BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] wymiana wyisko na wiatrak elektryczny a przyrost mocy
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 17:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Witam
Ostatnio gadałem z gościem którego znajomy zrobił taką przeróbkę i zaowocowało to przyrostem mocy rzędu 7ps-może żaden szał ale zawsze to coś ;) ten sam gośc powiedział mi że były wersje e46 w których występowały wiatraki elektryczne-opcja taka pozwoliła by zamienic wisko na idealnie pasujące wiatraki elektryczne bez jakiegoś druciarstwa z dostosowaniem wiatraków od innego auta.Znalazłem na allegro parę takich wiatraków np tu:
http://moto.allegro.pl/item653747963_bm ... _wody.html
oczywiście w używce można kupic dużo taniej. W związku z tym pytanie do was czy ktoś wykonywał taką przeróbke lub ma jakieś doświadczenia w tym temacie?Domyślam się że oprócz wymiany samego wiatraka trzeba będzie jakiś czujnik lub czujniki które będą załączac ten wiatrak, no i nie wiem jak chłodnica czy będzie pasowac...

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 20:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 327
Lokalizacja: Przasnysz / Gdańsk
Moje BMW: było E36 jest E46
Kod silnika: M52B28TU
Podobno tak jest. Spadek mocy napewno jest jak sie wiatrak elektryczny odpali bo bedzie stawial wiekszy opor na alternator ale podczas jazdy faktycznie musi byc przystost mocy. Tez chcialem to zrobic bo kupione wisco nie dzialalo mialem juz zaczynac przerobke ale w sklepie wymienili mi na drugi i zaczal chodzic. Potrzebny bedzie pewnie czujnik temp. widzialem jak ktos od poloneza zastosowal no i przekaznik elektryczny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2009, 09:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
tylko że na wiatraku elektrycznym silnik ma skoki temperatury czego nie sa się zauważyć.
A w przypadku wiskozy silnik jest stopniowo schładzany dzięki czemu silnik ma większą żywotność.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2009, 09:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Niewątpliwie masz rację, natomiast większośc silników innych marek nie ma wiskozy i jakoś sobie radzą, mnie martwi jeszcze fakt że dzwięk by się zmienił na niekorzyśc.

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 103 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL