BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 03:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 318i N42B20 uturbienie a valvetronic
PostNapisane: 12 maja 2015, 17:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 84
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Witam, chciałbym uturbić N42B20, zastanawiam się jednak jak zachowa się valvetronic i sam jego sterownik w takiej sytuacji i po zmianach map na ecu.
Ktoś może jest w stanie coś powiedzieć na ten temat, ew. co zrobić aby wypalił ten projekt?
Od razu zaznaczam, że znam wachlarz wyboru silników w e46 i wiem, że są mocniejsze jak i te które bardziej nadają się na taki projekt.
Mam po prostu swoje powody dla których chcę to zrobić i nie oczekuję też mega wielkich mocy :)
:?: ciekawi mnie reakcja valvetronica na przyrost mocy no i fakt, że to valvetronic decyduje o ilości mieszanki która dostaje się do cylindrów a nie przepustnica chociaż ta też jest zamontowana:?:
Pozdrawiam forumowiczów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 uturbienie a valvetronic
PostNapisane: 12 maja 2015, 18:14 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Medick, Ty serio pytasz czy jeszcze po weekendzie trzeźwiejesz ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 uturbienie a valvetronic
PostNapisane: 12 maja 2015, 18:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7541
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Medick, :szok: :szok: :szok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 uturbienie a valvetronic
PostNapisane: 12 maja 2015, 20:09 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 84
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Mam taki tylko cichy plan :] ale przez ten valvetronic zaczynam w to wątpić.
Nawet jeśli się nie da to niech ten post będzie to w ramach teorii na ten temat jako nietypowy i oryginalny. Jeśli się da to zlecam spawanie kolektora i montuje graty :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 uturbienie a valvetronic
PostNapisane: 12 maja 2015, 20:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
Ciesz się, jak Ci n42 nie padnie... a nie myślisz o turbo w tym silniku ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 uturbienie a valvetronic
PostNapisane: 12 maja 2015, 20:47 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 84
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Myślałem o tym ale w sumie co ma tam paść? Jedynie co słyszałem to o wadliwym napinaczu rozrządu który wymienię. Chodzi o to, że szkoda mi tego samochodu bo jest w bardzo dobrym stanie a swap odpada ze względu na niski przebieg a, że rozstaję się z mietkiem V8 mocy jednak brakuje :( jeśli się nie uda to będę zmuszony sprzedać ten samochód a nie chciałbym, wtedy trudno... będzie 850i /Ci


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 uturbienie a valvetronic
PostNapisane: 12 maja 2015, 21:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
Medick napisał(a):
Chodzi o to, że szkoda mi tego samochodu bo jest w bardzo dobrym stanie a swap odpada ze względu na niski przebieg
Sprzedaj silnik... za tą kasę masz minimum 2.5/2.8 :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 uturbienie a valvetronic
PostNapisane: 12 maja 2015, 21:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Wolnego... widziales jak wygladaja tloki w tym silniku i pierścienie.... pewnie nie....

Chlopaku zejdź na ziemie i ciesz sie ze ten silnik ci normalnie chodzi i nie masz z nim problemu

ps. napinacz nie jest wadliwy

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 uturbienie a valvetronic
PostNapisane: 12 maja 2015, 21:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
te silniki to zło, nie wytrzymują normalnej eksploatacji

podejrzewam, że uturbienie tego to gotowe mega problemy

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 uturbienie a valvetronic
PostNapisane: 12 maja 2015, 21:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
Wszystko w temacie :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 uturbienie a valvetronic
PostNapisane: 12 maja 2015, 22:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 84
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Zaczynam przekonywać się do swapa na m54b30 i wtedy go pakować :D jaka jest bezpieczna granica mocy bez zakuwania dla tego silnika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 uturbienie a valvetronic
PostNapisane: 12 maja 2015, 22:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
dla M54b30? podejrzewam, że w okolicach 300KM, ale masz nieco wyżej eksperta i praktyka tematu, zapytaj na PW

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 uturbienie a valvetronic
PostNapisane: 13 maja 2015, 11:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Medick napisał(a):
Zaczynam przekonywać się do swapa na m54b30 i wtedy go pakować :D jaka jest bezpieczna granica mocy bez zakuwania dla tego silnika?



Już zaczynasz troszkę mądrzej gadać :ok:


Bo Twój pierwotny pomysł to nie ma najmniejszego sensu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 uturbienie a valvetronic
PostNapisane: 13 maja 2015, 12:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 84
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Miałoby sens gdyby ta jednostka wytrzymała, przy spokojnej jeździe miałbym ekonomię a gdy chciałbym przycisnąć to byłoby czym. To samochód do codziennej jazdy- nie skupiałem się na dużym przyroście mocy ale jak na razie spalanie do mocy mija się z celem w tym samochodzie 10L/ 100KM i moc 143KM, 200 Nm w porównaniu do mietka 4.3 V8 279 KM i 400 Nm czyli prawie 2x więcej i to w segmencie F przy spalaniu 15L/ 100KM to serio bez sensu. Na lpg tego się nawet nie czuje. Myślę, że ta R6 3.0 styknie i będzie to dobry materiał do modów :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 uturbienie a valvetronic
PostNapisane: 13 maja 2015, 17:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Medick napisał(a):
Zaczynam przekonywać się do swapa na m54b30 i wtedy go pakować :D jaka jest bezpieczna granica mocy bez zakuwania dla tego silnika?

Okolice 350KM na pewno, dalej za bardzo nikt nie sprawdzał :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 uturbienie a valvetronic
PostNapisane: 13 maja 2015, 19:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
M54B30 nie wytrzyma 350km w dłuższym okresie. Bezpieczna granica to 280-300km ale przy seryjnym dole doładowywanie tego motoru to też loteria. W bmw zawsze taniej i bezproblemowo wychodzi wsadzenie mocniejszego motoru niż doładowywanie słabszego. Chcesz 350km zostaje swap na S54 i cieszenie się pancernym silnikiem i dopiero jego doładowanie ma sens bo nawet 500KM nie robi na nim wrazenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 uturbienie a valvetronic
PostNapisane: 14 maja 2015, 17:42 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 84
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
No a gdyby go dodatkowo odprężył?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 uturbienie a valvetronic
PostNapisane: 14 maja 2015, 21:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
A co Ci da odprężenie na słabość układu korbowo-tłokowego?

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 uturbienie a valvetronic
PostNapisane: 16 maja 2015, 17:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 84
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Jeśli tak to może lepszą opcją byłoby zakucie M54 jeśli chodzi o samą jednostkę napędową? Cenowo wyszłoby mniej więcej tak samo jak zakup S54.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N42B20 uturbienie a valvetronic
PostNapisane: 16 maja 2015, 20:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 51
Posty: 817
Lokalizacja: mazury
Moje BMW: Z4 e89, e60 LCI
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129051
Medick napisał(a):
wtedy trudno... będzie 850i /Ci

Najlepsze rozwiązanie :ok: Też bym chciał mieć taki problem do rozwiązania... :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL