BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] obnizenie glowicy w 2.5 tds
PostNapisane: 20 marca 2015, 16:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Moje BMW: [e39] 525tds
Kod silnika: M51
Witam jak juz uporam sie z drobnymi naprawami w mojej BMW ktore sa przygotowaniem do chipa.to pozniej myslalem o obnizeniu glowicy.Czy to jest wgl mozliwe w Tds i czy to ma sens? I ile taki zabieg kosztuje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] obnizenie glowicy w 2.5 tds
PostNapisane: 20 marca 2015, 22:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: EZD
Moje BMW: e39 525tds 318tds
Kod silnika: M51/41
Ale..po co chcesz obniżać glowicę ? :szok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] obnizenie glowicy w 2.5 tds
PostNapisane: 20 marca 2015, 22:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
jeśli już to planować
nie ma sensu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] obnizenie glowicy w 2.5 tds
PostNapisane: 20 marca 2015, 22:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 96
Przez obniżenie głowicy kolega ma na myśli szlifowanie planowanie jej by uzyskać większy stopień sprężania, takie operacje wykonuję się najczęściej w wolnossących benzynach, w silniku doładowanym tym bardziej dieslu jest to przerost formy nad treściom i osobiście odradzam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] obnizenie glowicy w 2.5 tds
PostNapisane: 20 marca 2015, 23:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Moje BMW: [e39] 525tds
Kod silnika: M51
Adam.dokladnie o to mi chodzilo.tak pytam orientacyjnie.bo akurat o tym niewiele wiem wiec chcialem sie doinformowac a o tym malo sie pisze i gada.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] obnizenie glowicy w 2.5 tds
PostNapisane: 20 marca 2015, 23:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 96
Takie rzeczy stosuje się w silnikach dość poważnie przebudowanych i najczęściej benzynach choć nie tylko. Tak jak pisałem u Ciebie zabieg jednak bez celowy koszt takiego zabiegu to koszt planowania głowicy (6 cylindrów około 150zł) + nowa uszczelka głowicy + robocizna oczywiście. Co do tuningu tds to tak jak w każdym doładowanym silniku, najważniejsze sprawy to drożny wydech i odpowiedni intercoler i dolot.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] obnizenie glowicy w 2.5 tds
PostNapisane: 21 marca 2015, 00:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Moje BMW: [e39] 525tds
Kod silnika: M51
Dzieki Adam. To wszystko wiem co mowisz to wiem.wiec chcialem zrobic cos wiecej niz wydech.dolot chip.ale widze ze mowisz ze to jest bezcelowe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] obnizenie glowicy w 2.5 tds
PostNapisane: 21 marca 2015, 01:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Głowica tds jest płaska. Czyli nic nie da planowanie.
W turbo jednostkach stopień sprezania sie obniza wiec tym bardziej strzal w kolano. Jesli juz to grubsza/ cieńsza uszczelka.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] obnizenie glowicy w 2.5 tds
PostNapisane: 21 marca 2015, 10:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 13
Lokalizacja: Przemyśl
Moje BMW: nie BMW
Kod silnika: BDG
A ile chcesz uzyskac koni? Zawory sa minimalnie schowane w glowicy wiec cos tam st. spr. wzrosnie ale to beda groszowe sprawy, ja bym na twoim miejscu pomyslal na uszczelka pod glowice - metalowa!!! Bo przy ponad 200HP TDS jezdzi max 3 miechy na ori szmacie. no chyba ze tam 170HP sobie zrobisz to bedzie ok. Ci co ten motor robili to wiedzia ze ten motor sie w serii juz przegrzewa przy palunku , a co dopiero po modach...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] obnizenie glowicy w 2.5 tds
PostNapisane: 21 marca 2015, 10:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: EZD
Moje BMW: e39 525tds 318tds
Kod silnika: M51/41
sylwek81 napisał(a):
ten motor sie w serii juz przegrzewa przy palunku , a co dopiero po modach...

Do upalania nie kupuje się tdsa.. :zabawa:
Dziki525-napisz,co chcesz osiagnąć modami.
W przypadku tdsa najkorzystniejsza jest turbina-hybryda (z powiekszoną sprężarką),wastegate na 1,3bar (może być z MBC) i nowa mapa na to wszystko,ew.jeszcze przelot. Przy modach na pow.200KM trzeba myśleć nad modyfikacja pompy wtryskowej-kończy się jej wydatek.
A propos glowicy-w dieslu nie powinno się zmieniać stopnia sprężania,w przypadku planowania zaklada się grubszą uszczelkę lub obniża się zawory (w gląb glowicy).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] obnizenie glowicy w 2.5 tds
PostNapisane: 21 marca 2015, 12:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 96
Dimo powinno się zakładać grubsze uszczelki jednak w praktyce każdy to olewa, przy naprawie głowicy nie planuję się o szalone wartości więc wszystko hula jak powinno. A po za tym coraz mniej producentów przewiduję naprawy głowicy i stąd nie ma dostępu do uszczelek o różnej grubości.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] obnizenie glowicy w 2.5 tds
PostNapisane: 21 marca 2015, 14:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 13
Lokalizacja: Przemyśl
Moje BMW: nie BMW
Kod silnika: BDG
Dimo widac ze nie masz pojecia o pompach i chyba w o ogole malo wiesz ... ori pompa max 180KM!!! Co oznacza slowo turbo-hybryda z "powiekszona sprezarka" ??? co najwyzej moze byc wieksze kolo kompr. z 13 T lub 14-15T .ew muszle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] obnizenie glowicy w 2.5 tds
PostNapisane: 21 marca 2015, 15:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Moje BMW: [e39] 525tds
Kod silnika: M51
Mapa to wiem ze trzeba zrobic.przelot juz mam .Ja chce osiagna wiecej konia ale tak do 200km max.Wiadomo ze to Tds wiec nie ma co przesadzac.To czyli reasumujac to dac metalowa uszczelke.i grubsza glowice?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] obnizenie glowicy w 2.5 tds
PostNapisane: 21 marca 2015, 21:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: EZD
Moje BMW: e39 525tds 318tds
Kod silnika: M51/41
sylwek81 napisał(a):
Dimo widac ze nie masz pojecia o pompach i chyba w o ogole malo wiesz ... ori pompa max 180KM!!!

Ok,niech będzie że się nie znam i że w ogóle malo wiem. Ja twierdzę że seryjna pompa wyda do ok.200KM,a Ty że max.do 180KM-i niech tak zostanie.

sylwek81 napisał(a):
Co oznacza slowo turbo-hybryda z "powiekszona sprezarka" ??? co najwyzej moze byc wieksze kolo kompr. z 13 T lub 14-15T .ew muszle.

Tak,dokladnie to mialem na myśli-napisalem przecież "powiększona sprężarka"-czyli kompresor.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] obnizenie glowicy w 2.5 tds
PostNapisane: 22 marca 2015, 09:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 13
Lokalizacja: Przemyśl
Moje BMW: nie BMW
Kod silnika: BDG
Cos wam dam dla analizy. Robilem kiedys pewnego TDS w E39.
Tu jest:
-pelny remont glowica+silnik
-pompa hybryda 10/11 z timingiem+wypilowany nastawnik+ podbite cisnienie
-turbo GT2256V z 3.0D 193KM
-wydech 2.5"
-FIMC
-Soft total bezdym przy 1.4B
Zapas paliwa na dole ok 20% na gorze max 10% , wiec sam sobie odpowiedz czy seryjna 10 nawet nowa 200KM ugra??? - to jest wykres realny a nie jakis virtual na 220KM. To sa wlasnie znawcy tematu nikt nie robil a kazdy wszystko wie. Znam przypadki ze TDS na 10 nie dal rady 160HP przekroczyc...
http://www.fotem.pl/show/full/e5b39b60d ... 875efe8853


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] obnizenie glowicy w 2.5 tds
PostNapisane: 22 marca 2015, 11:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Moje BMW: [e39] 525tds
Kod silnika: M51
Przed mapa chce jeszcze nawiercic przeplywke i te przepustnice (klapki) wywalic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] obnizenie glowicy w 2.5 tds
PostNapisane: 22 marca 2015, 13:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: EZD
Moje BMW: e39 525tds 318tds
Kod silnika: M51/41
Mod i wykresik git-szczególnie przebieg momentu obrotowego.
sylwek81 napisał(a):
Znam przypadki ze TDS na 10 nie dal rady 160HP przekroczyc...

Pisząc o wydatku pompy mialem na myśli zdrową pompę a nie z wyjechaną sekcja tloczącą-to chyba jasne. Jeżeli na standardowej 10tce nie jest w stanie przekroczyć 160 KM to nie dlatego,że ta pompa "tak ma".
Dziki525-jakie klapki masz na myśli?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] obnizenie glowicy w 2.5 tds
PostNapisane: 22 marca 2015, 14:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Moje BMW: [e39] 525tds
Kod silnika: M51
No te przepustnice w kolektorze ,ktore lubia tez fruwac do silnika,ale glownym celem tego zabiegu jest dodanie mocy.zreszta ten zabieg fajnie wytlumaczyl jeden z ekspertow tego forum,jak
i wywiercenie w przeplywce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] obnizenie glowicy w 2.5 tds
PostNapisane: 22 marca 2015, 14:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: EZD
Moje BMW: e39 525tds 318tds
Kod silnika: M51/41
Dziki525 napisał(a):
No te przepustnice w kolektorze

Ekhm..ale Ty nie masz ŻADNYCH klapek w kolektorze..

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] obnizenie glowicy w 2.5 tds
PostNapisane: 22 marca 2015, 14:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Moje BMW: [e39] 525tds
Kod silnika: M51
To gdzie mam te przepustnice? ja myslalem ze w Tds sa.a pytalem mechanika czy mi to usunie pow ze tak.To on chyba tez niezbyt sie zna.Wybaczcie mi ale to moj 1wszy diesel i dopiero sie ucze o tych silnikach.Poprzednie dwa moje BMW to 728i .730i wiec nie moge wiedziec wiele o dieselach.To Dimo podpowiedz mi jak to jest z usuwaniem tych rzeczy?Ty sie znasz na tds


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL