BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E32] Stroker do 4.4 ??? w M60B40
PostNapisane: 22 lipca 2011, 07:42 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Witam

Czy idzie zrobić M60B44 na gratach z m62????? Mam już w końcu dokończony wydech i dolot i teraz myślę co jeszcze moge zrobić rozsądnym kosztem turbo czy kompresor na razie odpadaja koszta za duże i ja osobiscie wole wieksza pojemność :) a M60 powiekszone do 4,4 powinno z dolotem wydechem i na ukoronowanie wtedy strojenie z 330-340km wg mnie pokazac a to już jeździ :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Stroker do 4.4 ??? w M60B40
PostNapisane: 22 lipca 2011, 10:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Niestety bez rozwiertu nie wiele osiągniesz.
M60b40 ma:

Liczba cylindrów 8 w układzie V 90°
Średnica cylindrów 89 mm
Skok tłoka 80 mm
Pojemność 3982 cm3

M62b44 ma:

Liczba cylindrów 8 w układzie V 90°
Średnica cylindrów 92 mm
Skok tłoka 82,7 mm
Pojemność 4398 cm3

M62b46 ma:

Liczba cylindrów 8 w układzie V 90°
Średnica cylindrów 93 mm
Skok tłoka 85 mm
Pojemność 4619 cm3

Alpina (e52)
Liczba cylindrów 8 w układzie V 90°
Średnica cylindrów 93 mm
Skok tłoka 89 mm
Pojemność 4837 cm3

Tak więc z tego wynika że silnik m62b44 miał większą pojemność poprzez rozwiert z 89mm na 93.
Jedyne co możesz zrobić to poszukać korb 5mm krótszych niż masz obecnie i zmienić wał na ten z m62b46 (skok 85 mm) wtedy będziesz miał pojemność 4,23 L
Albo druga możliwość to szukanie wału z alpiny z8 czyli e52 (skok 89mm) wtedy miał byś pojemność przekraczającą nawet 4,4 bo wynosiła by 4,43 i do tego korby krótsze o 10mm albo tłoki na zamówienie. Ewentualnie cały dół tych silników.

Bez rozwiertu dużo nie osiągniesz w tym silniku nie inwestując w niego kupe forsy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Stroker do 4.4 ??? w M60B40
PostNapisane: 24 lipca 2011, 14:54 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
tylko pytanie jak z trwałością rozwiertu ?????? i wtedy tłoki z m62 i czy wtedy głowica przypasuje bo na mój gust tio niestety nie :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Stroker do 4.4 ??? w M60B40
PostNapisane: 24 lipca 2011, 20:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Zdzira 850I napisał(a):
tylko pytanie jak z trwałością rozwiertu ?????? i wtedy tłoki z m62 i czy wtedy głowica przypasuje bo na mój gust tio niestety nie :(


Zmien silnik, bo za obrobke silnika zaplacisz wiecej niz za swap. Nie wiem czy rozwiert jest mozliwy, pamietaj, ze Twoj silnik ma tuleje z nikasilu, moze da rade wymienic je na stalowe, o wiekszej wewnetrznej srednicy, ale moim zdaniem nadal nie ma to uzasadnienia finansowego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Stroker do 4.4 ??? w M60B40
PostNapisane: 24 lipca 2011, 20:44 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
tylko na co go mam zmienic bmw nie oferuje nic ciekawgo seryjne 4.4 mnie nie bawi ma słabsza góre do tego ten silnik mam idealnie zdrowy :) predzej zmieiłbym na cos ze stajni merca taki 500s z w140 ma 326km i 470nm to juz niezle a bmw powyzej 4,0 szału nie robi w tych latach a za nowego kojda nie chce vanosy i 4 sondy lambda mnie nie bawia wiem o nikasilu dlatego powatpiewałem w trwałość tego rozwiertu :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Stroker do 4.4 ??? w M60B40
PostNapisane: 24 lipca 2011, 21:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Zdzira 850I napisał(a):
tylko na co go mam zmienic bmw nie oferuje nic ciekawgo seryjne 4.4 mnie nie bawi ma słabsza góre do tego ten silnik mam idealnie zdrowy :) predzej zmieiłbym na cos ze stajni merca taki 500s z w140 ma 326km i 470nm to juz niezle a bmw powyzej 4,0 szału nie robi w tych latach a za nowego kojda nie chce vanosy i 4 sondy lambda mnie nie bawia wiem o nikasilu dlatego powatpiewałem w trwałość tego rozwiertu :(


Od Merca lepszy bedzie ktorys z LS'ow GM, ale to taka rzezba do tego nadwozia, ze tez nie wiem czy ma to sens. Tu masz firme produkujaca stroker kity do M60 http://www.noellemotors.de/5_2l_engine_ ... dd3.0.html , zapytaj o ceny, sadze, ze dasz sobie spokoj gdy je zobaczysz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Stroker do 4.4 ??? w M60B40
PostNapisane: 25 lipca 2011, 09:38 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
dlatego własnie pisałem o mercu silnik podobnych gabarytów a w wersji 5,0 ma 326KM i 470Nm :) i kosztuje podobnie akj to co moge dostac za swój motor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Stroker do 4.4 ??? w M60B40
PostNapisane: 31 lipca 2011, 16:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Możesz poszukać wału od m67 i jakieś korby dobrać odpowiednie, ale z tym najmniejszy problem. Taki wał ma wykorbienie 88mm więc prawie jak alpina (89mm) czyli byś miał prawie 4,4L poj. i powinieneś wskoczyć spokojnie na 320KM do tego można by się pokusić o delikatny porting kanałów wydechowych.
A jeśli byś rozwiercił silnik na 93mm miał byś poj. 4,8 i ok. 380KM
Tak więc najtańszym rozwiązaniem jest szukanie wału od m67

P.S. nie wiem jak wygląda głowica czy nie dało by rady wszczepić większych zaworów

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Stroker do 4.4 ??? w M60B40
PostNapisane: 31 lipca 2011, 21:29 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
no taki wał nie byłby głupi pytanie czy podejdzie do bloku m60b40??? i jakie koorby do tego????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Stroker do 4.4 ??? w M60B40
PostNapisane: 31 lipca 2011, 21:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Nie wiem ile mają te bo wolę dłubać w m50 ale jak ktoś by znalazł ich długość to by się przydało. Ewentualnie można szukać niższych tłoków. Bo to tylko 8mm a przy takim przebiegu można by się pokusić o nadwymiar dla lepszej kompresji

co do rozwiertu to aluminiak też się nadaje :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Stroker do 4.4 ??? w M60B40
PostNapisane: 2 sierpnia 2011, 00:20 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Zdzira 850I, kompresor!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E32] Stroker do 4.4 ??? w M60B40
PostNapisane: 2 sierpnia 2011, 10:14 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
nie kompresor na razie nie :)

Aluminiak ale ma powłoki z nikasilu :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Stroker do 4.4 ??? w M60B40
PostNapisane: 2 sierpnia 2011, 21:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Można wstawić tuleje ale to koszt ok. 200 zł za sztukę.

można chlastać do max 4mm między cylindrami.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 3 sierpnia 2011, 23:29 przez tommo21, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Stroker do 4.4 ??? w M60B40
PostNapisane: 3 sierpnia 2011, 22:59 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
KOPRESSSSSOORRRRRRRRRRRRRRRRR!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E32] Stroker do 4.4 ??? w M60B40
PostNapisane: 3 sierpnia 2011, 23:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
do 4,0 potrzebny by był eaton m112

Obrazek

Cytuj:
kompresor z jaguara 4.0

Można dostać raczej tylko w UK (mam tam pacjenta)
Koszt ok 2tyś za sam kompresor. Do tego trzeba doliczyć ok. 5 tyś na resztę.
Czas oczekiwania ok. 2-3 tyg po otrzymaniu kompresora przezemnie.
To taki wstępny kosztorys Ci zrobić mogę jak chcesz.
Do e32/e34 jeszcze by to upchnął ale do e30/e38/e39 nie wiem czy by weszło.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Stroker do 4.4 ??? w M60B40
PostNapisane: 4 sierpnia 2011, 09:08 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
nie chce kompresa na razie ale ten wał od M67 mi ryje banię tylko jakie te korby wtedy???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Stroker do 4.4 ??? w M60B40
PostNapisane: 4 sierpnia 2011, 10:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
tommo21 napisał(a):
Tak więc z tego wynika że silnik m62b44 miał większą pojemność poprzez rozwiert z 89mm na 93.


Alpina w m62B46 rozwierciła blok, włożyła inny wał korbowy no i oczywiście tłoki. Reszta praktycznie pozostała bez zmian

Vermilion napisał(a):
pamietaj, ze Twoj silnik ma tuleje z nikasilu

Ten silnik nie ma tulei. Blok w M60 i M62B44, M62B46 jest ten sam, został po prostu rozwiercony do większych pojemności i ma powierzchnię pokrytą alusilem/nikasilem.

Odległość między cylindrami w M60B40 to około 9mm, w M62B46 zostało tylko 5mm.
Koszty pokrycia powierzchni rozwierconego bloku nikasilem/alusilem są ogromne, nie ma więc sensu robienie tego samemu.
Jedyna opcja to wstawienie tulei, ale czy ktoś robił to wcześniej w M60/M62 tego nie wiem.

Zdzira 850I napisał(a):
tylko na co go mam zmienic bmw nie oferuje nic ciekawgo seryjne 4.4 mnie nie bawi ma słabsza góre do tego ten silnik mam idealnie zdrowy :) predzej zmieiłbym na cos ze stajni merca taki 500s z w140 ma 326km i 470nm to juz niezle a bmw powyzej 4,0 szału nie robi w tych latach a za nowego kojda nie chce vanosy i 4 sondy lambda mnie nie bawia wiem o nikasilu dlatego powatpiewałem w trwałość tego rozwiertu :(

Do 09/1998 M62 nie miały vanosów, posiadają tylko 2 sondy lambda, nie posiadają alternatora chłodzonego cieczą, mają taki sam przepływomierz jak M60, taki sam kolektor dolotowy itd....

Możesz pomyśleć o M62B46 - 340KM i 470NM. Właśnie tym bez vanosów (przed 09/1998)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Stroker do 4.4 ??? w M60B40
PostNapisane: 4 sierpnia 2011, 20:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
dray napisał(a):
Alpina w m62B46 rozwierciła blok, włożyła inny wał korbowy no i oczywiście tłoki. Reszta praktycznie pozostała bez zmian


Rozwierciła ale nie wiem czy oby na tym się skończyło. nie mam czasu teraz szukać info o tym silniku ale raczej dużo dłubania było w zaworach itp bo zawory też odgrywają dużą rolę.
Nie wiem czy gdzieś są wogóle wyniki testów FLOW BENCH tych głowic ale zawory są napewno większe. i wałki były nieco inne

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Stroker do 4.4 ??? w M60B40
PostNapisane: 4 sierpnia 2011, 21:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
Spolerowane kanały, inne sprężynki zaworowe. Wałki bez zmian.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Stroker do 4.4 ??? w M60B40
PostNapisane: 4 sierpnia 2011, 21:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
patrzyłeś ceny a przedewszystkim dostępność gratów z alpiny? za tą kasę ma z palcem w du... m90 ładujące 1 bar
a silnik (panewki, pierścienie itp.) i tak by musiał składać na nowych gratach.
Więc może i miał by zestaw mniej awaryjny ale przy takim ładowaniu miał by ~500-600KM a nie 340KM

tak wymienił by tylko tłoki. korbowód jest kuty:
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... 1725809%09

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL