BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M54b25 w e46 jaki jest potencjal tego silnika ?
PostNapisane: 27 września 2008, 20:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
Witam,
Przeszukałem to forum wzdłuż i wszerz i nigdzie nie mogę znaleźć informacji, które by mnie satysfakcjonowały. Otóż posiadam m54b25 i chciałbym podnieść moc w tym silniku, najbardziej mi zależy na momencie obrotowym. Widze wiele tematów odnośnie tuningu jednostki m52b28 a nic nie mogę konkretnego znaleźć odnośnie m54. Pomóżcie ! :) Chciałbym narazie wycisnąć z silnika bez zaturbiania itp co sie da. Co byście radzili ? Ktos miał do czynienia z tuningiem tego silnika ? Jaki ma on potencjał ?
Pozdro

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 22:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
W n/a praktycznie nic nie zdziałasz, to nie M52 i tu zmiany kolektora nie dają takich przyrostów. Może zabawa w wydech i program coś da ale wg. mnie nie warto. Turbo? Popatrz na auto STANa, 40 kilo euro, dwa lata i auto dalej nie chce jechać :(

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 22:18 
...jest jeszcze kompresor :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 22:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Kompresor to jednak też nie taka hop siup modyfikacja i technicznie i cenowo.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2008, 22:47 
ale myślę, że decydując się na sprawdzony kompresorek od ESS, nie decydujemy się na zostawianie auta na 2. lata :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2008, 05:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
Czytalem na temat kompresorow w bmw troche nie jest to glupie rozwiazanie ale jest troche rzezbienia. Ciekaw jestem jakie byłyby przyrosty po zrobieniu kompletnego wydechu + kolektory + dolot powietrza + program. Kompresor z drugiej strony da wieksze efekty ale gdzie to zrobie ? I najwazniejsze za jaka kase ?

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2008, 06:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: warszawa
dzapan napisał(a):
Czytalem na temat kompresorow w bmw troche nie jest to glupie rozwiazanie ale jest troche rzezbienia. Ciekaw jestem jakie byłyby przyrosty po zrobieniu kompletnego wydechu + kolektory + dolot powietrza + program. Kompresor z drugiej strony da wieksze efekty ale gdzie to zrobie ? I najwazniejsze za jaka kase ?


Też się zastanawiam co moge zrobić ze swoją 330, jest problem byłem w VTG ........i jeżeli chodzi o turbo to kasowo ok 30tk aby było dobrze i Beatka jeździła, VTG stało się modne i ceny walą wysokie ale mają doświadczenie, biorąc pod uwagę taką kase to wolę zrobić swap silnika na M taniej i dużo prościej a do tego masz pewność, że fura będzie śmigać bez problemów, jeżeli chodzi o kompresor to wbrew pozorom jest prościej i taniej, największy problem z miejscem pod maską, założenie kompresora to koszt ok 10tk, oczywiście nie da takiego przyrostu mocy jak turbo ale też wystarczy, ja mam napęd 4x4 więc u mnie nie ma problemów z trakcją i przyczepnością. Najtaniej wychodzą w zasadzie dwa rozwiązania - kompletny układ wydechowy włącznie z Baranem (ale trzeba pamiętać że trzeba by wtedy przestroić trochę kompa w sam. aby maksymalnie wykorzystać nowy wydech) i drugie, którego kiedyś byłem przeciwnikiem a teraz sam się trochę zastanawiam to NX (najtańsze rozwiązanie i przy strzale 60-70 silnik nawet tego nie odczuje.
Teraz w zasazdzie najważniejsze, przed zmianą czegokolwiek jedz na hamownie i sprawdz czy czasem gdzieś ci nie ubyło kucy, wierz mi może się okazać że masz 20-30 kucy mniej. Ja po zhamowaniu uzyskałem 14 kucy mniej, wymieniłem świece przewody, wyczyściłem dolot i wylot, wymieniłem wkład na spotowy, nowy f. paliwa i......uzyskałem +2 ponad standard ale same świece+ nowe przewody to wydatek 700zł, sporowa wkładka KN ponad 200, filtr paliwa 150, czyszczenie kolektorów 300 zł,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2008, 18:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
Na hamownie napewno pojade przed jakimikolwiek modyfikacjami. Z tymi 10 tys. za montaz kompresora to mnie zaskoczyles. Slyszalem ze kompresor jest o wiele tansza modyfikacja od turbo, nie wymaga ic itd. Myslalem troche nad kompresorem wydaje sie byc fajnym rozwiazaniem ale wlasnie duzym problemem jest jego umiejscowienie a nie chce rezygnowac z klimy. Myslalem nad Eatonem m62 ale nie mam za cholere pojecia gdzie to upchac pod maska ?

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 19:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 362
Lokalizacja: Suwałki
DZAPAN i Dentysta1 nie bawcie się w turbo.Wasze auta to nie są stare e30 a auta nie służą wam chyba tylko do katowania.Wywalicie 30000zł a po "roku" użytkowania (oby tyle wytrzymało)będziecie szukać na allegro nowych silników ;) Turbo jest fajne,daje większy przyrost mocy większą frajdę ale moc ta odczuwalna jest na "wariata" nic nic nic .......jeeeeebbbb.Wał,korby tłoki dostają po dup..e nie mówiąc o sprzęgle,olej będziesz dolewał wiadrami,i spalanie będziesz miał 30l/100 itp(oczywiście nie mowa tu o jakimś soft turbo tylko o konkretnej suszarce)Jeśli zadowoli was przyrost mocy rzędu 20koni możecie bawić się w odetkanie wydechu i zadbać o lepszy chłodniejszy dolot,ewentualnie strojenie u kogoś znającego temat.
Natomiast jeśli chcecie większy przyrost mocy idący z nieco większym spalaniem połączony z bezawaryjnością auta to tylko i wyłącznie kompresor(przyrost mocy w całym zakresie obrotów)
Zresztą TomekB powinien wiedzieć więcej na ten temat ;)
u niego w mieście jest jedno 330i.Na doładowaniu "śmiechu warte" czyt.0.4b ma bodajże 290PS bez strojenia :D

_________________
viewtopic.php?f=6&t=116523&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 19:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Tam 330i, bardziej mi się podoba Maćka E30 ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 19:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 362
Lokalizacja: Suwałki
dzidzia24 napisał(a):
Turbo jest fajne,daje większy przyrost mocy większą frajdę ale moc ta odczuwalna jest na "wariata" nic nic nic .......jeeeeebbbb.Wał,korby tłoki dostają po dup..e nie mówiąc o sprzęgle,olej będziesz dolewał wiadrami,i spalanie będziesz miał 30l/100
To jest właśnie odnośnik do jego e30 :D Ale fakt faktem zapie...la jak głupie.(jako drugie auto służące tylko i wyłącznie do zabawy ;) [/b]

_________________
viewtopic.php?f=6&t=116523&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 20:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
dzidzia24 napisał(a):
dzidzia24 napisał(a):
Turbo jest fajne,daje większy przyrost mocy większą frajdę ale moc ta odczuwalna jest na "wariata" nic nic nic .......jeeeeebbbb.Wał,korby tłoki dostają po dup..e nie mówiąc o sprzęgle,olej będziesz dolewał wiadrami,i spalanie będziesz miał 30l/100
To jest właśnie odnośnik do jego e30 :D Ale fakt faktem zapie...la jak głupie.(jako drugie auto służące tylko i wyłącznie do zabawy ;) [/b]


Jesteś przypadkiem z ekipy od S4? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2008, 20:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 362
Lokalizacja: Suwałki
Nie .Ale wiem to i owo na temat tego projektu ;)

_________________
viewtopic.php?f=6&t=116523&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 03:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
dzidzia24 u mnie turbo od poczatku nie wchodzilo w gre. Widzialem projekt STANA i wiem jaka to jest rzezba, kasa itd. Jedyna opcja jaka dopuszczam jest kompresor, ale zalozylem ten temat liczac na to, iz jest mozliwosc wyciganiecia jeszcze troszke z tego silnika w N/A. Tak jak pisalem nie wiem z czym mam doczynienia, jezeli chodzi o mozliwosci modyfikacji tej jednostki, duzo za to czytalem o m52. Co do kompresora to sklaniam sie ku tej opcji jak najbardziej. Chodzi mi o aspekt czysto techniczny tej zabawy. Nie chce wrzucic w to 10k zł i osiagnac przyrost rzedu 20km i 30nm :)
Jezeli ktos zna takie projekty, tej jednostki prosze o linki badz info. Bardzo chetnie dowiem sie o tym wiecej.
Pozdro

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 10:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
dzapan, M54B25 nie bardzo znam ale to prawie te same silniki co M54B30 jedynie pojemnosci inne, a z tego co sie orientowałem dobry wydech od katów do konca plus zestrojenie od nowa kompa powinno dac przyrost ok 25-30PS bo rozmawiałem kiedys z gosciem ktory dłubał swoje M54 a jak by zapodac dodatkowo Baranki i do tego pozniej kompletny wydech i program to mozna sie spodziewac 40-45PS z tego wzgledu ze w M54 sa bardzo restrykcyjne katy ktore sa wbudowane w kolektory wydechowe i wszystko tłumią bardzo. Mysle ze jesli chcesz sie bawic bez ingerencji w głowice (wałki, sprezynki, przesówanei odcinki) to zestaw typu komplety wydech, dolot np kit K&N, do tego zestroic wszystko nowym programem, powinien dac rade, ewentualnei do tego wtrysk podtlenku i bedzie fajnie.
Tutaj podaje Ci co dłubnoł Hamann w 2001 w 330Ci
zwiekszona pojemnosc do 3,2 (wał korbowy, tłoki, korbowody)
wałki rozrzadu, twardsze sprezynki
splanowana głowica
zoptymalizowany kolektor dolotowy
program
i auto wypluło 265Km przy 5600 i 338Nm przy 4000 i to bez ruszania wydechu.
Tuning N/A to droga sprawa zeby uzyskac jakie takie przyrosty przeba liczyc min 10K tak wiec musisz obliczyc czy nie lepiej dolozyc troche i szarpnac sie na kompresor

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 11:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Santino, czy oby na pewno :niepewny: rozmawiałem z Danielem (Dzikus) w Toruniu i mowił, że podnieść moc w M54B30 nie jest łatwo

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 11:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
rorafalki, a ja rozmawiałem z gosciem ze Szczecina ktory ma takowy silnik w compakcie e36 ma zrobiony wydech z Mg motorsport (kolektory wydechowe od M52B28) i przeprogramowany komp (z tego co pamietam chyba tez ma stozek) i hamownia wypluła ok 260KM do tego ma zalozony wtrysk N2O i to auto zapina jak wsciekłe. pozatym głupi przykład M3 e46 na rynek USA ma takis sam kolektor wydechowy jak np w M54 i po wymianie na np wersje europejska powraca stracone 15KM ze wzgledu na sam kolektor.
Pozatym trzeba brac za przykład silniki dłubane przez znanych tunerów np dłubane M54B30 w Alpinie wykazuje 304KM z tym ze jest zrobiony komplet przerobek o ktorych pisalem wczesniej np o Hamannie HM32 i dodatkowo wydech. Górna granica to przewaznie silniki M ktory jest przystosowany do osiagania wysokich predkosci obrotowych oraz posiada oddzielne przepustnice na kazdy cylinder. wszystko to sie da zrobic jedyne krytrium to $

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Ostatnio edytowano 1 października 2008, 11:20 przez Santino, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 11:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Santino, nie mówię tak, nie mówię nie, ale Daniel mówił, że ciężko cokolwiek wyciągnąć z tego silnika

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 12:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Dzikus napisał(a):
zadne chipy pipy czy inne programy nie daja kompletnie nic

tutaj bede sie spierał gotowe chipy dadza ok 4-5KM czyli przy narmalnej jezdzie nie zauwazalne, ale takie przeprogramowanie kompa po np zrobieniu wydechu i dolotu daje i to sporo. oczywiscie nie mowie tutaj o gotowym chipie, tylko o dostrojonym programie pod dane auto i modyfikacje i z tego co sie orientowalem to taki zabieg kosztyje ok 1400zł
Dzikus napisał(a):
w to co napisałeś Adam to juz nie jest szybki tuning za 2 czy 3kpln

pewnie ze nie jak za 2k to mozna ogarnac baranki jakies fajne reszta układu ok 3k dolot ok 700zl program 1,4k i tak mozna dodawac :D. w tych cenach co podales to mozna fajnie zmodzic jakies TDI ale nie benzyniaka BMW i do tego N/A bo do tego potrzebny jest porzadny know how, dobry warsztat i głebokie kieszenie.
Dzikus napisał(a):
ja jestem zwolennikiem zmiany auta na mocniejsze niz dłubaniny w stylu Stana

No tak ale majac auto typu 330Ci to juz trzeba miec z 30-40K zeby sie przesiasc na cos duzo szybszego, np M3 M5 lub nowsze turbo benzyny lub inne V8 (nie mowie o 540 e39 lub e34)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2008, 13:02 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
co do nitra do bmw R6 to podobno bywaja problemy z zasilaniem rownym wszystkich cylindrow, wiec klasyczne "mokre" nitro nie jest raczej zalecane, tylko direct port .

Inna sprawa ze NX'a mokrego mozna juz wyrwac za jakies 1500 zl uzywanego i napewno da to te +50KM kwestia tego po ilu strzalach silnik sie zbuntuje (a moze wogole to nie nastapi ? :hyhy: )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL