BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e90] Obniżenie gwint vs. springi (str.3)
PostNapisane: 9 stycznia 2013, 19:42 
Cześć!

Musze obniżyć mojego padalca i zastanawiam się nad gwintem, wcześniej zakładałem montaż tylko i wyłącznie sprężyn -40 na seryjne amorki, ale jak wiadomo różnie to bywa z efektem po takim zabiegu- jeśli chodzi o zadowolenie z wysokości. Gwint byłby pewny- co do regulacji itd. Jest na allegro w dobrej cenie gwint FK z tym, że nigdzie nie moge znaleźć do niego krótszych łączników stabilizatora, na różnych forach piszą różne głupoty, na naszym tez znalazłem kilka informacji i tekstów typu "łączniki mogą być oryginalne w zależności od obniżenia... itp.), ile w tym prawdy nie mam pojęcia, bo nigdy się nie zagłębiałem w te tematy. Co do jakości to FK niby nie jest najgorszym produktem- najlepszym też nie, ale rewelacji tez nie potrzebuje!- normalne użytkowanie. Teraz pytanie głównie z doświadczenia obeznanych w temacie- brać ten gwint, czy lepiej springi? i fajnie gdyby ktoś napisał coś odnośnie tych łączników, czy w razie czego coś dopasuje..?


Ostatnio edytowano 4 grudnia 2013, 18:12 przez Wypych, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e90] Obniżenie gwint vs. springi
PostNapisane: 9 stycznia 2013, 20:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 536
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: e34 530i V8 >Bmw e36 320ci > Bmw e39 523ia> Bmw e34 525i > Audi a4 b7> Renault Laguna 3 > Bmw e61 LCI 530xd
ja miałem wprawdzie nie duże obniżenie na springach ale zawsze coś. Mianowicie miałem ori M-technik ~20mm w dół, było dość miękko, szczególnie przy dużych prędkościach. W tej chwili zapodałem na tył -30 na springach a przód gwint FK w dół ok 55mm. Wg mnie jest niebo lepiej, sztywno, pewniej się czuje w zakrętach. Co do zawiechy to reszta mam ori (na tył amorki pod M-tech).
Ja bym brał Gwint
Ewentualnie jak springi to raczej nie brałbym takiego samego obniżenia przód\tył, najlepiej 60/40 ewentualnie 50/30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90] Obniżenie gwint vs. springi
PostNapisane: 9 stycznia 2013, 20:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
co do springow to tak jak pdasiek mowi. nie brac takiego samego obnizenia na przod i tyl. z przodu trzeba dac wiecej zeby wizualnie nadkola tak samo z opona sie zgrywaly.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90] Obniżenie gwint vs. springi
PostNapisane: 9 stycznia 2013, 20:51 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1886
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115743
dużo ludzi, w tym ja, ma pro kit eibacha. takie optimum do seryjnego amora, chociaż szału nie ma z obniżeniem, za to komfort w miare zachowany. sportline jest twardszy no i amorki bardziej w dupę dostaną.

nie bierz vogtlandów jeżeli masz benzyniaka, bo ci przód będzie sterczeć - ta firma robi jeden typ springa do wszystkich nadwozi i silników, a N46 jest lżejsze niż 320d, w których najczęściej spotkasz te sprezyny.

prokitem nacieszyłem się miesiąc, potem chciałem niżej, dlatego jakbym teraz się miał decydować to z miejsca kupowałbym gwint AP.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90] Obniżenie gwint vs. springi
PostNapisane: 9 stycznia 2013, 21:05 
Właśnie nie chce mieć niedosytu z samych sprężyn. No i też chyba kupie to FK- jest tam gwint na przód + normalny amorek na tył, bo za dużo hajsu wydawać też nie chce :)

Obrazek

Tylko co z tymi łącznikami?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e90] Obniżenie gwint vs. springi
PostNapisane: 9 stycznia 2013, 21:08 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1886
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115743
ile za ten FK sobie wołają?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90] Obniżenie gwint vs. springi
PostNapisane: 9 stycznia 2013, 21:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Wypych napisał(a):
Właśnie nie chce mieć niedosytu z samych sprężyn. No i też chyba kupie to FK- jest tam gwint na przód + normalny amorek na tył, bo za dużo hajsu wydawać też nie chce :)


Tyl to tez jest gwint.

FK to produkt pokroju TaT czy MTS. Generalnie FK to taki pakowacz tego co znajda w Chinach, nie wiem gdzie produkuja swoje gwinty.

Wypych napisał(a):
Tylko co z tymi łącznikami?


Dobrze byloby gdybys mial krotsze lub regulowane laczniki. Nie ma ich pewnie w zestawie bo oferuja je jako oddzielny produkt http://www.carparts-tuning.co.uk/en/Sus ... ngen%20e90


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90] Obniżenie gwint vs. springi
PostNapisane: 9 stycznia 2013, 21:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
FK ak streat to wlasnie najnizsza polka, ale posiadaja jeszcze w ofercie silverline, highsport i konigsport ceny juz odpowiednio wyzsze
pogadaj z mr klopotem ja mu zalatwialem silverline do e90 ;)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90] Obniżenie gwint vs. springi
PostNapisane: 9 stycznia 2013, 21:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1421
Lokalizacja: Sulechów
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B20
Garaż: Jest: E36 320iC
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142418&start=0
Było: E36 323i:
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=104755&start=0
http://www.mapet-tuning.com/sklep/zawie ... -2846.html

Jeśli znalazłbyś coś dla siebie to daj znać, mogę załatwić rabat ;)

A jeśli chcesz konkretnie FK, to mogę o niego zapytać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90] Obniżenie gwint vs. springi
PostNapisane: 9 stycznia 2013, 21:33 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1886
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115743
Santino, a wciąż masz AP w ofercie?
pamietam ostatnio wystawiałeś też jakieś używane zestawy ;)
może jakieś zbiorowe zamówienie byśmy zrobili, bo dzień w dzień myślę że jednak muszę mieć ten cholerny gwint i tyle :cisza:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90] Obniżenie gwint vs. springi
PostNapisane: 9 stycznia 2013, 21:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 663
Lokalizacja: Konin/Wrocław
Moje BMW: e30
Kod silnika: 2jz
do e46 fk był z łącznikami w komplecie
ja jakbym mial troszke wiecej kasy ap bym atakował

_________________
PROGRAMOWANIE KODOWANIE DIAGNOSTYKA CHIP TUNING/ TUNING MECHANICZNY - WLKP, DOLNY ŚLĄSK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90] Obniżenie gwint vs. springi
PostNapisane: 9 stycznia 2013, 22:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wg mnie:
- jak masz dobre i sprawne amorki to bierz markowe springi
- jak masz kupić coś pokroju podstawowego FK czy TAT to bierz springi

ja na Twoim miejscu poszukałbym markowego gwintu, ale to znowu kwestia $$

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90] Obniżenie gwint vs. springi
PostNapisane: 9 stycznia 2013, 22:34 
Dzięki za odzew Panowie :)

Pacyk, ten Fk street jest właśnie wystawiony w "niby" promocji za niecałe 800 zł trafiłem to przypadkiem i stwierdziłem, że może to jakaś dobra alternatywa springów. Pół syndykatu jeździ na TAT (pomijając konkretne projekty) i jakoś smigają, tzn. lansują się :D . Sam jechałem autem z TA i nie miałem zadnych zastrzeżeń- moze mimo dziwnych trzasków..., ale to pomijam. Auto szybkie też nie jest takze chodzi tylko o to obniżenie. Teraz to już sam nie wiem, najgorsze jest to, że budżetu braknie :D. Do e46 można praktycznie co kilka dni trafić jakieś markowe sprężyny w uzywce, za dobrą kase, a z e90 jest niestety lipa.. Z nowych to np. MTS, albo właśnie FK, czyli porównywalne opinie do tego gwintu.

Roa dobrze prawi, konsultowałem tez troche z Santino, tylko poszukać dobrych spręzyn :przestraszony:

Co do Pacyka eibacha jeszcze, to minus ile masz i gdzie to kupiłeś? Twoja opcja by mi w sumie pasowała :)


Ostatnio edytowano 9 stycznia 2013, 23:03 przez Wypych, łącznie edytowano 6 razy

Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e90] Obniżenie gwint vs. springi
PostNapisane: 9 stycznia 2013, 22:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2756
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: M5 E39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=156497
Na naszym mądrym forum wyczytałem że ori łącznik może być używany tylko do obniżenia maks -40 mm od serii

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90] Obniżenie gwint vs. springi
PostNapisane: 9 stycznia 2013, 22:57 
swistar napisał(a):
koko2403 napisał(a):
Na naszym mądrym forum wyczytałem że ori łącznik może być używany tylko do obniżenia maks -40 mm od serii

a później co się dzieje? Coś blokuje?

Tak niby piszą, ze do tego -40 może być seria, tylko ciekawe co wtedy, kiedy mocowanie łącznika jest w innym miejscu niż w seryjnym amorku, bo siłą rzeczy tak raczej jest. Właśnie tez chciałem, żeby ktoś to tutaj konkretnie wyjaśnił.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e90] Obniżenie gwint vs. springi
PostNapisane: 9 stycznia 2013, 23:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Stabilizator moze uderzac o wahacze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90] Obniżenie gwint vs. springi
PostNapisane: 9 stycznia 2013, 23:03 
Vermilion napisał(a):
Stabilizator moze uderzac o wahacze.

No i wszystko w temacie :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e90] Obniżenie gwint vs. springi
PostNapisane: 9 stycznia 2013, 23:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Santino, chwilowo nie miał gwintów AP, już mu męczyłem tyłek o to :D

Santi kombinuj gwinty bo popyt jest :D

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90] Obniżenie gwint vs. springi
PostNapisane: 9 stycznia 2013, 23:20 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1886
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115743
prokit to -35/25, zostaje szpara na 1,5 palca między nadkolem a oponą.
kupowałem u stonesa i z czystym sumieniem polecam
zrobilem na nich jakies 10tys km na seryjnym amorze takim jak u ciebie i nie ma zadnych skutków ubocznych
używek nie trafisz żadnych bo sam wiesz jak mało jest benzyniaków w polsce, a do diesla idą inne springi
jezeli jednak rozsądek wygra i zdecydujesz się na prokit, moge ci w dobrej cenie odsprzedac swoje, mamy te same silniki takze nie ma problemu.

a ten fk to jeden jedyny zestaw, czy mają tego więcej? jezeli to nie podpucha to sam byłbym zainteresowany ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90] Obniżenie gwint vs. springi
PostNapisane: 10 stycznia 2013, 00:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 663
Lokalizacja: Konin/Wrocław
Moje BMW: e30
Kod silnika: 2jz
Santi jak coś to ja też jestem na AP nastawiony :)

Ja mam u siebie springi H&R obecnie kolor czarny i wydaja mi sie za miekkie jak jade w komplecie tzn 5 osob przy wiekszej predkosci tył potrafi usiąść na maxa na jakis pagórkach

_________________
PROGRAMOWANIE KODOWANIE DIAGNOSTYKA CHIP TUNING/ TUNING MECHANICZNY - WLKP, DOLNY ŚLĄSK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL