BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pasy szelkowe do E36 coupe - mocowanie
PostNapisane: 1 marca 2009, 21:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Temat dotyczy montażu pasów szelkowych do seryjnych foteli typy Sportsitze lub "vaderów"

Wnętrze kompletne bez żadnych klatek, kompletne z tylnią kanapą tapicerką itp.

I tu pojawia się moje pytanie ... gdzie zrobić mocowania pasów ?? Najlepiej wykożystując miejsca konstrukcyjne ... nie wiercąc nic itp. jeśli się da oczywiście..
Macie może jakieś zdjęcia jak wygląda to na seryjnym wnętrzu (miejsca montażu) lub jakieś gotowe kity do montażu w E36...

Chciałbym żeby również w razie potrzeby seryjne pasy funkcjonowały, nie chcę się ich pozbywać...

Pasy np. takie:

Czteropunktowe Sparco
http://www.allegro.pl/item567928633_pas ... kazja.html

lub takie, zaleznie jak bedzie to zamocowane za tylnią kanapą...

Trzypunktowe Sparco
http://www.allegro.pl/item563771240_pas ... uning.html


Tak to wygląda u kolegi Kostek_ja w E46 coupe... spodziewał bym się podobnie bezinwazyjnej metody w E36 coupe...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

P.S. Mam nadzieje że się Kostek nie obrazi za wypożyczenie zdjęć :D


Z góry dzięki za wszelką pomoc (DOTYCZĄCĄ TEMATU)... :]

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 21:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Chyba taki zestaw jak ma Kostek to najlepsze i najmniej inwazyjne wyjście. Żeby to było wszytsko profi to pasy powinny być jednak zamontowane do tylnej półki.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 21:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Bobby_Valentino napisał(a):
Chyba taki zestaw jak ma Kostek to najlepsze i najmniej inwazyjne wyjście. Żeby to było wszytsko profi to pasy powinny być jednak zamontowane do tylnej półki.


Nom, ale to raczej mało realna opcja przy SERYJNYM wnętrzu...

W pełni pasowało by mi rozwiązanie które jest u Kostka...


Macie może jakies foty jak to wygląda w E36 lub jakąś wiedze na temat gdzie dokładnie zamocować pasy...

Może jakieś namiary gdzie kupić taki kit do E36... ? ?

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 22:08 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
ja wiem, gdzie można je zamontować ;p

w bagażniku... i niech tam sobie zostaną.... poza jazdą torową widzisz jakieś korzyści z takich pasów ? rozumiem np. u stana, gdzie jest klatka i można to montować, ale w seryjnym aucie ?

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 22:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 548
Lokalizacja: b-stok
Nie pamiętam dokładnie czy to ty szukałeś radia tak żeby pasowało do deski i kolorów bmw, jeżeli to Ty to te pasy wdłg. mnie to lipa jak nie patrzeć do typowo seryjnego samochodu. W e36 m3 też chyba były "zwykłe" pasy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 22:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
pamo napisał(a):
ja wiem, gdzie można je zamontować ;p

w bagażniku... i niech tam sobie zostaną.... poza jazdą torową widzisz jakieś korzyści z takich pasów ? rozumiem np. u stana, gdzie jest klatka i można to montować, ale w seryjnym aucie ?


A czy takie pasy działają tylko na torze ? Korzyści jest wiele a takie które ma Kostek nie są jakieś bardzo uciążliwe w zapinaniu.

MARCIN08 napisał(a):
o te pasy wdłg. mnie to lipa jak nie patrzeć do typowo seryjnego samochodu. W e36 m3 też chyba były "zwykłe" pasy.


:zdziwko: :niepewny:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 22:15 
MARCIN08 napisał(a):
Z góry dzięki za wszelką pomoc (DOTYCZĄCĄ TEMATU)... :]


Czy panowie wyżej nie umieją czytać po polsku?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 22:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
A czy w temacie było gdzieś: "Co sądzicie o montażu pasów szelkowych w seryjnym E36?"

Fryderyk napisał(a):
MARCIN08 napisał(a):
Z góry dzięki za wszelką pomoc (DOTYCZĄCĄ TEMATU)... :]


Czy panowie wyżej nie umieją czytać po polsku?


Dziekuje ... Caraz bardziej zastanawiam się jak formułować pytania żeby odpowiedzi dotyczyły tematu... Caps Lock to za mało :]

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Ostatnio edytowano 1 marca 2009, 22:17 przez ANDREW E36, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 22:16 
ANDREW E36 napisał(a):
A czy w temacie było gdzieś: "Co sądzicie o montażu pasów szelkowych w seryjnym E36?"


no właśnie :wstyd:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 23:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Jedyne miejsca konstrukcyjne w E36 bez inwazji to punkty mocowania tylnych pasow, sadze ze innej metody niz ma kostek_ja nie znajdziesz.

Zastanawia mnie tylko jak sie ma sprawa ocierania pasow o fotel, czy przypadkiem sie maretial zbyt szybko nie przetrze. Chyba, ze w zestawie jest jakas plastikowa nakladka pod zaglowek.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 23:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
mongooes napisał(a):
Zastanawia mnie tylko jak sie ma sprawa ocierania pasow o fotel, czy przypadkiem sie maretial zbyt szybko nie przetrze. Chyba, ze w zestawie jest jakas plastikowa nakladka pod zaglowek.


Też nad tym już myślałem, ale to się ogarnie żeby się materiał nie przetarł... sparco daje nakładki które po małych modach powinny ogarnąć ten problem...

Spróbuję poszukać jakiegoś KITu który przystosuje szelki do E36, a jak nie to trochę bedzie trzeba porzeźbić...

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 23:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1069
Lokalizacja: Warsaw / LA
Moje BMW: 911
pasy swietne....pomysl tez...u kostka w m3 baja...ale w 2.0... sam to rozkminialem ale przerost formy nad trescia..i skierowalem sie w innym kierunku... jesli chcesz wizualnie cos poprawic to tylko tak:



Obrazek

pzdr

_________________
Mialem kiedys bmw... ;s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 23:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
ANDREW E36 jedynie pozostaje sie wpiac do oryginalnych mocowan tylnych pasow tak jak to zrobil kostek. Kiedy ja montowalem szelki mialem wyciagniete cale wnetrze i tez sie tam wpinalem, innych miejsc bez przerabiania po prostu nie ma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 23:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Marcus3 napisał(a):
pasy swietne....pomysl tez...u kostka w m3 baja...ale w 2.0... sam to rozkminialem ale przerost formy nad trescia..i skierowalem sie w innym kierunku... jesli chcesz wizualnie cos poprawic to tylko tak:


No widzisz, ja aż takiej wagi do wyglądu nie przywiążuje...

Podstawa to frajda z jazdy...

Wiadomo, fajnie jak auto wygląda sensownie i jest zrobione ze smakiem, ale dla mnie priorytetem jest jazda i to jak auto się prowadzi i zachowuje na drodze...


Co do pasów które zaproponowałeś to fajny gadżet... pomijam że nie do srebrnego koloru bo moim zdaniem nie pasuje...

Co do przerostu formu nad treścią, może i masz racje... zależy od podejścia do tematu...
Byt tego silnika w moim aucie to oddzielny temat...

Jak byłem na Track dayu na kielcach był człowiek który seryjną 316i objeżdżał pięknie 328i 325i i inne konstrukcje mocniejsze o ponad 80KM

Zaimponował mi ten chłopak więc nie do końca się z tobą zgodze w temacie przerostu formy nad treścią, kupa KM pod maską to nie wszystko... no ale mniejsza, to tak w ramach OT

Jeden woli gadżety w stylu ledy, inny skóry, ty żółte lapy, ja pasy szelkowe i nic nie dające rozpórki... tak więc mój wybór mój problem... :)


WRACAJĄC DO TEMATU... <<<----------------------

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 23:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
qrax napisał(a):
ANDREW E36 jedynie pozostaje sie wpiac do oryginalnych mocowan tylnych pasow tak jak to zrobil kostek. Kiedy ja montowalem szelki mialem wyciagniete cale wnetrze i tez sie tam wpinalem, innych miejsc bez przerabiania po prostu nie ma.


Kupowałes jakiś kit gotowy który przystosowywał zwykłe szelki do mocowań E36 ??

chodzi mi np. o to mocowanie z lewej strony (siedząc na fotelu kierowcy)

z prawej strony tam gdzie wpinasz seryjny pas też trzeba przytwierdzić mocowanie...
Jak to zrobiłeś ? poprzez przejściówkę do oryginalnego wpięcia pasa czy pod fotel przykręciłeś ?

Masz może jakąś nazwę zestawu który kupiłeś ? link do strony czy cokolwiek...

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 00:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Z prawej strony pas przykrecony pod mocowanie fotela, z lewej tak jak kostek - to najlepsze rozwiazanie, niektore pasy maja w zestawie karabinki...

to akurat karabinek do wspinaczki linowej (50kN wytrzymalosci)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 14:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Aha, a masz jakie szelki miałeś ? jakiej firmy ? może jakiś link masz...

Rozumiem że 4-ro punktowe ??

Zwrócić szczególną uwagę na coś przy zakupie szelek ?

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 16:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Mialem pasy 3 punktowe, do amatorskiej jazdy w zupelnosci wystarcza. Pod wzgledem praktycznym te pasy niczym sie nie roznia, tylko ciezej zamontowac 4 punktowe. Wytrzymalosc jest wieksza przy 4 punktowych.

dobrze jest miec pasy z napinaczami, sa mechaniczne lub elektryczne - ja mialem mechaniczne napinacze i pasy schroth, tu sa podobne

http://www.allegro.pl/item525646199_pas ... mplet.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 18:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
qrax napisał(a):
Mialem pasy 3 punktowe, do amatorskiej jazdy w zupelnosci wystarcza. Pod wzgledem praktycznym te pasy niczym sie nie roznia, tylko ciezej zamontowac 4 punktowe. Wytrzymalosc jest wieksza przy 4 punktowych.

dobrze jest miec pasy z napinaczami, sa mechaniczne lub elektryczne - ja mialem mechaniczne napinacze i pasy schroth, tu sa podobne

http://www.allegro.pl/item525646199_pas ... mplet.html


Hmmm... myślałem że 4-ro punkty w E36 łatwiej zamocować...

Mocujesz tak jak u kostka... po lewej gdfzie schodzi pas pasażera i po prawej gfzie się go wpina

A trzypunt trzeba zamocować gdzieś pomiędzy tymi punktami...
Tak żeby był centralnie za plecami chyba ??

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 19:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
w sumie masz racje ja idealnie prosto mocowania tylnego nie mialem - bierz 4 punkty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL