BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 00:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d m47n ++ vs 330d m57 - dyskusja o "tuningu"
PostNapisane: 2 września 2014, 12:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7543
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Od jakiegoś już czasu staram się zbierać informacje dotyczące swapa na m57n w e46. Zasadniczo sprawa nie jest jakaś bardzo trudna , jednak bardzo ale bardzo trudno kupić kompletny silnik m57n nie z "palety" a z auta - tak żeby można go było uprzednio przetestować. Zatem druga opcja jaka mi przyszła do głowy to swap na stare, poczciwe m57 ( swap jak u Raadmana) wiadomo ,że jakimś tam kłopotem może być elektronika bo w m47n jest nowszy sterownik edc16 ale to się jakoś da przeskoczyć natomiast rodzi się pytanie czy warto i czy to ma sens ????
Wiadomo ,że m57 ma swoje ograniczenia bo nie da się z niego wydusić więcej niż te 240 kilka koni i 500 kilkadziesiąt niutonometrów...zatem :
- czy m57 z gt2260 zrobione na ile pozwoli układ paliwowy będzie dużo szybsze i dużo bardziej "wydajne od m47n które ma blisko 220km i ponad 470nm ?
- czy m57 będzie silnikiem bardziej czy mniej awaryjnym przy mocach rzędu 240km od m47n ++ ?

Celowo nie pytam o aspekt finansowy bo to tylko i wyłącznie moja sprawa czy mi się to kalkuluje czy nie ;) Tak więc za porady typu
Cytuj:
sprzedaj 320d i kup 330d
dziękuję bo chcę mieć nadal kompakta a w kompakcie nie było 6 cylindrowego diesla.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 320d m47n ++ vs 330d m57 - dyskusja o "tuningu"
PostNapisane: 2 września 2014, 12:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ze względu na możliwości rozwoju jednostki mimo wszystko brałbym pod uwagę zmianę na M57N, nie kupisz z auta "dziś" to "jutro"
poza tym jak wspomniałeś
///david napisał(a):
jakimś tam kłopotem może być elektronika bo w m47n jest nowszy sterownik

zmiana z M47N na M57N to prawie formalność, więc po co kombinować

M57 na pewno jest starszy, może i wytrzymalszy, ale jak chcesz zmienić to minimum :hyhy: na M57N

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 320d m47n ++ vs 330d m57 - dyskusja o "tuningu"
PostNapisane: 2 września 2014, 12:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7543
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
czyli mam rozumieć ,że korzyści z m57 nie będą współmierne do wkładu pracy :]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 320d m47n ++ vs 330d m57 - dyskusja o "tuningu"
PostNapisane: 2 września 2014, 12:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
///david napisał(a):
czyli mam rozumieć ,że korzyści z m57 nie będą współmierne do wkładu pracy :]


w dużym uproszczeniu ;)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 320d m47n ++ vs 330d m57 - dyskusja o "tuningu"
PostNapisane: 2 września 2014, 12:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7543
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
heh myślałem o uszkodzonym angliku albo eu ale takich uszkodzonych aut z m57n nie ma nigdzie - od blisko 2 miesięcy sledze rynek takich aut w całej europie jednak nie jestem aż tak napalony na ten swap żeby kupować cale europejskie auto za blisko 20 tys po to żeby wyjąc silnik - bo reszta się w życiu nie zwróci i kwota zrobi się całkowicie absurdalna a sam silnik z palety od handlarza też boje kupić, bo jednak trochę roboty jest żeby to włożyć, a potem i tak ktoś może nie przyjąć zwrotu... a anglik z 330d m57 kosztuje 5-6 tys w całości - więc taki swap wyszedłby praktycznie na zero ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 320d m47n ++ vs 330d m57 - dyskusja o "tuningu"
PostNapisane: 2 września 2014, 12:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
przeglądaj OLX, był k. Wrocławia jeżdżący, wszystko sprawne, poza skrzynką (automat) za 6k ;)
oczywiście M57N

chcieć to móc ;)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 320d m47n ++ vs 330d m57 - dyskusja o "tuningu"
PostNapisane: 2 września 2014, 12:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1389
Lokalizacja: Vienna
Moje BMW: E46 330d Touring///M
Kod silnika: M57D30 +
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=128804
Rowniez proponuje M57N kupic ;)
Bedzie latwiej z przekladka i wiekszy potencjal ma ten silnik.

Mysle, ze pomysl z rozbitkiem dobry jest! Tylko nie za 20 tysi...
Tutaj jest za 14 :rotfl: http://ww3.autoscout24.de/classified/25 ... st%7Csr,as

_________________
E46 330d+ Touring M-Pak on BBS CK"


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d m47n ++ vs 330d m57 - dyskusja o "tuningu"
PostNapisane: 2 września 2014, 21:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 1419
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
Wedlug mnie na M57 nie ma sensu, chyba ze chcesz miec tylko lepszy dzwięk :P
Jesli juz to ładuj M57N :D Wtedy samym programem idzie ugrac wrecz nieosiagalna moc w pozostałych dwoch jednostkach ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d m47n ++ vs 330d m57 - dyskusja o "tuningu"
PostNapisane: 3 września 2014, 12:39 
Ciekawy pomysl, widze najszybszy Kompot ZS sie szykuje :D Nie znam sie na gtXXXXXXX ale jesli z m57 240ps, a masz 220, ja na Twoim miejscu dla 20 koni nie ladowalbym o ok. 50kg ciezszego silnika, zwlaszcza w kompakcie.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d m47n ++ vs 330d m57 - dyskusja o "tuningu"
PostNapisane: 3 września 2014, 18:45 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 340
Moje BMW: BMW F10
Kod silnika: 530D
Z samego M57 tez da rade sporo wyciagnac lecz wymaga to wiekszych nakladow pracy i pieniazkow na modyfikacje ukladu paliwowego .
W M57N do pewnej granicy Cie to nie dotyczy ...
Uwazaj na powypadkowe , uderzone w tyl , przod itp jednak dla silnika ulozonego wzdluznie taki wypadek moze powodowac mikropekniecia i mozna sie zdziwic ;)
Najlepiej brac cale auto choc niektore czesci typu przeniesienie napedu musza byc nowe badz wzmacniane inaczej szybko pojawia sie drgania ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d m47n ++ vs 330d m57 - dyskusja o "tuningu"
PostNapisane: 3 września 2014, 22:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7543
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
TC powiedz mi co trzeba zrobić ,żeby "poprawić" układ wytryskowy w m57 ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d m47n ++ vs 330d m57 - dyskusja o "tuningu"
PostNapisane: 4 września 2014, 06:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
przerobić pompe CR, zmienić końcówki wtrysków, dołozyć pompe zewnętrzną.

nigdy nie będzie chodzić to idealnie, dlatego rozsądniejszym jednak wyborem będzie SWAP na M57N EU4.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL