BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 12:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M47N większe turbo i dopasowanie kolektora od 3.0
PostNapisane: 18 września 2014, 20:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
W związku z tym że turbo GT2056 nie mieści się na seryjny kolektor z 2.0d (przeszkadza sprezarka klimy) to czy dobrą opcją byłoby ucięcie 2 ostatnich cylindrów z kolektora od 3.0d? Wtedy turbo poszłoby do tyłu co rozwiązałoby problem ze sprężarką. Czy taki zabieg ma sens ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N większe turbo i dopasowanie kolektora od 3.0
PostNapisane: 19 września 2014, 07:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
U mnie jest tak zrobione i wynik wyszedł 240+ lecz poprawności przepływowej nikt ci nie zagwarantuje :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N większe turbo i dopasowanie kolektora od 3.0
PostNapisane: 19 września 2014, 08:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
No własnie, różne odległości od cylindrów. Ale z tego co widzę są kolektory fabrycznie ktore tez tak mają http://allegro.pl/bmw-x3-f25-2-0-xd-kol ... 81471.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N większe turbo i dopasowanie kolektora od 3.0
PostNapisane: 19 września 2014, 11:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Metalowe kolektory posiadaja kanały zbierające z prawej i lewej strony(3><3). Jesli utniesz 5 oraz 6 wylot ryzykujesz duzym EGT na 1 cylindrze, bo jest najdalej i będzie mieć najtrudniej wypróżnić. Zdecydowanie do tego rozwiązania lepiej kupić żeliwny i zrobić tal samo. Wyjdzie Ci kolektor na wzór n47.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N większe turbo i dopasowanie kolektora od 3.0
PostNapisane: 19 września 2014, 11:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
Czyli takie coś i uciąć 5 i 6 ? http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-bm ... 62841.html
N47 takie są ale odwrotnie
martwi mnie tylko kąt downpipe (czy nie będzie za duży przy samym turbo żeby to zmieścić) jak turbo pójdzie do tyłu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N większe turbo i dopasowanie kolektora od 3.0
PostNapisane: 19 września 2014, 12:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Nie będzie za duży, u BanDai wyszedł calkiem znośnie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL