BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 17:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 80  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 20 sierpnia 2012, 07:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Mam takie szybkie pytanie - czy 4 i 5 bieg w skrzyniach 5biegowych był krótszy? Czy dało by radę wstawić te dwa przełożenia do 6 biegowej?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 20 sierpnia 2012, 08:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
deejeys napisał(a):
Mam takie szybkie pytanie - czy 4 i 5 bieg w skrzyniach 5biegowych był krótszy? Czy dało by radę wstawić te dwa przełożenia do 6 biegowej?



4 i 5 bieg w skrzyni 5 biegowej są dłuższe niż w 6 biegowej. 4 bieg kończy się na ok 185-187km/h przy ok 4600rpm, natomiast 5 bieg kończy się na ok 228-230km/h przy ok 4600rpm. Sprawdź i porównaj u siebie.

PS. Dlatego w tym teście, o którym jnx pisał nie napisałem wyniku, ponieważ zacząłem go od niespełna 2tyś rpm, a skończyłem na ok 4tyś rpm.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 20 sierpnia 2012, 10:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
dawidd3, a jaki masz dyfer? Z tego co pamietam Raadman ma 5biegow i jemu 3ka tak jak mi sie kończyła na 120km/h

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 20 sierpnia 2012, 11:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
w 6 biegowej:
4 bieg kończy się na 160km/h - 4500obr
5 bieg kończy się na 200km/h - 4500obr

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 20 sierpnia 2012, 11:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Ogólnie zauważyłem ze u mnie na 1ce jest jednak "odcinka" ale tylko w momencie gdy koła miela. Normalnie jak pociągne to po prostu odpuszcza. Ciekawe... :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 20 sierpnia 2012, 20:40 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
deejeys napisał(a):
dawidd3, a jaki masz dyfer? Z tego co pamietam Raadman ma 5biegow i jemu 3ka tak jak mi sie kończyła na 120km/h



3 bieg też kończę na ok 120/125 km/h. Jutro napiszę dokładniej co i jak ;) Niestety nie wiem jaki mam dyferencjał :/

jnx napisał(a):
w 6 biegowej:
4 bieg kończy się na 160km/h - 4500obr
5 bieg kończy się na 200km/h - 4500obr


Zmierz swoje auto w innym zakresie obrotów i porównamy w końcu tą różnicę. ;) Na razie powiem Ci, że jesteś ok 2s w przodzie. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 25 sierpnia 2012, 18:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
...

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Ostatnio edytowano 3 sierpnia 2014, 22:32 przez jnx, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 25 sierpnia 2012, 18:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
M47 to bardzo wrażliwa konstrukcja. Trzeba dbać ;) Mój ma 144 KM bez chipa :P

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 07:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Hmm... no to poleciałem...

Kupiłem wtryski od 535d.

Pompe ciśnieniową co by wtrysnąć trochę wody aby zmniejszyć docelowo EGT już mam. Pytanie jak to ogarnąć elektrycznie względem mapsensora :)


Dojdzie jeszcze chłodniczka oleju z jakiegoś dostawczaka.

I tak o to będzie osprzęt Alpiny D3 :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 22:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
jnx napisał(a):
Dojdzie jeszcze chłodniczka oleju z jakiegoś dostawczaka.

Jak planujesz zamontować węże zasilania i powrotu do podstawy filtra oleju?

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 27 sierpnia 2012, 05:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
tym to się już zajmie osoba co subaru do rajdu potrafi przygotować :)
będzie konkret ;-)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 27 sierpnia 2012, 09:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Naturalnie życzę Ci tego, by taki mod się powiódł... niestety postawa nie ma wyjścia po węże. Wiem, bo sam już ten temat studiowałem. Miałem super chłodnicę z wężami od ROBURA ;) Niestety, ale jest to niewykonalne w tym typie podstawy olejowej. Zaproponowany przez fabrykę śmieszny wymiennik ciepła jest tak zespolony z podstawą, że ogranicza wszelkie możliwości montażu "lodówki" oleju. Jeśli jednak Wam się to uda to chylę czoła :padam: Pozdr.

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 19:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Lipton :) Powiedział że jest to wykonalne oczywiście ale 3 dni siedzenia, więc wiadomo koszt tego byłby wysoki :/ Da się może przełożyć podstawkę z innego modelu? Taką co by miała wyjście na węże?

Aha i żeby nie być gołosłownym wtryski już przyszły :

Obrazek

a tu fotka przy zdjętym zderzaku ;-)

Obrazek

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 19:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Niestety nie da rady nic z tym zrobić. W E36 TDS było to super wykonane, a te nasze M47 i M47N chyba na złość tak zaprojektowane i skonstruowane żeby nie dało się nic lepiej wymodzić. Ja zastanawiałem się jeszcze nad montażem przez wąż zasilania turbiny olejem - czyli: blok/wąż olejowy/lodówka/wąż/turbina. Zostałem od razu "skasowany", bo na wlocie do turbiny jest restryktor i nic to nie da, a wręcz przeciwnie może zaszkodzić. Nie ma niestety żadnej alternatywy.

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 19:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
no też się nad tym zastanawiałem właśnie.. to jaki wpływ będzie mieć lodówka na ciśnienie w układzie? co szkodzi że jest tam restryktor?

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 20:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
A jak by kupić druga ori chlodniczke z podstawa, odciąć ta ori i dać do wspawania wejście i wyjście? To tani element, w sumie niewiele do stracenia...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 20:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
jest tam chłodzenie wodne..

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 20:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
jnx, w czym problem? Węże laczysz i tyle :) tylko nie wiem czy nie wydłuży to nagrzewania oleju ;/ mam taka podstawke od m47 to jutro popatrze :) jak cos to Ci pomogę z tematem :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 22:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Kolega Marcin91 z bmwklub.pl podsunął świetną myśl, aby wykonać przystawkę na łączeniu wymiennika ciepła z podstawą. Przeszukałem fotki i faktycznie można by było coś takiego "wystrugać" w CAD. Spójrzcie:
Obrazek Obrazek

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 22:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
z 2 cm i heja do przodu. A zmieści się wtedy to w komorze ? :) Bardzo dobra myśl :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 80  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL