BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 17:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 80  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 25 września 2012, 09:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Panowie 45 stron o modzeniu silników o turbinach i hamowniach..
Kilka razy było napisane że co hamownia to inny wykres, że to co się wkleja jako wykres swojego auta to tylko szacowanie bardziej lub mniej zniżone do wykresu rzeczywistego.
Wykres i jego kształt zależny od wielu czynników............ Od tego jak silnik podczas pomiaru został obciążony , jaką skalę dla wydruku wybrał robiący pomiar ,jak mocne włączył wygładzanie wykresu ,z jaką częstotliwością sprzęt robi próbkowanie , jaka była temp podana do programu a jaka rzeczywista, tak samo z ciśnieniem atmosferycznym i pewnie jeszcze o czymś zapomniałem.

Ludzie dajcie sobie na luz.... i zrozumcie że to samo auto w tym samym dniu w jednym mieście na kilku różnych hamowniach będzie miało zupełnie inne krzywe i inne wartości AMEN.

sirek,
sirek napisał(a):
Tomekstudio kolejny dowód na to że gotowce są poprostu do dupy , niezależnie kto to robi. :P


Kiedyś pewnie miałem bardzo podobne poglądy do Twoich i wiązało się to tylko i wyłącznie z brakiem wiedzy.

Postaram się dzisiaj Tobie i wielu potrzebującym wytłumaczyć co jak gdzie i kiedy.

Opierać się będziemy na typowym silniku m47n w okół którego w znacznej przewadze toczy się tu od dawna dziwna :rotfl: :rotfl: rozmowa.

Motorek ten jak wiecie był wkładany w okolicach końcówki 2001 roku aż do około 2004 dokładne daty nie są istotne.
Zatrzymamy się tu przy ECU które na przełomie tych lat lekko się zmieniało szło to w parze np z zmianą wtryskiwaczy ,skrzynią 6 biegów i pewnie czymś jeszcze.
Zawsze i niezmiennie producent oferował to auto z zakładaną mocą 150ps i 330Nm czasami był gift czasami go nie było.
Silnik konstrukcyjnie nie uległ zmianie ,ta sama turbina ,ta sama wydajność , tak samo działające wtryskiwacze ,identyczne czujniki regulatory i inne pierdoły.
Będę tu pisał o numeracji softu nazewnictwo (bosch) bo i komputer i pompy i wtryski i generalnie 95% silnika to bosch i soft jest również bosch.
Na początku do lini montażowej w fabryce BMW do przedmiotowego modelu bosch wysyłał sterownik z numerem powiedzmy :
Numer ecu: 281010565 numer softu : 1037361711
Upłynęło trochę czasu i do kolejnej partii wysłano :
Numer ecu:281010565 numer softu : 1037351755
Potem komp się nie zmieniał a soft był aktualizowany i szło to dalej:
1037351788
1037361811
1037361830
1037361858
W połowie 2003 roku wprowadzono eu4
więc wypuszczono sterownik Numer ecu: 281011122
I soft do niego 1037361869 i ostatni 1037361881.
Dla wnikliwych , być może o jakimś zapomniałem ,temat poglądowy i dyskusja akademicka więc nie ma co wnikać.
Softy niczym specjalnym się nie różniły ,dawały większa możliwość diagnostyki silnika ,aktualizowali zmieniając nieznacznie mapy np .przepływomierza ,regulatora Cr czy też zaworu sterującego turbiną. Gdzieś tam wraz z ewolucją znajdowano w poprzednich softach jakieś uchybienia i je usuwano wypuszczając coś nowszego coś lepszego pod dany silnik.
Dla eu3 jest to soft końcowy z 2005 roku o symbolu 1037361858 dla eu4 1037361881

Mam codziennie pod domem jakieś auto na diagnostyce z różnych okresów produkcji robię często aktualizację i czy będzie to silnik z 2001 raku czy z 2003 z eu3 po wpisaniu ostatnich znaków VIN system sam zaktualizuje do ostatniej wersji softu powiedzmy do 1037361858.

Co to znaczy ? To znaczy że jeśli przyjedzie do mnie cało woj . opolskie i wszystkim zrobię aktualizację to wszyscy będą śmigać na tym samym sofcie....nie ważne że jeden silnik z 2001 a inny z końcówki 2003.

Teraz powiedzmy że jednego z tych gości wysyłam do najlepszego na świecie tunera ..hiper mistrze wszechświata co wciąga BMW przez nos na śniadanie.
Ten podłącza swój czarodziejski sprzęt i zgrywa z komputera w aucie (przez obd) tak jak mp3 z pendrajwa.
Wrzuca do oprogramowania umożliwiającego edycję co ?? Soft o numerze 1037361858

Zaczyna go dymać .... podnosi parametry doładowanie , paliwo i co tylko zechce jak wirtuoz tworzy coś "wydumkę"
Zapisuje ,idzie do auta i kasuje to co było i wgrywa to co zrobił .... co zrobił ? namachał w sofcie 1037361858. ŻEBY BYŁO JASNE !

Pan z nowym zmiąchanym softem (chipem) udał się na hamownię, następnie wkleił wykres na forum a opinia publiczna stwierdziła że to jest mistrzostwo świata ..... auto nie dymi zapierdziela i do tego pali litr mniej. Okazało się że po przejechaniu kilku dziesięciu tysięcy nic się nie wydarzyło ..... Tuner i jego wydumka okazała się naprawdę dobra.

Owy pan przyjechał do mnie , profilaktycznie logować auto i ocenić stan ogólny., przyciągnął ze sobą szwagra który kupił bmw z tym samym silnikiem.
Od słowa do słowa ... zrobiłem aktualizację softu w aucie szwagra komp przyjął 1037361858 następnie zgrałem soft zmodzony z auta obok wgrałem do kompa "szwagra " i co ? NIE CHCIAŁEM TEGO ROBIĆ ALE ZAPROPONOWALI 300ZŁ . Zgodziłem się w końcu. NO CO ? WGRAŁEM GOTOWCA!!!!!

OBAJ PANOWIE MAJA TAKIE SAME SILNIKI ,TAKIE SAME TURBINY I OBAJ MAJA TEN SAM SOFT....

Pojechali na hamownię .... jeden po drugim i co wyszło pierwszy 187ps drugi 181 i lekko inny moment.
Pojawiają się pytania jak to... ano tak to że różne elementy wykonawcze w silniku pomimo tego samego numeru part . mają inne zburzycie i inaczej się zachowują. Będzie tak z nowymi autami z salonu jak i z używanymi.

Idziemy dalej " szwagier" bo to jego auto wypluło mniej nie mógł spać. Wymienił przepływomierz , zawór turbiny , zwór egr ,wyczyścił dolot ,wsadził czysty filtr i wyciął katalizator pojechał na hamownię i wyszło 192ps. Panowie parzcież maja ten sam soft (gotowca)

Wyobraźcie sobie inna sytuację ... Pan X jedzie do tego samego super hiper tunera , ten stwierdza że przepływka nie bardzo i zawór jest zamulony. Miącha soft i robi pod to auto coś specjalnego... przerabia mape przepławki zmienia wartości programowe pomiaru do napięcia przychodzącego z niej , uwzględnia zamulenie zaworka turbiny i edytuje tak mapę aby ten szybko reagował.

Pan x wraca do domu szczęśliwy ,auto zapierdziela moc piękna! ma przecież soft zrobiony indywidualnie pod swoje auto.
Jeździ tak rok i nagle przepływomierz umiera śmiercią naturalną całkiem. Pan x kupuje nową przepływką ,mechanik wkłada i okazuje się że auto wpada w tryby awaryjne czary się dzieją. Pozostaje pan tuner ale jego już niema bo kupił grunt za Wieliczką i zaczął zajmować się tym do czego był stworzony i o czym marzył robiąc softy "agroturystyką".

Pozostaje inny tuner który nie bawi się w czary i ładuje albo seryjny soft zgodny z numerem bazowym lub soft sprawdzony zmieniający kluczowe parametry .

Teraz wszyscy tunerzy mogą mnie rozstrzelać !!! :rotfl:

Wnioski !!! jeśli mam seryjne auto , sprawny przepływomierz ,seryjne wtryski ,seryjne turbo .. a podczas logowania widzę że auto jest zdrowe wgranie wgranie sprawdzonego softu nie jest czymś nadzwyczajnym.

Problem leży w czymś innym, tabu ,technologia kosmiczna ,nieskończona wiedza tunerów ,ich drogi sprzęt i sposób na życie.. zarabianie pieniędzy.
Jedni coś tworzą inni korzystają z stworzonych wcześniej softów ,mądrzejsi korzystają z winolsa inni udają że z niego korzystają wgrywając soft zrobiony przez kogoś.

Wgranie programu to 3 minuty .. zrobienie softu na wolnym rynku kosztuje średnio 300-400zł . W specjalnych układach taniej ....
Są tacy co niszczą rynek i sprzedają za 200zł to za co sami zapłacili wcześniej. .. powielają .

Mam fajną MP3 świetny kawałek MADONNY , kumpel go zmiksował teraz to jest coś .... ŚMIGA IDEALNIE NA KAŻDYM ODTWARZACZU NP. ecu: 281010565 Bass jest podciągnięty że urywa dupę słucham go już 70000 km i dalej mi się podoba.

Kto chce ? ;) Przegram mu do odtwarzacza na miejscu.

sirek, Wiesz że masz gotowca z fabryki , pytanie tylko który wypust.

Ps. Pan X jak również "szwagier " czy też "zięć" to osoby wymyślone na potrzeby postu :zabawa: :zabawa:

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 25 września 2012, 10:27 
Szczerze mówiąc Krzysiek to każdy z nas jeżdzi lub jeżdził na takim 'gotowcu' z fabryki . Ja mam obecnie taki wykres i jestem zadowolony :D
Obrazek

Co do gotowca powyżej chodziło mi o ogólne podejście do silnika i programu sterującego.Jeśli chodzi o wyniki z hamowni to się zgodzę dlatego tez zawsze jeżdże do Mastersów i to na tych samych kołach nawet . Warunki oczywiście podobne. :P


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 25 września 2012, 10:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
moby85 napisał(a):
Wyszlo szydlo z worka...

Masz moment ok 360Nm a poza tym zobacz jak ta super, hiper renomowana firma poprowadzila Ci moment ??

Masz strzal w jednym miejscu a potem wszystko opada...jesli tak robi firma, ktora ma taka renome to dziekuje bardzo.

Jak dla mnie lipa straszna....

Proponuje Ci przeczytać raz jeszcze dokładnie mój post. Cały. Włącznie z punktem NR 1 oraz punktem NR 2, bo widzę
że masz duży problem z czytaniem ze zrozumieniem :), ogarnij temat stary :), wykres nr 1 to stary wykres (masz daty przecież)
a wykres nr 2 to wykres który mam do dziś i jestem bardzo zadowolony. Końcowy efekt to 152,2KM oraz 366,3NM. Można
było zrobić pod 160KM ale auto zaczęło dymić w skali około 50% więc był to efekt niedopuszczalny, dlatego zostawiliśmy
program na 152,2KM. Czytaj dokładnie posty :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 25 września 2012, 10:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
sirek, właśnie widzisz w czym rzecz .
Teraz pomyśl że kupujesz swojej ukochanej takie samo auto jak masz (z tym samym silnikiem ) Następnie aktualizujesz soft w jej aucie korzystając z tego który jest w twoim. (no cóż gotowiec ! i nie odważysz się powiedzieć że zły )

Ja do niczego nie namawiam ani nie odradzam , przedstawiłem tylko mechanizm i nazwałem po imieniu co jest co.
Gotowiec to nazwa marketingowa wymyślona przez tunerów którzy wcześniej coś zrobili a potem ktoś to sprzedał za znacznie taniej lub oddał za darmo. Jak piracka MP3 z chomika jeden da za darmo inny sprzeda za "mb"

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 25 września 2012, 10:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
sirek napisał(a):
Tomekstudio kolejny dowód na to że gotowce są poprostu do dupy , niezależnie kto to robi. :P

Zgadza się, ale niestety większość firm tak działa. Takim firmom po prostu nie opłaca się robić inaczej starszych aut (mówimy o autach
powyżej 6 lat). Trochę w tym temacie siedziałem, wiem jak to wygląda. Firmie nr 1 (w moim przypadku) opłaca się zrobić gotowca do
auta nowszego gdzie i tak dolewając tylko paliwo są efekty bardzo widoczne (np. 25KM więcej i minimum 50NM więcej). Z takiego
gotowca klienci i tak są zadowoleni bo przecież przyrost jest, prawda?. Tylko że to wgrany gotowiec a nie program NAPISANY pod
dane parametry samochodu. Niestety. W starszych autach czasami gotowce nie działają tak jak powinny bo dochodzi szereg innych
problemów jak chociażby od bzdety typu źle działający przepływomierz po np. nieszczelność w układzie wydechowych itd. Firma nr 2
u której zrobiłem finalny produkt zajęła się mną PROFESJONALNIE i program został NAPISANY pod mój samochód. Tak jak już pisałem
były jazdy próbne na drodze, dogłębna diagnostyka auta czy w ogóle możliwy jest czip tuning tak by nie naruszyć nic w aucie.
Skoro jeżdżę do dnia dzisiejszego już przeszło 5 miesięcy przy osiągach 152,2KM oraz 366,3NM to chyba jest zrobione dobrze, prawda?
Przemyślenia pozostawiam już wam. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 25 września 2012, 11:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
tomekstudio napisał(a):
Tylko że to wgrany gotowiec a nie program NAPISANY pod
dane parametry samochodu.

Jakie parametry samochodu ?

Bo jeśli parametry w Twoim samochodzie nie są parametrami założonymi przez producenta i odbiegają od pewnej normy to z autem jest coś nie tak.
Jak padnie ci przepływomierz i kupusz nowy to parametry ulegną zmianie bo nowy będzie inaczej mierzył niż ten na którym był robiony program.... co wtedy ?
Pojedziesz do tunera ..powiesz Panie mam nowy przepływomierz proszę wprowadzić zmiany ...program ma być dedykowany ?
Tuner powie spoko normalna usługa proszę 1500zł

Błędny tok rozumowania !!!!

PRAWDA NIE DOCIERA - ŁATWIEJ ŻYĆ W MATRIXSIE.


Powiedz mi czy twój program w twoim aucie będzie dobry do auta mojej żony ? Ten program zrobiony indywidualnie? MA IDENTYCZNY SILNIK, IDENTYCZNE TURBO ,WTRYSKI ITD . A PODCZAS LOGOWANIA PARAMETRY ZADANE SA UZYSKIWANE TAK SAMO JAK W TWOIM AUCIE....

Ja robię codziennie diagnostykę i potrzebuję 100m z butem w podłodze oraz logi z tego odcinka aby powiedzieć ci wszystko o twoim aucie. Jednym rzutem oka po parametrach widzę czy program seryjny czy chip tuning i jak mocny :]

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 25 września 2012, 11:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
Roger-Nysa napisał(a):
Panowie 45 stron o modzeniu silników o turbinach i hamowniach..
Kilka razy było napisane że co hamownia to inny wykres, że to co się wkleja jako wykres swojego auta to tylko szacowanie bardziej lub mniej zniżone do wykresu rzeczywistego.
Wykres i jego kształt zależny od wielu czynników............ Od tego jak silnik podczas pomiaru został obciążony , jaką skalę dla wydruku wybrał robiący pomiar ,jak mocne włączył wygładzanie wykresu ,z jaką częstotliwością sprzęt robi próbkowanie , jaka była temp podana do programu a jaka rzeczywista, tak samo z ciśnieniem atmosferycznym i pewnie jeszcze o czymś zapomniałem.
Ludzie dajcie sobie na luz.... i zrozumcie że to samo auto w tym samym dniu w jednym mieście na kilku różnych hamowniach będzie miało zupełnie inne krzywe i inne wartości AMEN.

Roger w tym co piszesz jest bardzo dużo prawdy ale chyba zapomniałeś o przyjętych normach.
Właśnie po to aby wyeliminować różnicę temperatury, ciśnienia, obciążenia i w ogóle wszystkiego
co ma wpływ na pracę hamowni zostały przyjęte normy DIN70020.

Artykuł zaczerpnięty z int:

Jedynym urządzeniem mierzącym bezpośrednio moc silnika jest hamownia silnikowa i koniec basta!.
Wszystkie inne sposoby pomiaru są oparte na metodach pośrednich. Przecież tak popularne ostatnio
hamownie podwoziowe mierzą moc na kołach i wyliczają na jej podstawie moc silnika. Niestety pomiar
na hamowni silnikowej, chociaż bardzo dokładny wymaga wyjęcia silnika wraz z osprzętem z samochodu,
co powoduje, że jest to pomiar przecież nierealny. Tylko w warunkach badawczych albo w firmach
przygotowującej silniki do wyczynu. I Pomimo tego, że hamownie silnikowe są bardzo dokładne wyniki też mogą się różnić !!!

Wyobraź sobie, że badasz silnik na hamowni w Warszawie i moc jego wynosi 100KM. Następnie ten sam silnik wraz
z hamownia przenosisz np. do Zakopanego i dokonujesz jeszcze raz pomiaru mocy i tym razem silnik ma już tylko 97 KM.
W górach robiąc to samo będzie jeszcze jeszcze gorzej, bo np moc wyjdzie Ci podczas pomiaru tylko 94KM.

I tu dochodzimy do sedna - moc silnika jest zależna od wielu czynników takich jak temperatura, ciśnienie, wilgotność...
Jak duże są to zależności przekonali się lotnicy podczas I wojny światowej, których samoloty tak bardzo traciły moc
podczas wznoszenia, że aż ktoś mądry musiał wymyślić doładowanie, aby temu zapobiec. Moc silnika maleje wraz z wzrostem
temperatury i rośnie wraz z wzrostem ciśnieniem. Poniżej tabela obrazująca jak wielkie są to zależności.

Temperatura [st.C] 5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 60 65 70 75 80
Moc [%] 104 103 102 101 100 99 98 98 97 96 95 95 94 93 93 92

Ciśnienie [hPa] 1050 1040 1030 1020 1013 1000 990 980 970 960 950 940 930 920 910 900
Moc [%] 104 103 102 101 100 99 98 97 96 95 94 93 92 91 90 89


Jak można zaobserwować, np. wzrost temperatury z 15 st.C do 40 st.C skutkuje prawie 5% spadkiem mocy.
Podobnie jest z ciśnieniem: jeżeli spadnie z 1000 do 960 hPa, moc spadnie też prawie o 5 %. Najgorzej jest,
kiedy te dwa czynniki wystąpią wspólnie. Wtedy samochód jest dużo słabszy pomimo całkowicie sprawnego silnika!
Aby wyniki pomiarów były niezależne od warunków atmosferycznych wymyślono normy, które matematycznie
przeliczają moc rzeczywista w momencie pomiaru na moc normowaną:

Pn = P x Wt x Wc

gdzie: P - moc rzeczywista
Wt - współczynnik korekcyjny od temperatury
Wc - współczynnik korekcyjny od ciśnienia


I wystarczy teraz, że baca sprawdzi, jakie było ciśnienie i temperatura, wstawi do wzoru i wyliczy, że silnik o
mocy zmierzonej 94 KM po przemnożeniu przez współczynniki korekcyjne ma dokładnie 100 KM, czyli tyle samo
ile w stolicy. No i byłoby to bardzo proste gdyby nie fakt, że wiele firm wymyśliło swoje własne normy.
Mamy ich cale mnóstwo: DIN70020, SAE, ISO, itd... Różnią się one nie tylko temperaturą i ciśnieniem, które
należy wstawić do wzoru, ale też warunkami pomiaru. Np. norma amerykańska przewiduje badanie silnika bez
osprzętu (pompy wodnej, wentylatora, itd.), dlatego też 100 KM bez oznaczenia, według jakiej normy zostało
zmierzone tak naprawdę niewiele nam mówi o silniku. Np. 100 KM według normy amerykańskiej odpowiada
ok. 80KM według normy DIN 70020.

Więc Roger ma dużo racji, aczkolwiek sama charakterystyka wykresu pokazuje jak faktycznie zachowuje się auto
pod czas normalnej jazdy. Więc jeśli na wykresie nr 1 w moim przypadku jest strzał mocy a potem spadek to
odczuwałem to pod czas jazdy. Jeśli na wykresie nr 2 w moim przypadku moc rozkłada się już od 3000 obrotów
i ciągnie maksymalnie mocą aż do 4100 obrotów to ja to odczuwam jadąc samochodem!

koniec tematu ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 25 września 2012, 11:19 
tomekstudio napisał(a):
sirek napisał(a):
Tomekstudio kolejny dowód na to że gotowce są poprostu do dupy , niezależnie kto to robi. :P

Zgadza się, ale niestety większość firm tak działa. Takim firmom po prostu nie opłaca się robić inaczej starszych aut (mówimy o autach
powyżej 6 lat). Trochę w tym temacie siedziałem, wiem jak to wygląda. Firmie nr 1 (w moim przypadku) opłaca się zrobić gotowca do
auta nowszego gdzie i tak dolewając tylko paliwo są efekty bardzo widoczne (np. 25KM więcej i minimum 50NM więcej). Z takiego
gotowca klienci i tak są zadowoleni bo przecież przyrost jest, prawda?. Tylko że to wgrany gotowiec a nie program NAPISANY pod
dane parametry samochodu. Niestety. W starszych autach czasami gotowce nie działają tak jak powinny bo dochodzi szereg innych
problemów jak chociażby od bzdety typu źle działający przepływomierz po np. nieszczelność w układzie wydechowych itd. Firma nr 2
u której zrobiłem finalny produkt zajęła się mną PROFESJONALNIE i program został NAPISANY pod mój samochód. Tak jak już pisałem
były jazdy próbne na drodze, dogłębna diagnostyka auta czy w ogóle możliwy jest czip tuning tak by nie naruszyć nic w aucie.
Skoro jeżdżę do dnia dzisiejszego już przeszło 5 miesięcy przy osiągach 152,2KM oraz 366,3NM to chyba jest zrobione dobrze, prawda?
Przemyślenia pozostawiam już wam. Pozdrawiam


I tu się częściowo zgodzę , chociaż moze być różnie 5 mcy to krótki okes - obyś tak bezproblemowo jezdził cały czas. ;)

Poza tym Panowie , hamownia przed modyfikacją powie czy auto trzyma serię / tym bardziej leciwe/ czy coś mu dolega. Hamownia po pokaże jak silnik zareagował na nowy soft czy również nie m problemów z jego 'przyjęciem' / np walnieta przepływka o której własciciel nie wiedział i to już wystarczy aby zaniżyć wynik. / Kwestię informacyjna dla właściciela jakimi parametrami teraz dysponuje auto pomijam. :cool:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 25 września 2012, 11:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
tomekstudio, DIN ISO i inne to jedno . To co naspałem ,to co cytowałeś... przeczytaj to ze zrozumieniem .


Program obliczający moc korzysta z tych norm aby wprowadzić korektę ..problem polega na tym że musi pierw dostać parametr wyjściowy . Czyli prawdziwy , temperaturę itd. jaka jest w danym momencie ..... Jeśli tuner poda inną wartość niż jest w rzeczywistości wykres będzie inny .... inny od kolejnego w którym diagnosta poda wartościową . Dana wartość jest zależna od tego co pada diagnosta do programu lub od tego jak dokładny jest czujnik współpracujący z hamownia i podający dane do softu. Bo jeśli czujnik jest rąbnięty i zamiast informować że jest 25st informuje że jest 17 to to wykres końcowy będzie inny niż gdyby czujnik faktycznie podał 25st.

Kumaj bazę !! ;)

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 25 września 2012, 11:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
Roger-Nysa napisał(a):
tomekstudio, DIN ISO i inne to jedno .
Nie o to chodziło !

Program obliczający moc korzysta z tych norm aby wprowadzić korektę ..problem polega na tym że musi pierw dostać parametr wyjściowy . Czyli prawdziwy , temperaturę itd. jaka jest w danym momencie ..... Jeśli tuner poda inną wartość niż jest w rzeczywistości wykres będzie inny .... inny od kolejnego w którym diagnosta poda wartościową

Kumaj bazę !! ;)

Kumam man :) kumam i wiem dokładnie o czym piszesz :), przecież pisałem Ci że trochę w te klocki się bawiłem :)
Ja znam przypadki gdzie w renomowanej firmie czasami osoba hamująca auto specjalnie pewne parametry auta "poprawiała"
i tak wychodził cacy lala wykres ;-), aczkolwiek w moim przypadku na prawdę program jest indywidualny, zrobiony
pod parametry auta (chodzi mi o stan podzespołów itd) :),

ROGER ODPISZ MI NA PW !!! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 25 września 2012, 11:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7544
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Roger-Nysa napisał(a):
Ps. Pan X jak również "szwagier " czy też "zięć" to osoby wymyślone na potrzeby postu :zabawa: :zabawa:

Roger-Nysa już bardziej obrazowo nie mogłeś tego przedstawić. :padam:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 26 września 2012, 20:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam powracając do tego :
Roger-Nysa napisał(a):
Do czego mógłbym przyrównać teraz zachowanie auta ...... Hm nowocześniejsza znacznie szybsza i wydajniejsza turbina + program spowodowały że silnik wstaje od dołu niemal jak bi turbo. Chciałbym aby turbina w moim silniku wstawała tak szybko.
Klient wyjechał mega zadowolony nie dowierzając że do jego kolektora dmucha GT 2260

Zdjęcia z opisywanej zabawy niebawem.

Każdemu posiadaczowi m57 czy to w wersji 184 czy 194 ps polecam włożenie turbiny GT2260 zmienia ona diametralnie charakterystykę narastania momentu obrotowego . Dodać trzeba że przy programie na 2,3 bara ta turbina nadal nie pracuje z ciśnieniem do jakiego została stworzona !!!!!!!!


Uzupełniam zdjęcia...
Kiepskie ale podczas "walki" nie myślałem specjalnie o robieniu zdjęć.
Coś tam widać.
Obrazek

Silnik m57 e46 2002r


Obrazek
Porównanie turbin GT2256 VS GT2260


Obrazek
Tak wygląda szambo a w nim rodzynek ;)


Obrazek
Tak wygląda turbinka gotowa do montażu


Obrazek
Przymiarki -bez wykręcenia łapy nie ma szans.

Obrazek

Obrazek


Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 26 września 2012, 22:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
każdy by chciał taką suszarkę w M57 :oczami:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 26 września 2012, 22:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
sirek, to chyba już wiesz co masz zrobić :D Do tego IC i nowy sofcik :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 26 września 2012, 22:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
A to jak tak dyskutujecie o M47, to macie mój wykres :) Bez żadnych chipów, nowszy soft, odpięty EGR.

Obrazek

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 27 września 2012, 06:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 893
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57n
StreetFire7 jesteś pewien że masz serie program??
Bonus 8km i 37nm wydaje się dużo...
Ile mialeś wcześniej jak jeszcze nie było przelotu??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 27 września 2012, 07:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 178
Lokalizacja: Poznań/Swarzędz
Moje BMW: E46 330dA
Jak dla mnie bonus naprawde duzy...

Nie spotkalem sie jeszcze zeby jakas m47 miala tyle po samej aktualizacji softu.

Jak juz to przewijaja sie co maja 120-125KM a nie az tyle dodatkowo.

Jesli to jest moc seryjna to tylko pogratulowac :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 27 września 2012, 07:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
ktoś tam na RF pisał :

Cytuj:
Przerabiałem ten temat w 1,9 VP. Miałem zamontowane 3 różne turbosprężarki: GT2260, GT2052 a obecnie jeżdżę na GT2256.
Wszystkie pochodziły z silników BMW, z tym ze GT2052 z silnika o poj. 2,5 a dwie pozostałe z 3,0. GT2260 to wg mnie porażka.
Budziło sie dopiero przy 3000 obr. Później zamontowałem GT2052, ta dół miała bardzo dobry. Obecnie jeżdżę na GT2256. Ona tez potrafi mocno dmuchnąć z dołu, przy przyciśnięciu z bardzo niskich obrotów 1,5 bara dmucha już przy 1800 obr. Poniżej wklejam wykres, na którym widać jak wstają: GT2260 i GT2256. Różnica jest kolosalna, na korzyść GT2256.


Może tak, może nie, ale pytanie mam czemu nie GTB2260 z nowszego modelu?

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 27 września 2012, 08:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
jnx napisał(a):
Może tak, może nie, ale pytanie mam czemu nie GTB2260 z nowszego modelu?


Tylko wariat wkłada tak duże turbo do silnika 2litry a potem płacze że późno wstaje. Gdzie ci ludzie mają wyobraźnię ?

GT2260 jest mega turbiną , daje się bardzo łatwo zmodzić w środku ,tak aby przystosować jej sterowanie do własnych potrzeb.Ponadto ma spory zapas jeśli chodzi o geometrię i ustawienie- "wstawaj szybko z dołu". Jest seryjnie zblokowana ale można to zmienić.

Wziąłem taką turbinę jaka była dostępna i w świetnym stanie na seryjnych gratach.
Nie znalazłem GTB2260 :(

Powiem Ci że po odpowiednim przygotowaniu tej turbiny do pracy w e46 m57n ,włożeniu jej nawet na seryjnym wsadzie ,wrażenie z dołu rozerwie dupę kierowcy.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 27 września 2012, 08:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Moje BMW: F32 435i
Kod silnika: N55
Roger-Nysa napisał(a):
Powiem Ci że po odpowiednim przygotowaniu tej turbiny do pracy w e46 m57n ,włożeniu jej nawet na seryjnym wsadzie ,wrażenie z dołu rozerwie dupę kierowcy.


... no i tym jednym zdaniem zrobiłeś mi 'bałagan" w głowie - pomęczę Cie w tym temacie przy najbliższym spotkaniu ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 80  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL