BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 20:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] pytanie o bezpieczne ciśnienie doładowania
PostNapisane: 4 września 2009, 19:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Lokalizacja: z zawinkla :)
hejka pytanie czysto teoretyczne :P jakie jest bezpieczne ciśnienie doładowania w silniku m52b20? oczywiście w seryjnym bez odprężania go :P znajomy ma w crx'e 0,5 bara i lata już tyle czasu :) ktoś zna odpowiedz? czy każdy w tym dziale zajmuje się zmianą felg i zderzaków :rotfl:

_________________
Uniden PRO 520 XL + CTE AP1700 na dachu :D
uaz 469B-gofr 3 2.0GTI - CRX ED9 D16Z5 (czarna strzaÂła najzajebiaszcza popierdalaka) obecnie nudne e36


Ostatnio edytowano 7 września 2009, 00:36 przez przemO7716, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 19:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
Cytuj:
czy każdy w tym dziale zajmuje się zmianą felg i zderzaków
tylko nalepki :mad:

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 20:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
przemO7716 napisał(a):
czy każdy w tym dziale zajmuje się zmianą felg i zderzaków :rotfl:


BMW to takie samochody ze myslac o poprawie osiagow z grubsza masz 2 opcje - zmienic na inne BMW lub zmienic wiekszy silnik. Turbo mozna zalozyc i chwala za to ze sa ludzie ktorzy sie tego podejmuja bo byloby nudno ale jesli bede chcial poprawic osiagi mojej e32 (a chyba powoli zaczyna mi brakowac pod noga ;) ) to po prostu pod maske wjedzie 4,0 v8 i tyle :) Dlatego watpie zebys znalazl tu odpowiedz chyba ze teoretyczna - a crx to calkiem inna bajka niz jakiekolwiek BMW. Najlepiej popytaj na forum Hondy tam ci podpowiedza (mowie powaznie, tam chlopaki co nieco o tym wiedza)

przemO7716 napisał(a):
znajomy ma w crx'e 0,5 bara i lata już tyle czasu :)



To w koncu ile tego czasu lata?? :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

No i nieseryjne turbo + lpg + seryjny srodek silnika = nie widze tego zbyt dobrze...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 20:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Lokalizacja: z zawinkla :)
ha ha ha pytanie wyłącznie czysto teoretyczne :D tak z ciekawości je zadałem :P posiadałem crx'a ed9 D16Z5 tak dla ścisłości :) fajny samochodzik he he. Wiem najlepiej zmienić silnik... czyli się nie dowiem jakie jest bezpieczne ciśnienie doładowania :P cóż trzeba myć zęby bajkę obejrzeć i iść spać :) można temat wywalić :]
wnukus ja tam nie mysle nawet nic robić z tym złomem moim. Po prostu to jest dupowóz do przemieszczania się z punktu a do punktu b. grypa mnie wzięła i tak siedzę w domu i się zastanawiam z tym doładowaniem. cóż narka

_________________
Uniden PRO 520 XL + CTE AP1700 na dachu :D
uaz 469B-gofr 3 2.0GTI - CRX ED9 D16Z5 (czarna strzaÂła najzajebiaszcza popierdalaka) obecnie nudne e36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 02:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
przemO7716 napisał(a):
cóż trzeba myć zęby bajkę obejrzeć i iść spać


Mysle ze to najlepsze co mozesz zrobic :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 00:53 
wnukus napisał(a):

BMW to takie samochody ze myslac o poprawie osiagow z grubsza masz 2 opcje - zmienic na inne BMW lub zmienic wiekszy silnik.


Odpowiedź bardzo na temat :wstyd:

przemO7716 napisał(a):
jakie jest bezpieczne ciśnienie doładowania w silniku m52b20?


M52 jest o tyle problem, że jak wiadomo M52 ma alu blok, zwykłe M52 ma cylindry pokryte nikasilem, M52TU ma tuleje stalowe, więc łatwiej je obrabiać, wsadzając kute tłoki, więc ogólnie M52 pod turbo to tak średnio. Tak czy inaczej, bezpieczna granica przy b20, gdzie stopień sprężania jest dość wysoki (11:1) pewnie nie będzie przekraczać 0,4bar, chociaż też zależy co dla kogo znaczy "bezpieczne".

Najlepiej byłoby po prostu odprężyć nieco, dając np. grubszą uszczelkę przy takich zabawach z turbo. To nie ETA, czy M40 ;)

Z tego co kiedyś gdzieś wyczytałem, M50b20 raczej na pewno zbyt długo 0,5 nie wytrzyma


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 16:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Lokalizacja: z zawinkla :)
no dzięki Fryderyk ;) Jesteś gość :) jako jedyny odpowiedziałeś na moje nurtujące pytanie :P he he tak myślałem że na serii długo nie pochodzi m52 gdyż ma wysoki stopień sprężania. a może wiesz jak bez blokad ustawić rozrząd w owym silniku? jestem ciekaw bardzo:P czy bez blokad nie podchodzić lepiej? he he plusik leci do Ciebie. pzdr

_________________
Uniden PRO 520 XL + CTE AP1700 na dachu :D
uaz 469B-gofr 3 2.0GTI - CRX ED9 D16Z5 (czarna strzaÂła najzajebiaszcza popierdalaka) obecnie nudne e36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 19:23 
przemO7716 napisał(a):
no dzięki Fryderyk ;) Jesteś gość :)


Takie sobie studia wybrałem, że coś tam muszę o tym wiedzieć :P

przemO7716 napisał(a):
a może wiesz jak bez blokad ustawić rozrząd w owym silniku? jestem ciekaw bardzo:P czy bez blokad nie podchodzić lepiej?


Nie wiem nic na pewno, wiem jak to jest w silniku M40, gdyż taki mam i rozbierałem rozrząd. Otóż tam wystarczy "na oko" go ustawić, chociaż w ASO do M40 też mają blokady. Mogę jedynie się domyślać, że wprawny mechanik poradziłby sobie bez blokad, jednak sam bym się tego bał podjąć, gdyż pewnie kończyłoby się to ponownym rozbieraniem rozrządu przy jakimś stukaniu itd., w M40 to proste, w M52 bawić się z vanosami, łańcuchami i dwoma wałkami- już pewnie nie tak bardzo :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 20:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Lokalizacja: z zawinkla :)
A no tak nie ma to jak 8 lub 16 na pasku :) he he sam trochę dłubię w samochodach. Niby tak ustawić te vanosy to człowiek musiałby nieźle popić żeby coś rozkminić z nimi :rotfl: kurcze w necie znalazłem blokadę na wałki tylko... nie ma żadnej do blokowania wału korbowego? czy się wsuwa np. pręt fi 8 jak w pewnych sprzętach w blok lub koło zamachowe? koło wyciągałem ale nie pamiętam już czy coś tam było :)

_________________
Uniden PRO 520 XL + CTE AP1700 na dachu :D
uaz 469B-gofr 3 2.0GTI - CRX ED9 D16Z5 (czarna strzaÂła najzajebiaszcza popierdalaka) obecnie nudne e36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 20:06 
przemO7716 napisał(a):
nie ma żadnej do blokowania wału korbowego?


Odpowiedź jest w TIS-ie ;)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL