BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 20:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 3 stycznia 2015, 22:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7578
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Chcę zrobić odwrotność do tego co robi się przy silnikach benzynowych ; mam zamiar założyć najdłuższy możliwy dyfer montowany w 330d m57 ze skrzynią 5 biegową. Jak się Wam wydaje jaki to będzie miało wpływ na osiągi i ogólnie jazdę ? Czy taka zmiana na sens ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 3 stycznia 2015, 22:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
do połykania km na autostradzie dobry pomysł :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 3 stycznia 2015, 23:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7578
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Autko ma już teraz sporo więcej mocy i momentu niż seria docelowo okolice 300km 600nm , wydaje mi się że przy takich parametrach ten dyfer nie powinien aż tak bardzo zabić osiągów - chyba , że się mylę :niepewny: ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 4 stycznia 2015, 08:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
No pewnie że przy takiej mocy, a głównie momencie nie zabije osiągów! Jazda będzie dużo wygodniejsza z dłuższymi przełożeniami, a na autostradzie będą niższe obroty przy tej samej prędkości, a co za tym idzie ciszej.
No i jeśli Cię to interesuje to spalanie znacznie spadnie!
Ja przerabiałem ten temat wiele razy w E30 z różnymi silnikami (od 2,5 w górę) i zmiany osiągów/spalania/komfortu jazdy(częstotliwość zmiany biegów) były oczywiste.
Zawsze jest coś za coś przy zmianie dyfra.

Oczywiście że osiągi trochę się pogorszą, ale to chyba nie jest auto na ćwiartkę?

Poza tym i mocniejszy silnik tym dłuższe muszą być przełożenia :!:

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 4 stycznia 2015, 09:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Nie wiem czy ogólnie odczujesz ta zmianę ;)

Policz sobie

viewtopic.php?f=8&t=145765&p=1902807#p1902807


Ogólnie dłuższe przełożenia są dobre jesli gora jest mocna i nie leci w dół, bo inaczej tylko stracisz.



Mi podobalo się krecenie na 4950 RPM. W połączeniu z długim dyfrem i dobrym turbo w 330d dalo by efekt, i było by widać po liczniku, ze jest zmiana ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 5 stycznia 2015, 00:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7578
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
deejeys napisał(a):
W połączeniu z długim dyfrem i dobrym turbo w 330d dalo by efekt,)

to są właśnie elementy składowe mojego planu - nie wiem tylko na ile gtb2260v się sprawdzi bo nie ma kogo podpytac jak się sprawuje w m57n ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 5 stycznia 2015, 09:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
A wyliczyles różnice? Daj screeny to się oceni ;)


IMHO gtb2260 powyżej 4k nie da rady, chyba, że zna się trochę ktoś na tych tematach to można po próbować z magią ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 5 stycznia 2015, 10:38 
///david napisał(a):
Chcę zrobić odwrotność do tego co robi się przy silnikach benzynowych ; mam zamiar założyć najdłuższy możliwy dyfer montowany w 330d m57 ze skrzynią 5 biegową. Jak się Wam wydaje jaki to będzie miało wpływ na osiągi i ogólnie jazdę ? Czy taka zmiana na sens ?


jesli interesuja Cie charakterystyki trakcyjne, aby takie wykonac, to zapraszam na PW po wytyczne :P


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 5 stycznia 2015, 11:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Czarny napisał(a):
jesli interesuja Cie charakterystyki trakcyjne



Mam nadzieję, że żartujesz ? :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 5 stycznia 2015, 11:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7578
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
deejeys napisał(a):



IMHO gtb2260 powyżej 4k nie da rady, chyba, że zna się trochę ktoś na tych tematach to można po próbować z magią ;)

Mógłbyś rozwinąć bardziej ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 5 stycznia 2015, 12:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
///david napisał(a):
Mógłbyś rozwinąć bardziej ?



Niestety nie ;) Ale jak będzie robić to ktoś mający pojęcie o tym to pewnie poradzi sobie z tym.


Wyliczyłeś o ile dłuższe te biegi będą? Przy odcince na 4800 czy coś chociaż? 3kę do ilu dociągniesz wtedy?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 5 stycznia 2015, 12:52 
deejeys napisał(a):
Mam nadzieję, że żartujesz ?


Dlaczego mialbym zartowac? Co jest takie zabawne w tym? Tez bym sie chcial posmiac :(


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 5 stycznia 2015, 13:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Czarny, Bo wg mnie większy wpływ na trakcję mają opony, szerokość ich i w ogóle niż przełożenie o 8% inne :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 5 stycznia 2015, 13:39 
No to jak nie wiesz co to jest wykres trakcyjny i do czego sluzy, to nie mow, ze jest zabawny, badz zartuje ;)

Jest to takie cos, co pozwala ocenic zdolonosc przyspieszania, pokazac wolna sile napedowa, mozna sie z niego wiele dowiedziec, m.in. kiedy zmienic biegi i jak dobrac przelozenia wlasnie - daje o wiele wiecej info, niz kalkulator, ktory policzy ile km/h zrobi sie na dwojce przy odcince.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 5 stycznia 2015, 14:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7578
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
znalazłem takie coś na RF by tdserek :
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 5 stycznia 2015, 14:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Podałem Ci link, gdzie sam możesz to obliczyć, ale tak jak myślałem, na pierwszych dwóch biegach to nawet nie odczujesz, że dyfer się zmienił.
Dopiero na 3 będzie coś widać po liczniku.

W połączeniu z przesuniętą odcinką będzie już trochę lepiej. Wtedy ćwiartka na 4 biegu z fajną prędkością może się zamknąć, bo przy mocy 270+ raczej 4 biegu będzie brakować na ćwiartkę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 5 stycznia 2015, 14:48 
///david napisał(a):
znalazłem takie coś na RF by tdserek :


niestety, troche zbyt amatorsko zrobione.

Ani jednostki nie podpisane, ani teges, nieczytelna i nieelegancka ta tabela to raz, a dwa, ze w rzeczywistosci te predkosci beda mniejsze, bo promien kola sobie facet przyjal wyliczajac z wymiarow podanych na oponie, a w rzeczywistosci samochod przemieszcza sie na kolach, ktore sie odksztalcaja i tak naprawde trzeba brac pod uwage promien dynamiczny, wiec bedzie to kilka km/h mniej.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 5 stycznia 2015, 15:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 297
Moje BMW: R12S
Kod silnika: m57n
Garaż: niebmw s4, był: e39 turas z m57, był: e46 330d 303@705
jakbyś chciał mogę podesłać na maila taką tabelkę w exelu do zabawy (np średnica opon i obroty)

sam o takim kroku myślałem w poprzednim autku,
i możesz pomyśleć o zmniejszeniu negatywu dla lepszej trakcji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 5 stycznia 2015, 15:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Czarny, dokładnie ;) Aczkolwiek tyle wystarczy na pogląd na sprawę +/-


przemek530d, nie ma sensu grzebać tabelek jak są gotowe kalulatory w necie ;)

Benzyny

http://www.bokchoys.com/differential/GearRatios.htm


Diesle

http://www.automobile-catalog.com

Kalkulator:

MPH

http://www.bokchoys.com/differential/e4 ... ulator.htm

http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html

KMH

http://www.boosttown.com/gearbox_differ ... ulator.php

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330d m57n , zmiana dyfra z 2,47 na 2,28
PostNapisane: 13 stycznia 2015, 16:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Podepne sie pod temet. Czym w e46 rozni sie dyfer z mala i duza glowa ? Ewentualnie moze ktos ma zdjecia jak one wygladaja ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL