BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 17:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 80  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 15 września 2012, 17:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Nie zawsze ta najprostsza droga jest najlepsza;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 17 września 2012, 08:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 67
Lokalizacja: EP/DW/Lutynia
Moje BMW: e91
Kod silnika: 163ps
sztuką jest zrobić coś z "niczego" , kibicuje temu projektowi :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 17 września 2012, 18:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 178
Lokalizacja: Poznań/Swarzędz
Moje BMW: E46 330dA
Ja wiem po co to robi jnx zeby miec najszybsza m47n w PL.

Wiem po co, bo ja robie najszybsza m47 w PL.

Ponizej wykres co jest obecnie na samym programie (165KM i 348Nm).

Sprzeglo hybrydowe juz jest, czekamy na hybryde turbo i bardziej wydajne koncowki wtryskow.

Celujemy w wynik 200KM i 400Nm.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 17 września 2012, 19:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 893
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57n
No świetny wynik jak na m47 :cool:
Ale dlaczego max moment tak wysoko :zdziwko:
Sprzęgło mocniejsze to od dołu go niutonem :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 17 września 2012, 19:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 178
Lokalizacja: Poznań/Swarzędz
Moje BMW: E46 330dA
Nie ma sensu go dopieszczac, jak i tak zaraz bedzie inna mapa...wynik dobry, bo pompa zdrowa, a powszechnie wiadomo,ze przyrost KM w m47 to loteria - wszystko zalezy od VP44.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 września 2012, 19:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: PODKARPACIE
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115356
moby85 napisał(a):
Ja wiem po co to robi jnx zeby miec najszybsza m47n w PL.

Wiem po co, bo ja robie najszybsza m47 w PL.

Ponizej wykres co jest obecnie na samym programie (165KM i 348Nm).

Sprzeglo hybrydowe juz jest, czekamy na hybryde turbo i bardziej wydajne koncowki wtryskow.

Celujemy w wynik 200KM i 400Nm.

Obrazek



Hmmm sam posiadam ładna sztuke z motorem M47 po małym programie ,czy mozesz naswietlic cos wiecej jakie zmiany bedziesz wprowadzał itp. ,jestem tym bardzo zainteresowany ponieważ waham sie nad zmiana na poliftowego CR lub jakies mody przy tym co mam..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 września 2012, 19:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 178
Lokalizacja: Poznań/Swarzędz
Moje BMW: E46 330dA
To co mam teraz to jest sam program - oczywiscie VP 44 w dobrej formie i stad taki dobry przyrost...

Co do dalszych zmian to tak jak pisalem celujemy w 200KM i ok. 400Nm.

Skad to wyczarowac :) a wiec... hybrydowe sprzeglo juz jest, ktore zniesie ten moment - seryjnie max 350Nm.

Turbina kompletnie inna jeszcze do konca nie wiemy jaka, bardziej wydajne koncowki wtryskow, map sensor od m47n. Pozniej pewnie IC...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 września 2012, 20:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 567
Lokalizacja: Neuhofen/Zamosc
Moje BMW: E46 320d +
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129411
moby85 napisał(a):

Skad to wyczarowac :) a wiec... hybrydowe sprzeglo juz jest, ktore zniesie ten moment - seryjnie max 350Nm.



ja mam u siebie moment 357nm

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 września 2012, 20:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 893
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57n
Przy takim niutonie i seryjnym sprzęgle to już lepiej nie strzelać :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 września 2012, 20:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 178
Lokalizacja: Poznań/Swarzędz
Moje BMW: E46 330dA
Moze byc i 357Nm ,ale seryjne sprzeglo dlugo nie pociagnie...widzialem Twoj wykresik na BKP, ale masz tylko strzal momentu a nie trzyma w pelnym zkresie....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 19 września 2012, 17:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 567
Lokalizacja: Neuhofen/Zamosc
Moje BMW: E46 320d +
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129411
moby85 napisał(a):
Moze byc i 357Nm ,ale seryjne sprzeglo dlugo nie pociagnie...widzialem Twoj wykresik na BKP, ale masz tylko strzal momentu a nie trzyma w pelnym zkresie....


tak byla o tym mowa ale wszysyto przez zle ustawiona pompe wtry. to moze troche zejsc z tyn niutów. Myslalem ze mapa jest tak zrobione zeby sprzeglo wytrzymalo dluzej nie chodzilo mi o max co sie da wycisnac...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 19 września 2012, 18:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 178
Lokalizacja: Poznań/Swarzędz
Moje BMW: E46 330dA
Musialbys teraz shamowac ile masz po ustawieniu pompy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 20 września 2012, 19:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Roger-Nysa napisał(a):
Witam ,jako że temat kręci się w okół mocy a co za tym idzie momentu obrotowego ,który dość skutecznie poniewiera sprzęgło . Warto wspomnieć o zwężce CDV . Tmat poruszany chyba na wszystkich forach BMW świata .
Na naszym również , obawiam się jednak że do wielu osób tematyka CDV w BMW nie dotarła.
Dlatego postanowiłem problem odświeżyć w tym temacie .

Obrazek

Obrazek

Na logikę BMW zaznaczę że nie we wszystkich modelach swoich samochodów zastosowało zwężkę w układzie hydraulicznym sprzęgła... mówiąc potocznie.
Ma to zalety jak i sporo wad.
Założenie producenta jak sądzę było takie żeby wysprzęglanie było płynne i ewentualne braki w płynnym "puszczaniu sprzęgła" zniwelowało wprowadzone rozwiązanie. Gdy puścimy gwałtownie sprzęgło lub operujemy nim nie umiejętnie możemy odczuć szarpnięcia ,drżenie lub pisk opon. Więc producent aby zmniejszyć prawdopodobieństwo pojawiania się wspomnianych sytuacji zastosował zwężkę która powoduje spowolnienie docisku .
My puszczamy szybko sprzęgło a ono i tak jest spowalniane , to przymulenie nie jest odczuwalne na niskich obrotach gdy delikatnie ruszamy , natomiast przy sprincie i szybkiej zmianie na kolejny bieg (zamulenie w celu upłynnienia procesu ,powoduje spory uślizg) Uślizg ten występuje zawsze nie zależnie od stylu jazdy ,jest on po prostu bardziej lub mniej wyczuwalny przez kierowcę. Wywalenie zwężki powoduje swobodny przepływ płynu hamulcowego i daję pełną kontrolę tego co się dzieje na sprzęgle.

Ja dawno już wyrzuciłem przedmiotowy CDV zajmuje to parę minut , wystarczy kanał . Opisy są w internecie .

Z czystym sumieniem mogę polecić zabieg ,teraz mam pełną kontrolę nad sprzęgłem ,nie występuje uślizg ,nie mam drgawek ,telepawek i innych dziwnych zjawisk które pojawiają się w wielu modelach BMW z CDV .
Dziadostwo poprawia płynność puszczania sprzęgła przez niedoświadczonych kierowców, powodując uślizg . To jak wiemy doprowadza do znacznie szybszego zużywania spieku sprzęgła. A przy agresywnej jeździe i szybkiej zmianie biegów wysokich spiek jest wręcz przypalany .

Warto wpisać w Google " CDV BMW" zgłębić temat i wyciągnąć wnioski. Operacja bez-kosztowa .
Na zachodzie ktoś zarabia na rozwiercaniu zwężki ,wysyła niby przerobiona ... wszystko polega na zwiększeniu przepustowości. Bezsensu jest wkładanie rozwierconego CDV gdy można go po prostu wyciągnąć i skręcić układ bez niego bez żadnych przeróbek .

Obrazek

Obrazek

Podklejam przykładowy link i polecam zapoznanie się z materiałem osobą nie siedzącym w temacie

http://www.zeckhausen.com/cdv.htm




Zrobię to. Kwestia tylko czy lepiej rozwiercić czy wyrzucić?


Jutro mam nadzieję poskładać auto, polatam trochę i wtedy to wyrzucę (żeby zobaczyć tą różnice) albo po prostu jutro od razu to wywalę.



Nie widzę opcji negatywnego wpływu na silnik, skoro jest ten beznadziejny dwumas to niech się do czegoś przyda i tłumi.


Trochę mnie to martwi bo często strzelam ze sprzęgła i obchodzę się z nim w systemie 0-1 no ale zobaczymy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 22 września 2012, 10:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Dobra sprawa jak narazie wygląda tak:

euro4 opanowane, korekty bliskie zeru jak w serii, mam wsadzone te słabsze wtryski bo łatwiej było je dostać ale już wiadomo że się da wykonać projekt, więc 219stki są juz wyszukiwane. Wtryski seryjne w idealnym stanie oczywiście na sprzedaż :) Jak narazie pocisnąłem sobie 330D 204KM - pewnie automat bo to przed remapem :)

Aha.. zanim wsadzę 219stki to musze mieć ogarnięty wtrysk wody. Więc z wielkimi mocami narazie sobie poczekamy :) Ale może to co mam wystarczy by nadrobić ten snowperformance cholerny :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 22 września 2012, 12:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 178
Lokalizacja: Poznań/Swarzędz
Moje BMW: E46 330dA
Widzialem, ze wsadziles wiekszy IC i tak pytam, czy snowperformance jest niezbedny przy takich modach?? Slyszalem nawet, ze moze dzieki temu przybyc mocy i to nawet nie malo. Patrzyles na moc czy na obnizenie temperatury na tlokach ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 23 września 2012, 09:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
gdzieś na zachodnim forum wyczytałem że wtrysk wody obniża egt o 50st. Większy IC nie obniża EGT, pozwala tylko na utrzymanie odpowiedniej dawki po trwającym długim cyklu doładowania, które to powoduje rozgrzanie chłodnicy powietrza do stopnia takiego że ecu tnie dawke widząc mniej gram tlenu.

Na wtryskach z końcówką 216 wiele się nie zwojuje. Wcale nie są wydajniejsze od seryjnych. Czas otwarcia mają krótszy i na zwykłym programie dało to efekt, ale później ich wydajność już nie jest kolorowa.. Czekam na 219stki ale żeby z egt nie przesadzić muszę ogarnąć ten cholerny wtrysk wody :) Obecnie osiągi są takie same jak na tym filmiku co pokazałem na poprzednich stronach tyle że całkowicie bezdymnie no i doładowanie "tylko" 2750mbar.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 24 września 2012, 08:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam , stało się !!!!!!!!!!! I będzie to bardzo dobra nowina dla wszystkich posiadaczy silnika m57.

Przez ostatnie dwa dni walczyłem z E46 330D 184PS. Celem było wyciągnięcie seryjnie wkładanej turbiny GT2256 i zastąpienie jej turbiną GT2260 wkładaną do Np. e60 530d 218ps.

GT2260 pozyskane zostało z e60 z początkowego okresu produkcji gdzie sterowanie zmienną geometrią było jeszcze podciśnieniowe.

Turbiny są bardzo podobne , ale nie identyczne w związku z tym nie są zamienne.
W turbinie GT 2256 "gruszka podciśnieniowa" przestawiająca zmienna geometrie jest usytuowana pionowo w dół schodzi obok łapy silnika i podłożnicy. Turbina GT2260 " gruszkę" zainstalowana ma na ukos w stronę podłużnicy.
Ponadto wyjście oleju "spływ" wychodzi centralnie na łapie sinika.

Aby turbinę dostosować należy ją rozebrać ...zaczynamy od strony gorącej ... dostajemy się do zmiennej geometrii a dokładnie do pierścienia przestawiającego. Przestawiamy go wbrew ruchowi wskazówek zegara o 15 minut. Musimy wyciągnąć bolec ustalający punkt właściwego złożenia turbiny , oraz wyciągnąć bolec (ogranicznik wodzika przestawiającego pierścień).

Składamy turbinę w całość i luzujemy po obwodzie muszlę strony zimnej , przestawiamy ją wylotem powietrza w stronę kolektora wydechowego . Instalujemy gruszkę od GT2256 i zabieramy się za strojenie.

Powyższa operacja powoduje że wyjście spływu oleju wychodzi pod odpowiednim kątem ,co daje możliwość włożenia turbiny bez przeróbek .
Na koniec pozostaje złożenie odcinka od turbiny do IC i w drogę.

Efekty !! Po właściwym wystrojeniu turbiny , wstaje ona niemal natychmiast ,bez zwłoki ,lekkie muśnięcie pedału przyśpieszenia zrywa niesamowicie auto . Po programie żądano od turbiny w silniku m57 2,25 bara . W efekcie turbo uzyskuje 2,35 w boście który pojawia się przy 1700 obr.

Do czego mógłbym przyrównać teraz zachowanie auta ...... Hm nowocześniejsza znacznie szybsza i wydajniejsza turbina + program spowodowały że silnik wstaje od dołu niemal jak bi turbo. Chciałbym aby turbina w moim silniku wstawała tak szybko.
Klient wyjechał mega zadowolony nie dowierzając że do jego kolektora dmucha GT 2260

Zdjęcia z opisywanej zabawy niebawem.

Każdemu posiadaczowi m57 czy to w wersji 184 czy 194 ps polecam włożenie turbiny GT2260 zmienia ona diametralnie charakterystykę narastania momentu obrotowego . Dodać trzeba że przy programie na 2,3 bara ta turbina nadal nie pracuje z ciśnieniem do jakiego została stworzona !!!!!!!!
jnx napisał(a):
Obecnie osiągi są takie same jak na tym filmiku co pokazałem na poprzednich stronach tyle że całkowicie bezdymnie no i doładowanie "tylko" 2750mbar.

No niestety GTB 1752V jest w stanie utrzymać do 4 tysięcy obrotów 2760mb .Po lekkiej ingerencji w przestawiacz zmiennej geometrii można wymusić trochę bardziej agresywne ustawienie łopatek co umożliwia utrzymanie naciąganego 2,8bara .
W tym zestawieniu wkładanie większych wtryskiwaczy ,bardziej wydajnych i cudowanie z paliwem jest bez zasadne ....paliwa nie brakuje w seryjnym M47N ..brakuje powietrza aby je spalić.

Rozmowa jeśli chodzi o mody przy m47n kończy się na dobrze zrobionej gtb1752 i ciśnieniu w okolicach 2,8bara z dawką paliwa taką aby nie było dymienia ...czyli na OKO . Daje to około 210ps Większy intercooler i wtrysk wody może dodać 20 ps.max 30ps

Pamiętać jednak trzeba że ta konstrukcja termicznie nie jest w stanie wytrzymać 120koni z litra. Wyciskanie 60% więcej niż przewidział producent to pewny bilet w jedną stronę.... na złom :kwasny:

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 24 września 2012, 09:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
to całkiem ciekawa i dobra informacja na przyszłość dla wszelkiej maści M57 ;)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 24 września 2012, 09:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
rorafalki, Powiem więcej !! świadomy użytkownik M57 powiniet teraz zainwestować , kupić turbinę od e60 530d 218ps a swoją sprawną sprzedać . Koszty turbiny zakup sprzedaż się wyrównują pozostaje tylko parę groszy dla ogarniającego mechanikę. Tym sposobem niewielka inwestycja powoduje BARDZO DUŻE ZMIANY ! Uwierz mi WIEM CO MÓWIĘ. ;)

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 24 września 2012, 10:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Cytuj:
paliwa nie brakuje w seryjnym M47N ..brakuje powietrza aby je spalić.

Nie zgadzam się. Paliwa brakuje w odpowiednim czasie. Wtrysków nie możesz otwierać w nieskończoność.
To teraz oświeć nas i powiedz ile są wstanie dać seryjne wtryski w jednym cyklu a ile te z 535D, skoro mówisz że brakuje jedynie powietrza.

Podstawowym problemem jest długość trwania wtrysku. U mnie jest bezdymnie a paliwa nadal brakuje. Jaki z tego wniosek? :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 80  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL