BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2007, 14:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46,E39
Kod silnika: M54B30,m52b28
Enzo napisał(a):
Jak ktos chce wycinac kata z M20 E30 to polecam srodkowy tlumik zastapic z 323i bo jest pzrelotowy... A koncowy z 325i

Ja mam 323i i rzeczywiście za katalizatorem jest taki mały tłumik przelotowy. Został mi jeszcze jeden tłumikarz w wawie, który może coś doradzi zamiast kata, zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2007, 16:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 342
Lokalizacja: Nysa
Moje BMW: 330d
Kod silnika: M57N
Piotrek-S napisał(a):
Enzo napisał(a):
Jak ktos chce wycinac kata z M20 E30 to polecam srodkowy tlumik zastapic z 323i bo jest pzrelotowy... A koncowy z 325i

Ja mam 323i i rzeczywiście za katalizatorem jest taki mały tłumik przelotowy. Został mi jeszcze jeden tłumikarz w wawie, który może coś doradzi zamiast kata, zobaczymy.


Ty pewnie mowisz o tlumiku w M52b25 a ja mowie o m20b23 (2.3l 150km)

_________________
Walka z bezprawiem fotoradarowym i ręcznych mierników prędkości typu Ultralyte 20-20 100LR i Iskra-1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2007, 12:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46,E39
Kod silnika: M54B30,m52b28
Słuchajcie, zda egzamin wsadzenie środkowego tłumika od e34 2.5l 170KM silnik M20 zamiast kata w e36 323i?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2007, 12:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 237
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: e46 Coupe
Kod silnika: M54B22
a co z lambda zrobisz? w 2.5l jest przed i za katalizatorem no nie? czyli moga wystapic komplikacje

_________________
a to byly Compakt
a to nowe coupe e46


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2007, 12:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46,E39
Kod silnika: M54B30,m52b28
DLU_kolas napisał(a):
a co z lambda zrobisz? w 2.5l jest przed i za katalizatorem no nie? czyli moga wystapic komplikacje

Teraz i tak idzie rura zamiast katalizatora.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2007, 12:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 237
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: e46 Coupe
Kod silnika: M54B22
Piotrek-S napisał(a):
Teraz i tak idzie rura zamiast katalizatora.

ja tez tak u siebie zrobilem ... heh rura poszla i odziwo roznicy w dzwieku nie bylo ale w jezdzie byla :)
a co tej lambdy to bylem niedawno ogladac compakta 323 na sekwencji i koles dzien wczesniej wyciol katalizator i dziwnie autko chodzilo obroty falowaly...

_________________
a to byly Compakt
a to nowe coupe e46


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2007, 14:27 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
od dzisiaj nie mam kata i chyba lepiej zbiera sie od dołu(zamiast kata dałem strumienice)
1.odgłos taki sam
2.koszt 120zł z wymiana :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2007, 14:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
LEGO napisał(a):
od dzisiaj nie mam kata i chyba lepiej zbiera sie od dołu(zamiast kata dałem strumienice)
1.odgłos taki sam
2.koszt 120zł z wymiana :hyhy:

Strumienice.. heh.. ja w miejsce kata wstawilem tlumik i wymienilem filtr paliwa i filtr sportowy pipercrosa (wkladka) i w miescie roznicy nie czulem ale na autostradzie rozpedzilem sie spokojnie do 220 a wczesniej nie chcial wiecej niz 209 wiec jakis tam efekt to wszystko dalo lol

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2007, 15:10 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
wstawiłem strumienice nie dlatego ze mysle ze dodaje mocy tylko dlatego ze odgłos jest ten sam i jest b.tania


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2007, 02:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
LEGO napisał(a):
wstawiłem strumienice nie dlatego ze mysle ze dodaje mocy tylko dlatego ze odgłos jest ten sam i jest b.tania

Wiesz ja slyszalem opinie ze to strumienica zmienia dzwiek na ''zyda po pustym sklepie'' ale skoro tak mowisz to ok wazne ze tobie zadzialala tak.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2007, 11:29 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
W e36 wycięłem kata i miałem założoną strumienice i był odgłos pierdzącego poloneza. Przyrostów mocy nie było.
Skończyło się tak że wspawałem kata spowrotem....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2007, 16:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Kyokushin napisał(a):
W e36 wycięłem kata i miałem założoną strumienice i był odgłos pierdzącego poloneza. Przyrostów mocy nie było.
Skończyło się tak że wspawałem kata spowrotem....

Wystarczylo zmienic na tlumik...

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2007, 17:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 345
Lokalizacja: wa-wa/kielce
Moje BMW: e46 tOurinG
Kod silnika: M47N
szwedu a jaki wstawiłeś tłumik, bo ja wstawiłem AWG ( jest o 1/3 mniejszy niż kat)
i oprócz pogorszenia dżwięku nic nie odczułem.

_________________
poprzednie BMW - e36 318is http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=8952
- e46 touring 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=78705
e36 318is -http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=79294&p=873695&hilit=bmw+318is#p873695


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2007, 18:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
No ja nie wiem co mi wstawil, wygladalo jak maly tlumik budowy podłużnej tak gdzies polowe mniejszy od kata i wsrodku mial takie blaszki ala odzutowiec zeby zwolnic spaliny(zmniejszys srednice przelotu) i tyle... wiecej nie wiem co to za tlumik, ale mi dzwiek sie nie zmienil.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2007, 21:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
szwedu napisał(a):
Wystarczylo zmienic na tlumik...


Ale poco tłumik.

Skoro przyrostów mocy nie było to i z tłumikiem by nie było, ani z rurką by nie było.
Katalizator ten co miałem miałem dobry a nawet jakbym nie miał to poco skoro nic sie nie zmieniło?

Wstawianie tłumików, rurek strumiennic i innych gówien nic nie daje. Wydech musi być odpowiednio policzony, zgrany, każdy wie że są różne cykle wydechu, fale zwrotne muszą być odpowiednio zsynchronizowane a takie wspawywanie rówek i innych gówien powoduje tylko wypalanie tłumika końcowego, uszkadzanie lambdy (nie ważne gdzie jest) i cośtam jeszcze w silniku jak ktoś ma wyjątkowego pecha.

Jak ktoś wydech przeliczy i wstawi taką kombinację która będzie dobra to OK - ale te wszystkie dziadostwa o których piszecie są robione 'na oko' bez żadnej analizy całego układu i pewnie na hamowni by sie okazało że jedyny przyrost jaki jest to jest ale w decybelach, bo koni raczej ubędzie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2007, 00:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Kyokushin napisał(a):
szwedu napisał(a):
Wystarczylo zmienic na tlumik...


Ale poco tłumik.

Skoro przyrostów mocy nie było to i z tłumikiem by nie było, ani z rurką by nie było.
Katalizator ten co miałem miałem dobry a nawet jakbym nie miał to poco skoro nic sie nie zmieniło?

Wstawianie tłumików, rurek strumiennic i innych gówien nic nie daje. Wydech musi być odpowiednio policzony, zgrany, każdy wie że są różne cykle wydechu, fale zwrotne muszą być odpowiednio zsynchronizowane a takie wspawywanie rówek i innych gówien powoduje tylko wypalanie tłumika końcowego, uszkadzanie lambdy (nie ważne gdzie jest) i cośtam jeszcze w silniku jak ktoś ma wyjątkowego pecha.

Jak ktoś wydech przeliczy i wstawi taką kombinację która będzie dobra to OK - ale te wszystkie dziadostwa o których piszecie są robione 'na oko' bez żadnej analizy całego układu i pewnie na hamowni by sie okazało że jedyny przyrost jaki jest to jest ale w decybelach, bo koni raczej ubędzie.

Pozwole przytoczyc sobie pewien fakt, jakis czas temu jechalem autostrada i maks lecialem 209 ale tak ze powoli te 9km roslo a pozniej miejsca brakowalo. pozniej zrobilem w aucie filtr paliwa sportowa wkladke powietrza pipercros i wiciolem kata wstawiajac tlumik. Nie bede tu czarowal czy to przez wyciecie filtr czy wkladke.. nie bede gadal ze mam 10 kucy wiecej ale powiem ze lecialem ostatnio 220 i mozliwe ze by sie bujnela troszke bardziej gdyby nie ruch . i na dodatek zwawiej sie wkreca na obroty. Moim zdanie kat blokuje wydech a jak sie posypie moze uszkodzic silnik wiec takie jest moje zdanie.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2007, 09:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
szwedu napisał(a):
Moim zdanie kat blokuje wydech a jak sie posypie moze uszkodzic silnik
:zdziwko:
jeżeli miałes "zatkany" już katalizator to nic dziwnego że wycięcie na + wpłyneło. podejrzewam że przy sprawnym różnice ciężko było by zauważyć.

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2007, 17:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
No nie byl jakos bardzo zatkany ale jak sie posypie to zatyka sie... Inni tak mieli a patrzac na jego budowe to napewno stawial opory przeplywu spalin, ja sie klucic nie bede i pojecia jakiegos wiekszego tez nie mam ale jak dla mnie wyciecie wyszlo na plus.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2007, 13:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 24
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: 318 e46
Witam ja w 320 z 91r. wyciolem kata, wstawilem strumienice i nie zauważyłem zmian w osiagach ani w spalaniu tylko z tłumika końcowego wydobywa sie metaliczny żęchot, który doprowadza mnie do szału wkrótce wytne tą strumienice i wspawam tłumik. Wiec nie polecam strumienicy :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2007, 21:54 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
adasko napisał(a):
Wiec nie polecam strumienicy

nie ma reguły u mnie jest ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL