Witam, mam z tym troche doswiadczenia i moze komus te info tez sie przydadza:
- W compactcie, sedanie, combi i coupe sa identyczne sprezyny (nie liczac m3), a zroznicowanie jest na r4 i r6 (sprawdzone)
- Mam sedana r4 z 18" felami, 7,5" szerokosci, et 40, 225/40/18 opony, czerwone -50/-40...
...od roku zalozone sprezyny do seryjnych amortyzatorow, czerwone, -50/-40 - do serii najlepiej czerwone sprezyny (najtwardsze) bo inne moga byc za miekkie przy takim obnizeniu i bedzie grubo bujalo a trzeba wziasc poprawke ze to juz bedzie - 5 cm od serii. slyszalem ze na serii mozna dac max -40 ale sam mam -50 i wszystko jest tak jak nalezy.
Jezeli fele maja odpowiednie do modelu e36 et/is (tj. et 35-42 - przy 18" 7-8" szerokosci i et 30-42 przy 17" 7-9" szerokie - oczywiscie zakladam obnizony samochod bez przerabiania nadkoli!) to nic nie bedzie obcieralo nawet przy -60 (czerwone!). Wazne zeby przy szerszej feldze bylo wyzsze et (te auta mozna ubrac w rozne rzeczy ale standardowo zeby wszystko gralo tak jak powinno to jest tak jak pisze!) Wazna tez jest opona. Jej szerokosc musi byc odpowiednia do serokosci felgi. Jezeli ktos wzuci 255 na tyl przy 18", 8,5" szerokie, et 30 i -40 to pewnie bedzie tarlo. Standardowo tak na 7-7,5" serokosci felgi daje sie 225 szerokosci opony. Nie ma potrzeby wiecej. Przy takich autach i charakterze wykorzystywania samochodu to nic to nie da a pewnie spalanie tylko bedzie wyzsze.
Podsumowanie:
- nic nie obciera, wszystko idealnie pasuje a jazda i wyglad miodzio!
- nie zmienie 18" na mniejsze ani nie podniose auta!
- 50/40 czerwone najlepsza konfiguracja - kompromis miedzy bardzo twardym zawieszeniem a komfortowym - najbardziej praktyczene bo nie za miekkie i nie za twarde
Jestem zadowolony w 100%. W miare mozliwosci bede bral udzial w dyskusji. Jak sie uda zrobie i wzuce foto.
Pozdrawiam i zycze szerokosci i przyczepnosci...
