BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 maja 2025, 03:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 18:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Co do wrażeń słuchowych to ciężko powiedziec bo założony był tylko na pomiar a rolki na hamowni bardzo hałasują, co do spisku ciężko powiedziec nie wiem czy modyfikowali jakieś parametry bo się na tym nie znam, ale oni nie sprzedają filtrów, to było tak że widząc moją załamkę że simota to kicha dali mi na chwilę swój filtr który montowali do jednego z projektów.

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: re
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 20:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1922
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
Czyli reasumujac to ITG daje dobrze rade. Ale czy to jest wkładka w fabryczna puszke czy stożek? Masz moze jakieś foto i czy do tego ITG był jakiś dolot załozony?


Ostatnio edytowano 16 lipca 2009, 12:49 przez sabbath, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 21:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
To jest sam stożek dałem link do sklepu gdzie można go kupic, był on zlokalizowany zaraz za przepływomierzem, ci ludzie z firmy mówili że najlepiej jakby był oddzielony jakoś od gorącego powietrza z silnika, test wydaje mi się był o tyle nie miarodajny że filtr nie był gorący bo został włożony tylko na chwilę na jeden pomiar...

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 23:15 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
No prosze ...tym razem nie sprawdzila sie teoria ze silniki BMW lubia "tylko" zamkniete filtry (seryjne puszki lub airboxy) .

Prosze podaj wymiary tej swojej puchy Simoty to porownam z moim CDA.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 04:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
130/200/77
ps. moglibyście podesłac mi wykres jakejś zdrowej serii 2.8 bo tak wogóle wydaje mi się że ten mój pierwszy wykres z hamowni jest jakiś lewy, porównywałem go z dwoma wykresami z hamowni innych osób i wydaje mi się że jest zbyt optymistyczny gdy np przy 2000tysiącach obrotów inni mają 240Nm ja mam już 260 itd. dlatego tak dla pewności chciałem porównac go jeszcze z innymi.

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 17:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 157
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: Klekot coupe
No i co z tymi wymiarami CDA boxa?

_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 20:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
a co ma byc? bo nie bardzo rozumiem

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 00:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Odczuwając w dalszym ciągu niedostatki mocy dalej próbuję drążyc temat wszelkiego rodzaju stożków zestawów dedykowanych itd. i natrafiłem na to:

http://www.knfilters.com/search/product ... od=57-1002

zestaw jest dośc drogi ale nie o to chodzi żeby go kupowac, jedyną rzeczą jaka jest nam potrzebna jest sam filtr który można kupic za około 200zł, jest to filtr uniwersalny model RU-4730 nie jakiś dedykowany do tego modelu-dedykowany jest tylko cały sposób montażu złączki rurki osłona termiczna itd.
W zakładce: Installation Instruction Sheet są rozrysowane wszystkie części oraz sposób montażu na których to można przyjrzec się wszystkim elementom i samemu takie coś wykonac przy odrobinie umiejętności o dobrej woli, osłona termiczna będzie wykonana lepiej lub gorzej ale będzie, tu jakaś szczególna precyzja nie wydaje mi się niezbędna, jedynym problemem może być rurka pomiędzy przepustnicą a przepływomierzem trudno powiedziec czy jej jakieś szczególne wyprofilowanie będzie miało wpływ na osiągi.
Mam zamiar coś takiego sobie wykonac mam tylko dwa pytania i prosiłbym o wasze sugestie w tym temacie:
Po pierwsze czy w ogóle wykonywac ta rurkę można przecież zastosowac oryginalną tą co jest, czy wykonanie prostej nie karbowanej może mieć dodatni wpływ na osiągi czy po prostu szkoda na to czasu.
Po drugie czy zastosowac ten filtr K&N czy może pipercrossa lub ITG gdzie wiem z własnego już doświadczenia że był zauważalny przyrost mocy?

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 00:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1381
Lokalizacja: Jaworzno
Ja sam własnie nad tym myślę od długiego czasu ale niestety nie mogę znaleźć modelu stożka o symbolu RC-4630 sa na stronach Mttuning i vmax zone ale niestety sa nie dostępne :( i nie wiedzą kiedy bedą mieli na razie jeżdżę na innym K&N też jest ok ale chciałbym mieć ten dedykowany co dodaje 11km tak podaje K&N :] obudowa to pikuś ale też myślę co z ta rura ona dużo daje podobno lepszy przepływ powietrza bo te co mamy maja takie garby żeby można była ja wyginać no i dzwiek tez sie zmienia jak jest ta power rura

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: re
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 01:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1922
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
Znalazłem jeszcze taki zestawik Pipercross'a jest on dosc kosztowny ale może rzeczywiscie cos da:
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1
i w tym wypadku mozna załozyć wloty powietrza z M3 na tarcze hamulcowe (ja tak mam) i wtedy tu gdzie jest fabryczna puszka - tzn. pod nią jest otwór do tunelu gdzie mozna dodatkowa ryrę dolotowa dla zimnego powietrza umieścić.
ewentualnie:
http://www.pipercross.net/fastroad/prod ... =11&app=49

Co myslicie o czyms takim?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 01:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1381
Lokalizacja: Jaworzno
Ja własnie to widziałem dzisiaj i tak mysle nad zestawem Pipercross Viper Kit na allegro 600zł i chyba sie na niego zdecyduje a dolot puszcze sobie tam gdzie mam kratke w zderzaku jeszcze troche informacji poszukam na jego temat i tego drugiego co podałeś w pierwszym linku

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 01:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
sabbath a ile kosztuje ten pierwszy zestaw który podałeś?Widzę że co producent to zupełnie inne rozwiązania ;) Simota jakieś karbonowe obudowy w dziwnych kształtach, K&N obudowy termiczne dla filtrów, pipercross proponuje filtr prawie na asfalcie, wszyscy obiecują duże przyrosty a ciekawe jak jest z tym naprawdę? Ja narazie skłaniam się ku pomysłowi opisanemu powyżej czyli odgapic i wykonac samemu kit K&N tylko zakończyc go filtrem ITG. Całośc operacji oceniam na 300-350zł zysk mocy na pewno będzie przynajmniej 4ps bo tyle wyszło mi na hamowni po montażu samego fitra a jeśli będzie więcej to tylko lepiej, szkoda mi wydac 600-800zł na kit dający niby 10ps który tak naprawdę da przyrost być może podobny do tego co jestem w stanie sam wykonac. Chyba że któryś kolega zakupi taki zestaw i przetestuje na hamowni to co innego;)

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: re
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 02:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1922
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
Ten pierwszy widziałem na Ebay coś około 850 zł z wysyłką do Polski. Tylko powiem tak - miałem kiedyś w E46 zestaw K&N tylko nie ten z karbonu, nie robiłem z nim pomiarów na hamowni; ale te scianki były stalowe i sie bardzo nagrzewały i filtr tez był ciepły jak maske otwierałem. Nie zauwazałem poza głosem żadnej róznicy no i ten mój tańszy zestaw nie miał wyjscia na doprowadzenie tej rury co dochodzi z boku do fabrycznej puszki.
Oto fotka:
Obrazek
ale też moze to być wina tej sciany grodziowej bo w tym droższym zestawie z dolotem z boku jest ona karbonowa i chyba trochę innego kształtu więc może daje to efekty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 10:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
No to już sam nie wiem skoro mówisz że nie dawało to rezultatów, zwłaszcza że te ściany grodziowe w tym co podesłałem wcale nie wyglądają na karbon, według mnie od tego podesłanego przez ciebie różnią się kształtem tej odzielonej komory i wlotem z zimnego powietrza. A powiedz mi masz jeszcze ten zestaw chodzi mi o dokładne wymiary ewentualnie zdjęcia tej rury metalowej co dochodzi do przepływomierza.

Szczerze mówiąc nasuwa mi się jeszcze jedna wątpliwośc może te wszystkie fitry niezależnie od producenta i ceny dają poprostu mizerny efekt a te informacje o pomiarach na hamowni są poprostu sfabrykowanie- jaki problem zrobic taki wykres nawet pod paintem;)
Ty mówisz że zestaw K&N twoim zdaniem nic nie dał, ja miałem Simote też nie za jakieś grosze bo na niektórych aukacjach ten filtr kosztuje i 300zł i więcej zabrała niż dała, kolega piotres miał BMC CDA za 1000zł i wyszło mu na hamowni 193ps nie wiadomo ile miał wcześniej ale większośc tych silników ma moc w granicach 190ps więc też przyrost nie byłby powalający...

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: re
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 11:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1922
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
Ten zestaw co podałeś w linku:
http://www.knfilters.com/search/product ... od=57-1002

faktycznie jest karbonowy i z opisu jego to tez wynika. Oznaczenie samego filtra też jest inne bo 4730
Natomiast ten co ja miałem:
http://www.knfilters.com/search/product ... d=57i-1000
ma on zwykłą blaszana obudowe i brak dolotu z nad pasa przedniego. Filtr tez sie różni i wizualnie i moze tez budową. Filtr z mojego zestawu ma oznaczenie tez inne niż ten w zestawie 57-1002.

Co do rury od silnika do przepływomierza to była to zwykła gładka plastikowa ruska z wkręcana plastikowa końcówka pod wężyk.
Nie mam już tego zestawu bo go sprzedałem choć silniczek na nim pięknie mruczał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 15:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1381
Lokalizacja: Jaworzno
Takie zestawy moim zdanie mają sens wtedy gdy odetkamy wydech i wystroimy komuter w jakiejś dobrej firmie , kolega noname ma filtr BMC CDA + wystrojenie i z 231km ma 246 a wydech ma założony z 328 gdzie rurki sa mniejszej srednicy wiec jak założy od 330 albo sam cos wykombinuje mysle ze dojdzie do 250km a tam jak sami załkładamy na serie to nie spodziewajmy sie cudów tylko własnie przyrosty w granicach 4km

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 16:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
To znaczy moje plany obejmują strojenie, tylko już na samym końcu, najpierw dolot później prawdopodobnie zmiana kolektora na 3.0 a na końcu strojenie, wydech sobie raczej daruję, za cały wydech trzeba będzie dac ze 3tysiące, w aucie będzie głośniej, więc prawdopodobnie pozostanę na tym co opisałem, a tak wogóle słyszeliście może gdzie dobrze stroją bmki w okolicy małopolski ewentualnie śląska? Niestety większośc osób stroi auta z turbo mało kto bierze się za wolnossące...

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 16:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1381
Lokalizacja: Jaworzno
zastanawiam sie czy brac pipercrossa czy zbudować coś sam na stożku simoty do 370km ?? wyszło by mnie troszke taniej stożek ok 130zł rurki łaczniki ok 240zł mam teraz stożek K&N jak by ktoś był chetny używany 2 miesiace super stan cena nowego 240zł allegro ja oddam za 150zł a spróbuje teraz coś z simota i stożek pusze teraz bardziej w zderzak żeby juz nie zasysał nic ciepłego bo zawsze jak mam zimny stożek to jest miód a jak sie juz nagrzeje to nie jest to samo mam go odgrodzonego ale i tak jest goracy jak otwieram maske.

Czy zbyt długi dolot nie pogorszy osiągów ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 12:15 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
CDA zmierze dzis pozniej, ale widze ze srednica u mnie jest chyba 150 a nie 130 jak simota.

Jak kupujecie stozki same (ktore nie kosztuja juz duzo) to polecam kupic wlasnie ITG lub Pipercrossa (z naciskiem na pierwsza firme i to nie dlatego ze kolega grzechu wymienial tu jej nazwe) . Mysle ze to jednak firmy z o wiele wiekszym doswiadczeniem i produkuja lepsze filtry od simoty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 19:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
piotres napisał(a):
Jak kupujecie stozki same (ktore nie kosztuja juz duzo) to polecam kupic wlasnie ITG lub Pipercrossa (z naciskiem na pierwsza firme i to nie dlatego ze kolega grzechu wymienial tu jej nazwe) . Mysle ze to jednak firmy z o wiele wiekszym doswiadczeniem i produkuja lepsze filtry od simoty.


Simota robi podrobki, wiec ich doswiadczenie sprowadza sie do zamowienia czegos z innej firmy i skopiowania.

Z samymi stozkami nie kombinujcie, E46 to nie Golf czy Civic, do E46 potrzeba juz konkretnej wiedzy na temat projektowania dolotu, nie wystrugacie nic sensownego w garazu, a wysoka cena gotowych kitow jest uzalezniona dwoma czynnikami: jakoscia materialow i kosztami zaprojektowania. Tak jak pisalem, najlepsze do BMW sa zestawy GruppeM - dlaczego? Bo zestawy Ram Air sa zaprojektowane aby korzystac z efektu dynamicznego doladowania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL