Widzę że temat ruszył pełną parą

.
Na początek instalacja sterowników interfejsu do Inpy oraz jego ustawienia.
W menedżerze urządzeń ma wyglądać to tak:
Ja zawsze ustawiam port na com1


Program JMGarage Flascher- używamy go tylko do klonowania sterowników.
Sterownik do odczytu lub zapisu pełnego wsadu musimy rozkręcić, ponieważ trzeba go wprowadzić w stan bootowania podając masę na odpowiedni pin procesora.
Potrzebujemy
-interfejs usb do inpy lub vaga
-zasilacz lub akumulator
-parę kabli
-i oczywiście sterownik
Ja używam zasilacza ze starego peceta, ale wystarczy np. taki
http://allegro.pl/zasilacz-14v-4-29a-60 ... 26599.htmlNabazgrałem mały schemat jak u mnie jest to podłączone do interfejsu, zwróćcie uwagę że, u góry jest szersza strona wtyczki interfejsu

Sterownik, gniazdo nr 1
-pin 7 stałe 12 volt
-pin 4 masa
gniazdo nr 4
-pin 26 12volt po stacyjce, musimy sobie zamontować włącznik
-pin 32 K-line
Interfejs
-pin 5 masa
-pin 7 K-line biegnie do 32 pinu sterownika silnika
-pin 16 stałe 12volt
A tutaj bootpin , znajduje się przy procesorze obok tranzystorów cewek.

Procedura odczytu i zapisu
-podłączamy interfejs do komputera
-podajemy napięcie i masę jak na schemacie na sterownik i interfejs
-uruchamiamy program JMGarageFlasher
-podajemy masę na bootpin, tu należy zachować szczególną ostrożność żeby nie zrobić jakiegoś zwarcia bo sterownik powie pa pa
-podajemy napięcie na 26 pin sterownika silnika
-po około 6 sekundach od podania napięcia na 26 pin sterownika odejmujemy masę z bootpinu.
Sterownik od tej pory znajduje się w trybie bootowania. Możemy zapisać i odczytać pełny wsad.
Program sam w sobie jest intuicyjny.

Najpierw naciskamy Connect a po pomyślnym połączeniu ze sterownikiem Write (zapisz wsad) Read (odczytaj wsad).
W ten sposób możemy klonować swój sterownik.
Odczytujemy pełny wsad ze swojego sterownika.
Zapisujemy go do nowego sterownika.
Wkładamy do auta, robimy synchronizację EWS DME inpą i auto pali.
Program MS4X Dev Flascher- tego i tylko tego programu będziecie głownie używać.
Należy ściągnąć program, następnie klucz do programu, który zapisze się pod nazwą licence.lis i umieścić w tym samym folderze co Ms4x flascher. Program powinien już działać. Po podłączeniu interfejsu w lewym dolnym rogu powinniście mieć strzałki podświetlone na zielono.

Ok, wiemy już jak sczytać i wgrać pełny oraz częściowy wsad.
Jeżeli macie drugi sterownik to wgrywamy pełny wsad 512kb do naszego ms43 pod odpowiednią pojemność. Jeśli nie macie drugiego sterownika, to najpierw trzeba zgrać pełny wsad 512kb ze swojego oryginalnego sterownika programem JMGarageFlasher żeby w razie czego mieć oryginalny soft i było do czego powrócić.
Jeżeli wasz sterownik jest na sofcie 430069 to nie musicie nic wgrywać, tylko działać już na swoim wsadzie. No chyba że ktoś chce przejść na niższy soft.
Jaki macie soft można sprawdzić np. w programie HxD, zgrywamy częściowy wsad, przeciągamy do okna programu i w adresie 042 mam wersję softu

Mamy wszystko co potrzebne żeby zacząć zabawę w tunera oprócz programu do edycji wsadu.
Jest kilka programów do edycji wsadów.
TunerPro który można pobrać tutaj (pierwszy od góry 16,4MB)
i o jego obsłudze napiszę kilka słów.
http://www.tunerpro.net/downloadApp.htm Ze znanych mi programów jest jeszcze RomRaider którego nie miałem okazji bliżej poznać. RomRaider posiada swój program i swoje definicje.
http://www.romraider.com/Jest jeszcze Winols ale potrzeba do niego licencji z tego co się orientuję.
Pobieramy TunerPro i instalujemy jak każdy inny program
Po instalacji musimy załadować do programu nasz częściowy wsad 64kb czyli plik bin oraz definicję.
Należy pamiętać że tylko odpowiedni plik xdf pasuje do odpowiedniego softu, jeżeli mamy soft 430056 to pasuje do niego tylko xdf056, żaden inny, bo narobicie głupot.
Ważna rzecz, jeżeli chcecie korzystać z poprawek do softu (Patchlist) to musicie użyć softu 430069 z ms4x wiki i zmiany przeprowadzić na pełnym wsadzie, czyli 512kb i dopiero wtedy wgrać do sterownika. Resztę zmian robimy na małym wsadzie 64kb.
Żeby załadować plik bin klikamy File a następnie Open bin

Podobnie plik definicji , klikamy XDF a następnie Selekt XDF

Żeby mieć ład i porządek pliku XDF najlepiej ustawić go na Parametr Category.

Otwieramy przykładowo Injection (czas wtrysku paliwa) i powiedzmy bazową mapę czasu wtrysku.
Wartości po lewej stronie mapy to obroty natomiast u góry to obciążenie silnika. Im dalej w prawo tym większe obciążenie.
Interesuje nas ramka zaznaczona na zdjęciu
Function
Offset (+/-) czyli dodaj lub odejmij wpisaną wartość w oknie Value
Multiply czyli mnożnik
oraz Execute zatwierdź.
Jest jeszcze parę funkcji ale mnie wystarczają te dwie.
Do podniesienie lub zmniejszenia czasu wtrysku najlepiej używać funkcji mnożnika
Przykładowo chcemy zwiększyć czas wtrysku w całej mapie o 2%
Zaznaczamy całą mapę myszką, wybieramy Multiply, w okno Value wpisujemy 1.02 i zatwierdzamy Execute.
Jeżeli chcemy zmniejszyć czas wtrysku o 2% postępujemy tak samo tylko w oknie Value wpisujemy 0.98.
Jeżeli chcemy zmienić tylko część mapy to zaznaczamy tylko wybrany obszar mapy myszką.

Zmiana kąta zapłonu.(Ignition)
Tu najlepiej użyć funkcji Offset.
Jeżeli chcemy przyspieszyć zapłon o 2 stopnie dla np. zaznaczonego obszaru lub opóźnić o 2 stopnie to w oknie Value wpisujemy odpowiednio 2 lub -2 i zatwierdzamy Execute.

Wolne obroty (IdleSpeed)
• IP_N_SP_IS__TCO: Nominalna prędkość obrotowa biegu jałowego bez dodatkowego obciążenia silnika.
• IP_DRI_N_SP_IS__TCO: Nominalna prędkość obrotowa biegu jałowego z włączonym napędem dla przekładni AT.(skrzynia automat)
• IP_ACIN_N_SP_IS__TCO: Nominalna prędkość biegu jałowego z włączonym klimatyzatorem.
• IP_DRI_ACIN_N_SP_IS__TCO: Nominalna prędkość obrotowa biegu jałowego z włączonym klimatyzatorem i włączonym napędem dla przekładni AT.(skrzynia automat)
Możemy wartości wpisywać również ręcznie. Zaznaczamy odpowiednią kratkę myszką ,kasujemy wartość klawiszem Backspace i wpisujemy odpowiednią wartość.
Jeżeli chcemy mieć wolne obroty np. 800 zamiast 700 czy 620 to w odpowiednich kratkach wpisujemy 800
Mapy przed zmianą

Mapy po zmianie

Po każdej zmianie przy zamykaniu mapy program i tak zawsze zapyta czy zapisać zmiany.
Więc jeżeli nie jesteście pewni swojej zmiany klikamy nie i mapa nie zostanie zmieniona, nie ma obaw że coś się stanie z naszym softem nie tak.
Następnie wgrywamy zmodyfikowany wsad i sprawdzamy na drodze swoje mody
To chyba tyle. Mam nadzieję że trochę wyjaśniłem i co niektórym będzie łatwiej zabrać się do jakichś modów i temat się rozwinie.