| 
					
						 Witajcie. Mój pierwszy temat tutaj , ale gdzie iść po radę jak nie do ludzi mających z tym styczność.
  Ale do rzeczy:
  Auto rover 75 2.0 CDT rocznik 2000, taki to brat bliźniak, karykatura silnika z e46 320d.  Dokładniej ma oznaczenie m47R seryjna moc 116 KM / 265Nm. W wersji cdti moc 131KM/280Nm.
  Co do softu to po samodzielnych eksperymentach udało sie uzyskać 147KM i jak dobrze pamiętam 330Nm.
  Po lekturze kilku tematów na tym forum to istotne informacje o seryjnym m47R: Posiada CR pierwszej generacji a wiec paliwo 1350bar. Turbina mitsubishi TD025L3-08T-3.3, małe badziewie pompujące 1.2bar w serii zwiększone do 1.5bar przez Mbc.
  Wtryski to Bosch 0445110030.  Intercooler standardowy dość duży, ale z wejściem i wyjściem po tej samej stronie. 
  Zaslepiony egr.
  Wydech standard, kolektor identyczny jak w e46 320d, katalizator, bez dpf.
  I tutaj pytanie co ruszyć w jakiej kolejności żeby zyskać moc i Nm ale bez szaleństw to auto na codzień.
  Angole niby robią z tego 160Km tylko softem. Ktoś ponoć wstawił turbo z e46 i miał 185km. Ale to legendy.
  Tutaj pytanie... Jakie turbo zamiast tej malej dmuchawki zeby to jechało w pełnym zakresie obrotów... Iść w gt1749v? (Seryjna turbina w roverze nie ma zmiennej geometrii, sterownik dde4.0) a może gt2052v z 525tds?
  Czy warto zmieniać wtryski? W tematach natknąłem sie na watek o wtryskach 216. O 030 nikt tu nie wspominał. Czy to różnica tylko w końcówkach? I ich przepływie?
  Co z ic?
  Jak można poprawić dolot?
  Turbo jest z tylu silnika , silnik poprzecznie. Filtr identyczny jak w e46 320d
  I ostatnie 2 pytania... Z ecu silnika które piny odpowiadają za elektrozawor zmiennej geometrii?
  Oraz przepływomierz jakie ma numery katalogowe i czy posiada zintegrowany czujnik temperatury dolotu czy jest osobny przed kolektorów dolotowym?( kolektor w 75 zbliżony do e46. Ale bez klapek w środku) 
					
  
						
					 |