 |
Forumowicz |
 |
Wiek: 48 Posty: 247 Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle Moje BMW: E60 3.0d Kod silnika: M57N
|
Pacjent BMW E60 M57 3.0 d - przed liftemMinimalna grubość tarczy 18,4 mmNo to zaczynamy zakupy dokonałem na BMW Store:Tarcza hamulcowa 34 21 6 772 085 - 2 sztuki Klocki hamulcowe 34 21 6 763 044Czujnik zużycia 34 35 6 789 493Sprężyna zacisku 34 21 6 758 059 - 2 sztukiŚruba mocująca tarcze 34 21 1 161 806  1. Ściagamy koło 2. Zdejmujemy sprężynę 3. Zdejmujemy zaślepki z tyłu zacisku i odkręcamy prowadnice imbusem 7 4. Odpinamy czyjnik zużycia jest tylko na prawym tylnym kole 5. Zdejmujemy zacisk i zużyte klocki , zacisk odkładamy na wahacz tak żeby nie spadł6. Teraz bierzemy klucz oczkowy 18 i jakąś małą przedłużkę i odkręcamy jarzmo 7. Kluczem imbusowym 6 odkręcamy śrubkę trzymającą tarczę 8. Teraz możemy opukać tarczę tak żeby dało się ją ściągnąć polecam użyć ściągacza ja posiadam taki jeszcze z czasów NRD ale niezastąpiony 9. Teraz pozostaję wziąć szczotkę drucianą i jakiś drobny papier ścierny , benzynę ekstrakcyjną i czyścić do srebrnego tak żeby nie było ani jednej nieczystości i powierzchnia piasty była idealna czysta i równa 10. Można również wyregulować sobie hamulec ręczny tym oto pokrętełkiem 11. Po wyczyszczeniu piasty i jarzma to równego i czystego możemy przystąpić do zakładania tarczy. UWAGA - Nigdy nie smarujemy powierzchni piasty żadnym smarem miedzianym itp. Te powierzchnie mają do siebie idealnie przylegać.  12. Skręcamy jarzmo13. Zaopatrujemy się w smar do hamulców i smarujemy powierzchnie gdzie pracuję klocek w jarzmie 14. Teraz musimy zdemontować w komorze silnika lewy mikrofiltr , zdjąć kilka plastików i dostać się do zbiorniczka płynu hamulcowego , odkręcamy korek zbiorniczka.15. Wracamy do naszego koła , bierzemy w dłoń zacisk i sprawdzamy stan gumowej osłonki tłoczka . Wciskamy tłoczek zacisku , ja mam taki zestaw do wciskania ale można to uczynić na kilka innych sposobów. Czyścimy zacisk.
16. Teraz możemy założyć nowe klocki oraz koniecznie nowy czujnik zużycia ponieważ na starym nie skasujecie inspekcji i terminu odliczania w Idrive.
17. Zakładamy zacisk , czyścimy prowadnice zacisku i smarujemy je oraz zakładamy nową sprężynkę.
18. Zakładamy koło. teraz odpalamy auto i wciskamy 2 razy pedał hamulca.
Drugie koło robimy analogicznie tyle że w lewym kole nie będzie już czujnika.
Po tym zabiegu bierzemy się za kasowanie inspekcji klocków czynimy to guzikiem przebiegu na desce rozdzielczej było wielokrotnie opisywane na forum
Pozdrawiam i miłej zabawy.
_________________ A6...2.6........V6..ABC..150KM..225 Nm==> było A4...2.5 TDI..V6..AFB..150KM..310Nm ==>było BMW..E39..2.0...150 KM....190Nm ==>było BMW..E60..3.0...218 KM....500Nm ==>jest
|
|