BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] tuning silnika 320d
PostNapisane: 15 lutego 2009, 10:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: z lasu
Hej !

Od niedawna jeżdżę 320d e90, silnik ma chyba moc około 161KM ?
o ile można podnieść jego moc ingerując w elektronikę ?
czy mocno się to poczuje? :)
i czy zwiększy się wtedy awaryjność silnika?


przy okazji zapytam, jaki najlepszy (może być drogi, tylko żeby moja kochana czuła się najlepiej :) ) będzie olej dla tego silnika ? jakiś syntetyk ?
czy po powrocie do domu (po zaparkowaniu), należy chwilę poczekać przed wyłączeniem silnika? (ostudzić turbinę? czy jakoś tak?)

alan


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 15:06 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1007
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW 540 i6b
Kod silnika: M62B44TU
Bardzo wskazane jest po dluzszej lub forsownej jezdzie ostudzenie turbiny...co do mocy to napewno jakas renomowana firma napisze Ci program,mysle ze przyrost w okolicach 30 ps mozna uzyskac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 18:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
alan napisał(a):
Od niedawna jeżdżę 320d e90, silnik ma chyba moc około 161KM ?
o ile można podnieść jego moc ingerując w elektronikę ?
czy mocno się to poczuje?
i czy zwiększy się wtedy awaryjność silnika?


Dokladnie 163 KM. Moc mozna bez problemu podniesc do 200 KM i 400 Nm. Roznica jest duza ;) A jezeli chodzi o awaryjnosc, to jak bedziesz dbal o silnik i turbine, to nie powinno sie nic stac.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 19:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 171
Lokalizacja: W-wa
alan, mi akurat wystarczy te 163KM, ale co osoba to wybór. Wolę jednak nie ingerować za bardzo w silnik/elektronikę, skoro producent przewidział dla niego 163KM, to niech tak zostanie-poza tym skrzynia, turbina itp. rzeczy były robione z myślą o 163KM, a nie 200-37 KM może i nie dużo ale też jest zawsze więcej.
P.S.Może z czasem też się zdecyduję, na razie jednak nie jestem do tego typu zabiegów przekonany.
Co do oleju, to ja chyba zastosuje (za 2000km) zalecany przez Castrola EDGE 0W/40 Sport.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2009, 19:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: z lasu
Sucre napisał(a):
Bardzo wskazane jest po dluzszej lub forsownej jezdzie ostudzenie turbiny...co do mocy to napewno jakas renomowana firma napisze Ci program,mysle ze przyrost w okolicach 30 ps mozna uzyskac.

jak to studzenie ma wyglądać dokładnie? czy po zatrzymaniu się/zaparkowaniu mam zostawić włączony silnik na minutę? dwie? pięć ?

jak wygląda jazda z zimnym silnikiem? też trzeba jakoś spokojnie obchodzić się z turbiną.
czyli, po ruszeniu (np. teraz, gdy jest rano ~0st.C) należy jechać spokojnie (nie wchodzić powyżej >2500rpm) do póki wskazówka z temp. silnika nie zacznie się poruszać? (>70st.C) czy po prostu przez pierwsze 5 min. jazdy bardzo delikatnie traktować gaz?

a jak wygląda to latem? (temp. >20st.C) nadal trzeba ileś minut (ile?) po ruszeniu spokojnie się z gazem obchodzić? ile trzeba 'studzić' turbinę po dłuższej jeździe?
np. jadę nad morze, cały czas >120km/h i dojeżdżam do stacji benzynowej no i mam 'nagle' nie gasić silnika? (tylko np. najpierw skorzystać z McDrive gdzie bez dodawania gazu mogę się toczyć, a turbina może się studzić :) )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2009, 23:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 171
Lokalizacja: W-wa
Generalna zasad jest taka po ostrej jeździe należy "ostudzić" turbinę. Oczywiście nie należy też przesadzać. Co do czasu to w sumie jest to kwestią indywidualną. Ja może powiem ze swojej strony, przy normalnej jeździe po mieście ja studzę swoją turbinę tak przez ok. 10-15 sek. zanim wyłączę silnik (ale dojeżdżając do domu mam na odcinku 1km 2 garby przed którymi muszę zwolnić + brama automatyczna przed którą czekam ok. 5 sek, później spokojny dojazd do domu). Po dłuższej trasie np. ostatni powrót ze Szczyrku, od Częstochowy "0" przerwy samochód po powrocie pracował przez 1-2min (i moim zdaniem to w trasie w zupełności wystarcza, żeby turbina zwolniła i miała smarowanie).

Co do przyspieszania na zimnym, to myślę, że odcinek 2-3km należy pokonać ostrożnie z gazem (do 2,5-3tys obrotów), w zimie może być odcinek do 5km. Chociaż niekiedy pojawiają się też opinie, że ostrożnie należy się obchodzić z gazem dopóki dopóty nie drgnie wskazówka temperatury. Niestety w E90 takowej nie ma więc ostrożnie obchodzę się dopóki nie zacznie lecieć ciepłe powietrze z nawiewów (jak leci ciepło znaczy, że silnik coś niecoś złapał temperatury). Co do lata to powyższe zasady obowiązują tak samo z tym że odcinek rozgrzewania może być krótszy (bo cieplej), natomiast z chłodzeniem nic się nie zmienia. W trasie i przy jeździe 120km/h studzenie obowiązuje jak najbardziej. Tak ja postępuje, ale jeżeli robię coś nie tak to proszę o poprawienie :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2009, 19:45 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 581
Lokalizacja: znad morza
Moje BMW: G31
Kod silnika: B58
Ja u siebie wstawiłem wskaźnik temp. silnika. Skalę ma od 30 stopni C.
Przy ujemnych temparaturach jest tak
Ja ruszam z garażu +15stopni to po 2-3 km mam zaledwie 30-50 stopni
Nawet po przejechaniu jest ok 50-70
Mówię tu o jeździe w mieście ruszanie rozpędzanie na trasie trzeba więcej przejechać.
Po zachipowaniu różnica w osiągach jest spora. Szczególnie przy większych prędkościach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL