BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2025, 17:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] ZAWIESZENIE KONI - regulacja twardości
PostNapisane: 25 maja 2015, 19:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52b20
Siema wszystkim posiadam aktualnie zawieszenie KONI z regulacją twardości i mam mały problem u siebie w zawieszeniu poniewaz wydaje mi sie jakby nie było ustawione na jednakową twardość :no: może ktoś wie albo miał i ustawiał takie amory u sb.
Bo chciałbym spróbowac to ustawić tylko nie wiem jak sie do tego zabrać
Amortyzatory wyglądają tak
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ZAWIESZENIE KONI - regulacja twardości
PostNapisane: 25 maja 2015, 19:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Cytuj:
Jak wyregulować amortyzatory KONI serii: 8010, 8041, 8210, 8241, 8610, 8641, 8710 i 8741

1. Klucz KONI dostarczony z amortyzatorami należy założyć na górny sztyft amortyzatora ( wystający pręt ze ściętymi bokami )
2. Dla zwiększenia twardości amortyzatora należy obracać kluczem zgodnie z kierunkiem wskazywanym przez strzałke umieszczoną na kluczu, obracanie klucza w przeciwną stronę zmniejsza twardość amortyzatora. Uwaga ! napotkanie oporu przy obracaniu pokrętła oznacza koniec zakresu regulacji.
3. Po zakończeniu regulacji należy bezwzględnie zdjąć klucz regulacyjny z amortyzatora aby nie uszkodzić pokrywy silnika .
4. Uwaga !! Amortyzator lewy i prawy musi mieć ustawioną dokładnie tą samą twardość, brak synchronizacji amortyzatora lewego i prawego może spowodować uszkodzenia amortyzatora, brak przyczepności, nadmierne zużycie opon, a także może być przyczyną wypadku.

Jak wyregulować amortyzatory KONI serii: 26 i 30

1. Zdejmujemy zabezpeczającą przed zabrudzeniami osłonę, uzyskując dostęp do przycisku regulacji.
2. Przycisk regulacji należy wcisnąć i przytrzymać podczas całego procesu regulacji twardości. (Rys. 1 i Rys. 2)
3. System regulacji wyposażony jest w zapadki, podczas obracania wyczówalne są kliknięcia wyznaczające pozycję regulacji. (Rys. 4)
4. Obracając tłoczyskiem zgodnie z ruchem wskazówek zegara zwiekszamy twardość amortyzatora, obracając tłoczyskiem w lewo zmniejszamy twardośc amortyzatora.
Po ustawieniu regulatora w miejscu kliknięcia zwalniamy przycisk upewniając się że przycisk odbił wracając do pozycji pierwotnej.Zakładamy osłonę przeciwkurzową.
5. Seria 26 posida 2 pozycje regulacyjne, seria 30 wyposażona jest w 3 pozycje regulacyjne.
6. Uwaga !! Amortyzator lewy i prawy musi mieć ustawioną dokładnie tą samą twardość, brak synchronizacji amortyzatora lewego i prawego może spowodować uszkodzenia amortyzatora, brak przyczepności, nadmierne zużycie opon, a także może być przyczyną wypadku.

Jak wyregulować amortyzatory KONI serii: 76, 80, 82, 84, 86, 8040 i 8240

1. Upewniamy się że pod osłona przeciwkurzową nie ma gumowego odboju, jeśli taki się znajduje należy go zdjąć i pamietać o ponownym założeniu po zakończeniu regulacji.
2. Wciskamy do końca amortyzator, obracamy tłoczyskiem przeciwnie do ruchu wskazówek zegara do momentu załączenia się mechanizmu regulacji. Rys.1
3. Wciśnięty amortyzator obracamy o 360 stopni zgodnie z ruchem wskazówek zegara, dalsze zwiększanie twardości wykonujemy poprzez obracanie o amortyzatorem o 180 stopni. Maksymalna regulacja odbywa się w zakresie od 0 do 720 stopni.( Rys.2)
4. Po zakończeniu regulacji rozciągnąć amortyzator o ok. 1 cm w celu rozłączenia mechanizmu regulatora. Po rozłączeniu mechanizmu tłoczysko powinno lekko obracać się w lewo i prawo.
5. Uwaga !! Amortyzator lewy i prawy musi mieć ustawioną dokładnie tą samą twardość, brak synchronizacji amortyzatora lewego i prawego może spowodować uszkodzenia amortyzatora, brak przyczepności, nadmierne zużycie opon, a także może być przyczyną wypadku.


Aby oba amory były tak samo musisz przekręcić na maxa w lewo a potem oba amorki przekręcić o ten sam kąt w prawo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL