BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 18:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] BMW 525i 24v zakładam turbo
PostNapisane: 2 września 2008, 22:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: czÂłuchĂłw
witam mam bmw 525i 24v wymieniane były panewki pierścienie i remontowana głowica 20000 km temu i teraz wpadlem na pomysł uturbienia go dla uzyskania wiekszej mocy nie musi o byc bug wie ile km tylko koło 300km bo seryjnie ma 192km. i nie chciał bym za duzo robic w silniku ale zaczynając od odprężenia to stoczył bym okolo 1.5mm tłoki i dał do napawania na grąco denka tłoków bo jest to powiechrznia która prawdopodobnie kłute tłoki nią pokrywaja bo mniej przyjmoja ciepła http://www.hipeco.com/?s=cennik_uslug tu poczytajcie i powiedzcie co o tym myslicie i czy wogole warto inwestowac w to jesli chce tylko doladowac go na 0.4 -0.6 bar. następnie maly zabieg dla głowicy jakies polerowanie kanałów no i wkoncu zakładanie turbiny na allegro znalazłem fajna tania http://allegro.pl/item423924610_nowa_tu ... sport.html lub jakąś inna od 2.5tdi audi nie wiem czy tamta pierwsza nie bedzie dawac za duzo powietrza i czy boost to zdąży upuscic bo nie ma zadnego zaworu upustowego przy wylocie spalin z turbiny i co teraz pomocy. następnie po przykręceniu turbiny poprowadze przewod z smarowaniem od filtra oleju i poprowadze przez jakąś wygiętą rurke z miedzi, kwasowki, aluminium lub kupie cos na allegro i prosto do miski robię cały wydech z kwasówki i przelotowy. i na koniec intercooler i orurowanie i stożek i co najgirsze regulacja gdzie najlepiej i gdzie dobrze i w miare rosądna cene. piszcie co wiecie pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2008, 22:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 157
Lokalizacja: Opole
A ze sie tak krotko wypowiem skoro chcesz okolo 300 km to nie lepiej po prostu sprzedac 525 i kupic np 540??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2008, 23:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: Otwock
a to samochod ojca czy Twoj??

_________________
BMW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2008, 06:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: czÂłuchĂłw
no przeciez wiadomo ze moj a nie kupie 540 bo mam naj...... na punkcie turbo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2008, 08:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
to kładnie psssssssttttt moze naprawde dżo w głowie namieszać wiem cos o tym

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2008, 08:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
esiue30 napisał(a):
to kładnie psssssssttttt moze naprawde dżo w głowie namieszać wiem cos o tym


pssssssttt niby fajne, ale nie denerwuje was turbo dziura?? A dokładniej coś takiego?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2008, 09:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
kostek_ja napisał(a):
pssssssttt niby fajne, ale nie denerwuje was turbo dziura??


no wiesz z turbo dziura trzeba poprostu nauczyć sie jexdzic i tyle, wtedy w niczym nie przeszkadza i daje dużo radości jak przy 3 tys katapultuje cie do przodu

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2008, 09:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Wiesz, wszystko zależy od tego kiedy włącza się turbo. Jeżeli pracuje od 3 do 6 tys. to ok. Ale jeżeli od 4 do 6 to już trochę gorzej :)

Czasami trzeba zredukować tylko po to żeby na 1s. wcisnąć gaz i wrzucić wyższy bieg, bo inaczej turbo nie będzie działać :rotfl:

Wszytko jest dobre jak jest dobrze zrobione. W każdym razie życzę powodzenia w uturbianiu i proszę o bieżące relacje z postępów projektu ;)

P.S
wojtas23011990, mam nadzieję że wiesz ile komplikacji może wystąpić podczas realizacji projektu i o ile mogą podskoczyć wydatki ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2008, 11:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
kostek_ja napisał(a):
i o ile mogą podskoczyć wydatki ;)


hehe w projekcie turbo nigdy nie sa do przewidzenia bo jak to w polsce bywa wiele tłoków przy tym spływa :super:

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2008, 20:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: czÂłuchĂłw
najbardziej mnie martwi wytrzymałoś tłoków i korbów do ilu barow spokojnie wytrzymaja i nie mam zamiaru silnika odprezac bo bedzie za duza turbo dziura silnik mniej wytrzyma moze z rok polata i sie kupi nowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2008, 07:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
Z zalozeniem turbo bedziesz mial wiecej problemow niz myslisz. Jezeli jednak jestes maniakiem "pssst" to radze najpierw troche postudiowac na ten temat. Polecam zajrzec na forum streetracing i dzial "Projekty i ich rezultaty"... Znajdziesz tam sporo info / wiedzy.

P.S. Ja osobiscie odradzam wybor drogi niskobudzetowej.

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2008, 07:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Lokalizacja: Lubin
jak sprzedasz swoja bunie, dolozysz to co chcesz wydac na uturbianie to kupisz sobie ///M5 ktore wydyma to twoje turboooo....a pssst moze i fajne bo latam czesto nissanem 200sx ale tu jest co innego bo silnik fabrycznie wyposażony w suszarke...a takie dziwne projekty uturbiania aut czesto kończą sie klapą bo pochalaniają nie przewidziane koszty ktore sa ogromne..ale oczywiście życze powodzodzenia w modach :]

_________________
>>>CZʦCI DO BMW E36<<<
AUTA Z ANGLII, SPRZET BUDOWLANY, LAWETY, TRANSPORT, KLIATYZACJE SAMOCHODOWE SERVIS
609-099-353, 725-056-599, GG:8767963


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2008, 12:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
a ja tam wole latać m50 na suszarce niż emką
sam miałem kiedys taki zamysł ale postudjowałem temat i odpuściłem.
taniej idzie kupic zdrową emke i cieszyć się z bezawaryjnej jazdy niz ładować hajs w projekt turbo i robic go tydzień jeździc dzieńi tak na okrągło.
zdałem sobie sprawe ze nie mam na to ani czasu anie pieniędzy a juz napewno nerwów i cierpliwości

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, 16:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: czÂłuchĂłw
zdecydowałem sie narazie na splanowanie glowicy i nie mam czasu na turbo i teraz pytanie o ile ja splanowac i co daleej czy polerowac kanaly w glowicy malo ich nie jest ale damy jakos rade hehe:P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2008, 10:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 130
Lokalizacja: Warszawa
kostek_ja napisał(a):
pssssssttt niby fajne, ale nie denerwuje was turbo dziura?? A dokładniej coś takiego?



Montuje się wtedy tzw zawór upustowy. Powoduje on mianowicie wypuszczenie sprężonego powietrza z kolektora ktore wyrzuci turbina a nie zostanie wykorzystane.. dzieje się to wtedy gdy przepustnica sie zamknie wtedy powietrze sie odbija i wraca do turbiny powodując jej wyhamowanie. Co niestety wiąże się z spowolnieniem pracy turbiny. I właśnie ten zawór wydobywa z silnika to tzw przez was "pssst" wtedy on wyrzuca nadmiar powietrza z kolektora...


A to czy turbina załączy sie przy 2000 czy 4000 to zależy wyłącznie od modelu turbiny i tego jaki jest ką wychylenia łopat i ich zmienności geometrii, tania turbina załączy się od 3000, zaś droga załączy się przy 1000. Tak wygląda przyłożenie ceny do użyteczności.

_________________
MĂłj wozik jest Bogiem, wyglÂąd naÂłogiem, jazda zabawÂą, marka podstawÂą ! ! !
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... e96#286727

Gdy by napĂŞd na przĂłd byÂł by idealny to czÂłowiek chodziÂł by na rĂŞkach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2008, 21:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54
Z tego co tu czytam kolega od planu zaturbienia m50 musi jeszcze trochę postudiować ten temat. Po pierwsze seryjny dół spokojnie wytrzyma doładowanie do 0,9-1bar jak odprężysz do ok 8,3-8,5:1. I żadne palnowanie tłoków i napawanie tylko podkładka stalowa pod głowice i dwie uszczelki. Żadna turbina z TDI, tym bardziej z Audi która ma wylot ok 55mm. Do silników 2,5 najlepszym rozwiązaniem jest T3/T4 lub coś w stylu Garretta GT30. Niedawno poskładałem podobnych gabarytów silnik na całej T4 i fakt że dół był cienki ale góra....siwy dym. M50 bardzo dobrze nadaje się do dmuchania.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2008, 21:47 
wojtas23011990 napisał(a):
zdecydowałem sie narazie na splanowanie glowicy i nie mam czasu na turbo i teraz pytanie o ile ja splanowac i co daleej czy polerowac kanaly w glowicy malo ich nie jest ale damy jakos rade hehe:P



Zaraz zaraz zaraz... Ja tu czegos nie rozumiem. Chcesz zalozyc turbo i planujesz glowice?! Planujac glowice doprezasz silnik a przy turbo trzeba silnik odprezyc. To jak na wolnossacym sliniku chcesz uzyskac moc to doprezasz... :znudzony:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL