BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 22:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Różnica między -60 a -40.
PostNapisane: 13 listopada 2010, 09:07 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1007
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW 540 i6b
Kod silnika: M62B44TU
Witam
Chciałem zapytać czy duża bedzie strata na komforcie po przesiadce z -40 na -60?? Czy przy takich obniżeniach to już za dużej róznicy nie ma??

_________________
/// brak zgody administracji na reklame ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Różnica między -60 a -40.
PostNapisane: 13 listopada 2010, 18:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 3649
Lokalizacja: Pyskowice
Moje BMW: F34 / CLA
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143460
a zmieniasz tylko sprężyny? masz sportowy zawias? gwint?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Różnica między -60 a -40.
PostNapisane: 13 listopada 2010, 18:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
ogólnie będzie stabilniej, mniejsze przechyły co za tym idzie samochód będzie lepiej przyklejony na zakrętach

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Różnica między -60 a -40.
PostNapisane: 13 listopada 2010, 19:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 218
Moje BMW: e34
Kod silnika: m51d25 Red&box
Komfort będzie niższy i słowo komfort nie tyczy się tylko na uciskach miedzy kręgami ale też że zdecydowanie zmniejszy się komfort jazdy żeby nie zostawic miski olejowej na wystających studzienkach :] a z -40 na -60 to już sporo ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Różnica między -60 a -40.
PostNapisane: 13 listopada 2010, 19:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
różnica będzie minimalna przy springach tej samej firmy

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Różnica między -60 a -40.
PostNapisane: 13 listopada 2010, 21:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Kucharz napisał(a):
różnica będzie minimalna przy springach tej samej firmy


x2

jeśli między mowa o springach w obrębie jednej firmy to różnice bedzie Ci ciężko wyczuć w prowadzeniu

a w dużej liczbie firm przy obniżeniu 40 nadal zostaje "koza"

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Różnica między -60 a -40.
PostNapisane: 14 listopada 2010, 16:15 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1007
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW 540 i6b
Kod silnika: M62B44TU
No właśnie mam teraz obniżenie z przodu -40 i przy feldze 18 mam delikatna przerwę między oponą a błotnikem. Nie wygląda to żżle ale chcę zmienić felgi na 17 więc ta przerwa napewno się zwiększyi tak kombinuje czy dużo strace na komforcie jak założe -60. Sprężyny to jamexy i na jamexy bym zmineiał. Amortyzatory mam niestety nówki b4..to czy padną po roku-trudno ale jak sie będzie jeździło na oryginalnych amorach przy takim obniżeniu??

_________________
/// brak zgody administracji na reklame ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Różnica między -60 a -40.
PostNapisane: 14 listopada 2010, 16:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 218
Moje BMW: e34
Kod silnika: m51d25 Red&box
Tragicznie :]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Różnica między -60 a -40.
PostNapisane: 14 listopada 2010, 20:45 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1007
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW 540 i6b
Kod silnika: M62B44TU
Można prosić o bardziej merytoryczną odpowiedź :oczami:

_________________
/// brak zgody administracji na reklame ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Różnica między -60 a -40.
PostNapisane: 14 listopada 2010, 20:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 358
Lokalizacja: Niemcy
Moje BMW: E36
60 na polske nie polecam :dobani: chyba ze masz stalowe nerwy :hyhy: ja jezdze na 60/40

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Różnica między -60 a -40.
PostNapisane: 14 listopada 2010, 20:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 218
Moje BMW: e34
Kod silnika: m51d25 Red&box
Na seryjnych amorach obnizenie -60 w dodatku na takiej chińszczyźnie jak jamex to daje seryjnym amorom góra 2k kilosów po śląskich drogach :] do -60 to B6 będa za słabe co dopiero seryjne amory nie pierwszej nowości :]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Różnica między -60 a -40.
PostNapisane: 14 listopada 2010, 22:14 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1007
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW 540 i6b
Kod silnika: M62B44TU
Nie sądziłem że sprężyna może mieć coś do wytrzymałości amora...B4 mam nowe, mają może dopiero 3 tyg...
W takim razie albo zostawię tak jak jest albo na wiosnę kupię jakieś amory mtsa lub ta techiksa i wtedy dam -60.

_________________
/// brak zgody administracji na reklame ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Różnica między -60 a -40.
PostNapisane: 15 listopada 2010, 09:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1706
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=59159
Sucre napisał(a):
No właśnie mam teraz obniżenie z przodu -40 i przy feldze 18 mam delikatna przerwę między oponą a błotnikem. Nie wygląda to żżle ale chcę zmienić felgi na 17 więc ta przerwa napewno się zwiększyi

A jak Ci to wyszło??? No chyba, że wrzucasz jakieś opony o mniejszym profilu niż fabryka nakazała.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Różnica między -60 a -40.
PostNapisane: 15 listopada 2010, 12:57 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1007
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW 540 i6b
Kod silnika: M62B44TU
Wiem że jak wrzucę 225/45/17 to zmniejszy się niezauważalnie ale chciałbym zrobić delikatny naciąg a wtedy przy 215/40/17 dziura się na pewno zrobi. No chyba że sie mylę.

_________________
/// brak zgody administracji na reklame ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Różnica między -60 a -40.
PostNapisane: 15 listopada 2010, 13:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Sucre napisał(a):
Wiem że jak wrzucę 225/45/17 to zmniejszy się niezauważalnie ale chciałbym zrobić delikatny naciąg a wtedy przy 215/40/17 dziura się na pewno zrobi. No chyba że sie mylę.


W teorii roznica srednicy pomiedzy tymi dwoma rozmiarami to 8mm. Kup najpierw opony, a pozniej mysl o obnizeniu. Zaden producent nie trzyma sie idealnie wymiarow wynikajacych z rozmiaru, moze okazac sie, ze nowe 215/40R17 sa tej samej wysokosci co opony, ktore masz obecnie.

Pamietaj tez o poprawnym indeksie nosnosci, Ty potrzebujesz min. 91, a w rozmiarze 215/45R17 wiekszosc opon to 87.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Różnica między -60 a -40.
PostNapisane: 15 listopada 2010, 13:36 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
-60 to jest juz w miarę gleba, -40 to wciąż jednak koza. Taka różnica

Ja przeszełem odwrotnie, z -60 FK i amorków Witeca, na ori amorki Sachsa i -40 MTS i jest łajba :looka: nie czuć dziur i nierówności na tyłku, przez co ciężko ocenić dobrą możliwie szybką prędkość


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Różnica między -60 a -40.
PostNapisane: 15 listopada 2010, 14:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 418
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30, E46
Kod silnika: m20, m52
Garaż: Moja była... e36 :D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=84507
Wojtekbmwe36 napisał(a):
60 na polske nie polecam :dobani: chyba ze masz stalowe nerwy :hyhy: ja jezdze na 60/40


Eeee tam ;) ja mam gwint najniżej jak się da i dla mnie jeszcze za wysoko, a jeżdżę po Warszawie i wszędzie gdzie trzeba dojadę, czasem trzeba kombinować ale da się spokojnie jeździć :) Tak więc 60/40 to tak optymalnie.. że nie za nisko, ale też i nie za wysoko :)

_________________
Moja była.. e36coupe --> viewtopic.php?f=6&t=84507
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Różnica między -60 a -40.
PostNapisane: 15 listopada 2010, 14:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 490
Lokalizacja: Sulechów
Moje BMW: e46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 37&start=0
To kup sobie Fk i opuśc najnizej fajnie bedą lecieć iskry z podłóżnic :hyhy:

_________________
Zobacz moje BMW MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 37&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Różnica między -60 a -40.
PostNapisane: 15 listopada 2010, 15:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1706
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=59159
Kontini napisał(a):
Wojtekbmwe36 napisał(a):
60 na polske nie polecam :dobani: chyba ze masz stalowe nerwy :hyhy: ja jezdze na 60/40


Eeee tam ;) ja mam gwint najniżej jak się da i dla mnie jeszcze za wysoko, a jeżdżę po Warszawie i wszędzie gdzie trzeba dojadę, czasem trzeba kombinować ale da się spokojnie jeździć :) Tak więc 60/40 to tak optymalnie.. że nie za nisko, ale też i nie za wysoko :)

Kontini, to ja zapraszam do mnie na podwórko :) Jak przejedziesz bo obszorowania to stawiam 4pak browara.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Różnica między -60 a -40.
PostNapisane: 17 listopada 2010, 23:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
-70 to jest wciąż za wysoko :P
Miałem serię, -40/-20 ; -60/-50 i obecnie mam -70/-50 w e36 i powiem że nie widzę dużej różnicy w komforcie miedzy tymi 3 obniżeniami, ale między serią jest duża różnica.
Jak dla mnie -60 to jedyny najwyższy dopuszczalny zawias i oczywiście z tendencją w dół :)

_________________
Bmw e36 318i m40 bylo
Bmw e36 318i m43 bylo
Bmw e39 530i m54 bylo
Bmw e46 320i m52 bylo
Bmw e36 325i m50 jest
Bmw e39 525i m54 jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL