BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 16:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Silnik 2.0 24 V swap
PostNapisane: 2 maja 2008, 23:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Witam!!! Niestety mam smutna wiadomosc. Zakupione autko w tamtym roku z silnikiem 1.8i wlasnie nadchodzi jego koniec... Silnik po ocenie nie ma sensu ratować. Pierscienie popękaly, glowica klekotala, sprzeglo tez sie skonczylo i skrzynia tez ma sie nie najlepiej. Wiec postanowilem wpakować silnik 2.0 24v plus skrzynia. Silnik nie musi byc najlepszej jakosci bo i tak chcialbym zrobic w nim remont kapitalny. Mam jeszcze jedno pytanie. Chodzi o turbo. Duzo osob kupuje turbo kit zaklada caly zestaw ale co z tlokami i korbowodami? Nie wstawiaja klutych gratów? Prosze o odp. Czy mozna zalozyc turbo jeśli silnik bedzie po generalce na seryjnych gratach? Aha... prosze nie piszcie zebym zmienil na jeszcze wiekszy silnik itp itd ze to jest bez sensu. Prosze o konkretne odpowiedzi. Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 07:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
co do turbo to jeśli zakładasz niskie doładowanie w granicach 0,4 bara to seryjne graty dają rade i nawet silnika nie trzeba odpreżać, efekt ok 200 km

przy większym ciśnieniu doładowanie juz trzeba

pod turbo najlepszy silnik bez vanosa, łatwiej go wystroic

co to wytrzymałości klamotów, silnik m50b20 nie ma kutych korbowodów, a m50b25 ma a jego podzespoły po odprężeniu wytrzymuja spokojnie 400 KM :hyhy:

najważniejsze jesli poszukujesz konkretów zajrzyj na streetracing.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 09:14 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Nie prościej Ci włożyć 1.8is? Łapy te same, silnik bardzo podobny do 1.8i a moc nieznacznie mniejsza od 2.0 (różnica to tylko 10KM na korzyść 2.0). No chyba, że zależy Ci na dzwięku 6 garów :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 10:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Bez sensu wkładać R6, żeby było z sensem to i zawias od R6 i hamulce i nie chce mi się pisać bo było już na forum o identycznych przypadkach jak twój - POSZUKAJ

ale podsumowująć to 1.8is

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 11:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
1,8is to kibel straszny :dobani:

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 12:18 
MAJSU_WuWuA napisał(a):
1,8is to kibel straszny :dobani:

Dlaczego?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 12:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
MAJSU_WuWuA napisał(a):
1,8is to kibel straszny :dobani:


Aleś wymyślił



do swapu najlepszy w wypaku kolegi

tylko nie pisz że dlatego że nie R6 albo jest dużo zakatowanych na rynku :]

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 12:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
ANDREW E36 napisał(a):
MAJSU_WuWuA napisał(a):
1,8is to kibel straszny :dobani:


Aleś wymyślił



do swapu najlepszy w wypaku kolegi

tylko nie pisz że dlatego że nie R6 albo jest dużo zakatowanych na rynku :]


Kolega napisał
Cytuj:
prosze nie piszcie zebym zmienil na jeszcze wiekszy silnik itp itd ze to jest bez sensu. Prosze o konkretne odpowiedzi.
Chcę zakładac turbo a wy mu polecacie silnik który ma 140 koni... prawdziwy SZATAN :D

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 13:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Nikt tu nie pisze o większym silniku

No właśnie jak uturbiać to napewno nie 2.0 tylko 1.8 is na jakieś 200KM da się wyjść wtedy

Czyli zakładajmy jednak że is-ka to nie kibel :]

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 22:24 
Chlopak pytal o uturbienie 2.0 a znow klotnia co lepsze is czy 2.0... Po raz x na forum juz zreszta taka klotnia!!! Is jest wpozo i rzedowe szostki tez! A wracajac do pytania to seryjne graty wytrzymaja ale odprezyc silnik i tak trzeba ale sa do tego specjalne uszczelki pod glowice... Do 200 moze nawet 220 koni taka opcja da rade a autko bedzie mega dobrze smigac. :hurra:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 00:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Ciesze sie że tamat ma taki obrot. Chce rozwazyc wszystkie propozycje. mam okazje kupic 1.8 Is faktycznie te 10 km nie robi roznicy poniewaz ten silniczek jest rozwojowy ale slyszalem ze lubią sie przegrzewać. Czy to prawda? Jesli bym wybral np. 1.8is co bym musial zmienic? Silnik ,wiązke to wiem ale co z hamulcami ,skrzynia, walem i mostem?
Na dobra sprawe chop plus dobry turbokit latwi sprawe a 200 km to jest dla mnie szczyt marzeń. Prosilbym o doradzenie mi w tej kwestii. 2.0 vs 1.8is ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 10:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Na siłę można wszystko, ale 2.0 się nie uturbia

Turbo albo do 1.8 is albo do 2.5 M50B25, czyli przy twoich preferencjach będzie to 1.8is

Jeśli już liczyć te 200KM jak zrobisz turbo to most półosie i mocowanie wału dał bym od motoru 2.8 M52B28, hamulce to samo wentylowane, tarczowe przód tył ewentualnie nawiercany KIT Zimmermann Sport, moim zdaniem skrzynia od Is-ki powinna dać rade, gorzej może być ze sprzęgłem, co tu innego wsadzić to Ci nie powiem bo nie wiem czy podejdą sprzęgła z innych motorów

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 22:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
jak turbo to tylko M50B25, ten silnik ma kute korby

przy wszystkich innych silnikach potrzebna jest ingerencja w silnik, typowy is sie rozpadnie pod turbo, 2.0 24V davrade pod nikim cisnieniem doładowania

zawiasu nie musisz od razu wymieniac, wymienisz jak padnie stary :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 08:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
wie może ktoś czy skrzynia skrzynia od 316 podejdzie pod silnik 2.0??

napewno są inne w 316 i w 320 ale czy da rade założyć skrzynie od 316 do 320??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 09:01 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
GŁADKI napisał(a):
wie może ktoś czy skrzynia skrzynia od 316 podejdzie pod silnik 2.0??

napewno są inne w 316 i w 320 ale czy da rade założyć skrzynie od 316 do 320??


gdzieś na forum czytałem że udało się do 2,5 wsadzić skrzynię od 1,6 :niepewny: ale szczegółów nie znam i nie wiem, czy weszło to bez "magikowania i rzeźby"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 13:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
mocowanie do silnika napewno jest identyczne,

a czy walek sprzegłowy w skrzyni od 1.6 jest ma id wymiary jak w 2.0??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL