BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] coupe Zawieszenie gwintowane jakie przy 18 i przy 16 ?
PostNapisane: 16 maja 2012, 12:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1807
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E46 coupe
Kod silnika: M54 B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116277
Witam od dłuższego czasu zastanawiam się nad mała glebą ale nie jakąś super tylko żeby auto nadawało się do jazdy w normalnych warunkach. I moje pytania:
1.Jaki zawias przy 18-stkach i 16-stkach zimą ? Opony 225/40/18
2.Czy lepiej opłaca się sprężyny obniżające?
3. Czy ktos ma zglebowaną coupetke, lub sedana na 18-stkach niech wrzuci fotki poniżej ?
4. Jak ktoś ma jakąś firmę w przystępnych pieniądzach niech wrzuci na dół, chodzi mi o zawieszenie zeby latem mógł obniżyć a zimą podwyższyć (czy w ogole jest takie?).
Glebowcy liczę na waszą pomoc :)
:29:

_________________
Wejdz, popatrz i oceń moją 325Ci coupe
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupe Zawieszenie gwintowane jakie przy 18 i przy 16 ?
PostNapisane: 16 maja 2012, 14:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1723
Lokalizacja: Puszcza Biała
makasa15 napisał(a):
1.Jaki zawias przy 18-stkach i 16-stkach zimą ? Opony 225/40/18


Auto na co dzień = gwint. Na 16 będzie zawsze stała niżej niż na 18 więc gwint byś sobie podniósł na zimę.

makasa15 napisał(a):
2.Czy lepiej opłaca się sprężyny obniżające?


Tańsza opcja ale jak usiądzie tak bedzie, zależy na co się zdecydujesz. Przy małych obniżeniach ori amor da radę ale jak więcej to i amorki do wymiany. Jak będziesz chciał na zimę podnieść to będziesz musiał seryjne sprężyny zakładać.

makasa15 napisał(a):
3. Czy ktos ma zglebowaną coupetke, lub sedana na 18-stkach niech wrzuci fotki poniżej ?


Dużo jest tego na forum poszukaj po galerii to znajdziesz na różnych zestawach.
Tu masz sedana z gwintem TAT skręconym na maxa i kołach 225/40 18x8
Obrazek

makasa15 napisał(a):
4. Jak ktoś ma jakąś firmę w przystępnych pieniądzach niech wrzuci na dół, chodzi mi o zawieszenie zeby latem mógł obniżyć a zimą podwyższyć (czy w ogole jest takie?).


Są - gwint. Ewentualnie Koni kit 1130 ale to już więcej zachodu z regulacją.
Co do firm gwintu to zaczynając na TA-techniks przez K-sporta, AP, D2 itp do Eibacha, H&R i KW

Zależy jaki masz budżet.

_________________
---525e
---1802
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupe Zawieszenie gwintowane jakie przy 18 i przy 16 ?
PostNapisane: 16 maja 2012, 17:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1807
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E46 coupe
Kod silnika: M54 B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116277
Dziękuje za odpowiedź :) wszystko jasne :zdrowko:

_________________
Wejdz, popatrz i oceń moją 325Ci coupe
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupe Zawieszenie gwintowane jakie przy 18 i przy 16 ?
PostNapisane: 16 maja 2012, 18:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 985
Lokalizacja: RZ
Moje BMW: e92 330d
Kod silnika: N57
Piekarz napisał(a):
Auto na co dzień = gwint. Na 16 będzie zawsze stała niżej niż na 18 więc gwint byś sobie podniósł na zimę.

Ja nie wiem dlaczego ludzie głoszą takie fanaberie...
Jeśli na felgach są opony w rozmiarach zgodnych z tabliczką znamionową pomiędzy 16" a 18" nie ma ani mm różnicy.

Na jakiś sensowny nie chiński gwint co najmniej 2k zł pasowało by mieć w kieszeni...

_________________
moje e92 330d
moje byłe e46 320d FL

Thank you for flying with BMW airlines!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupe Zawieszenie gwintowane jakie przy 18 i przy 16 ?
PostNapisane: 16 maja 2012, 18:23 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1886
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115743
emstar, przesadziłeś trochę z tym
Cytuj:
ani mm różnicy


różnica zawsze będzie do około 10mm.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupe Zawieszenie gwintowane jakie przy 18 i przy 16 ?
PostNapisane: 16 maja 2012, 22:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1723
Lokalizacja: Puszcza Biała
emstar napisał(a):
Ja nie wiem dlaczego ludzie głoszą takie fanaberie...
Jeśli na felgach są opony w rozmiarach zgodnych z tabliczką znamionową pomiędzy 16" a 18" nie ma ani mm różnicy.


Będzie różnica! Wynika to z tego że opona na feldze 18 calowej jest niższa od opony na feldze 18 calowej po to żeby zachować średnicę koła (zakładam że to rozumiesz), a co za tym idzie opona w 18 calowej feldze jest twardsza i ma mniejsze pole ugięcia. Opona w 16 calowej feldze ugnie się więcej pod naciskiem auta dlatego będzie niżej stało. Jak masz jakieś wątpliwości to zapraszam na testy wszystko jest dostępne. 16 i 19 o tej samej średnicy miarka, podnośnik i klucz. Wtedy przestaniesz głosić fanaberię... A jak nie będzie ani mm różnicy to stawiam skrzynkę Ballantine's 30 YO !

_________________
---525e
---1802
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupe Zawieszenie gwintowane jakie przy 18 i przy 16 ?
PostNapisane: 16 maja 2012, 22:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Piekarz napisał(a):
Będzie różnica! Wynika to z tego że opona na feldze 18 calowej jest niższa od opony na feldze 18 calowej po to żeby zachować średnicę koła (zakładam że to rozumiesz), a co za tym idzie opona w 18 calowej feldze jest twardsza i ma mniejsze pole ugięcia. Opona w 16 calowej feldze ugnie się więcej pod naciskiem auta dlatego będzie niżej stało. Jak masz jakieś wątpliwości to zapraszam na testy wszystko jest dostępne. 16 i 19 o tej samej średnicy miarka, podnośnik i klucz. Wtedy przestaniesz głosić fanaberię... A jak nie będzie ani mm różnicy to stawiam skrzynkę Ballantine's 30 YO !


A bierzesz pod uwage to, ze to o czym piszesz wynika z czegos zupelnie innego? Opony nigdy nie maja katalogowych wymiarow, nawet ten sam model, tego samego producenta w roznych rozmiarach. Nadal jednak sa to mm roznice, niezauwazalne golym okiem.

Bajka o sciance bocznej jest dobra, ale nie zgodze sie kompletnie z nia, opona z prawidlowym cisnieniem bedzie zmieniala bardzo nieznacznie swoja srednice - powodem sa druty, ktore biegna pod bieznikiem, gdyby bylo tak jak mowisz, musialyby zmieniac swoja dlugosc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupe Zawieszenie gwintowane jakie przy 18 i przy 16 ?
PostNapisane: 16 maja 2012, 23:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1807
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E46 coupe
Kod silnika: M54 B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116277
O kurcze ale dyskusja. Wszyscy wiemy o co chodzi panowie i to najważniejsze :super: :zdrowko:

_________________
Wejdz, popatrz i oceń moją 325Ci coupe
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupe Zawieszenie gwintowane jakie przy 18 i przy 16 ?
PostNapisane: 22 maja 2012, 02:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1723
Lokalizacja: Puszcza Biała
Vermilion, teoretykiem nie jestem ale z praktyki wiem że auto na mniejszych felgach i większym profilu stoi niżej. Na mój chłopski nieokrzesany rozum to nie muszą zmieniać swojej długości wystarczy że wyginają się razem z oponą która pracuje. A im wyższy profil opony tym bardziej pracuje. Ja na 19 pewnego razu mogłem (musiałem) spokojnie 500 metrów przejechać bez powietrza (felga cała i opona cała) co na 16 skończyło by się co najmniej przecięciem opony. Spróbuj zgąć o 90' zwykły drucik spawalniczy 0,8mm który ma 5 cm i 10 cm - i on nie zmieni swojej długości, a różnica we włożonej sile będzie duża.

_________________
---525e
---1802
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupe Zawieszenie gwintowane jakie przy 18 i przy 16 ?
PostNapisane: 22 maja 2012, 09:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
moje auto na tym samym zawieszeniu i kolach zimowych 17 cali (rozmiar opon wg tabliczki) obcieralo na progu zwalniajacym przed robota, na tym samym zawieszeniu (bez ruszania wysokosci) na felgach 19cali (profil nizszy niz zaleca fabryka) nie obeciera na tym progu.
tak wiec panowie teoria teorią a praktyka pokazuje co innego

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupe Zawieszenie gwintowane jakie przy 18 i przy 16 ?
PostNapisane: 22 maja 2012, 10:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 5102
Lokalizacja: Krotoszyn
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116330
Piekarz napisał(a):
Tańsza opcja ale jak usiądzie tak bedzie, zależy na co się zdecydujesz. Przy małych obniżeniach ori amor da radę ale jak więcej to i amorki do wymiany. Jak będziesz chciał na zimę podnieść to będziesz musiał seryjne sprężyny zakładać.


podpinam się do tematu.
Czyli rozumiem, że przy niewielkim obniżeniu nie zawsze trzeba wymieniać amory, a wystarczy wymienić same sprężyny obniżające? Tylko pytanie przy jak małym obniżeniu? Max 10mm w dół czy może troche więcej? :)

_________________
Zobacz i oceń moje E46 320d Stahlgrau | Cicha wytrzymałość. Zapraszam również na kanał YT!
Obrazek
~ Moda przemija, styl pozostaje. ~


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupe Zawieszenie gwintowane jakie przy 18 i przy 16 ?
PostNapisane: 22 maja 2012, 10:48 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1886
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115743
ogólnie przyjmuje się do -40mm na seryjnym amorze, ale wszystko też zależy od jego stanu.
jezeli jest już mocno zmęczony to szybciej go wykończysz, jeżeli w miare dobrym stanie to powinieneś polatać - pod seryjny amor jest np. eibach pro kit (35/25mm)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupe Zawieszenie gwintowane jakie przy 18 i przy 16 ?
PostNapisane: 22 maja 2012, 11:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
pacyk napisał(a):
pod seryjny amor jest np. eibach pro kit (35/25mm)

lub weitec 40/30

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupe Zawieszenie gwintowane jakie przy 18 i przy 16 ?
PostNapisane: 22 maja 2012, 11:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 5102
Lokalizacja: Krotoszyn
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116330
pacyk, Santino, dzięki za informacje :ok:
myśle o obniżeniu, raczej niewielkim (tak 30/20-25 to u mnie byłby już maks.), ale to w przyszłości :)

_________________
Zobacz i oceń moje E46 320d Stahlgrau | Cicha wytrzymałość. Zapraszam również na kanał YT!
Obrazek
~ Moda przemija, styl pozostaje. ~


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupe Zawieszenie gwintowane jakie przy 18 i przy 16 ?
PostNapisane: 22 maja 2012, 19:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1807
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E46 coupe
Kod silnika: M54 B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116277
OK a ktoś może ma jakieś zdjęcie auta obniżonego na samym przodzie na sprężynach? I o ile proponujecie obniżyć przód żeby to ładnie wyglądało w coupe e46 ? A i przypomnę że autem poruszam się po mieście Łodzi. czyt.szyny i dziury.

_________________
Wejdz, popatrz i oceń moją 325Ci coupe
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupe Zawieszenie gwintowane jakie przy 18 i przy 16 ?
PostNapisane: 23 maja 2012, 20:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
makasa15 napisał(a):
poruszam się po mieście Łodzi.



To kup sobie lepiej

Obrazek




przód -40 tył -30

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupe Zawieszenie gwintowane jakie przy 18 i przy 16 ?
PostNapisane: 24 maja 2012, 20:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1807
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E46 coupe
Kod silnika: M54 B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116277
Chciałem -30 z przodu :) A monster truck to fakt hahaha

_________________
Wejdz, popatrz i oceń moją 325Ci coupe
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupe Zawieszenie gwintowane jakie przy 18 i przy 16 ?
PostNapisane: 24 maja 2012, 21:21 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1886
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115743
jako posiadacz pro kitów (-30) mówie ci żebyś brał conajmniej -40 bo się nacieszysz najwyżej dwa dni.

a -40 to frajda na tydzień, po tym czasie bedziesz chcial już gwint :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupe Zawieszenie gwintowane jakie przy 18 i przy 16 ?
PostNapisane: 24 maja 2012, 21:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
pacyk napisał(a):
bedziesz chcial już gwint


Otóż to... :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupe Zawieszenie gwintowane jakie przy 18 i przy 16 ?
PostNapisane: 24 maja 2012, 22:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1807
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E46 coupe
Kod silnika: M54 B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116277
A słyszałem, że ten gwint nie jest dobrym rozwiązaniem i zawieszenie dostaje strasznie po tyłku ?

_________________
Wejdz, popatrz i oceń moją 325Ci coupe
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL