BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 00:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 528 zbyt miękka, co zrobić?
PostNapisane: 10 maja 2011, 18:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: SWD
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B28
Więc tak. Moja E39 od początku wydaje mi się zbyt miękka jak na możliwości silnika. Jeździłem innymi BMW (m.in E46 320d) i dużo lepiej się prowadzą niż moja. Na diagnostyce amory wychodzą ponad 80% więc to raczej nie one. Reszta zawieszenia też ok. Wyraźnie autko seryjnie jest już takie miękkie.
Zastanawiam się jak najkrótszą drogą można autko usprawnić (usztywnić), żeby lepiej chodziło po zakrętach i się tak nie bujało. Dodam, że chcę uniknąć obniżania auta, zależy mi tylko na utwardzeniu.
Oczywiście rozwiązania typu gwintowany eibach nie wchodzą w grę.
Spężyny? Jak tak to z czego i jakie?! A może amory?! Nie znam się na tuningu zawieszenia więc liczę na rady bardziej doświadczonych kolegów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528 zbyt miękka, co zrobić?
PostNapisane: 10 maja 2011, 19:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 218
Moje BMW: e34
Kod silnika: m51d25 Red&box
amory Bilstein B6 i będzie malina :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528 zbyt miękka, co zrobić?
PostNapisane: 10 maja 2011, 20:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: SWD
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B28
arkosky napisał(a):
amory Bilstein B6 i będzie malina :ok:


Przód i tył czy wystarczy przód? 750,- zł za sztukę na przód, czyli 1.500,- kpl na przednią oś. Nie taniej będzie jakieś sprężyny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528 zbyt miękka, co zrobić?
PostNapisane: 10 maja 2011, 20:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 218
Moje BMW: e34
Kod silnika: m51d25 Red&box
http://allegro.pl/amortyzatory-sportowe ... 75276.html

prosze bardzo tańsza odmiana przeczytaj opis aukcji :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528 zbyt miękka, co zrobić?
PostNapisane: 11 maja 2011, 09:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2761
Lokalizacja: searching...
Moje BMW: E39 540i ACS5 / 323i
Kod silnika: M62B44, M52b25
Garaż: mam
pietja10 napisał(a):
arkosky napisał(a):
amory Bilstein B6 i będzie malina :ok:


Przód i tył czy wystarczy przód? 750,- zł za sztukę na przód, czyli 1.500,- kpl na przednią oś. Nie taniej będzie jakieś sprężyny?

Same sprężyny będzie taniej, będzie trochę twardsza, ale na zakrętach i tak będzie lipa bo będzie się bujać, z tego względu że zostawiasz stary amortyzator, który jest tak zrobiony żeby właśnie było miękko, jedyna sensowna opcja to kompletne amortzatory.
Kiedyś w ASO znajomy tłumaczył na przykładzie zawieszeń serii M.
Są dwie opcje kompletny zawias od M tzn amortyzatory i sprężyny, bądź jakaś opcja nie pamiętam już dokładnie jaka zawieszenie Mtechnik czy jakoś tak gdzie dają tylko sprężyny z M do zwykłego amortyzatora -różnica w jeździe przy obu opcjach jest kolosalna...

_________________
do licha LPG -nawet porządne zapalniczki są na benzynę
KUPIE boczki w skórze E39 / kontury czarne z E38


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528 zbyt miękka, co zrobić?
PostNapisane: 11 maja 2011, 19:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 8
Moje BMW: E46 2.0i
Kod silnika: N42B20
arkosky napisał(a):
http://allegro.pl/amortyzatory-sportowe-bmw-e39-95-03-ta-technix-i1599875276.html

prosze bardzo tańsza odmiana przeczytaj opis aukcji :ok:



siłę tłumienia o skróconym skoku pracy

Amortyzatory są krótsze o 2cm w stosunku do oryginalnych! jeśli nie ma mpakietu lub sprężyn minimum -20mm to te amortyzatory nie będą dobre do seryjnych sprężyn.

Kolego skoro masz amortyzatory ponad 80% to spróbuj założyć sobie sprężyny przynajmniej Weitec, AP Fahrwerk, Eibach Sport, albo H&R, obniżają one o ok 30mm i usztywnią auto, albo jeśli denerwują Cie obecne amortyzatory to kup cały kit (zestaw zawieszenia)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528 zbyt miękka, co zrobić?
PostNapisane: 12 maja 2011, 20:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Jak chcesz sztywno, to warto zeby bylo nisko. Zakladalbym bilsteiny b8 i obnizajace sprezyny. Co do tych tatechnix, to kolega ma dosc ktorko, ale jezdzi to calkiem fajnie. Trudno powiedziec jak z trwaloscia ale ja bym bral bilsteina. Zmiana kolek na 17 lub wieksze tez da pozytywne odczucia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528 zbyt miękka, co zrobić?
PostNapisane: 12 maja 2011, 21:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
to zalezy jak bardzo denerwuje Cie ta zawieszka, b6 to taki mtechnik czyli prawie seria wg mnie nie warte zachodu zawieszenie, jesli juz to amory koni sport (super cena do jakosci, i dodatkowo masz regulacje twardosci amorkow, oraz jak sie zuzyja mozesz oddac do zakaldu na regeneracje bez koniecznosci kupna nowych) co do springów... one nie wplywaja az tak na sztywnosc przynajmniej te bardziej cywilizowane jak weitec czy eibach (takie bym polecil). a jak dasz same springi sztywne to auto bedzie strasznie podskakiwac, zero tłumienia.
na moje to kup nowe amorki koni sport (lub uzywki i daj od razu do regeneracji, koszt paru stówek) oraz uzywane sprezyny weitec ma bardzo fajna charakterystykę, a uzywki dostaniesz za 300-400zl.
na bank bedziesz zadowolony

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528 zbyt miękka, co zrobić?
PostNapisane: 13 maja 2011, 06:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 309
Lokalizacja: siedlce
widziałem u znajomego fajny patent na siłę tłumienia czyli jak to określiłeś miękkość (gdzieś w necie ponoć jest manual) robi się to w oparciu o seryjne amory - dajesz je na regenerację i prosisz aby oprócz klasycznej wymiany tłoka, oleju wstawili z boku na dowolnej wysokości zawór taki jak jest w smarownikach np przy przegubach. Jak poskładasz auto jedziesz na stację gdzie pompują koła azotem i wpompowywujesz go w amory. Rundka czy ok czy nie. Jak za miękko dowalić jak za twardo odpuścić i ustawisz to pod siebie. Inne rozwiązanie to gwint

_________________
e36 skasowana e46 przywitana

wreszcie wydech na swoim miejscu
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL