BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 16:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Szpilki tylych i przednich piast jakie ?
PostNapisane: 13 lipca 2012, 14:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 31
Posty: 445
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
No więc noszę się z zamiarem by zrezygnować ze zwykłych śrub do przykręcania koła
na korzyść szpilek które są bardo chwalone w moim otoczeniu i nie tylko.

Jakie powinienem zakupić je długosci ?

M12x1.5 dł 80mm klasa 10.9 - takie będą odpowiednie ? (sory ale nie potrafie sam sobie tego wymierzyć , słaby skill jak to się mówi)

(Zeby nie było planuje potem do tego dystanse 15mm bądź 20mm)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Szpilki tylych i przednich piast jakie ?
PostNapisane: 13 lipca 2012, 20:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
W piaste wchodzi jakies 12-15mm , dystans to 15-20mm, gniazdo w feldze przyjmnij na jakies 10mm, nakretka krotka-otwarta potrzebuje 20mm gwintu/dluga otwarta 30mm gwintu. Najpierw kup nakretki, ktore chcesz uzyc (bo jezeli beda zamkniete, to 80mm szplika bedzie stanowczo zbyt dluga), a pozniej zmierz glebokosc otworu w piascie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Szpilki tylych i przednich piast jakie ?
PostNapisane: 13 lipca 2012, 21:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Nie rozumiem zasady działania tego... Szpilka jak jest mocowana do piasty? Wkręcona ? czy jak?


Co dają takie nakrętki poza wyglądem ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Szpilki tylych i przednich piast jakie ?
PostNapisane: 13 lipca 2012, 21:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 181
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: E36
Kod silnika: M42B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 0#p1406310
szpilka jest wkręcana w otwór po śrubie szpilki są dobre jeżeli chcesz założyć dystans nie musisz kupować długich śrub tylko dajesz nakrętkę

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 13 lipca 2012, 21:45 przez kruchol36, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Szpilki tylych i przednich piast jakie ?
PostNapisane: 13 lipca 2012, 21:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
I że tak się niby nie wykręci sama jak się nakrętka zapiecze i z buta walnę ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Szpilki tylych i przednich piast jakie ?
PostNapisane: 13 lipca 2012, 22:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 181
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: E36
Kod silnika: M42B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 0#p1406310
deejeys szpilki są zazwyczaj używane do Rallycross-u bardzo ułatwiają montaż koła zwłaszcza z dystansem a jeżeli chodzi o Twoje pytanie u mojego brata w "maluchu" nie było tego problemu ale to tylko "maluch" też chciałbym żeby wypowiedział się ktoś kto miał takie szpilki w BMW

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Szpilki tylych i przednich piast jakie ?
PostNapisane: 13 lipca 2012, 22:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
szpilka wkręcona do piasty i tyle (można na kleju do śrub )
deejeys napisał(a):
I że tak się niby nie wykręci sama jak się nakrętka zapiecze i z buta walnę ?
nawet jak się odkręci ze śrubą to nic sie nie dzieje,robisz kontre na szpilce w imadło odkręcasz zapieczoną nakrętkę i ponownie do piasty,BMW nie Honda,mazda :P ja wolę normalne sruby

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Szpilki tylych i przednich piast jakie ?
PostNapisane: 13 lipca 2012, 23:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Nightfox napisał(a):
BMW nie Honda,mazda :P ja wolę normalne sruby


Co z tego, ze nie Honda, Mazda, szpilki sa duzo praktyczniejsze. W sporcie nikt sie nie bawi ze srubami bo te bezsens, sa albo szpilki albo centerlock.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Szpilki tylych i przednich piast jakie ?
PostNapisane: 14 lipca 2012, 09:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
może i praktyczniejsze jak ktoś często zmienia koła, w normalnym aucie ściąga sie raz na 6 mieś,by wyczyścić piaste,sprawdzić klocki itp. ostatnio dużo wymieniam szpilek w terenówkach (bo raczej wszystkie mają szpilki ) leżymy w błocie wymieniamy koło jest + :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Szpilki tylych i przednich piast jakie ?
PostNapisane: 14 lipca 2012, 19:15 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
Ja w driftowozie mam szpilki na tyle. Nie ma porównania. W cywilnej buni przy przelotowych dystansach miałem po jednej szpilce, żeby nie męczyć się z celowaniem.

Nightfox napisał(a):
BMW nie Honda,mazda
Ja Cię proszę, to akurat nie ma tu nic do rzeczy...
Nightfox napisał(a):
w normalnym aucie ściąga sie raz na 6 mieś,by wyczyścić piaste,sprawdzić klocki

Zależy kto jak używa auta, na ile mu starczą opony, ile ma setów kół i jak często robi coś przy aucie. Jak używasz samochodu tylko do poruszania się z punktu A do B i nie wykonujesz przy nim żadnych prac, modyfikacji wymagających ściągnięcia koła to masz rację, śruby są dla Ciebie. Ntomiast jeśli ktoś ma kilka setów kół, używa buni na track day-ach i często leży pod autem to jak najbardziej polecam szpilki. Nie na darmo używa sie ich w motorsporcie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Szpilki tylych i przednich piast jakie ?
PostNapisane: 14 lipca 2012, 21:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 181
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: E36
Kod silnika: M42B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 0#p1406310
Ja też myślałem nad szpilkami i cały czas myślę choć nie używam auta ekstremalnie to myślę żeby założyć je dla wygody ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Szpilki tylych i przednich piast jakie ?
PostNapisane: 15 lipca 2012, 10:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Barzini napisał(a):
Nightfox napisał(a):
BMW nie Honda,mazda
Ja Cię proszę, to akurat nie ma tu nic do rzeczy...

chodziło mi o sam wygląd otwartych nakrętek ;)
Barzini napisał(a):
Zależy kto jak używa auta, na ile mu starczą opony, ile ma setów kół i jak często robi coś przy aucie. Jak używasz samochodu tylko do poruszania się z punktu A do B i nie wykonujesz przy nim żadnych prac, modyfikacji wymagających ściągnięcia koła to masz rację, śruby są dla Ciebie. Ntomiast jeśli ktoś ma kilka setów kół, używa buni na track day-ach i często leży pod autem to jak najbardziej polecam szpilki. Nie na darmo używa sie ich w motorsporcie ;)

aż tak nie trzeba było tłumaczyć,bo wiem o Tym :P ściągałem już 1000ce kół ze szpilkami i bez ;) więc porównanie mam,piasta w 46 jest na wylot jak się nie myle :niepewny: szpilki trzeba dobrze przymocować by się nie odkręcały i nie dokręcały.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Szpilki tylych i przednich piast jakie ?
PostNapisane: 17 lipca 2012, 23:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 31
Posty: 445
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
w dalszym wypadku nikt nie zarzucił wymiarami , więc nic nie zdziałam :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Szpilki tylych i przednich piast jakie ?
PostNapisane: 18 lipca 2012, 00:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
A jakie są korzyści dla zwykłego użytkownika z takiej zmiany?

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Szpilki tylych i przednich piast jakie ?
PostNapisane: 18 lipca 2012, 01:01 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
PestD1 napisał(a):
w dalszym wypadku nikt nie zarzucił wymiarami , więc nic nie zdziałam

Nie możesz zamówić dedykowanych do bmw?
StreetFire7 napisał(a):
A jakie są korzyści dla zwykłego użytkownika z takiej zmiany?

Chyba tylko wizualne i ewentualnie lepiej się poczujesz :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Szpilki tylych i przednich piast jakie ?
PostNapisane: 19 lipca 2012, 08:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 31
Posty: 445
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Barzini napisał(a):
PestD1 napisał(a):
w dalszym wypadku nikt nie zarzucił wymiarami , więc nic nie zdziałam

Nie możesz zamówić dedykowanych do bmw?
StreetFire7 napisał(a):
A jakie są korzyści dla zwykłego użytkownika z takiej zmiany?

Chyba tylko wizualne i ewentualnie lepiej się poczujesz :)


Cała prawda wyszła teraz na jaw ;D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Szpilki tylych i przednich piast jakie ?
PostNapisane: 19 lipca 2012, 14:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
PestD1 napisał(a):
w dalszym wypadku nikt nie zarzucił wymiarami , więc nic nie zdziałam :(
przecież Vermilion, Ci napisał,napisz jakie masz dystanse i jakie nakrętki wtedy dopiero mierzenie szpilki

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Szpilki tylych i przednich piast jakie ?
PostNapisane: 23 lipca 2012, 11:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E36 318ti
Kod silnika: M42B18
Nightfox napisał(a):
szpilka wkręcona do piasty i tyle (można na kleju do śrub )


Trzeba a nie można ;)
Loctite czerwony i jest ok, nie wykręcisz szpilki póki palnikiem nie potraktujesz. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Szpilki tylych i przednich piast jakie ?
PostNapisane: 23 lipca 2012, 17:26 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
koyotee napisał(a):
Trzeba a nie można

Nie do konca, nie spotkałem się jeszcze żeby ktoś w rajdówce lub driftowozie kleił szpilki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Szpilki tylych i przednich piast jakie ?
PostNapisane: 23 lipca 2012, 17:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E36 318ti
Kod silnika: M42B18
Barzini napisał(a):
Nie do konca, nie spotkałem się jeszcze żeby ktoś w rajdówce lub driftowozie kleił szpilki.


No... a jak na odcinku kapcia złapią to po wykręceniu się szpilki wkładają w imadło i męczą się z kontrowaniem na dwie nakrętki? :rotfl:

kilka rajdówek w życiu widziałem. Każdy klei na loctite.
W poprzednim aucie miałem klejone, teraz też to zrobię. Po co się męczyć przy zmianie z wykręcającymi sie szpilkami?
Oczywiście nie mówię o oryginalnych-wbijanych. Chodzi o zamianę ze śrub na szpilki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL