BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Sedan obniżenie zawieszenia
PostNapisane: 1 października 2012, 18:00 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 7
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
Witam,

Od nie dawna jestem właścicielem e36 w sedanie, od zawsze jestem fanem modyfikacji auta, ale tylko z dobrym smakiem (felga i gleba wystarczy). Chciałbym swoją e36 posadzić niżej, ale mam na ten temat nikłe pojęcie stąd ten wątek.
Chciałbym się dowiedzieć jakie springi polecacie i jakie obniżenie będzie dla mnie najlepsze, auta używam głownie w mieście więc gleba nie może być za duża (dużo progów zwalniających), czy przód ma siedzieć niżej, czy na oba koła tyle samo? Tak żeby to wyglądało, bo to główny cel tej modyfikacji. Ktoś mógłby pomóc? I czy firma MTS Technik jest polecana na forum? Bo sprężyny tej firmy są całkiem rozsądnej ceny.

Z góry dziękuje za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sedan obniżenie zawieszenia
PostNapisane: 1 października 2012, 18:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 62
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: E36, 2x E39
Kod silnika: M52
Garaż: E36: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=83953
E39: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121250
MTS może być, w miarę komfortowe jak na sportowe. Obniżaj 60/40.

_________________
E36 320i M52B20
E39 528iA M52B28
E39 528i M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sedan obniżenie zawieszenia
PostNapisane: 1 października 2012, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 7
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
Co będzie lepsze w tym wypadku?

nówki:

http://allegro.pl/sprezyny-sportowe-bmw ... 65754.html

czy używki:

http://allegro.pl/sportowe-sprezyny-obn ... 70878.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sedan obniżenie zawieszenia
PostNapisane: 2 października 2012, 22:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e36
Ja polecam Ci springi z Ta Technix -60mm przód i -40mm tył. Z ustawieniem geometrii i zbieżności zmieściłem się w 500zł. Założyłem w czerwcu i przejechałem już ok 5tys km(jak nie więcej) i wszystko ładnie się trzyma. Komfort zbliżony do serii a auto lepiej się prowadzi i wygląda ;)
I kupuj nowe, bo z używkami to loteria...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sedan obniżenie zawieszenia
PostNapisane: 3 października 2012, 17:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Jak chcesz obniżyć 60/40 to wypadałoby zmienić amory na sportowe o skróconym skoku.
Jak masz standardowe amory w dobrym stanie to załóż 40/20.
Takie obniżenie na pewno poprawi wygląd auta.
Jak chcesz kupić MTS 40/20 to nie zdziw się jak tył zejdzie niżej niż 2 cm.
Ja tak miałem i kilku użytkowników forum. Załatwiłem sprawę kupując grubsze podkładki na sprężynę z ASO tzw pakiet na złe drogi.
Zajrzyj do mojej galerii. viewtopic.php?f=6&t=83226&start=60
Tam opisałem moją historię z sprężynami MTS.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sedan obniżenie zawieszenia
PostNapisane: 4 października 2012, 22:25 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
Miałem u siebie H&R -60/-30 na zwykłych amortyzatorach , niestety nie wytrzymały długo i trzeba było wymienić wszystkie amorki. Obecnie mam gwinty bo dla mnie -60?-30 to za wysoko i tego zestawu używam na zimę i badanie techniczne bo na gwinty nie mam papierów i auto użytkuję w Niemczech. Sprężyny H&R złożyłem z najtańszymi amorkami jakie znalazłem a były to Ta Technix.

Moim zdaniem jeżeli chodzi o glebę to tylko gwint, zawsze można dostosować obniżenie do własnego upodobania.

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sedan obniżenie zawieszenia
PostNapisane: 11 października 2012, 19:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 536
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: e34 530i V8 >Bmw e36 320ci > Bmw e39 523ia> Bmw e34 525i > Audi a4 b7> Renault Laguna 3 > Bmw e61 LCI 530xd
kupuj nowy gwint FK za 1000 zł i tyle. Czy TA te... czy FK czy MTS, będziesz zadowolony, chyba że jesteś wymagający.
Mi się lepiej jeździ na gwincie FK niż na zawieszeniu M-technik. Do normalnej jazdy polecam obniżyć ok. 50/30
unikaj równomiernego obniżenia np 20/20 40/40, w e36 musi być klin inaczej wygląda śmiesznie (szpara pomiędzy błotnikiem a kołem na przodzie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sedan obniżenie zawieszenia
PostNapisane: 11 października 2012, 19:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Komplet Tat 60/40 :ok: Cena/jakość jest ok :ok: Ja byłem nawet zadowolony...

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sedan obniżenie zawieszenia
PostNapisane: 12 października 2012, 14:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 466
Lokalizacja: Radzimex/TRW-AUTOMOTIVE-Czechy
Moje BMW: e36 touring tds
Garaż: Mam
jeżeli turlasz się po mieście moim zdaniem odpowiednie jest obniżenie -40 auto według mnie fajnie wygląda no i oczywiście porządnie prowadzi się hehe :hyhy: Ja u siebie w touringu mam zawieszkę M pakiet. Ze względu na to, że już była zużyta kupiłem amorki Sachs które były w oryginale a sprężyny wrzuciłem firmy Eibach po -40 na przód i tył Bo raczej klin wygląda mi nadzwyczaj śmiesznie.Trumienka leży teraz 1 cencik niżej niż w ori. No ale właśnie o to mi chodziło. Na tym zestawiku na pewno pojeździsz dłużej nisz na TEA CZ MTS Wrzucam fotki na szypo zrobione abyś zobaczył jak to wypada no i napisz na co się zdecydowałeś :cwaniak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sedan obniżenie zawieszenia
PostNapisane: 13 października 2012, 08:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 62
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: E36, 2x E39
Kod silnika: M52
Garaż: E36: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=83953
E39: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121250
Mi się akurat średnio jeździło na seryjnym amortyzatorze i sprężynie -40. Na takich sprężynach ładniej pracują sportowe amortyzatory.

_________________
E36 320i M52B20
E39 528iA M52B28
E39 528i M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sedan obniżenie zawieszenia
PostNapisane: 13 października 2012, 12:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 466
Lokalizacja: Radzimex/TRW-AUTOMOTIVE-Czechy
Moje BMW: e36 touring tds
Garaż: Mam
średnio tzn. co masz na myśli? Kolega napisał,że w większości jeździ po mieście zwalniacze krawężniki itd -40 moim zdaniem jest rozwiązaniem najmniej kolidującym z normalną jazdą tak aby nie poobcierać podłużnic progów czy zderzaka.A i wizualnie zmienia wygląd no i trakcja wiadomo też się poprawia No chyba że chce jeździć po torze to w tedy jak najbardziej gwint,który z resztą też może założyć do jazdy cywilnej No ale wiadomo dobry gwint musi kosztować.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sedan obniżenie zawieszenia
PostNapisane: 15 października 2012, 12:47 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 62
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: E36, 2x E39
Kod silnika: M52
Garaż: E36: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=83953
E39: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121250
Średnio tzn. że amortyzator sportowy lepiej współpracuje z niższymi sprężynami, niż standardowy. Musi on pracować w innym położeniu, nie w takim, do którego został stworzony. W samochodzie przez to bardziej czuć wszelkie wyboje, więcej bije odczuwa to karoseria. Amortyzator sportowy jest twardszy, ale pracując w swoim położeniu jeździ się lepiej, u mnie na przykład nie słuchać plastików po zmianie na sport ;)

_________________
E36 320i M52B20
E39 528iA M52B28
E39 528i M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sedan obniżenie zawieszenia
PostNapisane: 15 października 2012, 14:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 466
Lokalizacja: Radzimex/TRW-AUTOMOTIVE-Czechy
Moje BMW: e36 touring tds
Garaż: Mam
jeśli mowa jest o obniżeniu większym niż 40 mm to zgadzam się Musi być amorek sportowy Jeśli obniżenie ma być do -40mm śmiało można zastosować amortyzatory seryjne oczywiście dobrej klasy np te co ja mam u siebie.Co do karoserii to kłócił bym się, że na typowo sportowym kicie mniej dostaje po tyłku Wcześniej miałem qp siedziała na FK obniżenie -60 to czasami tak potrafiło przyje... :hyhy: po ramie aż mnie zabolało Teraz śmigam trumienką na -40 tak jak wyżej napisałem pokonuje tę samą trasę do pracy chociażby to czuję jak by śmigał kultowym 124benz Co do plastyków w e36 to każdy chyba przyzna mi rację one skrzeczą cały czas chyba że mają dobry dzień :]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sedan obniżenie zawieszenia
PostNapisane: 24 października 2012, 22:47 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 23
Moje BMW: E36 Copue
Kod silnika: M50B25
A co powiecie o springach mts technic -70/50 bo zamierzam takie kupić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sedan obniżenie zawieszenia
PostNapisane: 24 października 2012, 23:10 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
Najlepiej zainwestować gwint bo ori amorki ci padną.
Ja u siebie miałem ori amorki i sprężyny H&R 60/30 gdy jechałem załadowany na maksa wpadłem na hopem i tył mi dobiło uszkadzając amortyzatory i zanim dojechałem do domu miałem smugi oleju na zderzaku.

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sedan obniżenie zawieszenia
PostNapisane: 16 października 2013, 17:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: 320
koledzy ja mam pytanie bo kupiłem zawieszenie i lipa bo jest mi za niskie i co proponujecie zeby było oki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sedan obniżenie zawieszenia
PostNapisane: 16 października 2013, 19:08 
olać tanie gwinty mts ta technik itp nic nie wybierają nierówności
albo porządny gwint który dobrze tłumi nierówności kosztuje conajmniej 2 razy co te tanie..
albo dobre springi obniżające i amortyzatory


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sedan obniżenie zawieszenia
PostNapisane: 16 października 2013, 19:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Waldek100581 napisał(a):
olać tanie gwinty mts ta technik itp nic nie wybierają nierówności
albo porządny gwint który dobrze tłumi nierówności kosztuje conajmniej 2 razy co te tanie..


A miałeś gwint TAT`a i jakiś inny markowy ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sedan obniżenie zawieszenia
PostNapisane: 16 października 2013, 19:52 
Bobby Vintage napisał(a):
A miałeś gwint TAT`a i jakiś inny markowy ?


mam tani mts technik i chce go zmienić bo jest do dupy
markowego nie miałem,ponoć ma regulowaną twardość no i myśle że już wybiera nierówności i je tłumi bo w tym tanim to tylko podskakujesz na byle nierówności ,zero płynności:dobani:

Te drogie gwinty dają komfort jazdy? (na tyle ile E36 może dać komfort..)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sedan obniżenie zawieszenia
PostNapisane: 16 października 2013, 20:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Waldek100581 napisał(a):
Bobby Vintage napisał(a):
A miałeś gwint TAT`a i jakiś inny markowy ?


mam tani mts technik i chce go zmienić bo jest do dupy
markowego nie miałem,ponoć ma regulowaną twardość no i myśle że już wybiera nierówności i je tłumi bo w tym tanim to tylko podskakujesz na byle nierówności ,zero płynności:dobani:

Te drogie gwinty dają komfort jazdy? (na tyle ile E36 może dać komfort..)


Gwint z regulacją twardości będzie co najmniej 3x droższy od TAT`a i z założenia jak ktoś taki kupuje to nie po to żeby go skręcić na soft`a. TAT bardzo dobrze wybiera nie równości wiem bo mam nowy gwint AP i wiem jak się jeździ na TA.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL