BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 08:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 8 listopada 2011, 02:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Ciekawe :23:
a jak ma się to do większych predyspozycji do tuningu?

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 8 listopada 2011, 03:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jnx napisał(a):
Ciekawe :23:
a jak ma się to do większych predyspozycji do tuningu?


Silnik ma wieksza sprawnosc, gdy stopien sprezania jest wyzszy, a to przeklada sie teoretycznie na wieksza moc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 8 listopada 2011, 13:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
Vermilion, tyle że na sprawność nie wpływa sam stopień sprężania a ciśnienie sprężania.

Oczywiście pomijam tu wyjątkową sytuację jaką jest rozruch silnika gdzie nie występuje doładowanie i zarazem tylko stopień sprężania decyduje o ciśnieniu sprężania. Tu zgoda M47N jest bardziej sprawny aniżeli N47... a i oba wymiękają przy M41 (chyba 22:1 miało) :P

Skoro jak sam napisałeś producenci poradzili sobie poprzez rozwój np. świec czy wtrysk wieloetapowy, które umożliwiły rozruch czy też brak młotowania silnika podczas jazdy.... i to wszystko przy niskich stopniach sprężania to czemu nadal producenci mieliby się trzymać stopni rzędu np. 22:1?
Chyba każdy się zgodzi, że ciśnieniem sprężania łatwiej manipulować poprzez sterowanie doładowaniem aniżeli nieregulowanym stopniem sprężania. ;)

Podsumowując - to, że np. M47N ma większy stopień sprężania nie oznacza, że ciśnienie sprężania (a co z tym związane sprawność) również.
Po danych spalania podanych przez producenta czy też raportach spalania zaryzykuję stwierdzenie, że to jednak N47 jest bardziej sprawny :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 8 listopada 2011, 13:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Zaczne od konca

marcin87k napisał(a):
Po danych spalania podanych przez producenta czy też raportach spalania zaryzykuję stwierdzenie, że to jednak N47 jest bardziej sprawny :)


Tak tylko porownujesz fabryczne wersje obu silnikow, a nie to co mozna z nich zrobic? N47 na pewno ma glowice o lepszym przeplywie i wydajniejsza turbine, to jego plusy.

marcin87k napisał(a):
Vermilion, tyle że na sprawność nie wpływa sam stopień sprężania a ciśnienie sprężania.


Tak masz racje, ciezko jednak pod tym katem porownac oba silniki, bo nie wiem jakie maksymalne cisnienie doladowania wytrzymaja - nie jest to zalezne jedynie od stopnia sprezania.

marcin87k napisał(a):
Oczywiście pomijam tu wyjątkową sytuację jaką jest rozruch silnika gdzie nie występuje doładowanie i zarazem tylko stopień sprężania decyduje o ciśnieniu sprężania. Tu zgoda M47N jest bardziej sprawny aniżeli N47... a i oba wymiękają przy M41 (chyba 22:1 miało) :P

Skoro jak sam napisałeś producenci poradzili sobie poprzez rozwój np. świec czy wtrysk wieloetapowy, które umożliwiły rozruch czy też brak młotowania silnika podczas jazdy.... i to wszystko przy niskich stopniach sprężania to czemu nadal producenci mieliby się trzymać stopni rzędu np. 22:1?
Chyba każdy się zgodzi, że ciśnieniem sprężania łatwiej manipulować poprzez sterowanie doładowaniem aniżeli nieregulowanym stopniem sprężania. ;)


Tez masz racje, ale gdyby ograniczac sie tylko do doladowania, zaden z producentow nie pracowalby dzis nad silnikami ze zmiennym stopniem sprezania, poprostu ograniczyliby sie do doladowania. Dzieki wykorzystaniu obu rozwiazan mozna w ten sposob zbudowac silnik z mocnym dolem (dzieki wyzszemu stopniowi sprezania) i duzej sprawnosci (dzieki doladowaniu).

Wyzszy stopien sprezania w przypadku M47 jest o tyle lepszy porownujac do N47, i to mialem w tym temacie na mysli, ze nie bedzie mial tak slabego dolu gdy zamontujesz wieksza turbine (jak byloby w przypadku N47), wlasnie dzieki wyzszemu stopniowi sprezania.

marcin87k napisał(a):
Podsumowując - to, że np. M47N ma większy stopień sprężania nie oznacza, że ciśnienie sprężania (a co z tym związane sprawność) również.


Fabrycznie, bez tuningu, tak, ale nie o tym jest ten temat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 8 listopada 2011, 16:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Cytuj:
Wyzszy stopien sprezania w przypadku M47 jest o tyle lepszy porownujac do N47, i to mialem w tym temacie na mysli, ze nie bedzie mial tak slabego dolu gdy zamontujesz wieksza turbine (jak byloby w przypadku N47), wlasnie dzieki wyzszemu stopniowi sprezania.

M47 i tak czy siak ma słaby dół :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 8 listopada 2011, 17:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
Vermilion napisał(a):
Tak masz racje, ciezko jednak pod tym katem porownac oba silniki, bo nie wiem jakie maksymalne cisnienie doladowania wytrzymaja - nie jest to zalezne jedynie od stopnia sprezania.

Zgadzam się.

Vermilion napisał(a):
ale gdyby ograniczac sie tylko do doladowania, zaden z producentow nie pracowalby dzis nad silnikami ze zmiennym stopniem sprezania, poprostu ograniczyliby sie do doladowania. Dzieki wykorzystaniu obu rozwiazan mozna w ten sposob zbudowac silnik z mocnym dolem (dzieki wyzszemu stopniowi sprezania) i duzej sprawnosci (dzieki doladowaniu).


no jasne, tylko nie wybiegajmy za bardzo w przyszłość.
Jeżeli zmienny stopień sprężania się pojawi w jakimś seryjnym silniku to będzie to na 100% benzyna.

Nie wiem czy to co kiedyś przeczytałem jest głupotą czy nie ale podobno właśnie złotym środkiem przy silnikach tradycyjnych (tj. ze stałym stopniem sprężania) jest właśnie stosunek 16:1 - 17:1.


jnx napisał(a):
M47 i tak czy siak ma słaby dół


Bo różnica między 16:1 a 17:1 jest zapewne dosyć marginalna. Przynajmniej korzyści płynące z większego stopnia sprężania kiepsko wypadają porównując do tych płynących z zastosowania lepszych turbosprężarek czy też lepiej realizowanego wtrysku.
Dlatego też modzenie M47 w celu poprawienia dołu lepiej zaczynać od wymiany turbosprężarki o innej charakterystyce a nie planowania głowicy ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]-co jeszcze można zrobić w 320d?
PostNapisane: 8 listopada 2011, 21:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
marcin87k napisał(a):
no jasne, tylko nie wybiegajmy za bardzo w przyszłość.
Jeżeli zmienny stopień sprężania się pojawi w jakimś seryjnym silniku to będzie to na 100% benzyna.


Zobaczymy, ta technologia jest rozwijana w obu typach silnikow.

marcin87k napisał(a):
Bo różnica między 16:1 a 17:1 jest zapewne dosyć marginalna. Przynajmniej korzyści płynące z większego stopnia sprężania kiepsko wypadają porównując do tych płynących z zastosowania lepszych turbosprężarek czy też lepiej realizowanego wtrysku.


W wolnossacej benzynie, miedzy 10:1, a 11:1 to ponad 5%, takze juz sporo. Reszta, jasne, ale napisalem wyzej dlaczego stopien sprezania jest obnizony i, ze powodem nie byla chec podniesienia osiagow, a jedynie redukcja emisji tlenkow azotu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL