BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 07:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 80  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 5 lipca 2012, 13:36 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
Z momentem to jest chyba "trochę" nad wyrost. Takich cyferek to raczej w realu nie ma. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 5 lipca 2012, 14:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 47
Lokalizacja: WRO
Moje BMW: e39 3.0dA+ topasblau
Kod silnika: M57D30+GT2260V
Garaż: www.mpakiet.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_
Kolega z naszego rodzimego forum "5er" ma 3.0d w manualu i uzyskał jeszcze wyższy wynik 233KM i 541Nm


_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 5 lipca 2012, 15:54 przez M-ka, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 5 lipca 2012, 15:26 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
całkiem ładnie 7s do 100 niezły wynik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 7 lipca 2012, 21:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 47
Lokalizacja: WRO
Moje BMW: e39 3.0dA+ topasblau
Kod silnika: M57D30+GT2260V
Garaż: www.mpakiet.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_
Wczoraj założyłem nową niby podkręconą progówkę. Po testach obciążeniowych ciśnienie nadal spada ale w okolice 3.35bara natomiast co dziwne korekty na dwóch cylindrach zeszły poniżej 1 i teraz wszystkie są na podobnym poziomie. Czyżby nieco większe ciśnienie wstępne miałoby wpływ na korekcję ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 10 lipca 2012, 08:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
po zapoznaniu się z ta bardzo ciekawą lekturą!!! doszedłem do wniosku ze mi i mojej bawarce by się przydał jakiś dobry program i wzwiazku z tym mam pare pytań ( od razu mówię nie jestem jakims super mechanikiem ani znawca tylko pasjonatem marki który lubi sobie podłubac w samochodzie)
auto ma wyciety jeden kat i zastanawiam sie nad usunieciem drugiego ale musze to jeszcze przemysleć bo po wycięciu pierwszego pekaja mi regularnie spawy na wydechu (co jakies 3miesiace obowiazkowa wizyta u spawacza) i czy lepiej wstawic prosta rure czy sie bawic w jakies strumienice czy cos takiego??

auto było strasznie zamulone i kopcilo na czarno :zalamany: ale tydzien temu przy okazji wymiany filtrow i oleju postanowilem wymienic tez filtr odmy (byl taki zajeba..... cały w oleju ze chyba od nowosci go nikt nie ruszal) i przeczyscilem EGR i jak reką odja jeszcze nigdy auto nie bylo tak dynamiczne i wreście slychac i czuć :hurra: jak pracuje turbina! ale podejzewam ze jeszcze jest cos nie tam :zalamany: najchetniet to bym pojechal do Roger-Nysa zaciągnać opini fachowca i od razu do adriana :D ale 500km to troche sporo
i tu mam nastepne pytanie czy zna ktos jakiegos dobrego fachowca na lubelszczeznie??
z góry dzieki za odpowiedz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 10 lipca 2012, 11:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 367
Lokalizacja: ŁomiankY
Moje BMW: Białasek E34
Kod silnika: M50B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135944
Paweł91 napisał(a):
po zapoznaniu się z ta bardzo ciekawą lekturą!!! doszedłem do wniosku ze mi i mojej bawarce by się przydał jakiś dobry program i wzwiazku z tym mam pare pytań ( od razu mówię nie jestem jakims super mechanikiem ani znawca tylko pasjonatem marki który lubi sobie podłubac w samochodzie)
auto ma wyciety jeden kat i zastanawiam sie nad usunieciem drugiego ale musze to jeszcze przemysleć bo po wycięciu pierwszego pekaja mi regularnie spawy na wydechu (co jakies 3miesiace obowiazkowa wizyta u spawacza) i czy lepiej wstawic prosta rure czy sie bawic w jakies strumienice czy cos takiego??

auto było strasznie zamulone i kopcilo na czarno :zalamany: ale tydzien temu przy okazji wymiany filtrow i oleju postanowilem wymienic tez filtr odmy (byl taki zajeba..... cały w oleju ze chyba od nowosci go nikt nie ruszal) i przeczyscilem EGR i jak reką odja jeszcze nigdy auto nie bylo tak dynamiczne i wreście slychac i czuć :hurra: jak pracuje turbina! ale podejzewam ze jeszcze jest cos nie tam :zalamany: najchetniet to bym pojechal do Roger-Nysa zaciągnać opini fachowca i od razu do adriana :D ale 500km to troche sporo
i tu mam nastepne pytanie czy zna ktos jakiegos dobrego fachowca na lubelszczeznie??
z góry dzieki za odpowiedz


Witam cię kolego. U nas w lubelskim to niestety nie ma nikogo mądrego nic na o nie poradzisz. I ja szukałem i szukałem i lipa. Znalazłem niby jednego co to miał być git zajechałem do niego i zapytałem o przepływkę i adaptację to mi na wstępie powiedział że niby sama powinna się ułożyć i działać prawidłowo :wstyd: :mur: . No ale cuż. Dopiero w wawie znalazłem odpowiedniego człowieka. I jemu z miłą chęcią bym znowu oddał auto. Co do kopcenia itd to i ja miałem, odma prawie zapchana jeszcze troszkę i chyba by się zażygała zajzyj jeszcze do elektro zaworków i wymień wężyki podciśnienia tanie są na metry a pewność że i mocy ci nie ucieknie. I ja bym podjechał do chłopaków wirusa zrobił pogadał ale to z miarem czasu zapewne nstapi grosz do grosza i wycieczka gotowa. A katy na dniach znikają i u mnie a w ich miejsce idzie opaska elastyczna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 10 lipca 2012, 18:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 557
Lokalizacja: Opolskie
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: m57 193ps+
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116850
BYŁO:
FIAT 126p - sprzedany
Mercedes W124 2.5 D - jest w moim posiadaniu
Mercedes W210 2.2 CDI - w posiadaniu ojca
Paweł91 napisał(a):
najchetniet to bym pojechal do Roger-Nysa zaciągnać opini fachowca i od razu do adriana :D ale 500km to troche sporo

Ja zrobiłem dokładnie tak jak napisane powyżej.
Efekt:
230 kucy
536 Niutków

Czeka mnie w najbliższym czasie nowa turbawka (Roger już ją szuka, mam taką nadzieję :wsciekly: ), potem wycięcie pierwszego katka i zrobienie na końcu dwururki w MG Motor Sport Siemianowice. A ha i na końcu pojadę do Adriana na korektę programu. I pewnie będę musiał sprzedać auto bo nie będę miał co w nim robić. Chyba, że chłopaki na forum wymyślą coś nowego, he, he :hurra:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 10 lipca 2012, 20:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Uzupełnię wpis CzarnyR1, do jego autka założymy turbinkę od e60 218ps. :hyhy:
Będzie fotorelacja i chyba pierwsza w kraju e39 m57 z turbinką pozwalającą na spokojne 290ps :hurra:

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 11 lipca 2012, 09:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
dzięki za info!! i wsumie wcale mnie to nie dziwi ze na lubelszczyznie nie ma nikogo to by sie na tym znal :dobani:
i chodzi Ci o elektrozawory turbo i EGR z tego co się orientuje to w elektrozaworze turbo są jakie 2 filterki (fajnie by było jak ktoś dokładniej odpisał czynność czyszczenia ich z zamieszczeniem jakiś zdjeć) :D
i mam jeszcze pytanie odnośnie usuwania tych klapek kolektora (nie jestem pewien ale jak ostatnio tam zagladalem to chyba ich nie było, bo wcelu wyczyszczenia osadu który mi naleciał do kolektora podczas czyszczenia EGR wkładalem tak cięką koncówke od odkurzacza :kwasny: ) ale załóżmy ze one są to czy zabieg i usunięcia ich wiąże sie z montowanie czegoś czy po prostu wywalamy je i zakrecamy kolektor??
i na koniec ile (oczywiście mniej wiecej) by mnie kosztowała przyjemność zmiany programu??
i ile mocy i momentu bym mógł uzyskać tylko tym zabiegiem bo słyszałem (wyczytałem wcześniej na tym forum) ze sprzęgło dużo nie wytrzyma :rozpacz:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 11 lipca 2012, 20:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 47
Lokalizacja: WRO
Moje BMW: e39 3.0dA+ topasblau
Kod silnika: M57D30+GT2260V
Garaż: www.mpakiet.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_
Roger-Nysa napisał(a):
Uzupełnię wpis CzarnyR1, do jego autka założymy turbinkę od e60 218ps. :hyhy:
Będzie fotorelacja i chyba pierwsza w kraju e39 m57 z turbinką pozwalającą na spokojne 290ps :hurra:


A co z pompą CR i wtryskami ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 12 lipca 2012, 07:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 557
Lokalizacja: Opolskie
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: m57 193ps+
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116850
BYŁO:
FIAT 126p - sprzedany
Mercedes W124 2.5 D - jest w moim posiadaniu
Mercedes W210 2.2 CDI - w posiadaniu ojca
M-ka napisał(a):
Roger-Nysa napisał(a):
Uzupełnię wpis CzarnyR1, do jego autka założymy turbinkę od e60 218ps. :hyhy:
Będzie fotorelacja i chyba pierwsza w kraju e39 m57 z turbinką pozwalającą na spokojne 290ps :hurra:


A co z pompą CR i wtryskami ?


F10. :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 15 lipca 2012, 21:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 47
Lokalizacja: WRO
Moje BMW: e39 3.0dA+ topasblau
Kod silnika: M57D30+GT2260V
Garaż: www.mpakiet.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_
Moich przygód z mocą ciąg dalszy...

Ostatnio zaproponowałem kumplowi mały wyścig na 1/4 mili - ja swoją e39 po "tjuningu" (no bo 530Nm powinno załatwić sprawę :cwaniak: ) a kumpel serią e39 w sedanie, też automat.
3, 2, 1, start... ruszyłem z butem w podłodze w trybie sekwencyjnym skrzyni z myślą, że to przecież ja zwyciężę ale od razu widzę jak fura kumpla mnie odstawia z każdym metrem. Nie mogąc się z tym pogodzić zaproponowałem jeszcze 2 tury ale niestety... :mad:
Podłamany sytuacją od razu przystąpiłem do zrobienia live data podczas jazdy.
Co się okazało "pani" pompa progowa świeżo po regeneracji z podkręconym komutatorem celem zwiększenia ciśnienia paliwa tego ciśnienia naprawdę nie zwiększała ale ujmowała i na 3 biegu przy wysokich obrotach miała zejścia śmiertelne do 3.10 bara. :kwasny:
Tłumaczyłem sobie w duchu, że moja porażka może mieć związek z ową pompką ale tak naprawdę niepokoił mnie fakt aż tak dużego spadku ciśnienia.:zdziwko:
Zdecydowałem, że tym razem już żadnego "regenerata" nie wsadzę i zakupiłem nówkę (regenerat poszedł do zwrotu) z serii pomp, które posiadają układ stabilizujący ciśnienie paliwa (dla zainteresowanych TI Automotive 7.50051.70)
Ponownie zrobiłem logi i teraz ciśnienie na jałowym 3.76-3.86 a pod obciążeniem schodzi do 3.5 bara :super:
Teraz pozostaje już wrócić do stajni ADT celem korekty programu i mocy przybywaj... :hyhy:

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 16 lipca 2012, 09:41 przez M-ka, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 15 lipca 2012, 22:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
co ma to wspólnego z 2.0D ?

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 16 lipca 2012, 09:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 47
Lokalizacja: WRO
Moje BMW: e39 3.0dA+ topasblau
Kod silnika: M57D30+GT2260V
Garaż: www.mpakiet.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_
jnx napisał(a):
co ma to wspólnego z 2.0D ?


Nic nie ma wspólnego ale dotyczy "tjuningu" w exx i wszelkich spraw z tym związanych ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 lipca 2012, 09:33 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
jnx napisał(a):
Projekt N47 + GTB2260 nabiera tempa



Jak tam projekt się posuwa? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 lipca 2012, 10:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Z tego co wiem zalapal bana, musisz poczekać na odp miesiąc. Chyba mam jego nr to może go telefonicznie zaatakuje ;D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 lipca 2012, 11:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
To jakbyś mógł dowiedz się co i jak? Nie ukrywam, że jestem ciekaw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 13 sierpnia 2012, 17:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Witam witam :D :D :D

właśnie L4 mi się skończyło więc jeszcze raaaaazzzz :

WITAM WSZYSTKICH

:)

No to co z grubej rury? No pewnie!

Projekt jeszcze nie ukończony ale niebawem zejdę poniżej 7s do setki, jak narazie jest 7s oraz 17s od 0 do 160. Bez zderzaka do 160km/h jest minimalnie szybciej, ale niebawem wpadnie customowy zderzak pod IC, więc będzie lepiej :)




To tylko taki przedsmak tego będzie :ok:

Aha powyżej 160km/h rozpędza się również lepiej ale nie nagrywałem jeszcze. Jak ukończe projekt z IC(natrysk i zderzak), z podniesieniem ciśnienia na szynie(tu mamy jeszcze zapas) to nagram 0-200km/h :ok: (oczywiście na autobahnie jak będe).

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 13 sierpnia 2012, 17:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
jnx, imho szału nie ma, zobaczymy jak będzie 1vs1 :)

Ja będę gotowy za jakiś tydzień dzisiaj jak po załatwiam parę spraw z MaTiMą to wchodzę do garażu i zrzucam skrzynię.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 13 sierpnia 2012, 17:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
BC wskazywał 30stopni :)
Jeszcze szału nie ma, ale spokojnie podlane paliwa jest tylko 3% od tego co miałem i to tylko od 3000obr do 4300obr. W trakcie modzenia oprogramowania i testowania pękł dolot i lipa trzebabyło zakończyć. Na 3bar w overboście seryjne rury się nie nadają :niepewny: Ale spoko spoko :) Wszystko w swoim czasie :P

Z technicznych informacji..

GTB1752V na moim dużym IC ładuje 3bar na 2100obr. Od 1800obr moment zaczyna wciskać. Reakcja na gaz - lepsza. Jazda po mieście - milsza.

Przy testowym programie z dużym dymieniem auto miało mega moment, michał powiedział mi że jeśli by graty wytrzymały to paliwa jest tyle by ładować 3.0bar spokojnie tyle że z dołu auto jeździć nie będzie, a ja nie buduję auto do skillowania, tylko do spokojnego przemieszczania się, a wszelkie modyfikacje wykonuje z pasji bo tylko robiąc coś, można się czegoś nauczyć :ok: W sumie korci mnie na większe turbo ale to już nie w tym aucie.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Ostatnio edytowano 13 sierpnia 2012, 17:43 przez jnx, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 80  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL