BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [exx] Szpera/ zaspawany dyfer - a jazda torowa.
PostNapisane: 29 lutego 2012, 03:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2108
Lokalizacja: Warszawa/ Toruń
Moje BMW: e46 320td/ e46 330i
Kod silnika: M47TU / M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 02&start=0
Hej,
Zastanawiałem się jak to jest... jazda stricte torowa, time attack.
Podejrzewam, że odpowiednio zacieśniona szpera jest w stanie nam pomóc, można uzyskac lepsze czasy.. jednak jak to jest w przypadku zaspawanego dyferencjału... jest możliwość szybkiego pokonania zakrętu bez poślizgu, uzyskania czasu lepszego od auta z seryjnym niedotykanym dyfrem?

Pewnie teoretycznie rozważania nie będą na tyle pomocne, co wypowiedzi ludzi, którzy mieli okazję porównać takie rozwiązania.



Nie wiem, czy dobry dział w sumie.. jakby co proszę moda o przeniesienie. Pozdro.

_________________
My e46 320td

Obrazek

Like it?

Zapraszam! www.facebook.com/Compi.Drifting


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Szpera/ zaspawany dyfer - a jazda torowa.
PostNapisane: 29 lutego 2012, 07:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
cyt z nowego GT:


Zasada jest prosta, zasapany tylny dyferencjał spowoduję, że podczas normalnej jazdy będziesz maił większą tendencję do podsterowności, niż miało by to miejsce przy dyferencjale otwartym. Mówiąc inaczej, jeśli nie chcesz jechać w drifcie, to elektroszpera Ci tego nie ułatwi, ale jeśli chcesz, to zaspawany dyferencjał pomoże Ci poślizg utrzymać.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Szpera/ zaspawany dyfer - a jazda torowa.
PostNapisane: 29 lutego 2012, 09:17 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
raadman, a masz odpowiednia ilość półosi na zmianę :?: :D

zacieśnioma szpera będzie pomagala, ale 100% chyba będzie przeszkadzać, bo auto będzie chciało iść "kantem" na każdym zakręcie przy pełnym gazie. A branie zakrętu poślizgiem nie zawsze jest szybsze od przejechania bo bez poslizgu :-k


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Szpera/ zaspawany dyfer - a jazda torowa.
PostNapisane: 29 lutego 2012, 09:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Lokalizacja: świętokrzyskie
Moje BMW: 318is
hej, zaspawany dyfer NIE NADAJE się zupełnie do szybkiego pokonywania zakrętów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Szpera/ zaspawany dyfer - a jazda torowa.
PostNapisane: 29 lutego 2012, 20:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2108
Lokalizacja: Warszawa/ Toruń
Moje BMW: e46 320td/ e46 330i
Kod silnika: M47TU / M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 02&start=0
Sylwek_ch napisał(a):
A branie zakrętu poślizgiem nie zawsze jest szybsze od przejechania bo bez poslizgu


zdecydowanie, tak właśnie jest :)

E36_Maniac napisał(a):
hej, zaspawany dyfer NIE NADAJE się zupełnie do szybkiego pokonywania zakrętów


Dzięki za konkretną odpowiedź, teoretycznie rozważając tak właśnie mi się wydawało, nie da się fizyki przeskoczyć, pewnie jeszcze jakieś bardzo długie łuki owszem, ciasne zakręty bez szans.. :)

Sylwek_ch napisał(a):
raadman, a masz odpowiednia ilość półosi na zmianę

Myślisz, ze aż taki musze miec? :D

_________________
My e46 320td

Obrazek

Like it?

Zapraszam! www.facebook.com/Compi.Drifting


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Szpera/ zaspawany dyfer - a jazda torowa.
PostNapisane: 29 lutego 2012, 20:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
100% tylko do driftowozu.

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Szpera/ zaspawany dyfer - a jazda torowa.
PostNapisane: 1 marca 2012, 15:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 365
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E30 x2
Kod silnika: M52TUB25 M40B16
Garaż: 1. http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112162
2. http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132871
przy szybszym zakręcie jak masz 100% jak auto się nie złoży bokiem w ten zakręt to można bardzo fajnie polecieć prosto na zakręcie :P

_________________
Obrazek
ACHTUNG! 100% SPERRE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Szpera/ zaspawany dyfer - a jazda torowa.
PostNapisane: 1 marca 2012, 17:14 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
Co rozumiesz przez :
bawarka320i napisał(a):
polecieć prosto na zakręcie :P
???
:23:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Szpera/ zaspawany dyfer - a jazda torowa.
PostNapisane: 1 marca 2012, 20:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Chyba w sensie wylecieć z zakrętu :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Szpera/ zaspawany dyfer - a jazda torowa.
PostNapisane: 1 marca 2012, 21:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: 3CITY
Moje BMW: e46T
Kod silnika: m57+
ciekawy artykuł:

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1349033


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Szpera/ zaspawany dyfer - a jazda torowa.
PostNapisane: 1 marca 2012, 22:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Tak ale dyfer do radka , LSD to koszt 1000 funtów. A niestety tu nie było w serii takiej opcji, więc nie odkupi z angola :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Szpera/ zaspawany dyfer - a jazda torowa.
PostNapisane: 2 marca 2012, 08:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: gorzow wlkp
Moje BMW: e36 coupe 18is
do zabawy szpere 100% polecam niezla zabawa ale na szybke zakrety nie polecam mozna wyleciec z zakretu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Szpera/ zaspawany dyfer - a jazda torowa.
PostNapisane: 2 marca 2012, 09:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 24
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
radek nie wieżę ze zadales to pytanie :wstyd:
gdybym ja o to pytal to jeszcze by przeszlo...

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Szpera/ zaspawany dyfer - a jazda torowa.
PostNapisane: 2 marca 2012, 10:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 365
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E30 x2
Kod silnika: M52TUB25 M40B16
Garaż: 1. http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112162
2. http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132871
Barzini napisał(a):
Co rozumiesz przez :
bawarka320i napisał(a):
polecieć prosto na zakręcie :P
???
:23:


chodziło to to że można wylecieć z zakrętu, więc nie trudno było się domyśleć.

_________________
Obrazek
ACHTUNG! 100% SPERRE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Szpera/ zaspawany dyfer - a jazda torowa.
PostNapisane: 2 marca 2012, 10:21 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
bawarka320i napisał(a):
chodziło to to że można wylecieć z zakrętu, więc nie trudno było się domyśleć.

Co Ty opowiadasz za bzdety :22: Nie wiem jak trzeba byc nieogarnietym zeby wyleciec z zakretu :oczami:
Zrobilem na zaspawanym dyfrze kilka tysiecy mil i jak dotad mi sie to nie zdazylo. Jezdilem z nim na codzien, bralem udzial w pojezdzawkach i jakos nie udalo mi sie nigdy wyleciec z zakretu :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

deejeys napisał(a):
Tak ale dyfer do radka , LSD to koszt 1000 funtów. A niestety tu nie było w serii takiej opcji, więc nie odkupi z angola :D


Szpery do e46 zostaly rozpracowane na miekko, z uzyciem seryjnych szper BMW. Niestety 3.07 to najwyzsze ratio jakie moze zostac uzyte, co czyni je bezuzytecznym dla benzyniakow :) http://cars.donedeal.ie/for-sale/carextras/2950248
Jest jeszcze Daniel z FW Motorsport ktory ogarnia szperunek do e46 z wyzszym ratio.
Oto link do jego projektu, kontakt w podpisie.
Koszt wykonania szpery u niego to 2500 pln
http://www.racingforum.pl/e46-v8-biturb ... 85493.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Szpera/ zaspawany dyfer - a jazda torowa.
PostNapisane: 2 marca 2012, 12:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Bezuzyteczne dla diesli, nie benzyn kolego :) Radek ma przełożenie 2.35 albo 2.48 już nie pamietam jak to było.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Szpera/ zaspawany dyfer - a jazda torowa.
PostNapisane: 2 marca 2012, 12:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 135
Lokalizacja: Leszno
Moje BMW: E36 QP
Kod silnika: M52B28
bawarka320i napisał(a):
Barzini napisał(a):
Co rozumiesz przez :
bawarka320i napisał(a):
polecieć prosto na zakręcie :P
???
:23:


chodziło to to że można wylecieć z zakrętu, więc nie trudno było się domyśleć.


Koledze pewnie chodziło o wypychanie przodu, ale to tylko występuje w wolnych zakrętach

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Szpera/ zaspawany dyfer - a jazda torowa.
PostNapisane: 2 marca 2012, 15:01 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
deejeys napisał(a):
Bezuzyteczne dla diesli, nie benzyn kolego :) Radek ma przełożenie 2.35 albo 2.48 już nie pamietam jak to było.

No wlasnie, a jak montowac szpere to raczej o wyzszym przelozeniu ;) Tym bardziej jesli ma sie zamiar brac udzial w jakichs scigach ;) Nie znam nikogo kto by montowal takie przelozenie do benzyniaka, nie nadaje sie do niczego (poza cywilna jazda, ale malo kto wyda tyle tylko po to, aby miec szpere i nie robic z niej uzytku) nawet przy 3.0. Sprawdzalem to na wlasnej skorze i na malych, wolnych torach m54b30 dusi sie na 2-ce przy oponach 225/17 na tyle.
Dlatego napisalem ze bezuzyteczne dla benzyny ;) Do zabaw benzyniakiem 3.46 lub 3.64 to minimum jesli sie jezdzi na codzien.
Musial bys zobaczyc co robi 320d po lifcie na tej szperze, ze nie wspomne co by sie dzialo z 330d ;)


Jedno jest pewne, przy takim przelozeniu w klekocie to trzeba sie nawachlowac lewarkiem troche wiecej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Szpera/ zaspawany dyfer - a jazda torowa.
PostNapisane: 2 marca 2012, 20:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 365
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E30 x2
Kod silnika: M52TUB25 M40B16
Garaż: 1. http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112162
2. http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132871
Barzini napisał(a):
bawarka320i napisał(a):
chodziło to to że można wylecieć z zakrętu, więc nie trudno było się domyśleć.

"Co Ty opowiadasz za bzdety :22: Nie wiem jak trzeba byc nieogarnietym zeby wyleciec z zakretu :oczami:
Zrobilem na zaspawanym dyfrze kilka tysiecy mil i jak dotad mi sie to nie zdazylo. Jezdilem z nim na codzien, bralem udzial w pojezdzawkach i jakos nie udalo mi sie nigdy wyleciec z zakretu :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: "

To widocznie musisz zrobić kolejne kilaka tysięcy mil bo widze że nie dokońca wiesz jaks się jeździ na zaspawanym dyferku :rotfl:

_________________
Obrazek
ACHTUNG! 100% SPERRE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx] Szpera/ zaspawany dyfer - a jazda torowa.
PostNapisane: 2 marca 2012, 20:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2108
Lokalizacja: Warszawa/ Toruń
Moje BMW: e46 320td/ e46 330i
Kod silnika: M47TU / M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 02&start=0
bawarka320i napisał(a):
To widocznie musisz zrobić kolejne kilaka tysięcy mil bo widze że nie dokońca wiesz jaks się jeździ na zaspawanym dyferku


To kolego w takim razie się rozwiń co masz na myśli? Auto robi się podsterowne przez zaspawany dyfer?! nie ma to większego sensu...

_________________
My e46 320td

Obrazek

Like it?

Zapraszam! www.facebook.com/Compi.Drifting


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL