BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 13:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] Układ hamulcowy- jaki?
PostNapisane: 29 marca 2009, 20:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: KrakĂłw
Cześć,


założyłem w końcu 19 calowe felgi, a że jeździłem na nich mało do tej pory to nie zdążyłem odpowiednio zobaczyć jak zachowuje się samochód. Trzyma drogi się świętnie- duże i szerokie gumy robią swoje. Niestety gorzej z hamowaniem...


Zanim przystąpie do chip tuningu stwierdziłem, że należy to zrobić z głową- po co mi więcej mocy skoro samochód nie hamuje dobrze? Na 16 calach samochód hamował świetnie, byłem zaskoczony tak dobrym i precyzyjnym układem. Czy do E90 są odpowiednie "brake kity", czy ktolwiek próbował modyfikować układ hamulcowy w tym modelu?

Myślałem, aby kupić używany układ hamulcowy za granicą od 330i i podobnych, niestety na ebayach i innych nic nie znalazłem. A tak w ogóle taki układ hamulcowy pasowałby?

Jedyne, co mi się nasunęło to brake kit BMW Performance i Brembo kity- ale ich ceny zaczyanją się od 2,500 do 4,500 tysiąca EURO. To stanowczo za dużo. Macie jakiś pomysł aby poprawić hamowanie na tak dużych kołach? Wymiana samych klocków, na jakieś Ferodo Racing, czy Green Stuffy z EBC chyba nie wystarczy?

A może jakieś inne propozycje?


Pozdrawiam,
Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, 22:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
a jak bys sprobowal tarcze i klocki z M3


http://cgi.ebay.co.uk/Genuine-OEM-BMW-E ... 240%3A1318

http://cgi.ebay.co.uk/BMW-M3-4-0-V-8-V8 ... 240%3A1318

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, 22:52 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 711
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: G20
Kod silnika: B48
jeffrey1212 napisał(a):


plus zaciski i chyba pompa.

Nie jest to prosty zabieg, dlatego tyle kosztuje :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, 05:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: KrakĂłw
peterrr napisał(a):
jeffrey1212 napisał(a):


plus zaciski i chyba pompa.

Nie jest to prosty zabieg, dlatego tyle kosztuje :(


Rozważałem ten zabieg- jednak tarcze i klocki w tym momencie taniej dostane na allegro(także oryginały). Problem jest w tym, że za cholere nigdzie zacisków znaleźć nie mogę, a z tego co mnie się wydaje to jest chyba najdorższa sprawa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, 06:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
tomusxs, Brembo są drogie bo to Brembo :) Trzeba im przyznać że marketing mają świetny.

Ja bym proponował Big Break Kit Stoptecha albo AP Racing, też tanie nie będą, ale hamulce to samo bezpieczeństwo więc chyba nie warto na nim oszczędzać ;)

U mnie w wakacje wyląduje Stoptech ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, 15:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: KrakĂłw
kostek_ja napisał(a):
tomusxs, Brembo są drogie bo to Brembo :) Trzeba im przyznać że marketing mają świetny.

Ja bym proponował Big Break Kit Stoptecha albo AP Racing, też tanie nie będą, ale hamulce to samo bezpieczeństwo więc chyba nie warto na nim oszczędzać ;)

U mnie w wakacje wyląduje Stoptech ;)



Cena tych także przekracza niekiedy 3000EUR. Może jakieś inne pomysły, ma ktoś pełny cennik części BMW? Może tarcze i klocki kupiłbym sam, a zaciski nowe, jednak nie wiem jaki tego jest koszt...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, 16:16 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
tomusxs napisał(a):
Może tarcze i klocki kupiłbym sam, a zaciski nowe, jednak nie wiem jaki tego jest koszt...

cena jednego nowego gołego zacisku w ASO to koszt 1210zł więc chyba się nie opłaca,
a komplet na przednią oś K-Sport? (to niby D2 :niepewny: ) 356mm i 8 tłoczków powinno dobrze się sprawować http://www.k-sportracing.com/8pot-356x32-18-intro.html cena chyba w okolicach 5000 PLN

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, 17:46 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
K-sport lub D2 lub XYZ napewno beda najtansze jesli chodzi o aftermarketowe kity . Na dodatek wygladaja super i chyba doscyc dobrze dzialaja.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, 17:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Mozesz napisac konkretnie co jest nie tak przy hamowaniu na kolach 19" w porownaniu do 16"? Generalnie na szerszych oponach powinien jeszcze lepiej hamowac, dlatego mnie to zastanawia :niepewny:

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, 18:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: KrakĂłw
///M_ichał napisał(a):
Mozesz napisac konkretnie co jest nie tak przy hamowaniu na kolach 19" w porownaniu do 16"? Generalnie na szerszych oponach powinien jeszcze lepiej hamowac, dlatego mnie to zastanawia :niepewny:


Ogólnie o wiele bardziej trzeba deptać, no i droga hamowania wydłużyła- tak mi się przynajmniej wydaje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, 21:26 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 711
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: G20
Kod silnika: B48
tomusxs napisał(a):
///M_ichał napisał(a):
Mozesz napisac konkretnie co jest nie tak przy hamowaniu na kolach 19" w porownaniu do 16"? Generalnie na szerszych oponach powinien jeszcze lepiej hamowac, dlatego mnie to zastanawia :niepewny:


Ogólnie o wiele bardziej trzeba deptać, no i droga hamowania wydłużyła- tak mi się przynajmniej wydaje.


na suchym to chyba nie prawda :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, 21:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
tomusxs, A może lepiej zacząć od przewodów w stalowym oplocie i porządnego płynu?

U mnie to zrobiło dużą różnicę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 07:41 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 711
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: G20
Kod silnika: B48
kostek_ja napisał(a):
tomusxs, A może lepiej zacząć od przewodów w stalowym oplocie i porządnego płynu?

U mnie to zrobiło dużą różnicę.


A jaki płyn polecasz, muszę wymienić u siebie :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 07:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Ja mam u siebie Motula RBF660 i nie mam do niego żadnych zastrzeżeń. Na seryjnych przewodach i płynie po 3-4min jazdy torowej hamulec wpadał mi w podłogę i praktycznie nie hamował, a na przewodach w stalowym oplocie i motulu nawet po 8 okrążeniach w poznaniu hamulce cały czas porządnie działają. Jedynym problemem są wibrację ale to już raczej kwestia zacisków.

Nie wiem jaką różnicę zrobi sam płyn. Przewody nie są drogie więc chyba warto w nie zainwestować ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 20:08 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 711
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: G20
Kod silnika: B48
dzisiaj rozwiałem w serwisie BMW o hamulcach i generalnie odradzają przejście na sportowe, w mieście nie sprawdzają się :kwasny:

na torze to inna bajka :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 20:17 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
peterrr napisał(a):
na sportowe

bo typowo sportowe to muszą mieć odpowiednią temp aby skutecznie hamować

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 20:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
peterrr, nie słuchaj się ludzi z BMW. Oni odradzają wszystko co nie jest ich. A najgorsze że nie mają o tym pojęcia.

Przewody + płyn nie mają żadnych skutków ubocznych, są lepsze przy każdej temperaturze.
Big Break Kit to samo.

Najważniejsze żeby nie kupować klocków typowo torowych bo one na zimno nie hamują. Jakbyś po lodzie jechał. Ale klocki Streetowe dobrych producentów są zdecydowanie lepsze niż seria.

Chyba że nie przeszkadza ci piszczenie i pylenie to są np. klocki Pagida (szare) które na zimno mają podobny współczynnik tarcza co większość torowych na ciepło, a na ciepło o niebo wyższy :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 20:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
tomusxs, rozumiem że używasz samochodu tylko na ulicy?

Wówczas chyba najrozsądniejszą opcją byłby jakiś tak zwany Brake Upgrade Stage 1 albo 2.

Czyli przewody, płyn i dobre klocki. W 2 są jeszcze tarcze.

Jeżeli chodzi o przewody to polecany jest Goodridge. Płyn Motul RBF660.

Jeżeli chodzi o klocki to jest dużo różnych opinii. Tunerzy w UK do jazdy ulicznej polecają niebieskie Pagidy.

Na początek powinno wystarczyć. Co do tarczy to nie zgłębiałem tematu. W każdym razie wszyscy polecają nacinane. Ale moim zdaniem nawiercane są dużo ładniejsze ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 06:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: KrakĂłw
kostek_ja napisał(a):
tomusxs, rozumiem że używasz samochodu tylko na ulicy?

Wówczas chyba najrozsądniejszą opcją byłby jakiś tak zwany Brake Upgrade Stage 1 albo 2.

Czyli przewody, płyn i dobre klocki. W 2 są jeszcze tarcze.

Jeżeli chodzi o przewody to polecany jest Goodridge. Płyn Motul RBF660.

Jeżeli chodzi o klocki to jest dużo różnych opinii. Tunerzy w UK do jazdy ulicznej polecają niebieskie Pagidy.

Na początek powinno wystarczyć. Co do tarczy to nie zgłębiałem tematu. W każdym razie wszyscy polecają nacinane. Ale moim zdaniem nawiercane są dużo ładniejsze ;)



Tylko ulica, oczywiście :-)

Co do klocków to przekonany jestem do EBC Green Stuff nie wiem jak one w BMW się sprawują, ale w innych samochochodach dosyć dobrze. No tak, ale zmiana tarcz na taki sam rozmiar? Coś to da? Seryjny zacisk będzie współpracował z taką tarczą?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 06:58 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
tomusxs napisał(a):
ale zmiana tarcz na taki sam rozmiar? Coś to da? Seryjny zacisk będzie współpracował z taką tarczą?

tak np. nawiercane tarcze Ziermmann Sport

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL