BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 01:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 20:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
zobaczymy co po sofcie wyjdzie bo może moje kolejne BMW to nie 330ci a 330cd :luka:

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 22:50 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
no faktycznie tam gdzie w benzynie zabawa się zaczyna tu już się kończy, po sofcie będzie... :hyhy:
a jak wygląda sprawa ze sprzęgłem? ponad 500Nm to ładna liczba :hyhy:

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 11:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
powerbmw napisał(a):
no faktycznie tam gdzie w benzynie zabawa się zaczyna tu już się kończy
chyba odwrotnie :P

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 07:30 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 75
Lokalizacja: Włocławek
iderafi napisał(a):
Witam Panowie

Od 1,5 tygodnia siedzi w mojej 330d 184km turbina od x5 218km.
Czy kiedykolwiek ktos miał z tym doświadczenie -nie moge sobie poradzic z wysterowaniem doładowania. Wiedza warszawskich tunerów jest okrojona na temat 330d.
Ale rzeczowo -problem zaczyna sie przy gwałtownym wciśnięciu gazu auto kopci i dostaje muła , nataomiast jesli potrzymam go chwile na półgazie zaczyna naprawde spoko przyspieszać i jest tak do konca przez wszystkie biegi.


.. jest coś takiego jak WSPÓŁCZYNNIK WYPEŁNIENIA IMPULSU i z tym jest głównie problem. tryby awaryjne wchodzą z przeładowania jak i z niedoładowania a to już mało kto wie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 16:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: podkarpackie
ten wykres jest z hamownii inercyjnej vtechu, wiec mozna go miedzy bajki wlozyc niestety...

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 00:54 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
*kamil napisał(a):
mozna go miedzy bajki wlozyc niestety...


Czy oby "ciutke" nie przesadzasz ? :niepewny: Powiedz lepiej z jakiego forum wyczytales ta nowine :] .

Jakies newsy w temacie 330d 184PS na turbie z X5 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 23:05 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Mario84 mój znajomy miał własnie taką e46 jak ty 330d i po zabawie w v-tech pomorze mocy miał koło 300 koni i momentu 600 Nm wiec, nie ma co wątpić w ukryte możliwości tego silnika...a jak u ciebie z silnikiem ?? bo kolega to zajezdził już jeden :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 09:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Też jestem ciekaw ile wyszło po strojeniu.
Obecnie szukam własnie GT2260V do swojej 330xd i bede modził :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 16:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
iderafi napisał(a):
330d 184KM+ gt2260v@ 224KM 534NM bez programu


Witam
Widziałem wykres, jeśli jest z twojego auta to moja wiedza jest g.wno warta. (taki wykres tylko z programem, nie zbyt mocnym ale.......)

Zastanawiam się jak po wymianie turbiny na "większą" bez remappingu wzrasta moc i moment obrotowy.

Bo o ile mi wiadomo ECU kontroluje ciśnienie graniczne ( Pozwala je przekroczyć chwilowo w overboście a następnie ustala je na poziomie ustalonym w programie)

Więc jeśli np. twój oryginalny soft pozwalał wydmuchać powiedzmy ciśnienie 1,2 bara starej turbinie (pomimo tego że miała zapas ) to nowej pozwoli na tyle samo.
Więc co ?Gdy wstawiłeś większą zmienił zachciankę i nowej pozwolił wdmuchać 1,3 bara.
I do tego wydmuchanego powietrza ekstra dodał paliwa .............to jakieś czary!!
Jedyne co mogłeś uzyskać po zmianie turbiny na większą (bez zmiany softu) to” turbolag" od dołu.
Albo po prostu wytłumaczcie mi jak to się stało .
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 16:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
ROGER-NYSA napisał(a):
Więc jeśli np. twój oryginalny soft pozwalał wydmuchać powiedzmy ciśnienie 1,2 bara starej turbinie (pomimo tego że miała zapas ) to nowej pozwoli na tyle samo.
Więc co ?Gdy wstawiłeś większą zmienił zachciankę i nowej pozwolił wdmuchać 1,3 bara.
I do tego wydmuchanego powietrza ekstra dodał paliwa .............to jakieś czary!!
Jedyne co mogłeś uzyskać po zmianie turbiny na większą (bez zmiany softu) to” turbolag" od dołu.
Albo po prostu wytłumaczcie mi jak to się stało .


Inna turbina = inna charakterystyka, moment mogl wzrosnac przy wyzszych obrotach co automatycznie przeklada sie na fakt, ze miejsce gdzie silnik osiaga maksymalna moc tez jest inne i inna jest wartosc mocy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 19:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Vermilion napisał(a):
Inna turbina = inna charakterystyka, moment mogl wzrosnac przy wyzszych obrotach co automatycznie przeklada sie na fakt, ze miejsce gdzie silnik osiaga maksymalna moc tez jest inne i inna jest wartosc mocy


Inna charakterystyka niewątpliwie! ........ do 1800obr. prawie nie dmuchnęła tego co oczekiwał od niej komp,(w porównaniu z seryjną turbinką start od dołu marny) nie jestem pewien ale w tym silniku najwyższy moment obrotowy w serii jest przy 1800obr.

Więc widzimy turbodziurę, moment obrotowy i moc powinny zmienić miejsce na wykresie ale nie powinien zmienić wartości z tego względu że bez zmiany softu nie wzrosła ilość powietrza w cylindrze ani dawka paliwa.

Poza tym turbinka pochodzi od wersji 204 konnej więc gdzie logika ?

Panowie nadal twierdzę że przyrost 40 koni jest nie wykonalny, bez zmiany dawki paliwa i powietrza.
Vermilion myślę że to co powiedziałeś jest prawdą w pewnym stopniu zmienia się przez to charakterystyka pracy silnika i przyrost mocy jest teoretycznie możliwy ale w niewielkim zakresie . Na pewno nie o 40ps. Na 100% mapa była grzebana przed tym pomiarem.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 20:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Co do +40 KM masz racje, nie patrzylem jaki jest przyrost - napisalem Ci poprostu ogolna zasade dlaczego moc rosnie gdy wymieni sie turbine na wieksza, pomimo limitu doladowania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 20:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Vermilion napisał(a):
nie patrzylem jaki jest przyrost

Tak myślałem ;)
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 10:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
ROGER-NYSA napisał:
Cytuj:
Inna charakterystyka niewątpliwie! ........ do 1800obr. prawie nie dmuchnęła tego co oczekiwał od niej komp,(w porównaniu z seryjną turbinką start od dołu marny) nie jestem pewien ale w tym silniku najwyższy moment obrotowy w serii jest przy 1800obr.


max moment uzyskiwany jest przy około 2200obr. :) W dolnych partiach obrotów wartości są delikatnie niższe, ale już przy około 2000obr praktycznie pokrywają sie z seryjna GT2256V.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 11:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Ups........... myślałem że tak pozytywnie rekomendowany silnik osiąga ful moment przy 1800obr. szkoda :kwasny:
Więc wychodzi na to że ta turbinka idealnie nadaje się na podmianę.
Ale to wiedzieli już bardzo dawno temu inżynierowie w BMW dlatego mamy wersję 204ps.
Pozostaje zrobić fajny program i .............. miłej jazdy
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 11:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Moment ładnie narasta, przy 1800obr jest już 370Nm
Ta sama dmuchawka jest przy 218PS
Poza tym należy pamietac, że przy wydajniejszej sprężarce, ciśnienie doładowania nie jest jedynym wyznacznikiem. Przy tym samym ciśnieniu, wtłoczona masa powietrza bedzie znacznie większa :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 15:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 474
Lokalizacja: WisÂła
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
Heh, idzie wszystko łatwiej, Na allegro byla 330d na sprzedaz 266KM z wykresem, gdzies go mam na kompie to wstawie, zainteresowalem sie sprawa i jedyne modyfikacje co zrobil, to zmienil mape na ta co jest w e60 530d, i chipa. I to tyle pojechal na hamownie i ba 266KM i 586Nm, jak znajde wykresa to wkleje.

_________________
Looknij Na Mojego Compacta 323ti M-Technic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 15:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 474
Lokalizacja: WisÂła
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
Heh, co powiecie na to jakby tak zbudowac 316 albo 318 w compacie do RPP :hyhy: . Sorry ze pisze tu, narazie jest plan, tzn napewno sie za to zabiore, mam nadzieje jak najpredzej, a nie otqwieram nowego tematu puki jeszcze nie znalazlem tej sztuki ktora sie podda operacji plastycznej :rotfl:

Obrazek
To jest akurat 316i.

Obrazek
Nooo i dzien dobry, jedyne 199,5KM na 4 przepustnicach..... i to z silniczka 1,6

Pelna specyfikacja samochodu:

BMW COMPACT S1600 REAR WHEEL DRIVE 5 SPEED DOG BOX TRAN X ALLY ENGINE BUILT TO GROUPA / S1600 SPEC REVS LTD TO 8450 AND PRODUCES 199.5 HP CAN BE CHANGED TO 9750RPM GEAR LINKAGE AND GEAR LEVER (HARRY HOCKLEY) GEARBOX MOUNTS (HARRY HOCKLEY ENGINE MOUNTS (HARRY HOCKLEY) LIGHT WEIGHT FLYWHEEL HELIX CLUTCH AND PRESSURE PLATE BMW E30 M3 MOTORSPORT DIFF BMW E30 M3 MOTORSPORT DRIVE SHAFTS HARRY HOCKLEY GEARBOX BELLHOUSING DTA ECU 46MM THROTTLE BODIES PIPERCROSS AIR FILTER TORA HIGH BACK WING SEATS LICO SEAT BELTS NAVIGATOR FOOT RESTS CARBON DOOR PANELS CARBON REAR INNER PANELS LIGHT WEIGHT HEADLAMPS KEVLAR TANK GUARDS HOCKLEY SUMP GUARD AEROQUIP FUEL LINES TO SWIRL POT AND HIGH BOSH PRESSURE FUEL PUMP MULTIPOINT WELD IN CAGE GOING TO STRUT TOPS AND REAR DIFF PICK UP WITH CROSS TRIANGULATED DOOR BARS AND ROOF BARS ALSO HAS DASH BAR EXTREEMLY SAFE CAGE ELECTRIC FIRE EXTINGUISHER TWO HAND HEND FIRE EXTINGUISHERS LIGHT WEIGHT BONNET E36 LIGHT WEIGHT M3 FRONT BUMPER LIGHT REAR BUMPER 17" WHEELS ALCON 325MM FOUR POT FRONT BRAKES ALCON REAR BRAKES HYDRAULIC HAND BRAKE BIAS VALVE PEDAL BOX CAR WEIGHS 1040KG WITH HALF FUEL

Prośba do moderatora o usuniecie postu ( sorki mialem kilka okienek z bmw sport pootwieranych)

_________________
Looknij Na Mojego Compacta 323ti M-Technic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2009, 20:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: podkarpackie
piotres napisał(a):
*kamil napisał(a):
mozna go miedzy bajki wlozyc niestety...


Czy oby "ciutke" nie przesadzasz ? :niepewny: Powiedz lepiej z jakiego forum wyczytales ta nowine :] .

Jakies newsy w temacie 330d 184PS na turbie z X5 ?

kolego, hamowales kiedys auto z turbina na hamowni inercyjnej i obciazeniowej? widzisz roznice?

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 16:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 40
Lokalizacja: Trojmiasto
wieksze turbo na seryjnym programie da wieksza moc, ale nie zawsze duza bo musi zostac zrobiony remap pod jej wlasciwosci itp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL