Witam, opisze jak w miare latwo wymienic rozrusznik w e46 318i M43, poniewaz jak do tej pory znalazlem tylko dwie metody na jego wymiane tj, od spodu opuszczajac skrzynie lub od gory przez odkrecenie kolektora dolotowego, moj sposob ogranicza sie do odkrecenia kilku rzeczy

Opisze to w 3 punktach ---> patrz zdjecie
Punkt 1 - odkrecamy skrzynke z filtrem zeby miec dojscie druga reka do rozrusznika
Punkt 2 - odkrecamy oslone wraz z filtrem zeby miec lepsze dojscie
Punkt 3 - tutaj robimy sobie dojscie , odkrecamy przewody cieczy chlodzacej oraz ew. jeden przewod od powietrza ktore beda nam przeszkadzac w dojsciu do rozrusznika, odsloni to nam 2 sruby ktorymi jest przykrecony rozrusznik, tedy bedziemy tez wyjmowac rozrusznik
Jezeli mamy juz wszystko odsloniete najpierw odlaczamy akumulator, najpierw minus potem plus, teraz odkrecamy 2 sruby od rozrusznika kluczem oczkowym nr 10 - zajmie to troche czasu poniewaz nie mamy duzo miejsca na ruchy kluczem...
jesli mamy juz odkrecone sruby zajmujemy sie odkreceniem 3 przewodow od rozrusznika, klucz 13, 10 i 8 tutaj pomagamy sobie druga reka od strony filtra (nr 1 na zdjeciu) przytrzymujac rozrusznik, jak juz odkrecilismy przewody wyciagamy rozrusznik w miejscu oznaczonym nr 3, potem robimy wszystko w odwrotnej kolejnosci i gotowe
czas pracy w zaleznosci od zdolnosci manualnych srednio od 1-5h
pozdrawiam
![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)
opinie i sugestie mile widziane
