BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 października 2019, 13:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 330d M57 184KM - upgrade bez zmiany silnika !
PostNapisane: 24 lipca 2012, 12:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57
Witam,
Posiadam BMW E46 330d 2000r 184KM, pucki co wszystko stock. Zamierzam mu podnieść trochę mocy w związku z lejącymi już wtryskami i przeciekami na turbo które trzeba wymienić/zregenerować. Proszę nie pisać żeby zmieć silnik na M57N ! bo to taniej wyjdzie itp. Zdaje sobie z tego sprawę ze mody nie będą takie efektywne w stosunku do poniesionych kosztów, ale wychodzę z założenia że i tak nie wiem co kupie, a tu przynajmniej będę wiedział co mam wsadzone.
Co zamierzam zrobić:
1. Turbosprężarka z X5 3.0d 218KM (może się komuś przydadzą numery):
753392-5018S
753392-0018
753392-5015S
742417-0001
2. Większy IC
3. Skrzynia biegów z 5-cio biegówki na 6-cio biegówkę z E46 330d lift
4. Wał napędowy krótszy (też z E46 330d lift), a w zasadzie jego przednia część
5. Inne detale oczywiście jak wydech, orurowanie coolera, czy mapy paliwa

Teraz mam kilka pytań co do pozostałej części nad którą się zastanawiam:
1. Jakie koło zamachowe i sprzęgło ?
mój pomysł to dwumas seria + sprzęgło + docisk z X5 3.0d 218KM
2. Jakie wtryski tu będą pasować.... Wszyscy ładują do M57N z E60 535d 286KM lub 236KM, ale niby występują tam jakieś różnice i mogą nie pasować. Są E60 w dieslu na żeliwnym bloku, też 286KM może z takiej wersji ?

Pozdrawiam
Kaczor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d M57 184KM - upgrade bez zmiany silnika !
PostNapisane: 27 września 2012, 16:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 34
Posty: 15
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/moje_zdjecia.html
ciekawy temat zalozyles sam sie zastanawialem nad podniesieniem mocy w mojej e46 330d m57 z zastosowaniem turbiny od 218km bo tylko taka pasuje bez wiekszych przerobek a nie wiem czy wystarczy zmienic samo oprogramowanie ? (mapy) trzeba to jakoś zestroic bo w przeciwnym razie nie pojedzie nic lepiej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d M57 184KM - upgrade bez zmiany silnika !
PostNapisane: 1 października 2012, 12:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 323
Moje BMW: X5 E70
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141256
Myślę, że lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie turbiny z mercedesa 320 cdi chyba, aniżeli z M57N - bardziej P&P, a efekty podobne. Tak przynajmniej twierdzi mój tuner ;)
Nie wiem ile kosztuje skrzynia, ale raczej nie będzie to wydatek rzędu 300 zł, co? Jest sens? ;)
Interesuje mnie natomiast wątek wału - po co ta zmiana? Ciekawe o tyle, że wymieniałem podporę i łączniki gumowe dosłownie 15kkm temu i znowu zaczyna drżeć. Pomoże coś w tym temacie?

_________________
Holo Garage:
X5:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141256&p=1834440#p1834440
A6:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=139477&p=1805442#p1805442
S1kRR:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=158891


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d M57 184KM - upgrade bez zmiany silnika !
PostNapisane: 12 marca 2013, 17:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 10
Lokalizacja: Anglia
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
Jak widze temat sie nie rozwija..

kolega vr6k3 poczynil jakies postepy, cos zostalo zmienione moze?

tez zastanawiam sie na kilkoma zmianami w swojej poczciwej e46 330d M57 :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d M57 184KM - upgrade bez zmiany silnika !
PostNapisane: 12 marca 2013, 18:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 42
Posty: 74
Lokalizacja: Włocławek
vr6k3 napisał(a):
Witam,
Posiadam BMW E46 330d 2000r 184KM, pucki co wszystko stock. Zamierzam mu podnieść trochę mocy w związku z lejącymi już wtryskami i przeciekami na turbo które trzeba wymienić/zregenerować. Proszę nie pisać żeby zmieć silnik na M57N ! bo to taniej wyjdzie itp. Zdaje sobie z tego sprawę ze mody nie będą takie efektywne w stosunku do poniesionych kosztów, ale wychodzę z założenia że i tak nie wiem co kupie, a tu przynajmniej będę wiedział co mam wsadzone.
Co zamierzam zrobić:
1. Turbosprężarka z X5 3.0d 218KM (może się komuś przydadzą numery):
753392-5018S
753392-0018
753392-5015S
742417-0001
2. Większy IC
3. Skrzynia biegów z 5-cio biegówki na 6-cio biegówkę z E46 330d lift
4. Wał napędowy krótszy (też z E46 330d lift), a w zasadzie jego przednia część
5. Inne detale oczywiście jak wydech, orurowanie coolera, czy mapy paliwa

Teraz mam kilka pytań co do pozostałej części nad którą się zastanawiam:
1. Jakie koło zamachowe i sprzęgło ?
mój pomysł to dwumas seria + sprzęgło + docisk z X5 3.0d 218KM
2. Jakie wtryski tu będą pasować.... Wszyscy ładują do M57N z E60 535d 286KM lub 236KM, ale niby występują tam jakieś różnice i mogą nie pasować. Są E60 w dieslu na żeliwnym bloku, też 286KM może z takiej wersji ?

Pozdrawiam
Kaczor

Kolego pamiętaj,że zanim coś ruszysz bądź czegoś pewien, bez wiedzy i umięjetności zginiesz... Nie odbieraj tego jako atak na swoją osobę. Jak słyszę o e60 na żelwnym bloku 286KM lub 235KM to widzę spore braki wiedzy. ;)
P.s nie zapomnij o mapach paliwa. :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d M57 184KM - upgrade bez zmiany silnika !
PostNapisane: 21 marca 2015, 11:09 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 37
Posty: 13
Lokalizacja: Przemyśl
Moje BMW: nie BMW
Kod silnika: BDG
Moze pomoze wam ostani moj projekt.
BMW tym razem E39 3.0d 184KM w podstawie.

-turbo Gt2260v X5 218KM - 6/6 lopatek - regen.
-sprzeglo X5 218KM + kevlar
-remont motorwni
-nowa pompa oleju
-wtryski E46 204KM - po regen.
-pompa CR GEn II
-FIMC
-wydech 3"
-Map sens 300kpa - E46 2.0d 150km
-czujnik cisnienia CR - Honda CRV 2.2 CDTI 1800b
-soft Daron7 1.7B total bezdym .

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d M57 184KM - upgrade bez zmiany silnika !
PostNapisane: 2 kwietnia 2015, 18:46 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 52
Lokalizacja: Polańczyk
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143977
Cześć.
Fajny temat.
Co do skrzyni to ja odpuszczam (mam manual 5 bieg), ewentualnie zmieniłbym kiedyś most, żeby wydłużyć troche biegi, ale mieszać więcej mi sie nie chce.

Turbo mam już zmienione na Gt2260v z napisanym pod to programem oczywiście. Jedzie to już przyjemnie.
Większy IC z tego co się dowiedziałem jest zbędny, a do tego zwiększa laga.
Pompa pierwszej generacji wystarcza niby do 400KM wierząc gościowi z tego tematu (bardzo ciekawy temat):
http://forum.bmw5.co.uk/topic/99446-530dat-e39-350hp700nm-stage-4-tuning-project/

Co do wtrysków to z kilku źródeł wynika że trzeba zmienić końcówki na te z 535d 272KM.
sylwek81 pierwsze słysze że wtryski z 204KM podchodzą, na pewno masz te włozone?

Nie wiem jak na razie komu można zlecić taką zamianę końcówek i jaki jest tego koszt.
Wszędzie gdzie dzwonię to czeski film, albo w firmie regenerującej wtryski mówią że zamienią końcówki ale nie dają na taką hybrydę gwarancji i nie włożą tych wtrysków do auta.

Tak jak sylwek81 trzeba też zmienić czujnik pompy, żeby zwiększyć ciśnienie i Mapsensor też sie wymienia, ale nie wiem dlaczego.

Wykres ładny, ale nie da się na takim setupie wycisnąć nic więcej?
Marzy mi sie 300+ po wymianie tych rozpylaczy, tak jak gość z linku wyżej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d M57 184KM - upgrade bez zmiany silnika !
PostNapisane: 18 kwietnia 2015, 01:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57
Garaż: www.chiptuning.net.pl
Witam!
to ja tez sie pochwale swoim projektem:
e46 330xd m57 184KM CR1
mod:
wydech 3.3 cala
egr out
mokry filtr powietrza pipercross
soft by www.chiptuning.net.pl

Obrazek

Niestety barierą jest tu system CR1 .
w planach jest zmiana sterownika na edc16 (Cr2)
wtryski 535d
turbo gt2260
pompa wysokiego ciśnienia CP3
listwa z M57N (z zaworem przelewowym)
map sensor z 740d
FMIC
i w tedy mozna celowac w 300 + + +


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d M57 184KM - upgrade bez zmiany silnika !
PostNapisane: 19 kwietnia 2015, 21:19 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 20
Moje BMW: e46
witam tez sie pochwale mam zbudowany juz projekt bmw 330d 184km wszystkie czynności dokonane samemu

egr off
wolny wydech 2,5
turbo gt2260v
wtryski 535d końcówki same
mapsesor 320d 150km
FIMC

końcówki z 204 tez pasują maja inne dawkowanie lepiej z 535d 272 km

rozpylacz 204KM to DLLA160P1063+
rozpylacz 272KM to dlla 160p1014

grupa chrypienia 2


soft bezdymnie Tc-Performance Chiptuning Łódź Hamownia

Obrazek

Obrazek

pytanie chciał bym wyżej celować

jak jest z pompa cr1 na cr2 pasuje czy nie trzeba zmieniać zębatkę rozrządu czy nie
jak jest z listwa wtryskowa zmieniać czy nie ma sensu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d M57 184KM - upgrade bez zmiany silnika !
PostNapisane: 21 kwietnia 2019, 19:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 24
Posty: 15
Moje BMW: E46 M diesel
Kod silnika: M57d30
Kod silnika: M57d30
Witam mam e46 sedan 330d 184km miałem już kilka sztuk z tym silnikiem same turasy i wydawało mi się że ta wyjątkowo dobrze chodzi lecz w tygodniu byłem wgrać "robaka" w kreatorze mocy i niestety z serii zgubiłem gdzieś po drodze około 10 kucyków myślałem że będzie chociaż trzymać serie ponieważ miałem wystawionego downpipe zamiast kata i końcowy przelotowy RM3 lecz i tak przeszła moda na 207Km 450Nm . Wstawie foto wykresu tylko jeszcze nie wiem jak :) Pozdrawiam iwesolych świat wam życzę :)

Link do wykresu
__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/zdjecie/34f43e2845c04599


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d M57 184KM - upgrade bez zmiany silnika !
PostNapisane: 22 kwietnia 2019, 16:20 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 525d
Kod silnika: M57
Cześć koledzy,
Macie może zrzuty z ECS, jak powinno wyglądać dobrze ustawione VNT przy turbo Gt2260v?
BMW E39 D25A 2002r.
Turbo czuć od 2500obr/min.
Słabo zrobiona mapa, tuner nie ogarnia ustawienia turbo.
Nowa gruszka wyregulowana vacuometrem na -0,6 bara.
Węże nowe,
N75 nowy,
całe turbo sprawdzone i w świetnej kondycji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d M57 184KM - upgrade bez zmiany silnika !
PostNapisane: 22 kwietnia 2019, 16:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 525d
Kod silnika: M57
BMW E39 525dA 2002r. + GT2260v+cooler +wydech
Pytanie nr 2
Czy zwiększenie ciśnienia na listwie do 1450-1500 barów pomoże w uzyskaniu większej dawki paliwa?
Turbo w MAPIE ustawione na 2,6 (1,6) bara, ale na 1, 2, 3-cim biegu silnik się dusi - odcina paliwo. Od trzeciego biegu ciągnie jak dzikus.
Obecnie ciśnienie na listwie ustawione max na 1350 barów, przy overboost max pokazało 1370 barów.
Oryginalny czujnik liswty,
Wtryski oryginalne, końcówki nowe Boscha,
Pompa CR zregenerowana,
Nowy czujnik pompy CR,
Ogarnięty zaworek zwrotny paliwa - nie przepuszcza,
Pompa w baku działa,
Pompa progowa podaje na liczniku zegarowym za filtrem 5,8 bara, przed filtrem 5,9-6,0 barów, przy obciążeniu spada do 3,6/3,2 bara max.
Ze względu na stary typ wtryskiwaczy, maksymalnie wydłużono czas wtrysku.
Jakieś podpowiedzi, mapy, zdjęcia, zrzuty.
Z góry dziękuję za pomoc. :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d M57 184KM - upgrade bez zmiany silnika !
PostNapisane: 23 kwietnia 2019, 07:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 24
Posty: 15
Moje BMW: E46 M diesel
Kod silnika: M57d30
Kod silnika: M57d30
Witam mam e46 sedan 330d 184km miałem już kilka sztuk z tym silnikiem same turasy i wydawało mi się że ta wyjątkowo dobrze chodzi lecz w tygodniu byłem wgrać "robaka" w kreatorze mocy i niestety z serii zgubiłem gdzieś po drodze około 10 kucyków myślałem że będzie chociaż trzymać serie ponieważ miałem wystawionego downpipe zamiast kata i końcowy przelotowy RM3 lecz i tak przeszła moda na 207Km 450Nm . Wstawie foto wykresu tylko jeszcze nie wiem jak :) Pozdrawiam iwesolych świat wam życzę :)

Link do wykresu
__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/zdjecie/34f43e2845c04599


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: e39 z turbo GTB2260 lub inne o większych łopatkach geometrii
PostNapisane: 1 sierpnia 2019, 12:50 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 525d
Kod silnika: M57
BMW E39 525dA 2002r.
pytanie nr 1: przekładał ktoś może do e39 turbo GTB2260 lub inne turbo o większych łopatkach zmiennej geometrii?
pytanie nr 2: jaka jest procedura SWAP'a nastawnika elektrycznego do e39?
Powód:
1. zmniejszenie laga,
2. dłuższa żywotność turbiny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL