BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Felgi 18", a zwieszenie gwintowane ???
PostNapisane: 25 czerwca 2008, 06:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Chojnice
Zakupiłem felgi 18", szerokość 8,5", ET około 40-42 z oponami 225/40/18.
Obecnie mam lekko obniżony samochód: przód to białe sprężyny AC Schnitzer, a tył niebieskie H&R.
Założyłem koła no i okazało się, że z tyłu leżą dobrze (nie wiem jak będzie przy dużym obciązeniu, ale jak bujam to nie haczy), natomisat przód pomimo sklepanych rantów siedzi na styk i wystarczy, że ugnie się o centymetr lub więcej i będzie porażka, a zawieszenie nie jest na tyle deskowate. Samo wyciągnięcie nadkola maszynką też nie za dużo da.
Myślę nad gwintami, ale kiedy spojrazłem ile jest miejsca obecnie między amorkiem, a kołem to ledwie palce wchodzą, a w zawieszeniu regulowanym przecież sprężyna schodzi niżej.
Jakie rozwiązanie proponujecie?

_________________
a oto foty mojej gabloty http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26770


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2008, 06:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
prościej będzie ocenić jak wkleisz fotkę

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2008, 09:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 246
Lokalizacja: Leszno
Moje BMW: Jetta A5
Jak chcesz to zobacz u mnie jak leży autko na gwincie.
Mam założone tez 18 fele tylko z et 38
Autko jest posadzone 8 cm w dol przód tył 4-5 cm.
Nic mi nie obciera nawet jak wejdą 4 osoby to zawieszenie robi sie tak sztywne ze nie ma opcji o jakim kolwiek opcieraniu o nadkola.
Tylko że gwint mam jeszcze z regulacja twardości i jest ustawiony na dość twarde...
Wklej fotkę pokaż jak mocno ci siedzi... ;]

Pozdrawiam !

_________________
"Nie dziękuj " kliknij "Pomógł" :super:

VW on board :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2008, 10:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Chojnice
To sprawę twardości miałbym rozwiązaną, ale pozostaje przeszkoda w postaci tego czy felga 8,5" z ET 42 tez wejdzie na gwint bo zawieszenie kosztuje trochę za dużo kasy aby robić doświadczenia i kupować na próbę.

_________________
a oto foty mojej gabloty http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26770


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2008, 20:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Chojnice
Dziś się wkurzyłem i założyłem komplet no i jak jadę spokojnie to jest dobrze, ale na jakiś podbiciach, szczególnie przy skręconych kołach już słychać. Domyślam się co by było gdybym tak ostro przyszalał na jakimś zakręcie.
Gwint chyba nie wchodzi w grę, gdyż między wewnętrzny rant felgi, a amorek wchodzi tylko czubek palca.
To obniżenie, które teraz jest jak najbardziej mi odpowiada, ale musiałyby być twardsze sprężyny i tu kłopot bo nie kupię kilku kompletów aby robić doświadczenia, atakie patenty jak gumy w sprężyny nie wchodzą u mnie w grę.
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

_________________
a oto foty mojej gabloty http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26770


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2008, 21:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 690
Lokalizacja: KT 44444
jak na 18" chcesz zglebiać auto to tylko 215/35 każda inna opona mija sie z celem, nie trzeba gwintu bo wtedy felga 8,5 cala z et nawet 13 i glebie -80 wchodzi w seryjny blotnik z przodu !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2008, 22:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Chojnice
To w takim przypadku wolę rozwałkować trochę nadkola, aniżeli jeżdzić na 215/35/18.

_________________
a oto foty mojej gabloty http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26770


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2008, 23:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
Padre istenieje test który odpowie na pytnie czy bedzie obcierac

bierzesz dwa drewniane, belonowe klocki, ustawiasz 10 cm od siebie, najeżdzasz kołem, wtedy kolo chowa sie w nadkolu

dla sprawdzenia ekstremalnych sytuacji os w bagażniku zaczynaja skakać :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2008, 06:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Chojnice
GŁADKI napisał(a):
Padre istenieje test który odpowie na pytnie czy bedzie obcierac

bierzesz dwa drewniane, belonowe klocki, ustawiasz 10 cm od siebie, najeżdzasz kołem, wtedy kolo chowa sie w nadkolu

dla sprawdzenia ekstremalnych sytuacji os w bagażniku zaczynaja skakać :hyhy:


Dzięki za rady, ale nie będę uskuteczniał takich metod, prędzej zadzwonię do programu: "Pogromcy mitów" lub "Brainiac", a tak zupełnie na serio to już w samochodzie mam maszynkę i będę trochę poszerzał, a jeżeli to nie wystarczy to zamienię sprężyny AC Schnitzera na czerwone H&R.

_________________
a oto foty mojej gabloty http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26770


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2008, 10:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
Padre325 napisał(a):
]

Dzięki za rady, ale nie będę uskuteczniał takich metod, prędzej zadzwonię do programu: "Pogromcy mitów" lub "Brainiac",


śmiej sie smiej nikt Ci tego nie zabroni :P

ja korzystajac z mitycznej metody oszczedzam kolejnego postu typu "jak myslicie czy to bedzie trzeć" :rotfl: a tak naprewde nikt piszący odpowidż nie da Tobie tej pewności co prosty tescik stosowany przez wulkanizatora :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2008, 10:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Chojnice
wiem, że domowe metody są najlepsze
wiem, że trze
wiem, że nikt mi nie powie co mam włożyć aby nie tarło

Głównie chodziło mi po głowie zawieszenie gwintowane, ale mam za mało miejsca, a w pobliżu nie ma osoby abym mógł zrobić przymiarkę kółka.
Szkoda bo na gwincie można ustawić sobie idealnie wedłu potrzeb no i gustu.

_________________
a oto foty mojej gabloty http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26770


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2008, 17:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
Padre325, moim zdaniem powinieneś naciągnać węzszą oponke i po krzyku

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2008, 18:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Chojnice
Jeżdżę już teraz na tych felgach i jest prawie dobrze, także wystarczą kosmetyczne poprawki nadkola.
Ta opona jest tak naprawdę już na styk, a z naciąganymi stożkami mam przykre doświadczenia.
Miałem kilka lat temu E36 sprowadzoną i już obniżoną na styk, na felach 16", szerokość 9" z oponami dosłownie naciąganymi 215/40/16. Po najechaniu na ostrą krawędź w postaci studzienki itp. opony spuszczały.
Druga sprawa to ostre pokonywanie zakrętów. Na opony działa takie przeciążenie, że przy szajbowaniu może ją ściągnąć z feli (przypadek kolegi). Wiem, że to fajnie wygląda, ale nic poza tym nie ma na plus.
Nie mówię już o sile tłumienia takiej oponki.
Ja wolę zrobić tak żeby można było normalnie jeździć, ale nie kosztem czegoś innego.

_________________
a oto foty mojej gabloty http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26770


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 11:26 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 702
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: 330Ci/535D/M3/M3/X5
ble ble ble .. ja jezdze na 9x18 Et35 z kolem wystajacym wiecej niz u ciebie i jest luz ... ale np gwintu nie zmiescilem ..

mialem tez 9x17 ET20 i tez bez problemu weszlo ..

d drugiej strony (amorka) sprawa wyglada tak ze 9x18 Et35 nie wsadzisz .. czyli 8,5x18 ET42 jesli dobrze licze to tez nie ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 17:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Chojnice
Więc wychodzi na to, że gwint nie wejdzie- szkoda.
Prawda jest taka, że samochód delikatnie trze, więc lekko poszerzę nadkola i wstawię do tego Bilstein B6, a jak będzie trzeba zmienię sprężyny na sztywniejsze.
Nie wchodzi u mnie w grę jazda na "dętkach" bo to najłatwiejszy sposób, kosztem resztki komfortu i zawieszenia.
Druga sprawa to taka, że jest fajnie dopóki jest coś do zrobiennia przy aucie, to mnie kręci.

Dziękuję za wszystkie wypowiedzi.

_________________
a oto foty mojej gabloty http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=26770


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL