Witajcie, przymierzam się do wywalenia DPF-a w moim F31 335d i zastąpienia go downpipem z możliwie jak najlepszym katalizatorem. Auto ma seryjną moc, DPF jest w 100% sprawny, ale irytuje mnie konieczność jego wypalania i mieszanie się ropy z olejem podczas wypalania a tym samym pogorszenie smarowania silnika.
W moim poprzednim E91 N57 miałem downpipe z katalizatorem bodajże Euro 3 z przepływem 100cpsi (najbardziej luźny, sportowy). Plusy: spadło spalanie, olej nie był rozrzedzany, dźwięk był ciut bardziej sportowy, turbo szybciej się wkręcało. Minusy: przy rozruchu trochę śmierdziało, był też lekki dymek.
Do F31 chciałbym założyć coś lepszego i bardziej "eko". Zastanawiam się nad downpipe z katalizatorem Euro 4 i gęstszym wypełnieniem 200cpsi. Jak myślicie, Euro 4 200cpsi będzie zauważalnie lepsze niż Euro 3 100cspi ? A może lepiej od razu szukać katalizatora Euro 5 ? Każda norma wyżej to ok 500-600zł różnicy.
Chętnie poznam opinie innych. Pozdrawiam
|