BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2024, 01:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2007, 13:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
tak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 07:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Barto napisał(a):
stosując jakies oporniczki na czujniku temp.

tego to raczej nie polecam, czytałem o takich patentach i jest to poroniony wynalazek :kwasny: , mówiąc w skrucie to ten opornik tylko przestawia samochód w tryb ssania ; więcej pali , szybciej się zużywają świece itd. , a mocy i momentu jak niebyło tak niema.
To jest tzw tuning psychologiczny , tylko że jeszcze dodatkowo więcej pali :rotfl:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 17:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Gliwice
mcgiver napisał(a):
Barto napisał(a):
stosując jakies oporniczki na czujniku temp.

tego to raczej nie polecam, czytałem o takich patentach i jest to poroniony wynalazek :kwasny: , mówiąc w skrucie to ten opornik tylko przestawia samochód w tryb ssania ; więcej pali , szybciej się zużywają świece itd. , a mocy i momentu jak niebyło tak niema.
To jest tzw tuning psychologiczny , tylko że jeszcze dodatkowo więcej pali :rotfl:


Ponieważ mam blosa to jeżdże na gazie a oporniczek ma nie służyć podawaniu wiekszej ilości paliwa tylko wiekszym wyprzedzeniem zapłonu. Można nawet go tak połaczyć że zaczyna on pełnic swoją rolę, czyli przyśpieszać zapłon tylko na pracy na gazie, na benzynie ma obejscie i tak też czytałem gdzies na forum ale nie wiem gdzie ktos to zastosował chyba w silniku M30 i bardzo sobie chwalił osiągi na gazie po tym zabiegu. Oczywiście wolałbym to załatwić chipem ale chyba takowego reserved nie posiada skoro nic nie pisze :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2007, 11:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Barto napisał(a):
Ponieważ mam blosa to jeżdże na gazie a oporniczek ma nie służyć podawaniu wiekszej ilości paliwa tylko wiekszym wyprzedzeniem zapłonu. Można nawet go tak połaczyć że zaczyna on pełnic swoją rolę, czyli przyśpieszać zapłon tylko na pracy na gazie, na benzynie ma obejscie i tak też czytałem gdzies na forum ale nie wiem gdzie ktos to zastosował chyba w silniku M30 i bardzo sobie chwalił osiągi na gazie po tym zabiegu. Oczywiście wolałbym to załatwić chipem ale chyba takowego reserved nie posiada skoro nic nie pisze

każdy robi to co lubi ale ja bym takiego gówna nie założył :kwasny:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2007, 12:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 179
Lokalizacja: Cambridge ON, CAN/ Krk
Moje BMW: e39 540i M sport
Kod silnika: M62TU
Garaż: bylo E36 320i, E46 316Ti, E46 318i SE, E60 525d SE, E34 520i SE auto,
jest E39 540i M Sport, e46 328i drift
Witam.
Tez myslalem zeby wsadzic sobie chipa do mojej bawarki i wzasadzie do tej pory nie wiem czy ma to sens gdyz silnik ktory posiadam to wolnossacy 2 litrowy VANOS i gorzej te silniki sie rasuje niz turbodoladowane.Slyszalem ze silniki wolnossace mozna podrasowac maks do 8% bez ingerencj mechanicznej a orginalny komp.i rozrzad jest tak zaprogramowany zeby na nizszych obrotach byl w miare ekonomiczny a wyzszych potrafil wykrzesac pelna moc z silnika i jestem w stanie uwiezyc w ta teorie z wlasnej obserwacji.Jezeli ktos ma inne zdanie i doswiadczenie to porsilbym o podzielenie sie uwagami czy taka modernizacja mialaby jakis sens albo co mozna jeszcze zrobic zeby podnies moc silnika bez jakis wiekszych ingerencji.Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2007, 16:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 179
Lokalizacja: Miko³ów
Witam. Tak czytam co piszecie i stwierdzam że jestem z tego zielony :|

Jak mam obadać jaki mam konkretnie model silnika i tam tych innych rzeczy??
Wiem tylko że 1.6i 73KW ... a skąd wziąć reszte?? Zawsze sie interesowałem BMW i dopiero od Października mam przyjemność jeżdżenia nim :D

_________________
Jak kraœÌ to miliony...
Jak szaleĂŚ to BMW...:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2007, 22:38 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 506
Lokalizacja: Kęty/Chełmek i okolice :)
mooDy19 napisał(a):
Witam. Tak czytam co piszecie i stwierdzam że jestem z tego zielony :|

Jak mam obadać jaki mam konkretnie model silnika i tam tych innych rzeczy??
Wiem tylko że 1.6i 73KW ... a skąd wziąć reszte?? Zawsze sie interesowałem BMW i dopiero od Października mam przyjemność jeżdżenia nim :D


Chyba do 1.6 niema czipa ;(
Ktory rok masz auta bo 1.6 wystepowalo z silnikami M40 i M43


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2007, 13:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 179
Lokalizacja: Miko³ów
Mam 93 rok... Wogóle wydaje mi sie że za slaby silnik żeby coś takiego kombinować...

_________________
Jak kraœÌ to miliony...
Jak szaleĂŚ to BMW...:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2007, 17:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 445
Lokalizacja: Płoty - Szczecin
Moje BMW: E61 530i
Kod silnika: N52B30A
Mialem okazje jezdzic zchipowanym 1.6 M43. Tuner zapewnial ze silnik wykreca 12km wiecej i prawie 20Nm. Nie mialem okazji sprawdzic tego na hamowni, ale na dobrym paliwie cisnal 220km/h i skonczyl sie obrotomierz :P (odcinka). Przyspieszenie prawie identyczne jak zwykla 318i
Chip byl zamontowany w Niemczech zaraz po zakupie auta w salonie. Po 8 latach i okolo 120tys przebiegu silniczek pracowal jak zegarek.

Teraz pytanie do Reservda.
Czy jestes w stanie "skomponowac" mi taki chip do mojego M52B25 ?
Czytalem gdzies, ze to powinno dodac okolo 19KM i 25Nm. Mam sekwencje, wiec efekty moglyby byc ciekawe. Mam wklad filtra K&N, planuje cos wykombinowac z ukladem wydechowym. Moze dodatkowo Dynamic Fuel wstawie. Co dalej tego nie wiem. Ale 200KM juz mnie zadowoli w zupelnosci :)

_________________
BMW Klub Szczecin
Obrazek
Moja__była__Bunia__323ti
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2007, 17:19 
Nie uzyskasz w ten sposób przyrostu 30KM.
Najpierw pojedz na hamownie i zobacz co zostało z seryjnych 170KM zwłaszcza teraz jak masz gaz samochód napewno na gazie dysponuje mocą mniejszą o kilka KM i możliwe,że na benzynie stopniowo też będzie ją tracił.
Musiał byś zrobić kompletny wydech pod samochód dolot też dedykowany i program pod konkretny samochód a i tak nie wiem czy to wystarczy. A dynamic fuel sobie daruj.
Niestety albo oszczędność i LPG albo osiągi i PB.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2007, 17:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 445
Lokalizacja: Płoty - Szczecin
Moje BMW: E61 530i
Kod silnika: N52B30A
maly wiesz, ze DF jest kilka wersji (ekonomiczne i sportowe). Moze nie jest to jakas rewelacja w przyroscie mocy, ale poprawa czasu 0.8 sekundy w 325i na 1/4 mili mnie jakos przekonuje. Wiem, ze usyskanie przyrostu mocy 30km w silniku wolnossacym bez ingerencji w konkretny tuning silnika jest ciezkie do zrealizowania, ale kto powiedzial, ze nierealne? Sekwencje mam od okolo 1,5 roku i zrobione moze z 20tys.km na niej. Dbam o serducho mojej Buni. Przebieg 170tys. Sadze, ze warto zainwestowac i osiagnac te 200km jak dobrze pojdzie.

_________________
BMW Klub Szczecin
Obrazek
Moja__była__Bunia__323ti
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2007, 18:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Pierwsze co bym zrobil w m52b25/b28 to wymienil kolektor na ten z M50. TUTAJ wykres z hamownii po wymianie kolektora w M52b28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2007, 05:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 445
Lokalizacja: Płoty - Szczecin
Moje BMW: E61 530i
Kod silnika: N52B30A
No OK, powiedzmy, ze wymienilbym kolektor, ale czy to na pewno wystarczy? A co z krzywą momentu obrotowego? Przeciez w 323 jest ona zupelnie inaczej polozona niz w 325. Auto lepiej ciagnie w dolnej partii obrotow, przez co jest ekonomiczniejsze i dynamiczniejsze. Chip doda mi mocy wprost proporcjonalnie do obrotow, czyli przy zwyczajnej jezdzie niewiele sie zmieni, ale przy max osiagach bedzie spory przyrost mocy. Zalezy mi na niskim zuzyciu paliwa , ktore w tej chwili wacha sie w okolicy 10-11l trasa 13-14l miasto (LPG).

_________________
BMW Klub Szczecin
Obrazek
Moja__była__Bunia__323ti
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2007, 22:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 445
Lokalizacja: Płoty - Szczecin
Moje BMW: E61 530i
Kod silnika: N52B30A
Krzys, co z tym chipem?

_________________
BMW Klub Szczecin
Obrazek
Moja__była__Bunia__323ti
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2007, 23:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 487
Lokalizacja: Luboń
Moje BMW: E36 M3T, E39 530D
Kod silnika: S50B30, M57D30
Proszę odpisać czy chip całkowicie wywala odcięcie obrotów. A może tylko zwiększa granicę odcinki ? Idzie do mnie właśnie chip z niemiec dedykowany do mojego autka (M3 3,0l.) i teraz zastanawiam się czy go wkładać do DME czy odpuścić ? Pozdrawiam

_________________
2005 645Ci
2003 Z4 3,0i

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2007, 11:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
w moim chipie jest odcinka przesunięta z 6700 na 7200, a to czy w twoim będzie to tego niewiem.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2007, 12:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
BrzeszczoT napisał(a):
Krzys, co z tym chipem?


poniedzialek, wtorek dostaniesz info.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2007, 12:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
krismax napisał(a):
Proszę odpisać czy chip całkowicie wywala odcięcie obrotów. A może tylko zwiększa granicę odcinki ? Idzie do mnie właśnie chip z niemiec dedykowany do mojego autka (M3 3,0l.) i teraz zastanawiam się czy go wkładać do DME czy odpuścić ? Pozdrawiam


to juz zalezy od producenta. Standartowo odcinka jest przesuwana od 400 do 600rpm w gore. Kto jest producentem tego programu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2007, 17:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 445
Lokalizacja: Płoty - Szczecin
Moje BMW: E61 530i
Kod silnika: N52B30A
reserved napisał(a):
BrzeszczoT napisał(a):
Krzys, co z tym chipem?


poniedzialek, wtorek dostaniesz info.


Mamy wtorek wieczor. Zadzialales cos tam Mistrzuniu Zlocisty ?

_________________
BMW Klub Szczecin
Obrazek
Moja__była__Bunia__323ti
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2007, 19:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Dobra panowie a ktos montowal to do E-39 mam m52b25 rocznik 96 czyli chyba taki sam silnik jak kolega w kompakcie tak mi sie zdaje, ktos to robil do tego silnika konkretnie

_________________
ÂŁukasz
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=6450/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL