BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 13:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 330ci - modyfikacja wydechu, wyniki, dalsze przeróbki
PostNapisane: 28 lipca 2019, 11:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Moje BMW: E92 335xi
Kod silnika: N54B30
Cześć, w moim e46 330ci został założony dedykowany dla silnika M54 zestaw schmiedmanna: https://www.schmiedmann.com/en/product/16694-new?product=SCM5254 czyli zmodyfikowany kolektor wydechowy i metalowe katalizatory, które znajdują się teraz w miejscu fabrycznego środkowego tłumika. Reszta wydechu jest póki co seryjna, za katalizatorami jest jeszcze mały tłumik przelotowy (rezonator) oraz komorowy tłumik końcowy. Wszystkie sondy lambda są wpięte, błędów brak.

Samochód ogólnie trzyma seryjne parametry, rok temu wyszło 228 hp / 300 nm czyli dokładnie seria. Teraz jak mierzyłem jeszcze raz przed zmianą wydechu wyszło minimalnie mniej 223,4hp i 296 nm. Może to kwestia warunków, paliwa itp. Po zainstalowaniu kitu, na tej samej hamowni w praktycznie identycznych warunkach wyszło ~ +11hp i ~ +11 nm więcej. Moment podniósł się ładnie w całym zakresie. ECU nie było strojone. Wykresy z hamowni (v-tech): https://ibb.co/z2YR5gK

Zastanawiam się co dalej, średnica rur zestawu schmiedmanna jest odrobinę większa od seryjnej, więc za katami nie łączy się to idealnie z resztą seryjnego wydechu. Czy warto dorobić do tego dedykowany catback ? Teraz wydech jest tylko minimalnie głośniejszy od seryjnego. Myśłałem o catbacku, który też zawiera rezonator podobny do seryjnego, a na końcu jest tłumik przelotowy. Czy można wtedy liczyć na dalsze przyrosty ? Nie chiałbym też przesadzić z głośnością.


Ostatnio edytowano 16 września 2019, 20:10 przez Tadek88, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - modyfikacja wydechu, wyniki, dlasze przeróbki
PostNapisane: 29 lipca 2019, 16:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 379
Lokalizacja: Górny Śląsk
Moje BMW: E46 330CI / E39 520i
Kod silnika: M54B30
Producent deklaruje 20hp/37nM. Ten zestaw zamontowałeś? (link jest pusty)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - modyfikacja wydechu, wyniki, dlasze przeróbki
PostNapisane: 29 lipca 2019, 23:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Moje BMW: E92 335xi
Kod silnika: N54B30
Tak link poprawiony. Opis jest dokładnie taki:
Cytuj:
This manifold inclusive a sport endmuffler increases the power on a E46 330I with approximately +20HP, and brings the max torque up with additional 37NM


Z tego wynika, że w przybliżenia 20 hp i 37 nm można uzyskać w konfiguracji ze sportowym tłumikiem i bez rezonatora, przynajmniej tak to wygląda na poglądowym zdjęciu:
https://static.schmiedmann.dk/ProductPi ... 72_big.jpg

Tłumik, który tam widać to chyba przelotowy ? Załóżmy, że miałbym zyskać nie 37 nm, a powiedzmy koło 27 nm to i tak jeszcze trochę brakuje i zastanawia mnie to czy można uzyskać dedykowanym catbackiem. Z opisu nie wynika, żeby deklarowany wynik był uzyskany także poprzez modyfikację ECU.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - modyfikacja wydechu, wyniki, dlasze przeróbki
PostNapisane: 3 sierpnia 2019, 16:44 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Żeby dało sie tym jezdzić i wykorzystac max z tego zestawu musisz zapodać środkowy przelotowy i koncowy komorowo-przelotowy.
Mam tak u siebie i jest ok, da się żyć (wczesniej mialem kilka kombinacji) ;) Aczkolwiek tak od 2100 do 2500obr wystepuje bucznie ale tego juz sie nie wyeliminuje niestety.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - modyfikacja wydechu, wyniki, dlasze przeróbki
PostNapisane: 4 sierpnia 2019, 16:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Moje BMW: E92 335xi
Kod silnika: N54B30
Pytałem tunera o deklarowane osiągi dla e46 330 i możliwe, że ten samochód, który testowali miał wtedy jakąś modyfikację ECU - stąd te 20hp/37nm. Jaki masz tłumik końcowy ? Zrobiłem rozenanie i chyba eisenmann w wersji sport pasowałby najlepiej (jest też wersje race, która jest pewnie głośniejsza). Co do przelotu to rozumiem, że zwykłymi rurami masz połączony tłumik końcowy z katalizatorami schmiedmanna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - modyfikacja wydechu, wyniki, dlasze przeróbki
PostNapisane: 5 sierpnia 2019, 21:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 119
Lokalizacja: Międzybórz
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: E46 328CI M52TUB28 257KM/302NM N/A viewtopic.php?f=6&t=171078
bastaz, a masz x-pipe albo h-pipe? :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - modyfikacja wydechu, wyniki, dlasze przeróbki
PostNapisane: 6 sierpnia 2019, 07:35 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Oba tłumiki mam od MTG. Środkowy przelot i końcowy przelotowo komorowy. Za katami schmiedmanna mam v-bandy żeby można było rozłączyć wydech.
Nie chce się chwalić, ale gra to :super:. Ogólnie nie drze ryja w niebogłosy, ale pow.3kobr metalowe katy robia taki dziwiek ala M3 a schodząc z obrotów z ok 3,5k fajnie lekko strzela.

Eisenmann sport jest komorowy, a race przelotowy. Wg mnie szkoda kasy, aczkolwiek sprzęt zacny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - modyfikacja wydechu, wyniki, dlasze przeróbki
PostNapisane: 6 sierpnia 2019, 21:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Moje BMW: E92 335xi
Kod silnika: N54B30
Hmm, myślałem, że ten mniejszy fabryczny tłumik środkowy (rezonator), który mam teraz zostawiony za katami schmiedmanna to zwykła przelotowa puszka. On też jest komorowy ? Eisenmanna w wersji sport powinien chyba zapewnić lepszą wydajność niż fabryczny tłumik końcowy ? Jakiej wielkości masz ten środkowy tłumik przelotowy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - modyfikacja wydechu, wyniki, dlasze przeróbki
PostNapisane: 12 sierpnia 2019, 19:35 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Ten środkowy to rezonator, nie tłumik i on nie ma wygłuszenia. Eisenmann sport zapewne tak.
Środkowy mam o takich wymiarach dł.30cm x wys.13cm x szer.19cm.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - modyfikacja wydechu, wyniki, dalsze przeróbki
PostNapisane: 12 sierpnia 2019, 21:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Moje BMW: E92 335xi
Kod silnika: N54B30
Wydech w e46 m3 ma ciekawą budowę. Najpierw kolektory, potem katy metalowe , więc początek taki sam jak zestaw schmiedmanna. Za katami h-pipe i rezonator. Pytanie czym różni się od tego rezonatora w e46 330ci. Dalej duży tłumik końcowy. Z tego co wiem to e46 m3 nie buczy w niższym zakresie obrotów jak mój becny zestaw, a też nie ma tłumika środkowego. Może h-pipe coś daje, a tłumik końcowy pochłania też te częstotliwości co standardowy tłumik środkowy. Nie myślałeś, żeby spróbować dołożyć h-pipe jak w m3 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - modyfikacja wydechu, wyniki, dlasze przeróbki
PostNapisane: 11 września 2019, 16:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 286
Lokalizacja: Olecko
Moje BMW: E46/ E39
Kod silnika: M54B30/ M57D30
Garaż: E46 330CI Coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=151304
E39 limo http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 94&start=0
Siemano.
Borykam się z podobnym problemem a nawet gorszym.
A więc od początku.
Kupiłem do swego 330CI:
- zestaw schmiedmanna barany + katy https://www.schmiedmann.com/en/bmw-E46/ ... ct=SCM5254
- tłumik końcowy rozmyślałem nad Eisenmann/ FOX, wybór padł na FOXa https://www.fox-sportauspuff.de/store-p ... WmTNEqhNZ0
- filtr K&N
Na serii przed zmianą pojechałem na hamownie, wypluła 231,8km i 296,2Nm
Obrazek
Następnie wstawiłem całość, barany, katy, za katami xpipe, koncowy, filtr powietrza.
Pojechałem podownie na tą samą hamownie i zdziwienie, przyrost praktycznie żaden, tylko 1KM. Czyli wypluło 232,9KM.
Co zrobić? Gdzie szukać przyczyny? Jak coś z tego uzyskać? Sporo pln kosztowało a przyrost mocy żaden, jedynie dźwięk zdecydowanie na duży plus.

_________________
Obecna E46 330CI Coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=151304

Obecna e39 viewtopic.php?f=6&t=105594

Była e46 http://forum.bmw-3city.pl/viewtopic.php?t=6908


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - modyfikacja wydechu, wyniki, dlasze przeróbki
PostNapisane: 11 września 2019, 17:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
No przyrost marginalny. A.weryfikowales obydwa wykresy, jak teraz kreski się rysują?. Możliwe, że teraz w jakichś zakresach są zmiany. Nie od dzis wiadomo, że moc może nie ulec zmianie, ale auto zacznie lepiej jechac, bo w danym przedziale może być poprawa. Druga sprawa, że pojeździłbym trochę i poczekał na adaptację kompa. Masz inne przepływy na wydechu, sondy jak sprawne to to wyłapią. A ty masz teraz katy sportowe, więc też jest inaczej. Każdy je wywala i usuwa tylne sondy. Fina finałów wypadałoby aby jakichś tuner pogrzebał w mapie i wykorzystał potencjały.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - modyfikacja wydechu, wyniki, dlasze przeróbki
PostNapisane: 13 września 2019, 17:37 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Bazuka,

U mnie na standardowym wydechu mialem jak dobrze pamietam 192 i 235Nm czyli brakowalo 10Nm do serii. Po kolektorach, ale z reszta wydechu standardowa mialem chyba 195KM i 247Nm. Troche lepiej ale nic szczegolnego. Pozniej po wymianie reszty wydechu + ustawienie rozrządu + program EU2 poczulem ze lepiej jezdzi, ale niestety tego nie weryfikowalem. Tak sie juz 3 rok wybieram na hamownie... ;)

Co do Twojego wykresu to w jakich temperaturach otoczenia robiles drugi pomiar?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - modyfikacja wydechu, wyniki, dalsze przeróbki
PostNapisane: 13 września 2019, 17:59 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Tadek88 napisał(a):
Wydech w e46 m3 ma ciekawą budowę. Najpierw kolektory, potem katy metalowe , więc początek taki sam jak zestaw schmiedmanna. Za katami h-pipe i rezonator. Pytanie czym różni się od tego rezonatora w e46 330ci. Dalej duży tłumik końcowy. Z tego co wiem to e46 m3 nie buczy w niższym zakresie obrotów jak mój becny zestaw, a też nie ma tłumika środkowego. Może h-pipe coś daje, a tłumik końcowy pochłania też te częstotliwości co standardowy tłumik środkowy. Nie myślałeś, żeby spróbować dołożyć h-pipe jak w m3 ?


Dokladnie, wydech m3 jest podobny ale zauwaz, ze tylna pucha to kolos, a srodek to plątanina rurek. Na jego barkach spoczywa wygłuszenie calego ukladu.
Ja juz nie mam zamiaru grzebac w wydechu. Jest jak jest, musze sie tylko wybrac ponownie na hamownie, zeby zobaczyc ile teraz ma w rzeczywistości.

Jeśli chcesz u siebie cos polepszyc to niestety musisz zapodac jakis przelotowy koncowy, albo przerobic seryjny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - modyfikacja wydechu, wyniki, dlasze przeróbki
PostNapisane: 16 września 2019, 20:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Moje BMW: E92 335xi
Kod silnika: N54B30
bastaz - masz może zamontowane fabryczne podpory (płtyki) wydechu ? U mnie po zamontowaniu zestawu schmiedmanna nie pasowały. W okolicach tłumika środkowego są takie dwie płtyki, jedna podtrzymuje wydech, a druga tylko chyba zabezpiecza od spodu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - modyfikacja wydechu, wyniki, dalsze przeróbki
PostNapisane: 15 maja 2020, 10:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
odkopię temat, tez sie zastanawiam czy wydawac 3k na shmiedmanna. czy warto, w tej chwili mam katy na kolektorach i pod podwoziem potem mały i na końcu eisenamanna. chodzi standardowo, przez jakiś czas wyrzuciłem katy te z dołu i załozyłem srodkowy tłumik ten co tez wychodził w m54, zaczął trochę głośniej chodzić i nie dopalac wachy więc pojawiły się lekkie strzały z wydechu przy zejściu z obrotów. potem wróciłem do katów. teraz tak myślę czy nie wyrzucić znowu dolnych katów i małego i nie wstawić kwasówki tylko do ostatniego no albo ten zestaw za 3k....
swoją droga to ten zestaw jakiś wybrakowany jest bo miedzy tym całym środkiem a tyłem brakuje rur chyba i kawałek trzeba sztukować, chyba że się mylę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - modyfikacja wydechu, wyniki, dalsze przeróbki
PostNapisane: 27 grudnia 2020, 13:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 330CI
Kod silnika: M54B30
Bazuka, czy udało Ci się jeszcze powalczyć z tym wydechem? Właśnie chce zamówić taki zestaw, ale przez Twój post zastanawiam się czy warto. Stroiłeś potem auto? Dużo osób montuje sam kolektor Schmiedmanna, reszta przelot i strojenie i taki zestaw daje 250 hp. U mnie auto ma być streetowe, więc nie mogę sobie pozwolić na przelot stąd chciałem wziąć zestaw od Schmedmanna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - modyfikacja wydechu, wyniki, dalsze przeróbki
PostNapisane: 29 grudnia 2020, 16:50 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
endriu2302 napisał(a):
Bazuka, czy udało Ci się jeszcze powalczyć z tym wydechem? Właśnie chce zamówić taki zestaw, ale przez Twój post zastanawiam się czy warto. Stroiłeś potem auto? Dużo osób montuje sam kolektor Schmiedmanna, reszta przelot i strojenie i taki zestaw daje 250 hp. U mnie auto ma być streetowe, więc nie mogę sobie pozwolić na przelot stąd chciałem wziąć zestaw od Schmedmanna.



Tańsza opcja i całkiem fajna dla m54 są katy z tub28. Przyrost ok 10ps bez większych problemów no i jest to bardziej atrakcyjna cenowo opcja. Co do zestawu Schmidmanna to nie wiem jak teraz ale kilka lat wcześniej część forumowiczów narzekała, że średnio pasuje i jest trochę roboty z montażem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - modyfikacja wydechu, wyniki, dalsze przeróbki
PostNapisane: 29 grudnia 2020, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 330CI
Kod silnika: M54B30
damianRC napisał(a):
endriu2302 napisał(a):
Bazuka, czy udało Ci się jeszcze powalczyć z tym wydechem? Właśnie chce zamówić taki zestaw, ale przez Twój post zastanawiam się czy warto. Stroiłeś potem auto? Dużo osób montuje sam kolektor Schmiedmanna, reszta przelot i strojenie i taki zestaw daje 250 hp. U mnie auto ma być streetowe, więc nie mogę sobie pozwolić na przelot stąd chciałem wziąć zestaw od Schmedmanna.



Tańsza opcja i całkiem fajna dla m54 są katy z tub28. Przyrost ok 10ps bez większych problemów no i jest to bardziej atrakcyjna cenowo opcja. Co do zestawu Schmidmanna to nie wiem jak teraz ale kilka lat wcześniej część forumowiczów narzekała, że średnio pasuje i jest trochę roboty z montażem.

Dzięki za odpowiedź. Właśnie słyszałem, że warto zamontować korektory z m52 tylko nie wiem czy 1xVanos czy 2xVanos jest lepszy.
Co do Schmiedmanna też doczytałem się, że nie jest plug and play, także chyba go odpuszczam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330ci - modyfikacja wydechu, wyniki, dalsze przeróbki
PostNapisane: 14 stycznia 2021, 18:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: 520i 535iA
damianRC napisał(a):
endriu2302 napisał(a):
Bazuka, czy udało Ci się jeszcze powalczyć z tym wydechem? Właśnie chce zamówić taki zestaw, ale przez Twój post zastanawiam się czy warto. Stroiłeś potem auto? Dużo osób montuje sam kolektor Schmiedmanna, reszta przelot i strojenie i taki zestaw daje 250 hp. U mnie auto ma być streetowe, więc nie mogę sobie pozwolić na przelot stąd chciałem wziąć zestaw od Schmedmanna.



Tańsza opcja i całkiem fajna dla m54 są katy z tub28. Przyrost ok 10ps bez większych problemów no i jest to bardziej atrakcyjna cenowo opcja. Co do zestawu Schmidmanna to nie wiem jak teraz ale kilka lat wcześniej część forumowiczów narzekała, że średnio pasuje i jest trochę roboty z montażem.


Chyba chodzi o kolektory i nie tylko od tub28 a generalnie od m52(wszystkie te same) .
Osobiście miałem kolektory w reku od m52(wcale nie takie dobre polecam sobie pociąć je) od m50 wg. mnie najlepsze ale cieżkie i "shimemany" zdecydowanie lepsze od oemmowskich.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL