BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 04:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 16:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E36 coupe 328 plus
Kod silnika: M52B28
Witam.
Otóż opiszemy tu tuning motoru M52B28 wolnossący, tj. żadne turbo, żaden kompresor.
Zaczęło się od tego, że szukałem informacji i wybrałem E36 328, ze względu na możliwość tuningu. Potem kupiłem kolektor M50B25, a następnie rzecz najważniejszą, czyli Bunię 328 coupe :) Niedługo zamieszczę ją w galerii.

[b]Zainstalowane obecnie: kolektor M50 + stożek + świece Denso Iridium Power, nic więcej.

Zmierzyłem moc (209KM), moment (268NM) oraz AFR (z katalizatorem!) - na wykresie poniżej.
Obrazek

Potem wałki rozrządu amerykańskiej M3 czyli S52B32

Oryginalne wałki M52B28,
kąt otwarcia: 228 / 228 stopni
wznios: 9,0 / 9,0 mm

Wałki S52B32:
kąt otwarcia: 252 / 244 stopni
wznios: 10,2 / 10,2 mm

Obrazek

No i w końcu po strojeniu w V-Tech Pomorze
Obrazek


Nie będę opisywał szczegółów instalacji kolektora M50, tylko parę refleksji:
- przeczytałem wiele instrukcji i wiedziałem jakie mogą być problemy, ale nie wiem dlaczego nikt nie powiedział, że można zainstalować listwę wtryskiwaczy od M50 zamiast rzeźbić w tej od M52. Niestety musieliśmy rzeźbić. Zgadnijcie, kto machał brzeszczotem i wiercił.
- to, za co chwalę 6cylindrówki BMW czyli podłużny układ i przeniesienie za oś przednią, jest makabrą jeśli trzeba coś z nim zrobić :) Dostać się do ostatniej śruby kolektora, do ostatniego wtryskiwacza itd. Straszne :)
- tylna łapa zamocowania kolektora - blokowana przez silnik krokowy.. rzecz problematyczna
- ludzie straszyli, że ciężko jest uszczelnić przepustnicę.. może w kolektorze nieprzerobionym. U mnie to był moment- zwykłe dokręcenie. Niepotrzebnie kupowałem uszczelkę z ASO w ogóle

Poskładaliśmy to wszystko starannie, a po odpaleniu chodziła równiutko.

Obroty biegu jałowego są nieco niższe, trzeba dawać więcej gazu przy ruszaniu. Poza tym na niewielkim otwarciu przepustnicy - a tak zwykle jeżdżę - zachowuje się jak przedtem. Czuć jakoś że oddycha swobodnie. Przy większym... :) Silnik ciągnie do samego końca (6600 rpm) niemal jak Honda, dupohamownia podaje że bardziej wciska ją w fotel, a dźwięk jest obłędny!!! :)

Po wszystkim:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 28 marca 2017, 07:51 przez Yar, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 16:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 813
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e36 328i Cabrio
Kod silnika: M52B28
Strasznie duzo tych konikow. Powiem nawet ze wydaje mi sie to nie mozliwe po zmianie samego kolektora bez zadnego strojenia ani niczego. Ale jezeli tak rzeczywiscie jest to tez sobie wsadze kolektor od m50 ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 16:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 786
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62b35tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 81&start=0
Yar, gdzie znalazłeś walki s52b32? słyszałem że są prawie nie do zdobycia? można wiedziec jaki jest koszt takich wałków?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 17:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
kolejny temat o tym samym . . .

wyjmij stożek, powinno być lepiej


viewtopic.php?f=2&t=30265&hilit=kolektor+M50&start=100


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 18:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E36 coupe 328 plus
Kod silnika: M52B28
Seth8 napisał(a):
Strasznie duzo tych konikow. Powiem nawet ze wydaje mi sie to nie mozliwe po zmianie samego kolektora bez zadnego strojenia ani niczego. Ale jezeli tak rzeczywiscie jest to tez sobie wsadze kolektor od m50 ;)


Dokładnie tak jest. Wymieniłem co wymieniłem. Słyszałem o koledze który uzyskał 211KM. Każdy silnik jest trochę inny! ;) Ważne też, żeby wszystko dobrze połączyć, i polecam kolektory już przerobione na M52 'plug&play'.

ANDREW E36 napisał(a):
kolejny temat o tym samym . . .


Wiem, troszkę odgrzewanie kotleta, ALE tu chcę sprawę potraktować kompleksowo - też wymienić wałki i to opisać.

ANDREW E36 napisał(a):
wyjmij stożek, powinno być lepiej

Wątpię. To Dave.F induction kit który na prawdę daje więcej mocy, stwierdzone przez ludzi. Zwróć uwagę na tą idealnie dopasowaną osłonę.

Smoke36 napisał(a):
Yar, gdzie znalazłeś walki s52b32? słyszałem że są prawie nie do zdobycia? można wiedziec jaki jest koszt takich wałków?


Smoke, wałki znalazłem na ebayu.com czyli amerykańskim. Kosztowały mnie 380$ + przesyłka około 100$ + zwłoka na cle (transport przez PolAmer, poszedłem po najmniejszej drodze oporu, dałem im 70PLN i jako za część używaną obyło się bez cła). Szukaj na eBayu. Pojawiają się czasami!

Jak macie jakieś konkretne pytania, walcie. Jak nie, czekamy do lata do instalacji wałków.

I tylko ponawiam pytanie: jakiś sprawdzony sensowny tuner ECU M52B28 w Polsce Płn.?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 20:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Yar napisał(a):
Wątpię. To Dave.F induction kit który na prawdę daje więcej mocy, stwierdzone przez ludzi. Zwróć uwagę na tą idealnie dopasowaną osłonę.



:zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 20:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Ten AFR to niezabogaty :kwasny:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 21:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E36 coupe 328 plus
Kod silnika: M52B28
Tomek napisał(a):
Ten AFR to niezabogaty :kwasny:


No właśnie, nie jestem pewien, ale podobno tak ma być. Tam jest katalizator...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 21:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Jak z katem to co innego :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 24 kwietnia 2010, 12:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 108
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Mam takie same mody u siebie + strojenie i powiem ze troszke lepiej to wyglada :)

http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/3c7 ... 9a297.html

_________________
Moja bunia ----> http://www.youtube.com/watch?v=Cgh9SVh1N6U


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 24 kwietnia 2010, 14:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
Interesujący temat :) Chcialbym u siebie też zmienić kolektor ssący. Yar pisałeś coś o M52 'plug&play' to chodzi Ci żeby wszystko zrobić na cacy czy że są takie gotowe kolektory do kupienia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 24 kwietnia 2010, 14:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
Sory że post pod postem.
JanekLWC gdzie robiłeś strojenie? Gdzieś w swoich okolicach? Do łowicza mam 30 km :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 26 kwietnia 2010, 01:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 108
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Stroilem w vtechu w Łowiczu.efekt jest ok :)

_________________
Moja bunia ----> http://www.youtube.com/watch?v=Cgh9SVh1N6U


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 26 kwietnia 2010, 07:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
Yar napisał(a):
jakiś sprawdzony sensowny tuner ECU M52B28 w Polsce Płn.?

moze PUZ Ci pomoze http://puz.com.pl/ albo da Ci kontakt...
Nastepna faza to walki+wystrojenie?? a kolektor wydechowy do tych walkow?? to by byl dobry duet!!!

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 26 kwietnia 2010, 10:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
JanekLWC Jaki jest koszt takiego strojenia i o ile wzrosło spalanie u Ciebie po tych wszystkich modach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 26 kwietnia 2010, 16:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 108
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Cena poszla na pw a co do spalania to nie mialem okazji sprawdzic gdyz padla mi sonda :/ i pali tyle ile pali :P jak wymienie to sie pochwale

_________________
Moja bunia ----> http://www.youtube.com/watch?v=Cgh9SVh1N6U


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 26 kwietnia 2010, 17:35 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
JanekLWC, no bardzo ładnie to u Ciebie wygląda, poziom m54b30 :ok:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 26 kwietnia 2010, 19:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 362
Lokalizacja: Suwałki
U mnie po tych samych modach wynik podobny 210KM I 267NM

_________________
viewtopic.php?f=6&t=116523&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 26 kwietnia 2010, 19:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E36 coupe 328 plus
Kod silnika: M52B28
ukanio328i napisał(a):
Interesujący temat :) Chcialbym u siebie też zmienić kolektor ssący. Yar pisałeś coś o M52 'plug&play' to chodzi Ci żeby wszystko zrobić na cacy czy że są takie gotowe kolektory do kupienia?


Hej. Chodzi o to, że część kolektora gdzie dołączone są wszystkie rurki (przewody podciśnieniowe) jest inna w M52 niż w M50, więc jeśli byś użył nieprzerobionego kolektora M50, to musiałbyś ostro rzeźbić, albo kupić specjalny zestaw z trójnikami itp. Ale w sprzedaży na ebay.de są gotowe przerobione kolektory M50 takie, które od razu wchodzą do silnika M52 bez żadnych przeróbek. Jedyny problemik może być z łapą która trzyma kolektor od dołu, ale jedną można usunąć, i tak się mocno trzyma.
Pozdro.


A Janek - trochę nie fair porównywać silnik wystrojony z niewystrojonym, co? Poczekaj do lata aż założę wałki i wystroję ;)
Niemniej dzięki za wykres. Interesujący.

Pablo - nie, kolektora wydechowego nie zamierzam wymieniać. Wydech końcowy tak. Dzięki za info o Puz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 26 kwietnia 2010, 21:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
A rozwiercanie kanałów dolotowych seryjnego kolektora z 2.8 ma jakiś sens?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL