BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 13:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 16 listopada 2010, 08:17 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
A co myślicie o wałkach Świątka? Mają w ofercie wałki do m54 i do m52tu. Wklejam cytat z maila od nich:
Cytuj:
Witam
zgodnie z rozmową telefoniczna
wałki typu R lub W 2400zł kpl
modyfikacja głowicy 1500zł + ewentualne części nowe konieczne przy naprawie glowicy prowadnice, uszczelniacze itp
frezowanie tłoków 300zł kpl 6 szt
czas realizacji ok 3 tygodni
Przyrost do 30%

Natomiast wałki typu GT 1980zł kpl przyrost ok 10%
przy wykonaniu wałków konieczność przesłania wałków seryjnych do pomiarów

Ktoś używal ich wałków codziennej jeździe? Stosunek ceny do przyrostu mocy wydaje się być w miare ok jak na te silniki.
Chociaż o Schricku slyszałem same dobre rzeczy, tylko jak mam coś zamawiać z US of A to juz mnie telepie na sama mysl o kosztach wysylki i podatkach...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 16 listopada 2010, 21:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
Grzesiek2290 napisał(a):
M54 ma gaz na potencjometr więc co w tedy z nim zrobić skoro M52Tu ma linke? (chyba że asc jest ale to tez nie jest na 100% pewne)

co ma piernik do wiatraka?

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 20 listopada 2010, 21:13 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 84
Lokalizacja: Dublin/Lublin
Moje BMW: 523i e39
Kod silnika: M52TU
a czy silnik z 523 też da radę tak przerobić?czy tylko 2,8....

_________________
--------<<<<<<<<<<GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH>>>>>>>>>>--------


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 21 listopada 2010, 06:55 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
kowalsr napisał(a):
a czy silnik z 523 też da radę tak przerobić?czy tylko 2,8....

Tez da rade, przydal by ci sie jeszcze kompletny wydech z 528.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 21 listopada 2010, 10:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 84
Lokalizacja: Dublin/Lublin
Moje BMW: 523i e39
Kod silnika: M52TU
a robił już ktoś coś takiego?przyrosty jakiego rzędu można osiągnąć? i najważniejsze jest sens?bo jeśli mam zdobyć 2-4 KM to chyba nie opłaci się...

_________________
--------<<<<<<<<<<GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH>>>>>>>>>>--------


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 22 listopada 2010, 17:46 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
Znajomy z klubu teraz walczy, jak skonczy i zhamuje to wrzuce tutaj. Ktory masz silnik, bo to tez jest wazne. Przy podwojnym vanosie musisz zastosowac inny kolektor.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 22 listopada 2010, 23:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 350
Lokalizacja: dzialdowo
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M44B19
Jesli chodzi o silnik m52b25, to smiało mozna uzyskac przyrost z 170 z seri stosujac dolot kolektor z m50 i wydech dwururke o jaskies +20 pare koników

_________________
Obrazek
ORIENTBLAU METALLIC


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 22 listopada 2010, 23:39 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 84
Lokalizacja: Dublin/Lublin
Moje BMW: 523i e39
Kod silnika: M52TU
no ja mam właśnie na podwójnym vanosie... :zdziwko: a szkoda żeby się te 20 koników tak marnowało...jaki kolektor trzeba w tedy zastosować?

_________________
--------<<<<<<<<<<GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH>>>>>>>>>>--------


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 23 listopada 2010, 00:16 
Chyba od m54.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 23 listopada 2010, 00:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 84
Lokalizacja: Dublin/Lublin
Moje BMW: 523i e39
Kod silnika: M52TU
Zakov napisał(a):
Chyba od m54.
ale od 3l czy od 2,5?
a co z wydechem?

_________________
--------<<<<<<<<<<GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH>>>>>>>>>>--------


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 23 listopada 2010, 00:26 
kowalsr napisał(a):
Zakov napisał(a):
Chyba od m54.
ale od 3l czy od 2,5?


Nie wiem czy to nie jest przypadkiem jedno i to samo.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 23 listopada 2010, 08:12 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Nie jest. 320/325 mają ten sam kolektor, w 330 siedzi inny.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 26 listopada 2010, 14:42 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
kowalsr w Twoim przypadku od b25, przy m52tub28 kolektor od b30. Wydech mozesz wstawic od 528, wtedy przyrost gwarantowany. Mozesz tez sprobowac co wyjdzie przy wydechu z 523, chyba tragedii by nie bylo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 26 listopada 2010, 17:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 84
Lokalizacja: Dublin/Lublin
Moje BMW: 523i e39
Kod silnika: M52TU
dzięki o taką odpowiedź mi chodziło :ok:

_________________
--------<<<<<<<<<<GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH>>>>>>>>>>--------


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 13 października 2012, 13:25 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Pozwolę sobie odkopać temacik, bo natknąłem się na coś takiego:
http://www.dbilas-shop.com/Products/Per ... _2969.html
Chodzi o obróbkę wałków rozrządu wykonywaną przez dbilas, firmę o lepszej chyba renomie, niż zakład inż. Świątka (o którego wałkach chodzą słuchy, że lubią się wytrzeć po jakimś czasie). Cenowo wychodzi chyba nienajgorzej - od 218 E za wałek, a zatem porównywalnie jak wspomniane już wałki Świątka), a charakterystyka nieuciążliwa, zbliżona mocno do wałków z s52.
Czy ktoś z Was słyszał/czytał może o trwałości takich przerabianych przez dbilas wałków?

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 13 października 2012, 13:27 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Ja slyszalem od goscia znajacego sie dobrze w temacie ze jezeli walki do Bmw to tylko i wylacznie SCHRICK.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 30 października 2012, 02:48 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
forest napisał(a):
Ja slyszalem od goscia znajacego sie dobrze w temacie ze jezeli walki do Bmw to tylko i wylacznie SCHRICK.

A czy "gość znający się dobrze w temacie" próbował coś innego?

maaaad, ogólnie to bałbym się obróbki. Sam nie wiem czemu, moze dlatego ze wiele razy czytałem o tym że jest niewskazana :oczami: ... Sam nie sprawdzałem, ale jestem ciekaw. Koleś u mnie w mieście ma wałki z Ireland Engineering juz od dobrych paru lat w e36 i jak narazie problemów zero. Postaram się go dorwać i zapytać dokładnie czy ma obrabiane czy robione na nowo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 5 listopada 2012, 19:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b28 TU ++
Witam mam zamiar wymienić kolektor ssący tylko na jaki :
1. m50b25 czy m54b30 ??
2. z tego co widzę wszyscy zakładają do e36 328 ,a czy wszystko bedzie pasowac tez do E46 coupe M52b28 TU 2000 r.
3. może ktoś ma gotowy do sprzedania , a może wie kto ma
4. no i ile doda optymalnie mocy sama wymiana
5. czy trzeba stroić po samej wymianie kolektora
Pozdrawiam
Sobek24

_________________
W Polsce mamy dwa rodzaje aut:
Bezwypadkowe i te które dopiero będą bezwypadkowe...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 5 listopada 2012, 20:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 201
Moje BMW: e39 523i
Kod silnika: M52
Garaż: E39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136654

moje byłe E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=102975
do silnika M52b28TU kolektor od M54b30


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] M52B28 - tuning wolnossący
PostNapisane: 5 listopada 2012, 20:59 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Barzini napisał(a):
forest napisał(a):
Ja slyszalem od goscia znajacego sie dobrze w temacie ze jezeli walki do Bmw to tylko i wylacznie SCHRICK.

A czy "gość znający się dobrze w temacie" próbował coś innego?

maaaad, ogólnie to bałbym się obróbki. Sam nie wiem czemu, moze dlatego ze wiele razy czytałem o tym że jest niewskazana :oczami: ... Sam nie sprawdzałem, ale jestem ciekaw. Koleś u mnie w mieście ma wałki z Ireland Engineering juz od dobrych paru lat w e36 i jak narazie problemów zero. Postaram się go dorwać i zapytać dokładnie czy ma obrabiane czy robione na nowo.


Ten gosciu przygotowuje auta do rajdow WRC jak i do innych sportow wiec ufam mu ze wie co mowi.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL