BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 11:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2007, 20:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
praktycznie powinien odpowiedziec na Twoje pytanie,

teoretycznie nie odpowiada, poniewaz nie ma pomiaru mocy przed wycięciem kata,

w domysle mozna uznać że ten niedobór mocy wywołany jest brakiem katalizatora!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2007, 17:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Witam kolega GŁADKI bardzo rozsądnie podchodzi do tematu obliczanie układów wydechowych to cała dość skomplikowana nauka w samochodzie seryjnym taka ingerencja w ten układ poprzez wycięcie elementu i wstawienie rurki może jedynie zaszkodzić a jak myślicie dlaczego za wasze niby uszkodzone katalizatory płacą na Alegro po 500 i więcej zł?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2007, 20:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1320
Moje BMW: e46 COUPE+COMPACTe36
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=94308
ryszard55 napisał(a):
jak myślicie dlaczego za wasze niby uszkodzone katalizatory płacą na Alegro po 500 i więcej zł?

kolego ryszard55, masz na mysli ze nasze uszkogdzone katalizatory ida na rynek czesci wtornych i moga trafic do jakiegos auta ?

_________________
Obrazek
KTO CHCE SZUKA SPOSOBU, KTO NIE CHCE SZUKA POWODU
http://reklamywydruki.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2007, 20:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 226
Lokalizacja: Krk NH
Moje BMW: E30 325 KJSedition
raczej nie ida na rynek czesci wtornych a t ze wzgledu na wartosciowa zawartosc, jakas procelanka z platyna chyba, a platyna jest dosc droga :) pozdro

_________________
E30 325i KJS EditionObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2007, 21:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 95
Lokalizacja: okolice Myszkowa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B16
kurde a ja swój najpierw przeciolem szlifierka na pol i potrzaskalem go mlotkiem :/ Dopiero po miesiacu czasu sie dowiedzialem ze skupuja stare katalizatory :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2007, 11:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Powierzchnie kontaktu gazów spalinowych z katalizatorem powiększa się jeszcze przez naniesienie tzw. warstwy pośredniej, uzyskując 25 (m2) powierzchni rozwiniętej na 1 gram masy. Dzięki tym zabiegom substancja katalityczna może być osadzona na niewiarygodnie dużej powierzchni około 20 000 (m2). Na tak przygotowaną powierzchnię monolitu nanosi się metale szlachetne z grupy platynowców: platynę (Pł), pallad (Pd) i rod (Rh), rzadziej ruten (Ru). Dwa pierwsze są stosowane jako katalizatory utleniające, rod natomiast jest katalizatorem redukującym.
prawdopodobnie te substancje można chemicznie odzyskać i w tym celu katalizatory są skupowane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2007, 11:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Wlkp
CZECHU napisał(a):
ryszard55 napisał(a):
jak myślicie dlaczego za wasze niby uszkodzone katalizatory płacą na Alegro po 500 i więcej zł?

kolego ryszard55, masz na mysli ze nasze uszkogdzone katalizatory ida na rynek czesci wtornych i moga trafic do jakiegos auta ?


z katalizatorow odzyskiwana jest bodajże platyna i dlatego osiagaja tak zawrotne ceny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2008, 10:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 226
Lokalizacja: Krk NH
Moje BMW: E30 325 KJSedition
bylem wlasnie u tlumikowca i jestem juz wstepnie umowiony na pozbycie sie kata, ma mi wstawic tlumiczek srodkowy przelot wygladajacy na kat taki z bocznym wejsciem, cos jak z tej aukcji : http://moto.allegro.pl/item295583778_tl ... _awg_.html

pogadalem z nim jak to ma sie do silnika i rzeczywiscie trzeba dostroic ale powiedzial ze jak mam sekwencyjny gaz to bez problemu mi to gazownicy na kompie dostroja i powinno ladnie smigac, idealnie sie sklada bo za 1000km mam podjechac na przegladzik instalacji, takze dam znac co z tego wyszlo jak wszystko juz bedzie zrobione, pozdro

_________________
E30 325i KJS EditionObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 22:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Cz-wa
Moje BMW: e36 325tds
Kod silnika: m51
Witam. A ja mam pytanie gdzie są sondy lamba w 325tds . tez palnuje zrobic takie machniom na srodkowy bo kat mi strasznie gra i przy przyspieszaniu slysze jakies dziwne dzwięki. Dużo czytalem i zdania są podzielone na temat tego czy to odejmnie mocy czy doda. Nie wiem w koncu jak to bedzie w dieslu...
Acha i jesli mozecie to poleccie mi cos dobrego, np: z allegro ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 23:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 368
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: E53/E34
Kod silnika: M57D30/S38B38
Garaż: Bmw E53 3.0d / E34 M5 3.8
jackywar napisał(a):
Witam. A ja mam pytanie gdzie są sondy lamba w 325tds . tez palnuje zrobic takie machniom na srodkowy bo kat mi strasznie gra i przy przyspieszaniu slysze jakies dziwne dzwięki. Dużo czytalem i zdania są podzielone na temat tego czy to odejmnie mocy czy doda. Nie wiem w koncu jak to bedzie w dieslu...
Acha i jesli mozecie to poleccie mi cos dobrego, np: z allegro ;)


ja u siebie wymontowałem orginalny kat i poprostu go przebiłem wywaliłem wszystko ze środka i zamontowałem spowrotem , ale juz pusty , dzięk poezja a jaki gwizd :hyhy: :hyhy:

_________________
MOC JEST BOGIEM, PREDKOSC NALOGIEM, NITRO ZABAWA A TURBO PODSTAWA :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2008, 09:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 334
Lokalizacja: okolice Wrocławia
Moje BMW: BMW
Jak wywale kata tzn wywale bebech ze srodka a puszke wspawam ta sama spowrotem to nie bedzie przy wiekszych obrotach okropnego dzwieku pustej puszki ? lepiej bedzie wstawic jakis tłumik?? chce tak zeby nie było słychac takiego ryczenia jak wyje pusta puszka głosniej moze byc i bardziej basowo chodzi o to zeby tylko nie gwizdało takim pustym dzwiekiem bo z tego co wiem to na strumienicach tak jęczy.... dzieki z góry za odp....

PZDR!! --=CZARNY=--


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2008, 11:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 226
Lokalizacja: Krk NH
Moje BMW: E30 325 KJSedition
wczoraj wycialem kata, wstawilem tlumik przelot, glosniejszy nie jest napewno, dzwiek sie troche zmienil, teraz bede wymienial koncowy tlumik to jeszcze sie zmieni, a co do mocy nie zauwazylem zmian, aha i katalizator sprzedalem dzisiaj za 500zl , pozdro

_________________
E30 325i KJS EditionObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2008, 12:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 334
Lokalizacja: okolice Wrocławia
Moje BMW: BMW
wojju a gdzie dorwałes przelotowy? i ile dałes?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2008, 19:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 226
Lokalizacja: Krk NH
Moje BMW: E30 325 KJSedition
dalem 200zl z wycieciem kata i wspawniem tlumika, mam taki przelot ktory wyglada identyko jak kat z bocznym wejsciem, sam nie szukalem, powiedzialem kolesiowi od tlumikow co chce, a on zamowil i zamontowal , pozdro

_________________
E30 325i KJS EditionObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 22:52 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Myśle o wstawieniu strumienicy z el-teca samochod to 325i 91r.
Mam Tłumik 2x76 bez dyfuzorów i chcialbym poprawić efekt sounda.

Jaką zamowić strumienice w el-tecu zeby efekt byl ciup glosniejszy i nie wyło metalicznym dzwiękiem.?

Lub opcja tlumik ultera dedykowany 2x76 lub tez 2x90 który bedzie ladniej sprzedawać dzwiek r6 bez gejowskiego buczenia basem.

pzdr :niepewny:

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 13:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 701
Jak poznać bez wycinania czy katalizator jest do wymiany
?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 15:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 399
Lokalizacja: HGW
Moje BMW: e90 318i
Kod silnika: N46B20B
witam
ja mam wycietego kata i full przelot od poczatku do konca

jest glosno nawet bardzo ale nie odnotowalem zadnych zlych zjawisk po tym zabiegu pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 16:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Jawor
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TUB25
Witam. Ja rowniez mam strumienice plus do tego wyciety srodkowy tlumik i wcale nie jest glosno no moze troche glosniej niz seryjny wydech ale calkiem przyjemnie mruczy. Autko lepiej sie zbiera i w odroznieniu np do bety mojego kumpla 318i M40 93r pali gume na asfalcie bez wiekszych poroblemow chociaz staram sie nie robic tego :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 16:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 49
Lokalizacja: wietnam
Moje BMW: e36 316
Kod silnika: m40
też mam wycięty i zamiast kata jest strumienica a na końcu mam ultera :hyhy: obroty w normie około 700 nie falują - jest trochę głośno ale mi się podoba


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 12:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 7
Lokalizacja: TomaszĂłw Mazowiecki
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B18
Ja wycinalem u siebie i wstawialem rure. na koncu mam ori tumik z wspawana koncowka, dzwiek jes :ok: .
Niedawno zaczela mi wariowac sonda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL