BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 20:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E83] powerbox do nowego 2,0d (177kM, 350Nm)
PostNapisane: 28 maja 2010, 17:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 55
Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: X3 2,0d
Witam wszystkich!
To mój pierwszy post na forum bo dopiero od miesiaca jestem posiadaczem BMW X3 2,0d - nówka sztuka z 17 kwietnia br.
No ale do rzeczy - jako wieloletni fan-atyk tunningu i tym razem chciałem sobie poprawić sobie humor i osiągi. Ponieważ samochód ma 3 letnia gwarancję więc szukałem czegoś co pozwoli mi na nieinwazyjną modyfikację i szansę na zachowanie gwarancji.
Padło na nowy cyfrowy moduł powerbox (redbox) firmy Vtech, obiecywane osiągi prawie jak w chiptuningu (207Km 400Nm), możliwość sterowania stopniem modyfikacji, łatwy demontaż no i cena - 1300zł brutto albo 100zł miesięcznie.

Pojechałem dzisiaj do Jacka Chojnackiego w Nadarzynie i juz po 2 minutach urządzenie zostało mi zamontowane. Wyjechałem za bramę żeby przetestować efekty powerboxa.... no i tu spore rozczarowanie :/ .
Co prawda dynamika auta wzrosła zauważalnie, moc i moment rozwijana była płynnie - choć na moje oko to trudno mi powiedzieć że osiągi były na poziomie obiecywanych.
Najgorsze jednak były efekty dżwiękowe - silnik podczas przyspieszania zachowywał sie jak stary, klekoczący tdi w brzęczącymi pompowtryskiwaczami. Krótko mówiąc z cichego i kulturalnego diesla z commonrail auto zmieniło się w halaśliwego starego VW 1,9tdi.... :dobani:
Moja decyzja o rezygnacji nastapiła szybciej niż trwał montaż boxa.
Wnioski pozostawiam wszystkim tym którzy jednak dbają o swoje auta, moim skromnym zdaniem to do tego silnika box nie jest chyba ani dobrym ani bezpiecznym rozwiązaniem. Uwierzcie mi że dżwięki jakie silnik wydawał psułyby Ci humor a nie wykluczone że i silnik....

Niestety przyjdzie mi troche poczekac na prawdziwy tuning, chiptunning..

_________________
Pozdrawiam Maciek
ostatnio Passat 1,8T (225kM, 370Nm), Volvo XC70 2,5T (245Km, 380Nm)
motory tylko Suzuki - obecnie Suzuki Bandit 1250S


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] powerbox do nowego 2,0d (177kM, 350Nm)
PostNapisane: 28 maja 2010, 18:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Kazdy box (dla kazdego silnika) to tylko polsrodek, oszukiwanie ECU modyfikacja sygnalow z czujnikow nigdy nie bedzie tak precyzyjne jak zmiana map.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] powerbox do nowego 2,0d (177kM, 350Nm)
PostNapisane: 28 maja 2010, 19:03 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15876
Żadne pudełka mocy,chipy itp duperele, tylko profesjonalny program. Tuner lub inna opcja to diler i modyfikacja z Bmw Performace http://www.bmw.com/com/en/owners/access ... iesel.html
Jednak znając poziom obsługi w ASO (mowa o Poznaniu i nie tylko bmw, choć nie sądze żeby w innej cześci kraju było lepiej :rotfl: ) to nie korzystałbym z tuningu u dilera. ASO może wymienić części, a nie zajmować się elektorniką.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] powerbox do nowego 2,0d (177kM, 350Nm)
PostNapisane: 28 maja 2010, 21:02 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 55
Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: X3 2,0d
Wiadomo że program to jest to, ale dopiero po gwarancji. Miałem nadzieję że box będzie niezłym półśrodkiem ale niestey nie sprawdził się.
Niestety w Polsce dealerzy nie oferują remapingu - pytałem o to u swojego dealera, wycofali się jakiś czas temu z tunningu.
Na szczeście z Warszawie jest kilku sprawdzonych tunerów więc będzie w czym wybierać (Unitronic, Masters, VTG itp.).

Dzisiaj testowałem swoją X3 i wyszło że auto sie juz ułozyło bo po przebiegu 500km do setki potrzebowało 9-9,5 sek, dzisiaj przy przebiegu 3 tys.km wychodziło mi 8,5-9sek i to na automacie. Pomiary Gtechem, powtarzane 4 krotnie.
W sumie to nawet nie najgorzej, choć moje dwa ostatnie auta (Passat 1,8T i Volvo 2,5T) po tunningu schodziły grubo poniżej 7 sek. :hyhy:
Może doczekam do konca gwarancji.... :zdegustowany:

_________________
Pozdrawiam Maciek
ostatnio Passat 1,8T (225kM, 370Nm), Volvo XC70 2,5T (245Km, 380Nm)
motory tylko Suzuki - obecnie Suzuki Bandit 1250S


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] powerbox do nowego 2,0d (177kM, 350Nm)
PostNapisane: 28 maja 2010, 21:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: KrakĂłw
Chip bez utraty gwarancji możesz zrobić - oryginalny komputer / program AC Schnitzer (np. w BMW Sikora).

Moc podniesiesz właśnie na ok.204 KM.

Jednak niestety pytałem kiedyś o ten chip i wyceniono go do mojego E90 na 4500zł.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] powerbox do nowego 2,0d (177kM, 350Nm)
PostNapisane: 28 maja 2010, 21:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 55
Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: X3 2,0d
No właśnie ze Schnitzera wycofali sie w Warszawie. Obawiam sie że cena bierze się z stąd że gwarantem jest dealer a nie BMW, więc jest to decyzja poszczególnych dealerów.(podobnie jest z Mitsubushi i Subaru).
Poza tym 4500zł to starczy na 3 dobre programy... :rozpacz:

_________________
Pozdrawiam Maciek
ostatnio Passat 1,8T (225kM, 370Nm), Volvo XC70 2,5T (245Km, 380Nm)
motory tylko Suzuki - obecnie Suzuki Bandit 1250S


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] powerbox do nowego 2,0d (177kM, 350Nm)
PostNapisane: 28 maja 2010, 22:33 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 785
Lokalizacja: OKR
Moje BMW: f20 118i
Kod silnika: n13b16
Poczekaj do konca gwarancji i lec do Mastersa. Unitronic jest najlepszy, od 1.8t VAG. Boxy to jest szmelc totalny - przerabialem temat juz dawno temu.

_________________
viewtopic.php?f=6&t=166911


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL