BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] BMW e46 330ci kilka sposobów na zwiększenie mocy
PostNapisane: 13 lipca 2009, 20:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Witam
W najbliższym czasie planuje zwiększyć moc w swojej 330. W związku z tym chciałbym dowiedzieć się co moglibyście mi zaproponować Turbo, kompresor, chip czy też inne modyfikacje. Proponując prosiłbym o podanie przybliżonych osiągów po wprowadzonej przeróbce, kosztów ora namiarów na firme która tym się zajmuje,

Dodam jedynie ze chodzi o samochód BMW e46 330 ci przebieg prawie 200 tyś zamontowana sportowa wkładka filtru powietrza K&N. Ogólnie silnik pracuje równo, nie ma żadnych stuków puków.


Ostatnio edytowano 13 lipca 2009, 21:46 przez kedzior001, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 20:56 
Kiedyś interesowałem sie tym tematem i nawet konsultowałem się w podobnej sprawie z Rzeszowskim oddziałem V-tech'a. Jeśli chodzi o wszelkie "czipowanie", to nie skusił bym sie na taki zabieg, ponieważ jego koszt to około 1000-1500 zł, a w przypadku silnika wolnossącego, przyrost mocy jest minimalny (2-5%). Pytałem też o zamontowanie turbo, ale Pan z V-tech'a rzucił mi ceną rzędu 20 tys zł za taką usługę, więc szybko sie rozmyśliłem. Sądzę, że najrozsądniejszym rozwiązaniem był by tu kompresorek :hyhy:. Mnie proponowano taki za 6 tys, który dodaje chyba około 25% mocy, a to już jest fajnie ;)


Ostatnio edytowano 13 lipca 2009, 23:02 przez Zakov, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 21:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Chipowanie silnika wolnossącego sobie odpuść. Nie warto. Zależy ile masz funduszu na to podnoszenie mocy. Zarówno w przypadku uturbiania jak i zakładania kompresora poniżej 10 000 zł się nie wyrobisz.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 00:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
5% z chipa to zdecydowanie za mało, ale z drugiej strony mam do przeznaczenia maksymalnie 8 tyś na ten cel, szkoda wydawać więcej lepiej dołożyć jeszcze 15 tyś i mieć M3. Zakov może powiesz co to za firma montowała komprresor w tej cenie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 23:55 
Cytuj:
Zakov może powiesz co to za firma montowała komprresor w tej cenie?


Taką cenę podał mi facet z Rzeszowskiego oddziału V-tech'a.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 08:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
procentowo po takiej modyfikacji ile zwiekszy sie moc?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 11:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Cytuj:
procentowo po takiej modyfikacji ile zwiekszy sie moc?
Zakov napisał(a):
Mnie proponowano taki za 6 tys, który dodaje chyba około 25% mocy, a to już jest fajnie

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 21:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
a co sadzicie o kompresorze elektrycznym?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 07:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: wieden krakow
Witaj :)
widze ze chcesz troche zwiekszyc moc u siebie ja mam 325ci m54 czyli taki sam silnik jak ty tylko troszke mniejszy , zobacz sobie temet 325ci kompresor .

o elektrycznym zapomnij !! Szukaj naprawde sprawdzonych rozwiazan , polecam ci tak jak i mi zostaly polecone zestawy dedykowane ! sa drogie ale wiesz za co placisz , masz gwaracje wytrzymalosci kompresora na 150tys kilomterow , masz dosc fajny silnik choc 200 tys kilometrow to o duzo za duzo na taki tuning .

Ja ma 80tys rocznik 2004 i sie zastanawiam czy wlozyc g-power czy jednak nie bawic sie i kupic odrazu M3 , wczesniej jezdzilem ponad 100 km na rok teraz sie troche to zmienilo wiec pewnie moja 325Ci bedzie do kupienia :)

A jak chcesz montowac cos taniej luknij na firme eaton, ona robi kompresory do mercedesa , do bmw widzialem ze ludzie tez to wkladaja i fajnie to jezdzi ale problem jest z dopasowaniem ! musisz zdobyc lub sam wyprofilowac lapty ktore umieszcza go w odpowiedzimy mijescu i odleglosci a na koniec malinka STROJENIE !!!!

Jezeli mimo to jestes chetny to sluze pomoca znajomosci Perfekt niemiecki i jedziemy do kraju BMW i mozesz byc pewny ze tam beda wiedziec co z nim zrobic ale 8 tys to wiele za malo ! BMW to fajne auto ale do tanich zaliczyc go nie mozna a jego tuning w tanim wykonaniu napewno na dobre mu nie wyjdzie !

Jak bedziesz mial chec to podam ci kilka polskiech firmy co sie tym tez bawia ale pamietaj ze masz fajne autko i lepiej je oddac tam gdzie montuja kompresory do M54 prawie na codzien !

_________________
http://baks1983.100webspace.net/semest% ... 14510b.JPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 19:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
dzięki za pomoc, ale nie mam zamiaru wydawac wiecej niz 8 tys, jak już to wolałbym dopłacić i wymienić na M3 a g power krzyknie ale 8 tyś euro. poszukam czegoś tanszego a jak nie to dam sobie spokoj. A co sadziś o NOS lub sprężarce lub kompresorze elektrycznym? O chipa nie pytam bo da ale tylko maks 15 koni więc róznicy nawet nie będzie widać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 16:20 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: ÂŁDZ - UK
witam
male pytanie odnosnie tych modyfikacji
nosze sie z zamiarem kupna e46 330i z przebiegiem do 70tys km i chcialbym zalozyc turbo tylko czy to sie oplaca czy od razu dolozyc wiecej i kupic m3 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 17:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
kedzior001 napisał(a):
A co sadziś o NOS lub sprężarce lub kompresorze elektrycznym?


Elektryczna sprężarka nic nie da, nie ma takiej mocy aby wytworzyć jakiekolwiek przyzwoite ciśnienie doładowania - odpuść to sobie.

IMO NOS też nie ma sensu raz, że trzeba to co jakiś czas napełniać i też nie ma za wiele u nas punktów gdzie Ci to zrobią, poza tym Nos to dobre rozwiązanie do auta turbo doładowanego gdzie potrzebujesz zniwelować turbo dziurę. W wolnossącym nie mówię, że się nie sprawdzi ale według mnie lepsze jest podniesienie mocy na "stałe".

Z 8 tyś zł wiele nie zwojujesz w tej materii jeśli ma być profesjonalnie, bez drutu i do tego mają być efekty.

Cytuj:
nosze sie z zamiarem kupna e46 330i z przebiegiem do 70tys km i chcialbym zalozyc turbo tylko czy to sie oplaca czy od razu dolozyc wiecej i kupic m3 ?


Z ekonomicznego i racjonalnego punktu widzenia nie ma sensu, lepiej kupić M3, takie auto z dokładanym turbo zawsze będzie się borykać z problemami, poza tym jest to bardzo kosztowna, czasochłonna zabawa patrz projekt Stana .

W dodatku kupując M3 masz już hamulce i zawieszenie przystosowane do odpowiedniej mocy, zakładając Turbo do 330ci obowiązkowo trzeba zmienić heble i zawias. Więc sam widzisz, że koszta spore.

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 13:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: ÂŁDZ - UK
zawieszenie i hamulce to akurat najmniejszy problem jezeli chodzi o koszta ale czy standartowe zawie. i hamulce z m pakietu nie wystarcza ? racja m3 jest lepsze pod kazdym wzgledem ale 330i nie jest tak brutalne i glosne jak m3 a poza tym liczy sie tez ten piekny dzwiek turbiny ktory daje duzo radosci! ;) rozumiem ze samo zalozenie turba to nie wszystko , co za tym idzie to tez zmiany niektorych czesci w silniku tylko czy to jest konieczne?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 21:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
Draksior napisał(a):
zawieszenie i hamulce to akurat najmniejszy problem jezeli chodzi o koszta ale czy standartowe zawie. i hamulce z m pakietu nie wystarcza ?


Najlepiej i chyba najtaniej wrzucić zawias i hamulce z M3, seryjne m-pakietowe nie wystarcza - szybkie auto to nie tylko moc silnika :) a chyba najważniejsze w tym wszystkim jest bezpieczeństwo. AEM hamulce tez są jakaś opcja ale ceny powalaja.

Draksior napisał(a):
330i nie jest tak brutalne i glosne jak m3 a poza tym liczy sie tez ten piekny dzwiek turbiny ktory daje duzo radosci!


Jak zrobisz kompletny ukł. wydechowy do 330ci z większym przelotem też będzię głośnie + do tego turbo i masz brutalność :P

Draksior napisał(a):
rozumiem ze samo zalozenie turba to nie wszystko , co za tym idzie to tez zmiany niektorych czesci w silniku tylko czy to jest konieczne?


Zależy trzeba sprawdzić jaki stopień sprężania ma m54b30 jeżeli jest wysoki to musowo musisz wrzucić grubszą uszczelkę pod głowicę, która odpręży silnik (np. Cometic - patrz ebay us)
Jeżeli chcesz założyć soft turbo to raczej na pewno silnika nie musisz ruszać przy większym doładowaniu już trzeba trochę kutych gratów wrzucić.

Proponuję Ci skontaktować się z osobami, które robiły takie operacje, na pewno pomogą.

Pozdro

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 22:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
Moim zdaniem za takie pieniądze to chyba nie ma sensu.

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 19:07 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: ÂŁDZ - UK
dzieki wielkie za info!
ogolnie to poswiecilem troche czasu na szukanie czesci ktore chcialbym zalozyc do autka np hamulce brembo z serii gran turismo czy zawieszenie bilsteina i oczywiscie turbo garreta gt2860rs i musze powiedziec ze kupujac tylko te czesci to juz mam m3 a nie mowiac jeszcze o kosztach robocizny i ustawien zeby auto smigalo jak nalezy..wiec na chwile obecna rozwaze wszystkie za i przeciw takiej modyfikacji czy moze lepiej m3
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 20:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
posiadam 330 ci i z tego co wiem to hamulce i zawieszenie sa identyczne jak te w M3, wystarczy zajżeć do jakiegoś katalogu z częściami aby przekonać się, nawet słyszałem to w jakims programie motoryzacyjnym w którym mowili że jest to ubrzsza wersja m3, różniąca się tylko silnikiem i skrzynią.


dzapan napisał(a):
kedzior001 napisał(a):
A co sadziś o NOS lub sprężarce lub kompresorze elektrycznym?


Elektryczna sprężarka nic nie da, nie ma takiej mocy aby wytworzyć jakiekolwiek przyzwoite ciśnienie doładowania - odpuść to sobie.

IMO NOS też nie ma sensu raz, że trzeba to co jakiś czas napełniać i też nie ma za wiele u nas punktów gdzie Ci to zrobią, poza tym Nos to dobre rozwiązanie do auta turbo doładowanego gdzie potrzebujesz zniwelować turbo dziurę. W wolnossącym nie mówię, że się nie sprawdzi ale według mnie lepsze jest podniesienie mocy na "stałe".

Z 8 tyś zł wiele nie zwojujesz w tej materii jeśli ma być profesjonalnie, bez drutu i do tego mają być efekty.

Cytuj:
nosze sie z zamiarem kupna e46 330i z przebiegiem do 70tys km i chcialbym zalozyc turbo tylko czy to sie oplaca czy od razu dolozyc wiecej i kupic m3 ?


Z ekonomicznego i racjonalnego punktu widzenia nie ma sensu, lepiej kupić M3, takie auto z dokładanym turbo zawsze będzie się borykać z problemami, poza tym jest to bardzo kosztowna, czasochłonna zabawa patrz projekt Stana .

W dodatku kupując M3 masz już hamulce i zawieszenie przystosowane do odpowiedniej mocy, zakładając Turbo do 330ci obowiązkowo trzeba zmienić heble i zawias. Więc sam widzisz, że koszta spore.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 21:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
kedzior001 napisał(a):
posiadam 330 ci i z tego co wiem to hamulce i zawieszenie sa identyczne jak te w M3, wystarczy zajżeć do jakiegoś katalogu z częściami aby przekonać się, nawet słyszałem to w jakims programie motoryzacyjnym w którym mowili że jest to ubrzsza wersja m3, różniąca się tylko silnikiem i skrzynią.


Nie sa, M3 ma zupelnie inne zawieszenie (zwroc uwage na to, jakie felgi montuje sie na tylnej osi w M3, da Ci to troche pojecia, o tym jak duze sa roznice w budowie tylnego zawieszenia) i zupelnie inne hamulce (np. tarcze, ta sama srednica, ale inna grubosc, inne klocki, inne zaciski). Nie ma wspolnego mianownika miedzy 330Ci, a M3. W programach motoryzacyjnych pracuja czesto ludzie, ktorzy nie do konca maja pojecie o czym mowia.

Chcesz dowod -> www.realoem.com , sprawdz co pasuje do Twojego modelu, a co do M3 i ile z tych czesci jest wspolnych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 21:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
kedzior001 napisał(a):
posiadam 330 ci i z tego co wiem to hamulce i zawieszenie sa identyczne jak te w M3, wystarczy zajżeć do jakiegoś katalogu z częściami aby przekonać się, nawet słyszałem to w jakims programie motoryzacyjnym w którym mowili że jest to ubrzsza wersja m3, różniąca się tylko silnikiem i skrzynią.


:szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 23:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
kedzior001 napisał(a):
słyszałem to w jakims programie motoryzacyjnym w którym mowili że jest to ubrzsza wersja m3, różniąca się tylko silnikiem i skrzynią.


Ciekaw jestem co to za program?? :) A może w prima a prilis go puszczali? :P Jedno jest pewne wprowadzili cię w błąd :D

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL