BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zwiekszenie mocy w BMW 323i
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 01:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Irlandia
Witam
Na poczatku chce zaznaczyc ze jestem nowy na forum i staralem sie poszukac czy juz takiego tematu nie bylo ale niestety nie udalo mi nic znalezc sie wiec jezeli cos przeoczylem to prosze o link.

Niedawno kupilem sobie trojke e36 323i coupe z 98, wczesniej mialem dwie 320. I z tego co wiem w 323 siedzi taki sam silnik (pojemnosc) jak w 325 z czego ma o jakies 20koni mniej.

Moje pytanie dotyczy tego co musialbym zmienic zeby uzyskac taka moc(albo i wieksza):) i czy "oplaca"mi sie to robic?


Ostatnio edytowano 11 sierpnia 2009, 07:14 przez mloody, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 07:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Możesz zmienić silnik na ten z 328.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 13:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: Otwock
nie oplaca Ci sie tego robic bo silniki 170 konne maja lepszy przebieg momentu obrotowego
a jezeli chcesz te 22 konie to zmien kolektor dolotowy na ten od m50b25 ale i krzywa momentu sie wtedy zmieni

_________________
BMW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 14:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Więc silnik z 325 ma na papierze te powiedzmy 22 KM wiecej,ale jezeli chodzi o jazde, osiagi oba auta mają praktycznie identyczne. Tuning 323 to praktycznie to samo co tuning 328 a to jest juz szerzej opisane tzn. zaminana kolektora ssącego na taki z e36 325i, co wg niektórych zródeł ma dac ok 10-15 KM w wyższych partiach obrotów kosztem lekkiego pogorszenia dołu, jednak nie jest to takie plug&play. Dalszy tuning to już raczej kompresor/turbo lub swapy, gdyż cała reszta jest po prostu nie opłacalna jeżeli porównamy koszt/przyrost mocy. Co do swapa silnika z 328, to nie wiem jak to jest z sensownością tego, bo zmiana jakas radykalna nie bedzie,a koszt talkiego swapa to pewnie ok 5 tys zł, wiec chyba już lepiej swapować m54b30 z e46 330


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 14:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Różnica między 323 a 328 jest znaczna w codziennej jeździe, zwłaszcza na przykład wyprzedzanie w trasie. 40Nm różnicy robi swoje. Ze swapem jest o tyle fajnie że wystarczy w gruncie rzeczy sam silnik z osprzętem i wydech bo reszta typu zawias/hamulce/skrzynia jest taka sama. Nie wiem jak sprzęgło ale pewnie też takie same. Sprzedając swój silnik po swapie cała taka operacja zmieści się sporo poniżej 5000zł. Sam ostatnio zacząłem taką operację brać pod uwagę bo M54 to jednak nadal mniejsza lub większa rzeźba i bujanie się po warsztatach.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 16:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Akurat tutaj z tego co mi wiadomo sprzegło jest inne w 323 niż w 328 (inna srednica tarczy), podobnie skrzynia, choc byc moze nie ma tu koniecznosci zmiany. Reszta tzn hamulce, zawieszenie, dyfer jest to samo. Szczerze to sam zastanawiałem sie nad podnoszeniem mocy w tym samochodzie ale powoli dochodze do wniosku ze na wszystko to trzebaby wydac tyle ze zaczyna sie kalkulowac kupno czegos mocniejszego w serii. Swap m54b30 podobnie jak zalozenie kompresora to koszta conajmniej 7-8 tys zł. Jak na razie dopracowałem porządnie sprawy zawieszeniowe (bilstein b8+eibach pro+grubsze stabilizatory+tuleje od m3), dołożylem szpere z przełożeniem s3.15 (polecam, poprawia troche przyspieszenie) i zakupiłem dobre opony. Auto po takich przeóbkach daje sporo przyjemności z jazdy a o to tu chyba chodzi.


Ostatnio edytowano 11 sierpnia 2009, 16:56 przez ryszard86, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 17:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
To lipa z tym sprzęgłem bo w 323 mam praktycznie nówkę i szkoda się będzie rozstawać.
Skrzynia rzeczywiście jest inna, ciutkę inne przełożenia ale pasuje jak to w BMW :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 17:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Co do sprzęła to niestety w 323 masz 228mm tarcze a w 328 240mm. Podejrzeam ze może to miec znaczenie jeżeli chodzi o trwałość sprzegła. Zamierzasz robić taki swap? Z jakimi kosztami sie liczysz, i gdzie ewentualnie masz zamiar to robić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 20:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Rozważam taką operację, robione by to było w Augustowie gdzie normalnie serwisuje swoje beemki.
Całość operacji czyli graty do swapa + robocizna - sprzedanie tego co zostanie myślę że wyjdzie około 2000zł.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 09:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 156
Lokalizacja: Krosno
silnik sie rozni pewnie wydechem od polowy na pewno masz pojedynczy zakladajac podwojny od 192 km na pewno zyskasz mysle ze rozni sie jeszcze programem moze wtryskami i pewnie tyle ... na pewno duzo dlawi wydech ... bo chyba jest taki jak w 2.0

_________________
Obrazek
----------
Moja E36 fotki:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=571872#571872


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 00:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Irlandia
Dzieki za odpowiedzi
Czyli wychodzi na to ze tak na dobra sprawe to nie oplaca mi sie kabinowac za bardzo z przerobkami silnika ew. wymienic silnik ale to na razie nie wchodzi w rachube.

A co z tym wydechem. Jakbym np wyrzucil katalizator pomoze cos?

I druga sprawa
Ktos mi powiedzial ze najlatwiej zmiekszylbym moc gdybym zwiekszyl dawke paliwa, powiedzial ze moze to zrobic (ja za bardzo na mechanice sie nie znam) poprzez wstawienie jakiegos opornika(dwoch?) i bede mogl normalnie tym sterowac tzn gdy bedzie wylaczone to bedzie tak jak teraz a gdy wlacze to samochod bedzie odczytywal to tak jakby byl silnik zimny i podawal wiecej paliwa. Mowi ze bedzie to odczuwalne w czasie jazdy.
Co o tym sadzicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 09:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2972
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
kupiłeś 11 letnie auto i chcesz zwiększyć moc...po co?
kup 11 letnie subaru i nie będziesz się męczył

_________________
Obrazek


https://picasaweb.google.com/100024553116878785483/Indochiny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 10:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
becek napisał(a):
kupiłeś 11 letnie auto i chcesz zwiększyć moc...po co?
kup 11 letnie subaru i nie będziesz się męczył


:rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 13:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Irlandia
co to to nie

sam sobii kup subaru :rotfl:

jest takie powiedzenie apetyt rosnie w miare jedzenia ;)

fakt auto jest 11letnie ale kupilem je ze wzgledu na to ze kocham e36;) co prawda ma 11 lat ale nie znalazlbym pewnie duzo lepszej e 36ki (mechanicznie i wizualnie) takze mysle ze "male" zwiekszenie mocy zniesie bez problemu

moja pierwsza e36ka (sedan `91 2.0) zrobilem 390 tys (oczywiscie dbalem o nia jak o dziecko;)) oddalem dla starych ci zalozyli gaz i dalej jezdza :rotfl: :rotfl: :rotfl: takze raczej nie mysle w ten sposob ze jezeli mam 11 letnie auto to nie warto juz nic z nim robic
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 13:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Irlandia
mala poprawka oczywiscie zrobilem mniej niz 390 bo kupilem ja z przebiegiem 220 ale przy takim stanie ja sprzedalem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 13:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Ty się najpierw dowiedz czy w tym irlandzkim raju pozwolą Ci na takie modyfikacje i ile potem będzie kosztować ubezpieczenie :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 13:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Irlandia
pozwola;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 23:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: Malbork
chyba najlatwiejszym sposobem jest tzw. stroker poczytaj sobie na streetracing.pl jak latwo wymodzic z twojego silnika moc :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL