BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Sportowe wałki
PostNapisane: 20 listopada 2008, 19:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: Pszczyna
Witam!! Czy jest na forum ktoś kto już zamontował sportowe wałki (np. firmy Świątek) do 2,5 Vanos rok 1993 czyli M50B25?? jaki efekt takiej modyfikacji da sie jezdzic po miescie czy z dołu wogole nieciagnie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, 19:59 
Witam.

Sam też się interesowałem tym tematem, wykresy "szybkich wałków" wprawdzie mają więcej PS, ale przy wyższych obrotach. Na ostatnim biegu auto raczej będzie na 100% wolniejsze, trochę szybsze na niższych biegach, ale do końca trzeba cisnąć i do jazdy po mieście, taka charakterystyka nie jest odpowiednia. Warto też przy tym szlifować kanały dolotowe/wylotowe, splanować głowicę dla wyższego stopnia sprężania, najlepiej jeszcze z dolotem/wylotem zrobić i przeprogramować ECU, wtedy można faktycznie wykorzystać potencjał sportowego wałka rozrządu.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, 20:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Dakic najlepiej przedzwon do swiatka i zapytaj czy ma walek do m50 na ulice, on na ogol ma rozne typy do wielu silnikow. Z wyczynowym walkiem mozesz nie ujechac na ulicy bo auto ciagnie dopiero powyzej 3000, gdzie mowa jest o jakimkolwiek ciagu :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, 20:12 
Chyba ma, bo mają kilka typów wałków, do M50 raczej na pewno będzie :)

A jak nie, pozostaje Schrick, albo Kent :hyhy:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, 20:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
ja mam sportowy(na ulice) świątka do m40 i jezdzi sie normalnie,dostałem na niego 12 miesiecy gwarancji na wyczynowy nie dostaniesz w ogóle:).na samym wałku jest przyrost około 9%,z dobrym programem mozna nawet 20%.a ze sportowym kolektorem(baranem),dobrym dolotem i programem nawet 35%.ja zbieram teraz na indywidualny program w v-tech'u, aktualnie mam kolektor z kwasówki i wydech dedykowany schnitzera oraz airbox simoty.i tak jak mówi Czarny obróbka głowicy,ja przy swojej spedziłem kilkanascie nocy(rozwiercanie kanałow,potem polerka) i splanowałem o 0.9mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, 23:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: Pszczyna
A co ze sprezynami zaworow?? do jakich obrotow dadza rade zeby zawory nieuderzaly o tloki przy tym sportowym wa;lku w tej chwili na seryjnym krece 7800 rpm i nic sie niedzieje... i gdzie najlepiej zamowic twardsze sprezyny i mocniejsze zawory??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 13:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
do m40 przy sportowym wałku nie trzeba twardszych sprezyn,musiałem tylko zamontowac nowe dzwignie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 15:45 
przy wałku "ulicznym" nie, ale wyczynowym na pewno ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 17:42 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Hmmm jak kręcisz do 7800RPM to zraz się coś stanie silnik umrze M40 nie ma zbyt dobrego smarowania na wysokich obrotach ale twój wybór

Moim zdaniem sportowy wałek to dobry pomysł ale tak jak pisze Czarny najl;epeij razem z dolotem wydechem i chiptunigniem a to już niezłe koszty ale pewnie ze 220KM by wyszło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 18:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: Pszczyna
Nie mam M40!! mam M50 co wielokrotnie juz pisalem chocby w tym temacie to napisalem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 18:42 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Upsss sorki :)

Ale nawet M50 nie przetrwa jeżdżenia do prawie 8000RPM to nie pierdziawka hondy 1,6

Radziłbym Ci nie przekraczać 7000RPM a najlepiej fabrycznych 6500RPM zreztą powyżej tych obortów moc leci na łeb na szyje w dół tracisz przyspieszenie

Swoja dorga masz chipa który zdjął odcinkę czy LPG ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 21:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: Pszczyna
Mam chipa +30 KM +35Nm i odcinka przesunieta na 8tys rpm... Moc niespada na łeb na szyje po 6500 tylko w moim wypadku po okolo 7400 ale prawie do 8000 ma przyzwoity ciag
ten chip pomija odczyty z lambdy... a odnosnie trwałosci silnika to mysle jednak nad twardymi sprezynami zaworow pompa oleju z S50B32 i pokryciem panewek ceramiką z oferty firmy hipeco...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 21:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Dakic napisał(a):
Mam chipa +30 KM +35Nm


w wolnossącej benzynie :zdziwko: jeśli masz na to wykres z hamowni przed i po to gratuluję :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 22:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
z tego co mi mówili to do średnio wyczynowego do m40 tez by nie trzeba było ruszac sprezyn zaworowych,sa dosc mocne (podwójne).tylko na takim wałku byłby problem z poruszaniem sie w normalnym ruchu ulicznym.w 325i tez są podwójne sprezyny.Moze Dakic ma jeszcze jakies modyfikacje które z chipem daja taki przyrost?bo 30KM i 35Nm samym chip'em jest mało realne ale nie niemożliwe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 01:17 
Cytuj:
Nie mam M40!! mam M50 co wielokrotnie juz pisalem chocby w tym temacie to napisalem...


No i? Się nie obrażaj, user Ci mówi na swoim przykładzie jak zrobił w M40, ale Ty widzisz wolisz teorię o M50... :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 20:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: Pszczyna
Witam! niepotrzebnie dalem wykrzykniki poprostu niewyobrazam sobie zycia bez szesciu garow... owszem jest pare modow... kompletny wydech robiony w MG-Motorsport w siemianowicach, sportowa wkladka K&N...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 22:13 
Dakic napisał(a):
sportowa wkladka K&N...


no to gruuuube mody :hyhy:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2008, 18:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: Pszczyna
nie sama wkladka ale rowniez kompletyny wydech od batranow po tlumik koncowy... pozatym nietwierdze ze mam 30KM wiecej i 35Nm tylko ze zamontowalem chipa ktory teoretycznie ma o tyle moc podnosic CZYTAJ UWAZNIE... samochodu niechamowalem a jedynie mierzylem czasy elastycznoasci na roznych przedzialach obrotow silnika - jest jakies 10% lepiej w gornym zakresie dol gorzej i to by bylo tyle


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2008, 18:25 
Dakic napisał(a):
CZYTAJ UWAZNIE..


doczytałem.

mimo wszystko nie wymieniłbym wkładki k&n (którą też mam) jako "mod"


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 19:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: Pszczyna
Aktualizacja odnosnie sprezyn w M50B25 Vanos... - NIE SA PODWOJNE - wyciagalem dzis glowice rozebralem i moge powiedziec tylko tyle - beda twarde sprezyny........ pytanie tylko o ile twardsze?? 10%? 20%? 30%?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL