 7 stycznia 2011, 16:05 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
rybik napisał(a):
barzini e39 napisał(a):
Pokazesz mi w ktorym miejscu cos takiego napisalem? :hyhy:


barzini e39 napisał(a):

Przy swapie w e46 320 na m52tub28, na 5-tym biegu 120km/h przy 4000obr/min na oryginalnych gratach :super: Nie mam pytan
You need jesus :padam:



Wystarczy pomyśleć. Przepraszam, ale nudzi mnie wymiana zdań z człowiekiem, który nie potrafi normalnie rozmawiać.
Przykro mi, ale nie mój poziom. ;)

W odwracaniu kota ogonem jestes napewno lepszy, rzeczywiscie nie ten poziom... Over i do ignorowanych :P

A wracajac do tematu, jesli nie ma kwitu na kompleksowa przerobke, moze smigac na starych gratach dotad az nie nazbiera na reszte podzespolow. Wszystko zalezy od kieszeni, podejscia do sprawy i przeznaczenia pojazdu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 7 stycznia 2011, 16:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 995
Lokalizacja: Warszawa
mlody429 napisał(a):
a tak pozatym kolego co ma gróbosć do wytrzymałości jak masz zły materiał to nic nie wytrzyma i tyle na ten temat
a druga sprawa przegob nie jest tak mocno obciążony jak w przednio napedowcach tutaj działaja wogule inne siły
troche fizyki a nie bo jest grupszy to lepszy hahaha


Tym tropem idąc "hahaha", mam rozumieć "hahahaha", że inżynierowie przewidzieli sprawę remizowych tjunerów, wiedzieli że będą swapować małe silniki i w następstwie tego wykonali cieńsze półośki z lepszego materiału "hahaha".
Ok to pewnie jakaś kosmiczna technologia.

///david napisał(a):
jeszcze nie słyszałem żeby się komukolwiek po swapie skrzynia sypnęła, a jeżdżą (ostro)
znajomi na skrzyniach z 2.0 w m54b30 i nic się nie dzieje złego.


O zobacz, dla mojego znajomka skrzynia i dyfer sypnęły się w odległości 2 miesięcy po 4 miesiącach używania auta. Więc chyba darowałbym sobie wrzucania wszystkiego do jednego wora.

Masz zupełnie inne podejście do sprawy niż ja. Moim zdaniem wspomniani już inżynierowie nie bez powodów wstawiają inne elementy do różnych setup'ów. Pewnie poparte to jest niezbędnymi obliczeniami.

I jak coś ma mieć ręce i nogi to dla mnie ma być oryginał. W d*pie mam to, że auto pojedzie szybciej o 0,5s do pierwszej setki.


Ostatnio edytowano 9 stycznia 2011, 01:27 przez CoX, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 7 stycznia 2011, 17:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E36
owszem kolego "COX" masz racje ale moim zdaniem jeżeli dany model samochodu idzie na taśmę produkcyjną to raczej wątpie w to żeby producent zmieniał całą taśmę produkcyjną bo wstawia mocniejszy motor i jedna śrubka jest grubsza od drugiej czyli koszty
a każdy człek chce zarabiać a nie tracić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 7 stycznia 2011, 21:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: 320i
Kod silnika: m52b20
Widze ze dyskusja w moim temacie rozgorzala . mam na oku jeden silnik z 528 wiem ze ma 2 x vanos jak myslicie spasuje do mojego e46 . Robiac tego swapa napewno wymienie tez skrzynie , dyfer , i poloski a to dlatego, bo uwazam ze jesli silnik w mojej 3er , jest w slabej kondycji to pewnie i caly naped tez nie jest za dobry . Powiedzcie panowie czy osoba o srednich umiejetnosciach w zakresie mechaniki , poradzi sobie z wymiana silnika . Dodam , ze mam odpowiednie narzedzia , kanal , ramie pozycze od kolegi .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 8 stycznia 2011, 01:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 382
Moje BMW: f01
Kod silnika: n57d30
Cytuj:
co ma gróbosć do wytrzymałości jak masz zły materiał to nic nie wytrzyma i tyle na ten temat

Widze, ze kolega mlody429 jest inżynierem :) z wytrzymałości materiałów i konstrukcji maszyn chyba same 5 w indeksie :rotfl:

adam141 ja również radze zmieniać wszystko, przede wszystkim dyfer, będziesz miał zbyt wysokie obroty na 5 biegu, w trasie jest to męczące ale za to osiągi będą ciut lepsze :hyhy:
Cytuj:
czy osoba o srednich umiejetnosciach w zakresie mechaniki , poradzi sobie z wymiana silnika . Dodam , ze mam odpowiednie narzedzia , kanal , ramie pozycze od kolegi .
potrzebne jeszcze będzie minimalne doświadczenie :) Jeżeli masz na to czas, chęci, warunki i kogoś do pomocy, powinieneś sobie sobie poradzić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 17 lutego 2011, 00:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
viewtopic.php?f=1&t=91969
Stroker w 2,0

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 19 lutego 2011, 03:48 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
tommo21 napisał(a):
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=91969
Stroker w 2,0

Ciekawy link :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 19 lutego 2011, 20:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
ktoś usunął temat ale wpiszę go tutaj
Stroker 2,0

1 opcja: poj 2,2
Wał m50b25
tłoki m50b20 vanos
Korby M50b25 bez vanosa
wtryski m50b25 bądź regulator ciśnienia z m50b25 3,5 bar (m50b20 ma 3 bar)

2 opcja: poj 2,4 (cr 9,3:1 przy 1mm uszczelce)
Wał m52b28
tłoki m50b20
Korby m20b27 (popularna ETA. chociaż nie wiem czy od m51 by nie podeszły bo też są 130mm)
Wtryski m50b25 i regulator 3,5 bar

sam obecnie składam taki projekt więc będę na bieżąco informował co i jak w temacie. Wielu forumowiczów w przypadku braku mocy poleca swap. ja myślę że to nie jest zła inicjatywa z tym strokerem gdyż uzyskamy ok. 180 KM za parę groszy

Wtryski + Listwa 150 zł
wał 200-300 zł
korby 100-150 zł
i jeszcze możemy sprzedać swoje graty za ~400 zł

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 17 maja 2011, 20:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b20tu
mam pytanie, a co w przypadku skrzyni automatycznej mam e39 z 2.0l motorkiem a chciał bym włożyć 2.8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 17 maja 2011, 21:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
2.8 weź najlepiej ze skrzynią i osprzętem :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 15 grudnia 2011, 13:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 355
Lokalizacja: Sandomierz-Tarnobrzeg
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52
kumpel robil na wiosne swapa na 2.8 i zmienil 2-mase ze sprzeglem od 2.0 reszte zostawil i smiga zrobil 30 tys i troche bokiem lata i nic komputer przeprogramowal za 150 zl

_________________
BMW nie rower pedałować nie trzeba xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 15 grudnia 2011, 13:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7541
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
no i tyle wystarczy zrobić.
Najbardziej mnie wkurza takie pier***enie ludzi którzy bladego pojęcia nie mają o temacie a piszą co im do łbów przyjdzie,gadają że się
Cytuj:
nie da bo skrzynia i dyfer nie wytrzyma
bo zmiana o 43km i 70kilka nm to już mega moc a jak ktoś pakuje kompresor do 330i i ma przyrost mocy o 80km i momentu o 90nm to jest ok i już podzespoły to wytrzymują :wstyd:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 29 maja 2014, 19:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Podkarpacie
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B28TU
Troche stary temat ale może ktoś zaglądnie;) myśle nad kupnem anglika i zmienić cały napęd tylko pytanie czy wiązka stara może być i co ze skrzynią tzn. mam manuala a jeśli by trafił by się automat to czy to jakiś problem duży?
a tylko chodzi o E39...nie chciałem nowego tematu zakładać;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 22 lipca 2014, 21:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Kępno
Moje BMW: 320Ci 2.8
Kod silnika: M52TUB20->B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141409
Zrobiłem swapa z 2.0 na 2.8 M52TU jakieś 2 miesiące temu. Samochód jeździ bez zarzutów!! Zmieniałem sam silnik , z osprzętem. Jeżdżę na sterowniku od 2.0 gdyż 2.8 był w automacie i sterownik nie chciał ruszać. Na tym sterowniku jeździ bez zastrzeżeń. Jak będę miał czas to może wrzucę wsad z 2.8. Moc jest o wiele większa niż w 2.0 :D Jedyne co musiałbym wymienić w najbliższym czasie to sprzęgło , gdyż miałem już bardzo zużyte , a teraz gdy w 5 osób chce lecieć bokiem to troszkę ciągnie.. Reszta podzespołów niezmieniana. Dyfer może troszkę krótki bo przy 225km/h odcina ale do jazdy normalnej spokojnie styka :) Ogólnie polecam. Silnik kupiłem bodajże za 1700 , za graty od starego silnika dostałem 1200 (czujniki i cewki zostawiłem bo sie przydają) , czyli zabawa wyniosła mnie 500zł + własna robocizna :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 22 lipca 2014, 22:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7541
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
miniu13 napisał(a):
Zrobiłem swapa z 2.0 na 2.8 M52TU jakieś 2 miesiące temu. Samochód jeździ bez zarzutów!! Zmieniałem sam silnik , z osprzętem. Jeżdżę na sterowniku od 2.0 gdyż 2.8 był w automacie i sterownik nie chciał ruszać. Na tym sterowniku jeździ bez zastrzeżeń. Jak będę miał czas to może wrzucę wsad z 2.8. Moc jest o wiele większa niż w 2.0 :D Jedyne co musiałbym wymienić w najbliższym czasie to sprzęgło , gdyż miałem już bardzo zużyte , a teraz gdy w 5 osób chce lecieć bokiem to troszkę ciągnie.. Reszta podzespołów niezmieniana. Dyfer może troszkę krótki bo przy 225km/h odcina ale do jazdy normalnej spokojnie styka :) Ogólnie polecam. Silnik kupiłem bodajże za 1700 , za graty od starego silnika dostałem 1200 (czujniki i cewki zostawiłem bo sie przydają) , czyli zabawa wyniosła mnie 500zł + własna robocizna :D

:ok: :ok: :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 23 lipca 2014, 02:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
miniu13 wypadało by jeszcze o hamulce zadbać :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 23 lipca 2014, 10:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7541
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
szczurek1986 w kebabie 328 byly takie jak w e46 320 i dawały rade :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap 2.0 na 2.8
PostNapisane: 23 lipca 2014, 16:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Kępno
Moje BMW: 320Ci 2.8
Kod silnika: M52TUB20->B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141409
Po co mi hamulce od 328 skoro moje dawają rade ? waga silnika się nie zmieniła więc waga samochodu również. Prędkości jakimi poruszam się po drodze nie różnią się od tych które uzyskiwałem na 2.0. Narazie nie widzę potrzeby zmiany hamulcy. Wiosną może założę od M3 dla bezpieczenstwa własnego! ale różnie z pieniędzmi bywa...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL