BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 kwietnia 2024, 06:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 19:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
ww296 napisał(a):
14,8 z pełnym wnętrzem to wg mnie rewelacyjny czas jak na m52b28

Nie no...czas bardzo dobry, ale z tego co kojarze to Brus_ik mając 328 z kolektorem od m50 tez robił 14,7 albo 14,8. U mnie w b25 kolektor od m50 razem z dolotem nie pogorszyły dołu. Nie odczułem tego ani w jeżdzie ani nie wynika to z wykresu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 19:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: KrakĂłw
Pokażcie mi stawki jakiekolwiek gdzie ubezpieczenie 193 KM jest nizsze niż 200 KM :) zresztą dlaczego w takim przypadku nie zrobic 199?
Gratuluję wam tych wzrostów poniżej 4000 RPM.
Przyznam rację jak sprawdze to organoleptycznie albo jak np ktoś kogo znam i wiem że podchodzi do modyfikacji podobnie jak ja czyli realnie a nie emocjonalnie mi to potwierdzi - np Brusik.
Tak apropo Brusika robił czas 14.7 z tym ze miał częściowo ode lżony samochód a jego wykresy i odczucia z uzytkowania pokrywają sie z moimi. Mój czas jest typowy dla dobrze przygotowanego M52 z kolektorem M50, niestety często nieosiągalny dla wyimaginowanych, większych mocy.
Yar - Konczę moje wypowiedzi w tym temacie bo widze że jak ktoś ma inne zdanie niż TY to nie dążysz do dyskusji aby ustalić fakty tylko próbujesz narzucic swoje zdanie.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 19:46 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
Nie lepiej od razu założyć Alpha-N ? Troche dużo kombinowania jak na takie efekty..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 8 lipca 2010, 22:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E36 coupe 328 plus
Kod silnika: M52B28
- Wstawione zostały wałki rozrządu od S52B32,
- wycięty został kawałek osłony przy wentylatorze dla lepszego przepływu powietrza,
- wstawiony wydech końcowy Supersprint
- strojenie wykonane przez V-Tech Pomorze

Obrazek
Kolektor M50 + stożek z osłoną (wykres czerwony i zielony)
kontra
Kolektor M50, stożek z osłoną, wałki S52B32 i wydech końcowy Supersprint, BEZ strojenia (wykres niebieski i różowy).
Jak widać, moment nieco się zmniejszył. Góra wzrosła do 224KM.


Obrazek
Kolektor, wałki, wydech (czerwony)
kontra
To samo, ale ze strojeniem (hamowanie na V biegu. Na IV wyszło ok 236KM)


W końcu wszystko złożone w całość:

Obrazek
Kolektor, stożek (czerwony i zielony)
kontra
Kolektor, stożek, wałki, wydech, strojenie.

A to kawałek plastiku który wyciąłem. Idiotycznie blokował dostęp powietrza do silnika. Był tylko wąski przesmyk. Alternatywnie, można przenieść sygnał dźwiękowy i wywiercić otwór w kanale hamulca lewego. (Wg. Active Autowerke)
Obrazek


Tak więc jest 240KM, choć zweryfikuję to jeszcze na innej hamowni. Tak czy owak, 230, 240 - dobry wynik. Auto powyżej 5000 obr/min zachowuje się jak Honda, ale z mocą BMW! Odcinka ustawiona jest na 7000 1/min.

ps. kurczę, zapomniałem o podciśnieniu od oryginalnego wydechu. Trzeba to zatkać. Może dlatego mi czasami gaśnie na wolnych obrotach.


Ostatnio edytowano 15 czerwca 2014, 11:32 przez Yar, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 9 lipca 2010, 01:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 57
Posty: 157
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: ostatnie było Z42.0
Kod silnika: Focus3 ST 2.0 EB 250
...co prawda to nie ten motorek...ale pozwolę sobie wrzucić wykresy z ostatniego BMW Dyno...to były próby z przepinaniem EPROM-ów z "chipami"...jak widać rewelacji nie było :zawstydzony: ...ale 4KM i parę niutków to i tak sukces...
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
Focus 3 ST 2.0 250/320KM
Obrazek
https://www.facebook.com/GCSTuning


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 10 lipca 2010, 16:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Moje e36 m52b28 z wałkami od s52, kolektorem od m50 oraz nieco obrobioną głowicą.
Obrazek

Auto nie było strojone.

Auto zrobilo na tym setupie z pełnym środkiem czas et 14.8 w Ułęży (opony 205 - nie wiem czy nie troche już za wąskie na 1/4 przynajmniej??)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 14 lipca 2010, 15:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B25
A nikt z was nie próbował dorobić wałków u Świątka o takich samych parametrach jak S52B32, chyba, że dużo drożej wychodzi.

Yar, te wałki ze Stanów to nówki czy używki za 380 $??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 14 lipca 2010, 20:18 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
O tym samym myślałem właśnie... Dorobić u Świątka wg parametrów takich samych, jak te z s52. Koszt gotowych wałków GT do m52 u Świątka to 1890 zł za oba.
A nowe, oryginalne od S52, wg bmwfans.info to ca. 670$ za ssący, 524$ za wydechowy, więc stawiam czapkę śliwek, że 380$ za oba to używki :D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 15 lipca 2010, 03:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Trzeba jeszcze tylko znać te parametry. I jak tam z wycieraniem się tych wałków? Lepiej niż kiedyś?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 15 lipca 2010, 10:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 362
Lokalizacja: Suwałki
Wałki w stanach chodzą po 1000zł (parę razy widziałem)Gożej z przesyłką :cool:

_________________
viewtopic.php?f=6&t=116523&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 16 lipca 2010, 00:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B25
dzidzia24 napisał(a):
Wałki w stanach chodzą po 1000zł (parę razy widziałem)Gożej z przesyłką :cool:



Tylko ebay.com czy gdzieś jeszcze można takich szukać??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 30 lipca 2010, 21:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: KrakĂłw
Yar napisał(a):
- Wstawione zostały wałki rozrządu od S52B32,
- wycięty został kawałek osłony przy wentylatorze dla lepszego przepływu powietrza,
- wstawiony wydech końcowy Supersprint
- strojenie wykonane przez V-Tech Pomorze



ps. kurczę, zapomniałem o podciśnieniu od oryginalnego wydechu. Trzeba to zatkać. Może dlatego mi czasami gaśnie na wolnych obrotach.


Gratuluję mocnego autka.
chwyt powietrza z wersji M 3,2 jest właśnie podwójny i oprócz czerpania z otworu koło reflektora, ma odnogę biegnącą do kanału nawiewowego na hamulce.
Jakie podciśnienie do wydechu? Nie wiem o co chodzi - gdzie się znajduje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 27 sierpnia 2010, 14:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E36 coupe 328 plus
Kod silnika: M52B28
Siema.

Wałki ze Stanów - na ebay.com Zapłacić można i PayPalem i kartą VISA. Niektórzy sprzedający nie chcą wysyłać za granicę USA, i wtedy trzeba mieć kogoś na miejscu. Ale nie wszyscy stosują takie obostrzenia. No i, trza znać angielski...
Alternatywą dla S52B32 jest Schrick.

Co do podciśnienia - w oryginalnym wydechu końcowym E36 328 jest klapka otwierająca jedną rurę, sterowana podciśnieniem z dochodzącej do wydechu rurki. To miałem odetkane. Zatkałem. Zmierzyłem - moment nieco spadł po całości, choć nie wiem czy to nie z powodu zamulenia auta. Moc przy najwyższych obrotach pozostała ta sama - 239,5 - 240 KM.

Generalnie: w stosunku do samego kolektora M50 - moc wzrosła tylko przy obrotach > 5500 1/min. W normalnej jeździe się tego nie odczuwa. Jak się motor wkręci - tak. Wałki w cenie 1500 - 1700 zł, montaż wałków - 500zł, strojenie ok. 1500 - 2000zł. Czy warto? Każdy sam sobie na to odpowiada :)

Po wstawieniu kolektora i wydechu końcowego, nawet przed wałkami - obroty znacznie spadły, do około 500 1/min i motor pracuje nieco nierówno. Czasami gaśnie przy dojeździe do świateł, gdy nie jest w pełni gorący. Vtech to nieco poprawił, i zdarza się rzadziej, ale jednak wciąż. No i VANOS zaczął hałasować, ale nie wiem czy to ma związek z modem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 29 sierpnia 2010, 23:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: KrakĂłw
co do gaśnięcia - sprawdz sobie dokładnie wszelkie nieszczelności i świece załóz inne niz NGK. Stawiam na to że masz swiece NGK i moliwa lekką nieszczelnośc na połączeniun kolektora z M50 i przepustbnicy z M52.
A Vanos mógł sie mocniej zużyć po modzie w końcu to 500 obrotów wiecej :).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 31 sierpnia 2010, 06:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E36 coupe 328 plus
Kod silnika: M52B28
ww296 napisał(a):
co do gaśnięcia - sprawdz sobie dokładnie wszelkie nieszczelności ...... moliwa lekką nieszczelnośc na połączeniun kolektora z M50 i przepustbnicy z M52.

Zrobię to niedługo. Słysze małe syczenie z okolic przepustnicy po delikatnym dodaniu i odjęciu gazu.
ww296 napisał(a):
i świece załóz inne niz NGK. Stawiam na to że masz swiece NGK

Świece to Denso Irydium Power założone pół roku i 10.000km temu.

Vanos też będzie zmieniony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 3 września 2010, 21:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B25
Te wałki chyba trudno dostać na tym ebay z S52, chyba chodzą jako "rarytas". Delikatniej można zmodzić wstawiając wałki od M50 - 240 stopni, bo M52 ma chyba 228. Zawsze to łatwiej je dostać i troszkę więcej tlenu dostarczą do komory spalania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 6 września 2010, 10:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E36 coupe 328 plus
Kod silnika: M52B28
sulek napisał(a):
Te wałki chyba trudno dostać na tym ebay z S52, chyba chodzą jako "rarytas". Delikatniej można zmodzić wstawiając wałki od M50 - 240 stopni, bo M52 ma chyba 228. Zawsze to łatwiej je dostać i troszkę więcej tlenu dostarczą do komory spalania.


Nie wstawisz wałków M50, S50 do silnika M52!
Krótko mówiąc:
Wałki S50 pasują do silnika M50
Wałki S52 pasują do silników M52 i M50

A szukać to trzeba umieć, i angielski znać. Angielski zresztą warto zawsze znać :>
Szukaj po "M3 cams" "M3 camshafts" ewentualnie "S52 cams" na EBAY.COM czyli w USA.
Sam znalazłem 2 aukcje:
http://motors.shop.ebay.com/__?_from=R4 ... sacat=6028
Trochę samodzielności...

Po tym modzie są problemy. Rozrząd wpada w wibracje. Nie jestem pewien, czy to VANOS, czy łańcuch, ale wibruje od 1500 do 2000 obr/min. VANOS zmieniłem na niby dobry, jest to samo. Napinacz obejrzę niedługo.
Poza tym silnik pracuje na niskich obrotach i nierówno. Poza tym komputer pokazuje przesunięcie faz rozrządu o 13 stopni mimo, ze wałki są wyrównane przyrządem (chodzi o te 2 kawałki metalu w kształcie C-ownika do ustawiania wałków). Mimo poprawnego ustawienia, górne krawędzie wałków nie tworzą linii prostej.
Gdybym wiedział, nie ładowałbym się w wałki, tylko został przy kolektorze. Niestety nigdzie o tym nie przeczytałem, a kolo który wstawił te wałki wcześniej, powiedział, że wszystko jest OK... Jak mam teraz płacić 500zł za wymianę na stare wałki...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 6 września 2010, 17:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Tez mam u siebie takie wałki, ale u mnie nie zauwazam zadnych negatywnych skutkow ubocznych. Przelatalem na nich juz ze 4 tys km...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 6 września 2010, 20:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
A nie można w prosty sposób jakoś podnieść wolne obroty? U mnie są około 600 obr/min mysle że po wstawieniu tego kolektora mogą spaść na te 500 a to troszke przy mało. Da się w prosty sposób podnieść je jakoś na okolo 700 obr ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 7 września 2010, 09:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E36 coupe 328 plus
Kod silnika: M52B28
Hmm co do tego kąta wałka dolotowego, to nie miałem racji - ktos wprowadził mnie w błąd. Teraz wyczytałem że może być wg komputera od -5 do -15 stopni. U mnie było najpierw -9, teraz -13 i jest w miarę OK.
Co do wibracji to pewnie p...ny VANOS. Napinacz jest OK.

Obroty - komputer pokazuje 750 (ustawione niby elektronicznie przez tunerów z V-tech), ale na obrotomierzu mam na oko 600.
Nierówno pracował. Teraz nieco się poprawiło. Może to był błąd z lambdą, świece są dobre, a może to zamiana kąta wałka z -9 na -13 stopni pomogła. Za to mam wrażenie że łatwiej też wpada w detonacje jak przycisnąć mu poniżej 1tys obr/min (oczywiście niechcąco, na takich obrotach się nie jeździ. Niemniej wcześniej nie miałem takich objawów).

W sumie - nie ma tragedii. Zrobi się vanos, i o ile nic nie padnie, jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL