BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 22:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Różnica
PostNapisane: 5 marca 2009, 16:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Bydgoszcz/ Janowiec
Witam!

Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć jakie są różnice w silnikach 2,0i 130km 12v, 2,0i 150km 24v (niestety nie orientuje się w oznaczeniach) poza ilością zaworów? Czy to są zupełnie inne silniki? Czy głowica 24v pasuje do tego słabszego silnika?

Czy można wierzyć w takie powerboxy http://moto.allegro.pl/item574224858_zy ... g_box.html wiadomo, że to napewno nie podniesie mocy o te 35km. Czytając komentarze wydaje się możliwe, że wzrost mocy jest odczuwalny. Chyba, że użytkownicy dzięki swej wyobraźni i w przekonaniu, że to tuning myślą, że na prawdę mają te xkm więcej. Proszę o wasze opinie


Ostatnio edytowano 9 marca 2009, 08:55 przez SERHIO, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 20:31 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2468
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M50B30
Garaż: e36 325i alpinweiss http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=34223
motorek 150konny jest nowszą konstrukcją i żywszą w eksploatacji tak więc jest lepsza i na pewno mniej pali.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 20:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
co do boxa.. az zal na to patrzec :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 21:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1373
Lokalizacja: Przemyśl
SERHIO, pytasz o dwa różne silniki - 130 konny to m20b20 (starszy), a 150 konny to zapewne M50B20 lub M52B20.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 21:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Tak ode mnie
m20b20 to mistrz brzmienia. Jego praca na wysokich obrotach to poezja dla uszu
Co ciekawe m20b25 nie ma tego w takim stopniu
no nie mowiac o nowszych konstrukcjach

Miałem już kilka bmw i zdecydowanie najlepsze odczucia akustyczne zawsze mialy m20b20
Za to mega szacun :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 21:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Witam,

stary to m20b20, a nowy to m50b20/m52b20. Stary 2 zawory na cylinder, nowy 4. Stary metalowy kolektor, nowy plastykowy. Stary pasek rozrzadu, nowy lancuch. Glowica z m20b20 nie bedzie pasowala do m50b20.m52b20 chociazby ze wzgledu na rozne kolektory.
Tyle co mi przyszlo do glowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 00:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Bydgoszcz/ Janowiec
Ogólnie chodzi mi o podniesienie mocy. Czytałem już o tym dużo i co nieco wiem.
A czy istnieje możliwość zaadoptowania jakiś części z m50b20/m52b20? A może ktoś wie na czym polegał fenomen silnika 2.0is 192km? A czy wraz ze zmianą głowicy zmieniając też kolektory (o ile jest to możliwe) to czy była by różnica mocy? A czy wydech od m50b25 da mi wzrost mocy czy tylko zmieni brzmienie?

Mam nadzieję, że będziecie mnie wspierać wiedzą ponieważ mam coraz więcej pytań :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 09:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Ogolnie jak chcesz podniesc moc to kup sobie jakis uzywany m52b28/193PS i masz problem z glowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnica
PostNapisane: 6 marca 2009, 11:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 267
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: E36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
SERHIO napisał(a):
Witam!

Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć jakie są różnice w silnikach 2,0i 130km 12v, 2,0i 150km 24v (niestety nie orientuje się w oznaczeniach) poza ilością zaworów? Czy to są zupełnie inne silniki? Czy głowica 24v pasuje do tego słabszego silnika?

Czy można wierzyć w takie powerboxy http://moto.allegro.pl/item574224858_zy ... g_box.html wiadomo, że to napewno nie podniesie mocy o te 35km. Czytając komentarze wydaje się możliwe, że wzrost mocy jest odczuwalny. Chyba, że użytkownicy dzięki swej wyobraźni i w przekonaniu, że to tuning myślą, że na prawdę mają te xkm więcej. Proszę o wasze opinie


co do silnikow, to wiem jedynie tyle ze motor 150KM jest nowsza konstrukcja od tego 130KM.

Co do "powerboxow" to daruj sobie, to jest nic nie warte, bo te konstrukcje oparte sa o rezystor(y), ktore oszukuja komputer samchodu, ktory po ich zastosowaniu mysli ze motor jest zimny i bardziej podlewa paliwem - nic wiecej. Auto po prostu jezdzi na ssaniu caly czas

_________________
Compact 323ti Indywidual :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 11:10 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Ten "tuning box" to po prostu rezystory oszukujące ECU i wymuszające zwiększoną dawkę paliwa. Jawne oszustwo, aż dziw, że nikt się do dupy tym palantom ogłaszającym się na allegro nie dobiera.
SERHIO, silnik to nie klocki lego, że wymieniasz sobie poszczególne elementy jak chcesz, kiedy chcesz i wszystko będzie grać, będzie większa moc. Silniki z głowicą, gdzie przypadają 4 zawory na cylinder mają większą moc, bo ułatwiona jest wymiana ładunku w cylindrach. Niestety, nie ma bata, żeby głowicę z m50 wpakować do m20. Kiedyś słyszałem o głowicach 24-zaworowych do m20, robiła je jakaś firma tuningowa, ale nie pamiętam już, czy czasem nie skończyło się na prototypie.

"Fenomen" silnika z 320is polegał na tym, że miał on swój wyścigowy rodowód. Odpowiednie materiały, odpowiednia technologia pozwoliły na wyśrubowanie parametrów i tyle. Bo to jest zupełnie inny silnik niż ten co siedzi w zwykłym 320i. Ten z 320is wywodzi się z M3.

Sama zmiana głowicy, nawet jeśli byłaby możliwa, przyniosłaby prawdopodobnie spadek mocy, zamiast wzrostu, bo komputer sterujący silnikiem trochę by się gubił.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 11:27 
SERHIO napisał(a):
A może ktoś wie na czym polegał fenomen silnika 2.0is 192km?


Przede wszystkim, 320is to 4 cylindry w rzędzie :super:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 11:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
SERHIO napisał(a):
Ogólnie chodzi mi o podniesienie mocy. Czytałem już o tym dużo i co nieco wiem.
A czy istnieje możliwość zaadoptowania jakiś części z m50b20/m52b20? A może ktoś wie na czym polegał fenomen silnika 2.0is 192km? A czy wraz ze zmianą głowicy zmieniając też kolektory (o ile jest to możliwe) to czy była by różnica mocy? A czy wydech od m50b25 da mi wzrost mocy czy tylko zmieni brzmienie?

Mam nadzieję, że będziecie mnie wspierać wiedzą ponieważ mam coraz więcej pytań :D


Z M20B20 nie wyciśniesz za wiele. Po zrobieniu profesjonalnego dolotu, wydechu i wystrojeniu wszystkiego np na ecumastrze pewnie udałoby się osiągnąć 150 koni ale kosztowałoby to jakieś 3,5-4 tyś zł czyli nie opłacalny kompletnie zabieg. Jeżeli uparłeś się na M20 to kup sobie sprawdzone 2,5 i po prostu doprowadź je do stanu fabrycznego.

A ten powerbox :rotfl: PADŁEM ! Jak to da 3,5 konia to będzie MISZCZ !!!

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 20:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Bydgoszcz/ Janowiec
Wiedziałem, że powerboxy to chłam ale nie wiedziałem, że oszukują one kompa :szok:
A co myślicie o planowaniu głowicy? Wiadomo, że wiąże się to z robieniem min. dolotów i nadwyręża to silnik. Jakich efektów można się spodziewać (jakich przyrostów) i ile taka przyjemność kosztuje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 22:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 155
Lokalizacja: malbork
Moje BMW: e34
Kod silnika: m20b20
a ile jest roboty przy zmianie z 2litry 130 km na 2litry 150km wszystko bedzie pasowac czy beda jakies przeróbki

_________________
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/1bd ... e488f.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 22:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 830
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
SERHIO napisał(a):
powerbox
:rotfl: :rotfl: Tyle na teman powerbox'ów..

_________________
Pozdrawiam Mateusz.

Check my 5er; viewtopic.php?f=6&t=80673 :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 22:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
SERHIO napisał(a):
Ogólnie chodzi mi o podniesienie mocy.

Sorki,ze pytam ale ty jeszcze wogole nie masz bmw :zdziwko: Nie lepiej najpierw poszukac pozadne auto i dopiero potem myslec o takich sprawach

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 22:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
spider napisał(a):
SERHIO napisał(a):
Ogólnie chodzi mi o podniesienie mocy.

Sorki,ze pytam ale ty jeszcze wogole nie masz bmw :zdziwko: Nie lepiej najpierw poszukac pozadne auto i dopiero potem myslec o takich sprawach


O takich rzeczach się właśnie przed zakupem myśli a nie kupuje zadbane 316i i potem wymyśla na forum jak je ztjuningować.

SERHIO napisał(a):
Wiedziałem, że powerboxy to chłam ale nie wiedziałem, że oszukują one kompa :szok:
A co myślicie o planowaniu głowicy? Wiadomo, że wiąże się to z robieniem min. dolotów i nadwyręża to silnik. Jakich efektów można się spodziewać (jakich przyrostów) i ile taka przyjemność kosztuje?


Napisz może ile masz na zakup samochodu i dalsze jego modyfikacje bo chyba tobie się wydaje że kupisz sobie E30/E34 które będzie idealnie trzymać fabryczną moc.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 14:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Bydgoszcz/ Janowiec
Tak biję się w pierś nie mam jeszcze BMW i dlatego rozważam różne możliwości.
Myślałem nad e30:
- 1,6 lub 1,8 i zrobieniu swapa
- 1,8 is lub 2,0 i podniesieni mocy
- 2,5 lub 2,8 i drobnymi modyfikacjami

Oczywiście każdy motor czy po swapie czy do tuningu musiał by przejść kapitalny remont bo wiem ze w przypadku tak wiekowych aut moc na pewno spadła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 15:52 
Cytuj:
Tak biję się w pierś nie mam jeszcze BMW i dlatego rozważam różne możliwości.
Myślałem nad e30:
- 1,6 lub 1,8 i zrobieniu swapa
- 1,8 is lub 2,0 i podniesieni mocy


jeśli chcesz moc, to od razu 1.8is i 2.0 też się kwalifikują do grupy "swap". Nie ma co rzeźbić.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 16:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
SERHIO napisał(a):
Tak biję się w pierś nie mam jeszcze BMW i dlatego rozważam różne możliwości.
Myślałem nad e30:
- 1,6 lub 1,8 i zrobieniu swapa
- 1,8 is lub 2,0 i podniesieni mocy
- 2,5 lub 2,8 i drobnymi modyfikacjami

Oczywiście każdy motor czy po swapie czy do tuningu musiał by przejść kapitalny remont bo wiem ze w przypadku tak wiekowych aut moc na pewno spadła.


Kupuj odrazu 325 albo 328 i niema co kombinować.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL